Vakencorner
|
Re: Felaktiga beskllningar mot kungahuset!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag skulle vilja se svenska kungen tala ut på tv om att det inte är rätt att nån blir tvingad att leva ett liv som han fått gjort på grund av att vi skrivit det i lagarna att dom ska ärva tronen och få allt i sitt liv av svenska folket och genom att dom arbetar hårt medans kungeen släpar benen efter sig och lever i lyx.. Nåstans måste man förstå att man aldrig kan vara lycklig med ett skitigt samvete.. så pengar gör ingen lycklig om man tar pengarna från sitt folk, bara min åsikt.. År för år som går utan att han gör det medans svensk folket arbetar hårt medans deras pengar går direkt till kungen och staten och till domm projekten som dom tycker är viktigast tex. hög lön till politker och kungar , krig mot droger och massvacinering av folket så dom inte blir sjuka mmmmmm visst.. Tappade av mig där, dag för dag som går som han undviker att göra det rätta så kommer han få fler och fler svenskar emot hela strukturen där deras pengar går rakt ner i fickaan på idioter... Kungen vet nog att svenska folket kan välja själv vart dom vill betala sina skatteppengar och dom skulle inte finansiera hans lyxliv mdans vissa arbetare inte har råd att äta riktigt,.. prionritera hade varit folkets ledord om dom fick välja vart skattepengarna går..
Lika bra att folket inte får ta några val helt eenkelt... ni får välja nån som väljer åt er.. så , där har ni eran frihet.. Välj mellan gubbe A och gubbe B sen ska vi ge dom repliker så ni kan sitt framför tv och fantisera om att dessa 2 gubbbar slåss med ord i en debatt för att sen folk själva fåravgöra en vinnare av dessa 2 gubbar genom rösten ni lägger på nått av partierna.. Klart vi måste ha representanter som representerar oss för vi hade inga föräldrar och vi är ledsna för det och nu när vi är vuxna så får staten och kungen agera föräldrar åt hela folket och medans dom tar val politiskt så dår dom gärna antyda att vi människor inte skulle klara av att ta val över vårat eget liv och därför måste dom bestämma över oss för vi skulle ta fel val men dom tar inte fel val för dom är fadersfiguren som inte får kritiseras trots att han använder våld och tvång utan att förstå varfö det är moraliskt oförsvarbart.. Oj soorry nu gick jag loss på tangentbordet igen, du får igång mig med dina trågar Asgeir jag tycker på nått sätt får jag mer och mer struktur på perspektiven och bevisen ju mer jag skriver.. Men tack för rivstarten på dagen, och förövrigt så har jag inte en aning vad tråden betyder annat mer en spekulationer..
Posted on: 2012/10/30 16:29
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rodnande av skam måste jag erkänna att jag inte kommit på det själv för jag känner inte ens Chris O'Neill personligen och har aldrig träffat prinsessan själv utan jag har bara läst det i en tidning.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vem-ar-chris-oneill_7613170.svd
Posted on: 2012/10/31 8:18
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Min utvärdering säger att du är en så kallad "groupie"..
Som ser upp till dagens gudar/kändisarna på tv.. För övrigt förstår jag ingenting av tråden.. Kram
Posted on: 2012/10/31 17:06
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår. Kungahuset och kapitalet idkar avel, som de alltid har gjort.
Posted on: 2012/10/31 20:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, var skall pitten vara om inte i Greta?
Men det är inte det samma som att ordning och lugn i ett samhälle oftast är bättre än allmän röra och uppror. Lagom är bäst, vissa förhållanden tycks vara mer eller mindre ärftliga, ungefär som monarki. Det finns en sång från den tid när kungamakten fortfarande hade allmän aktning och kunde lägga en dämpare på alltför vittgående motståndsyttringar såsom socialdemokrati, kommunism och annat kätteri: "All din lit till Konungen sätt - gör kronan på hans hjässa lätt!" Idag är det inte lika självklart, vi har inga allmänt erkända symboler och auktoriteter att förhålla oss till. Däremot är tendensen att försöka vifta svansarna i takt "intakt". Exempelvis den absurda asylpolitiken där varenda försök att inta en ifrågasättande hållning bemöts som när Galileo, Kopernicus, Brahe m.fl försökte att påpeka att Jorden är rund och roterar kring Solen. Man blir nästan bränd på bål...
Posted on: 2012/11/1 7:40
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För vänner av värdelöst/halvkul vetande eller endast som lite hjärngympa.
Vad representerar " Riksäpplet" den som finns på Upplands stadsvapen (flagga) Om den påstådda betydelsen stämmer, hur kommer det sig att alla banjospelande, blåblodiga ( Agryria?) släkter i Europa har varsitt litet "äpple" Qui bono ? Den som kommer på svaret vinner en dinkelkaka, ni vet dinkel som till skillnad mot modernt vete inte innehåller ett uppfunnet opiatprotein som bla. gör folk feta i både kropp och knopp. Och korrigera gärna grannar och vänner att det inte längre bör kallas appanage utan rätt och slätt Socialbidrag även om det är lite i överkant. All men are equal but some are more equal then others typ.
Posted on: 2012/11/1 8:19
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login