vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Nytt? Flight 93 ---> WTC7

See User information
Men du, glöm inte bort att WTC 7 hade skador i ett hörn ... det förklarar ju allt!

Posted on: 2006/7/18 16:30

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
OSPA: Har du nån förklaring till hur det gick till när WTC7 föll?

WTC7 hade 58 yttre stålpelare samt 25 inre stålpelare i kärnan.

Ingen brand skulle få det huset att ramla rakt ner som det gör på videon. Inte ens om det brann på varenda våning i huset skulle det ramla på det sätt som det gör. Det måste väl ändå du också medge?

Vilka bra källor du anger för dina påståenden.
Och vilka vetenskapliga termer du använder.

Jag har läst NIST-rapporten och den har en mycket logisk förklaring om händelserna efter skador och brand i World Trade Center 7.
Läs den "vettja"

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Jag har läst NIST-rapporten

Jaha, NIST har sagt att de aldrig någonsin tänker debattera med andra experter om deras slutsatser angående tornens kollaps, så NIST rapporten är nog inte mycket att hänga i julgranen lol.

Posted on: 2006/7/19 10:50

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Quote:
Jag har läst NIST-rapporten

Jaha, NIST har sagt att de aldrig någonsin tänker debattera med andra experter om deras slutsatser angående tornens kollaps, så NIST rapporten är nog inte mycket att hänga i julgranen lol.

Jag tror nog NIST vet mer om detta än både dig och mig.

Men jag tror samtidigt att du inte ens läst vad dom skriver i sin rapport om World Trade Center 7 och dess öde.

Du kan väl hojta till när du läst den så kan vi fortsätta debatten då, ganska meningslöst och klaga på något du inte vet någonting om.

/Gert

See User information
OSPA <<-- det är bra att du tror på den officiella teorin om kollapsen a WTC7... nån måste ju göra det!?! Jag är inte förvånad att dom har lurat hela USA till att tro denna saga..

NIST sa först att dom inte visste varför 7:an kollapsade sen var det av brand och kollaps av en viktig bärande balk som fick hela huset att ramla ihop symmetriskt!!

Ju mer du tror på denna saga, ju mer kommer jag skratta när det äntligen går upp för dig att du har haft fel när det gäller hela 911!!

Tro mig, det kommer hända.. jag vet att du inte känner det , men jag känner det tydligt!

Posted on: 2006/7/19 11:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
OSPA <<-- det är bra att du tror på den officiella teorin om kollapsen a WTC7... nån måste ju göra det!?! Jag är inte förvånad att dom har lurat hela USA till att tro denna saga..

NIST sa först att dom inte visste varför 7:an kollapsade sen var det av brand och kollaps av en viktig bärande balk som fick hela huset att ramla ihop symmetriskt!!

Ju mer du tror på denna saga, ju mer kommer jag skratta när det äntligen går upp för dig att du har haft fel när det gäller hela 911!!

Tro mig, det kommer hända.. jag vet att du inte känner det , men jag känner det tydligt!

Har du läst NIST rapporten om World Trade Center 7?

Du "känner det", det är den vetenskapliga delen av detta.

ja ja.. Ring då när du känner det ännu mer då!

/Gert

See User information
NIST vägrar att debattera med andra experter om det de kommit fram till, det säger väldigt mycket.

Posted on: 2006/7/19 12:04

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
NIST vägrar att debattera med andra experter om det de kommit fram till, det säger väldigt mycket.

Men hur är det med din egen kunskap då?

Har Du läst NIST rapporten?

See User information
Quote:

Nä, det känns som att det inte är så nödvändigt eftersom det är tydligt att WTC 7 demolerades, och NIST försöker bara komma med löjliga "eld och skador" förklaringar, och det faktum att de har sagt att de aldrig någonsin tänker ställa upp på debatt betyder att deras slutsatser inte är värda ens en tanke.

Posted on: 2006/7/19 16:26

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Quote:

Nä, det känns som att det inte är så nödvändigt eftersom det är tydligt att WTC 7 demolerades, och NIST försöker bara komma med löjliga "eld och skador" förklaringar, och det faktum att de har sagt att de aldrig någonsin tänker ställa upp på debatt betyder att deras slutsatser inte är värda ens en tanke.

Oavset om du gillar en sak eller inte, så skall du kunna debattera detta så är det nog bäst att man läser på lite, annars är inte det någon större idé att föra en debatt med någon som har en förutbestämd åsikt utan att ha något att kritisera eller berömma, båda sakerna blir liksom lite uddlösa då du i detta fall inte vet ett dugg om detta.

Men det visar väl sig tydligast i tråden om beräkningar på raset av World Trade Center 1 och 2.
Där du påstod att...

Quote:

seraphim skrev:
Ja om vi ser det så här, det södra tornet blev träffat ungefär vid 80:e våningen, och om vi säger att det tog 0,5 sekunder för varje våning att kollapsa, vilket är väldigt generöst, så skulle kollapsen ha tagit runt 40 sekunder. Men det gjorde det inte, det tog 10-12 sekunder, varför då? Jo för att skiten demolerades, bricks for brains.

Så ser vi att du egentligen bara läser ena sidans skriverier och köper detta rakt uppochner.

Så tänk om du skulle vara lika kritiskt till allt du läser så kanske din bild över det hela skulle ändra, men det kanske du är för rädd för.

/Gert

See User information
Quote:
Så tänk om du skulle vara lika kritiskt till allt du läser så kanske din bild över det hela skulle ändra, men det kanske du är för rädd för.

Skulle du vara lika kritisk mot den officiella konspirationsteorin som du är mot de alternativa så skulle nog din bild över det hela ändras, men det kanske du inte vågar vara.

Det är inte konstigt att den officiella konspirationsteorin snart kommer i serietidningsformat, det är ju fiktion...

Posted on: 2006/7/19 17:17

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Quote:

Skulle du vara lika kritisk mot den officiella konspirationsteorin som du är mot de alternativa så skulle nog din bild över det hela ändras, men det kanske du inte vågar vara.

Det är inte konstigt att den officiella konspirationsteorin snart kommer i serietidningsformat, det är ju fiktion...

haha, snart hamnar den här tråden i serietidningen tror jag, svårt hur man än ser på detta ju, moment 22 hehe

/Nico

See User information
OSPA, kan du inte upplysa om vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika.

Angående OSPAs uppvaknande så kan jag tala om när det sker.

Israel/USA kommer att invadera Syrien då det är vägen för ett anfall mot Iran.
Syd-Korea kommer anfalla Nord-Korea vilket i sin tur leder vidare till att China dras in och marscherar in i bl.a Taiwan. Därmed har vi ett nytt världskrig.

Det som sedan sker är att Kinesiska trupper landstiger på USAs östkust och ödeläggelsen kommer vara.... Därefter är scenen klar för att skapa en ny världsordning.

OSPA kom ihåg detta mess, och vakna upp då, när dom kinesiska trupperna landstiger i USA. Planeringen har redan gått långt. Se länken nedan. Det är planeringsmöten dom håller.
Vid andra världskriget hade dom Pearl Harbor (som också var iscensatt), denna gång var det 9/11

http://news.xinhuanet.com/english/2006-07/19/content_4851564_1.htm

Eller så var det den där killen i grottan som hade kompisar med plastknivar, samt att WTC7 var byggt av ett material som helt enkelt mirakulöst var menat att helt enkelt disintegrera nämnda dag.

Posted on: 2006/7/19 17:56

See User information
Om det nu var araberna med knivarna så hade de i vilket fall som helst hjälp inifrån.

LIHOP eller MIHOP, take your pick...

OT - Och vad gäller Israels härjande just nu så gör Hizbollah helt rätt när de kämpar emot zionistsvinen. Några kidnappade soldater my ass, det är ju inte så att Israeliska soldater aldrig har blivit kidnappade förut.

Posted on: 2006/7/19 19:49

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
OSPA, kan du inte upplysa om vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika.

Angående OSPAs uppvaknande så kan jag tala om när det sker.

Israel/USA kommer att invadera Syrien då det är vägen för ett anfall mot Iran.
Syd-Korea kommer anfalla Nord-Korea vilket i sin tur leder vidare till att China dras in och marscherar in i bl.a Taiwan. Därmed har vi ett nytt världskrig.

Det som sedan sker är att Kinesiska trupper landstiger på USAs östkust och ödeläggelsen kommer vara.... Därefter är scenen klar för att skapa en ny världsordning.

OSPA kom ihåg detta mess, och vakna upp då, när dom kinesiska trupperna landstiger i USA. Planeringen har redan gått långt. Se länken nedan. Det är planeringsmöten dom håller.
Vid andra världskriget hade dom Pearl Harbor (som också var iscensatt), denna gång var det 9/11

http://news.xinhuanet.com/english/2006-07/19/content_4851564_1.htm

Eller så var det den där killen i grottan som hade kompisar med plastknivar, samt att WTC7 var byggt av ett material som helt enkelt mirakulöst var menat att helt enkelt disintegrera nämnda dag.

Propaganda..
Samma som du själv bedriver mot mig personligen då du påstår att jag skriver att folk inte kan stava. Ren och skär lögn precis som med Bush om massförstörelsevapen i IRAK
Du är inte ett dugg bättre än Bush.
Ingen ryggrad som du kan visa upp heller.

Håll dig till topic istället.

Jag gissar på att du inte heller har läst NIST rapporten. Men den är fel för det har någon annnan talat om för dig!!! ???

Snacka om att bilda sig en EGEN uppfattning. NOT

/Gert

See User information
OSPA, vart har jag påstått att du skriver att folk inte kan stava? Far du som du säger med "ren och skär lögn"?

Angående NIST så tycker jag det vore bra om du som är insatt kan förklara för mig om
"vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika."

Och angående mellanöstern så kan vi fortsätta den diskussionen efter den 22 Juli
Det är nästa datum för Illuminatis nästa steg då det är en multippel av 666

Antingen är det invasionen av Syrien eller ett nytt "terroristdåd"?
Förra året 22 Juli:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4709491.stm

Tror du på att det trots att det inte finns några vetenskapliga bevis kommer att ske ett nytt dåd den dagen? Om det sker, kommer du tro på det då? Eller är jag då bara bra på att gissa?

Posted on: 2006/7/19 23:03

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
OSPA, vart har jag påstått att du skriver att folk inte kan stava? Far du som du säger med "ren och skär lögn"?

Angående NIST så tycker jag det vore bra om du som är insatt kan förklara för mig om
"vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika."

Och angående mellanöstern så kan vi fortsätta den diskussionen efter den 22 Juli
Det är nästa datum för Illuminatis nästa steg då det är en multippel av 666

Antingen är det invasionen av Syrien eller ett nytt "terroristdåd"?
Förra året 22 Juli:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4709491.stm

Tror du på att det trots att det inte finns några vetenskapliga bevis kommer att ske ett nytt dåd den dagen? Om det sker, kommer du tro på det då? Eller är jag då bara bra på att gissa?

Jag ber så mycket om ursäkt att min ilska över "no more war" gick ut över dig, naturligt vis har du inte påstått detta, tyvärr blev det en miss vid inskrivningen av ett annat inlägg.

My Bad.

Debatten blir ganska meningslös då DU inte har läst rapporten själv utan refererar till saker i andra och tredje hand.

NIST har fler rapporter om World Trade Center 7, läs dom och försök själv komma på vad som brister i dessa.

Annars ser jag inte hur man kan tycka en sak om man inte har skaffat sig en kunskap om den INNAN.

Eller gör du så att du går ut och äter och talar om för kyparen innan du får maten att den är äcklig??

Skaffa dig en uppfattning genom att själv tänka lite.

/Gert

Anonym
c'mon guys, ska vi inte ta å läsa NIST-rapporten ändå.
Hade väl varit bra å kunna angripa problemen lite mer konkret när man vet vad som står om dt.
Dt kanske t.o.m belyser än mer vad folk som Steven E Jones pratar om.
Lättare å vara objektiv å se saker om man vet mkt info, oavsett om den ena versionen är "des" lr ej.
jaja, dt var bara en tanke.

ha de /Nico

Anonym
Quote:

Nico skrev:
c'mon guys, ska vi inte ta å läsa NIST-rapporten ändå.
Hade väl varit bra å kunna angripa problemen lite mer konkret när man vet vad som står om dt.
Dt kanske t.o.m belyser än mer vad folk som Steven E Jones pratar om.
Lättare å vara objektiv å se saker om man vet mkt info, oavsett om den ena versionen är "des" lr ej.
jaja, dt var bara en tanke.

ha de /Nico

All heder till dig trots att vi kanske inte har samma åsikt.
Genom att läsa dessa dokument kanske man hittar fler saker som är fel.

Jag har fått en sak ändrad i "The 9/11 Comission report"

Det var bara och skriva ett mail så ändrade dom uppgiften på vilka sorts plan som var inblandade.

/Gert

See User information
OSPA: Det är ok, alla kan vi göra misstag.

Angående att hänvisa till andra så påminner jag dig om att du hänvisat till att du hade en syssling som var pilot. Med ditt resonemang ang. NIST så skulle slutsatsen vara att du ska inte uttala dig om flygning såvida du själv inte har en pilotutbildning? Eller läst hela manualen till GATM? (hette det så?)
Jag tycker det är ett orimligt resonemang.

Bara för att jag inte är beredd att lägga tid på att sätta mig in i 100-talet(?) sidor NIST-rapport så kan jag väl fråga dig som gjort det...än en gång OSPA:

"Angående NIST så tycker jag det vore bra om du som är insatt kan förklara för mig om
"vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika.""

och snart är det den 22:a, vad ska hända. Är det så att Syrien utför ett "terroristdåd" mot Israel och USA (så att dom får aledning att invadera Syrien), eller blir det någon katastrof nånstas i Europa, eller?

Posted on: 2006/7/20 16:43

See User information
That NIST report, hmmm where do I find that?

I will give it a good read.

I like how Steven Jones presents the information he has come across.

Silverstien Properties owned Building 7 leased the rest.

The building 7 scenario is impossible without demolition charges being planted first or some other unknown to us technology being used.

The same for the rest of the other buildings, meaning 1 and 2 and number 6.

Problen-reaction-solution.

Right?

And these types of operations require many levels of contingency and back up to execute them.

One very effective method is using people who do no understand the bigger picture.

Take Building 7.

One only needs to hire a group of individuals to pace "packages" in the building on a "powerdown" (of which there is evidence of one HERE: http://69.28.73.17/thornarticles/powerdown.html )
and the people hired never need to know whats in them.

They may have signed a confidentiality agreement to not disclose WHAT they did during that job, andf liable for lawsuit action if they revealed that they were ever there.

Thats just one example.

47 floors over a few days, perhaps military people, maybe non -us... Mossad, who knows?

The point is it HAD to have been possible because the bloody thing was DEMOLISHED.

One can deny all they want about what happened, about ANYTHING, but in the case of 9-11 the WHOLE game plan was changed from the wargames going on (about 15) the moving away of the airforce, the Cheny in Command of NORAD, the Bush security factor and much more.

Lets not even get into the fact that the greatest "crime / disaster in american history " was never investigated properly at all.

Ding-dang can u spell Military Coup ?

Posted on: 2006/7/20 17:43

See User information
OSPA skrev:
Quote:

/Gert

- Du vet att en del känner av att det är sanningen man hör/ser, men du kan fortfarande inte förstå att det finns andra här i världen som vill oss människor illa..mkt illa!

Min känsla kanske är det allra mest vetenskapliga i detta ämne, du vet väl att djur känner av fara??

Men jag ringer gärna upp dig, så fort vi ser vart detta leder..
Man väljer vad man ska tro på och i det stora hela så väljer jag faktiskt att tro på Jordan Maxwell, Michael Tsarion,Alex Jones, David Icke och alla andra.. Medans du kan fortsätta att tro på "Bush, Cheney och company" så får vi se vem som mår bäst i det långa loppet!!

Rekommenderar dig starkt att lyssna på Michael Tsarion, David Icke så du får lite mer insikt..och kanske äntligen kan tänka utanför "lådan"..

"The thruth shall set you free"

Posted on: 2006/7/20 23:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
OSPA: Det är ok, alla kan vi göra misstag.

Angående att hänvisa till andra så påminner jag dig om att du hänvisat till att du hade en syssling som var pilot. Med ditt resonemang ang. NIST så skulle slutsatsen vara att du ska inte uttala dig om flygning såvida du själv inte har en pilotutbildning? Eller läst hela manualen till GATM? (hette det så?)
Jag tycker det är ett orimligt resonemang.

Bara för att jag inte är beredd att lägga tid på att sätta mig in i 100-talet(?) sidor NIST-rapport så kan jag väl fråga dig som gjort det...än en gång OSPA:

"Angående NIST så tycker jag det vore bra om du som är insatt kan förklara för mig om
"vetenskapen och naturlagarna bakom hur NIST förklarar hur hela huset föll rakt ner pga av bränder samt att en (eller var det två?) pelare längst ner som gav vika.""

och snart är det den 22:a, vad ska hända. Är det så att Syrien utför ett "terroristdåd" mot Israel och USA (så att dom får aledning att invadera Syrien), eller blir det någon katastrof nånstas i Europa, eller?

Här har du 42 sidor, mycket bilder lite uträkningar.
Det borde du orka.

http://wtc.nist.gov/pubs/WTC%20Part%2 ... 07%20Collapse%20Final.pdf

Jag tycker du skall läsa dessa sidor och titta igenom, är det något du inte förstår så hojta till så tar vi det i lugn och ro.

/Gert

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
OSPA skrev:
Quote:

/Gert

- Du vet att en del känner av att det är sanningen man hör/ser, men du kan fortfarande inte förstå att det finns andra här i världen som vill oss människor illa..mkt illa!

Min känsla kanske är det allra mest vetenskapliga i detta ämne, du vet väl att djur känner av fara??

Men jag ringer gärna upp dig, så fort vi ser vart detta leder..
Man väljer vad man ska tro på och i det stora hela så väljer jag faktiskt att tro på Jordan Maxwell, Michael Tsarion,Alex Jones, David Icke och alla andra.. Medans du kan fortsätta att tro på "Bush, Cheney och company" så får vi se vem som mår bäst i det långa loppet!!

Rekommenderar dig starkt att lyssna på Michael Tsarion, David Icke så du får lite mer insikt..och kanske äntligen kan tänka utanför "lådan"..

"The thruth shall set you free"

Nja, om jag vill veta något om ödlor så föredrar jag nog National Geographic.

Att du bara använder dig av Icke som någon sorts källa visar på att du inte vill se vad uträkningar och vetenskap kan visa dig.
Hade inte ni en tråd där det starkt rekommenderades att inte ta upp Icke som källa efter det inte var bra för "er sak" ?? !!

/Gert

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper