vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Re: Anarkism/volontärism

See User information
Det slog mig nu precis, att om jag skriver ihop ett projekt här och nu och delar upp kostnaden per huvud så skulle jag kunna skapa ett projekt så om alla svenskar vela vara med på det , så skulle vi få egen tillverkad el medans vi betalar eget kraftverk på avbetalning och sen när det är färdigbetalt för hela svenska befolkningen gratis el och en liten inkomst beroende på vilket kraftverk man väljer..

Vågkraften är massiv med tanke på Sveriges långa kust.. Men låt mig skriva ner projektet med punkter och nummer så får ni själva avgöra om ni skulle välja att betala summan för att vara med på projektet och få el gratis + inkomst från elförsäljning..

---------------------------------------------------------

Nu blev det solkraft istället för det slog mig att det skulle bli enklare att räkna med.. Håll i er nu..

Vi Skulle behöva betala 9750 kronor totalt per person för att kunna få gratis el tillverkad åt oss genom solpaneler i MINST 30 år framåt. 2 kvardratmeter per person behövs för att tillverka elen.

Jag vet inte vad ni betalar i elräkning men skulle vi dela upp betalningen på solpanelen på 12 månader så skulle vi behöva betala 812 kronor och 50 öre i månaden i 1 år.

Sen efter det så har vi gratis egentillverkad el i minimum 30 år..

-----------

Nu räknade jag ut för skojs skull hur mycket pengar det skulle kosta att köpa el från elbolag i 30 år om det varje månad kostar 500 kronor vilket antagligen är lite för billigt.. 180 000 kronor får du delbetala i 30 år om du vill köp el från elbolag och slösa väldigt lite el så du lyckas hålla dig på 500 kronor i månaden..

---------------

Hur som helst så går 9 750 kronor att jämföra med 180 000 kronor hela dagen och jag hoppas vid det här laget att ni kan se möjligheten som jag ser till enerifrihet i 30 år framöver..

.....................

Skulle ni perosnligen välja att frivilligt gå med i en organisation som organiserar solpaneler och mark med personer som vill ha egen tillverkad el men som inte äger mark..

812,5 kr i månaden i 1 år sen har du gratis el + liten inkomst i 30 år.

Skulle jag få med mig svenskar om jag startade en sån organisation?

Vart är Greenpeace nudå när vi har en klockren uträknad lösning på 100% miljövänlig el åt folket + liten inkomst..?

Kram

------------------------------------

Solfångarpaket Svesol Premium 4
Passar till:
3-5 personer, stort hus
48 750 kronor
Energiutbyte och pris:
4 808 kWh/år (vid 50 grader enligt SP/Solar Keymark)
144 240 kWh under beräknad livslängd (minst 30 år)
http://www.svesol.se/produkter/solfangare-svesol-premium

Posted on: 2012/10/30 17:35
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag ska väl inte heller skriva att jag ska göra den här rganisationen eftersom jag har inte gjort hemsida på 20 år ungefär och då var allting väldigt nytt på internet..

Men ta gärna idén av mig så köper jag gärna in mig i projektet så jag får min el gratis, jag är trött på räkningen..

Kram

Posted on: 2012/10/30 18:14
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Internetism och volontärism = staten (idiotisk fadersfigur som inte berättar för oss vad vi skulle tjäna på om vi organiserade oss själva och delade upp summan)?

Posted on: 2012/10/30 18:51

See User information
Hela tiden kunde jag känna att hustaks-ytan på hus är en yta som skulle kunna användas och sen nu slog det mig att om människor fick betalt en summa för att ha solpaneler på taket åt människor som inte har mark eller tak..

Varför skull man inte göra det?

Jag tror miljontals svenskar med hus skulle anmäla sig som frivilig för att mot en summa ha paneler på taket, sälja solytan på sitt tak helt enkelt till behövande för att nå ett gemensamt mål som är 100% miljövänlig el..

Minst sagt oändligt med möjligheter om man tänker internetism och volontärism, för visst skulle det vara volotärism om du vill vara med i ett sånnt här projekt eller inte, eller?

MVH

Posted on: 2012/10/30 20:54

See User information
anvendernamn du pratar om sol-el och rekommenderar ett solvärme system.

Solpaneler = för El
Solfångare = för varmvatten system

Både värme och el kan räknas i kilowatt/timmar (kwh)

Posted on: 2012/10/30 21:01

See User information
Jaha sorry men jag tog bara första bästa klart detfinns billigare lösningar..

Så vad tror du om idén?

Vill du köpa kraftverk på avbetalning eller fortsätta köpa dyrt från elbolag för evigt medans naturen slits, för evigt nej det går inte, men tills det inte går längre..?

Posted on: 2012/10/30 21:29

See User information
När du pratar om allt vi ska göra så menar du alla andra utom dig själv. Du har varken kapital eller kunskap om något du pratar om vilket du själv har visat och sagt.

Så tycker du värkligen att det är så konstigt om "vi" inte är så sugen på dina projekt som du inte värkar har något intresse av att utföra själv?

Posted on: 2012/10/30 23:33

See User information
haha jadu satanisten men det är väl ett projekt som du tjänar på att delta i eller hur?

Så jag kan inte ta min plats som tänkare jag måste ta plats som ledare och projektmanager också?

Varför kan inte jag bara dela av mig av idéer som jag tänker fram ganska bra i lugn och ro medans folk som har finanser och kunskap om hemsidor och hur man gör dom kan ta min idé och skapa projektet som jag sen deltar i som deltagare och ingen manager behövs..

Bara nån som står för hemsidan/organisationen behövs väl för attt kunna börja organisera människor , solpaneler och mark..

Klart det inte förvånar mig om satanisten sätter sig ner och håller för öronen bara för att det skulle gynna andra om han deltar och visst satanister bryr sig om sig själv men om andra tjänar på att man tänker på sig själv så är det helt plötligt inte lika roligt med satanism och egoism som i mina ögon är samma sak..

Inge som tvinga dig att läsa mina idéer heller eller delta i projekt så jag förstår inte vart attityder komme från?

Kram på dig vännen hur som helst jag har inget emot dig trots att du är otrevlig så har det nog sin förklaring..
MVH

Posted on: 2012/10/30 23:55

See User information
Det slog mig frukttansvärt hårt den här gången att detta kanske är precis det som "härskarna" vill att folk ska undvika att klura ut...

Att vi gemensamt kan skaffa oss teknologi som arbetar för oss iställetför att alla arbetar 8 timmar per dag..

Om vi säger att svenska befolkningen gemensamt skulle köpa en vetemjölsfabrik och odingar som man gör så autoomatisrade man kan med dagens teknologi..

Skullle vi inte då titta tillbaka på idag och tänka vilka nedrans hönshjärnor vi var när svaret fanns gömt i internet möjligheter redan från början..

Alltså att genom internet organisera så teknologi och maskiner arbetar åt folket.. inget teknologi eller fabrik blir för dyr om man är massor med folk som vill en sak...

Tystnaden och "utbrottet" från sataisten är det enda som får mig att göra bedömningen att jag antagligen träffat rätt tillslut...

detta är det ultimata dom inte vill att vi ska diskutera/lösningen...

------------

Så nu blir det antagligen tyst om det här för den där rädslan gör så folk iignorerar sitt eget bästa ..

Varför betala 9750 kronor på 1 år för att få el tillverkat gratis när du kan köpa el för 180 000 antagligen det dubbla eller trippla..

Varför köpa en fabrik gemensamt när vi kan köpa produkterna ur en fabrik genom att arbeta 8 timmar per dag för att få tag på fabrikstillverkade varor..

Så visst skulle alla tjäna på strategin: använda internet för att organisera pengar från folkmassor till teknologi /maskiner/robotar som arbetar för alla människor..

Posted on: 2012/11/1 1:15

See User information
Ingen som kan bekräfta med eran tro om det är sanningen eller inte att vi absolut inte ska diskuetar hur vi kan organisera så teknologi arbetar åt oss genom volontärprojekt på internet? men tanke på världsregering som skulle bli helt omöjligt om folk började organisera sig för att köpa egna teknologer och pantage för att kunna tillverka produkter på ett hållbart sätt medans dom vinstdrivande företagen dog ut för att människor inte vela sponsra företag som inte tar sina ansvar och tillverkar produkter på ett hållbart sätt som inte förstör miljön..

Vilken typ av fabrik skulle vi kunna gå ihop och gemensamt finansiera så den skapar produkter eller livsmedel åt oss kontinuerligt på ett hållbart sätt som inte påverkar naturen negativt nånsin förutom att låna lite bajs till gödning då och då..

Är detta det ultimata ämnet som inte ens ni vågar diskuera hahahah, jag förstod att jag skulle hitta det som ni och tillåmed David Icke verkar vara rädd fö att inse eller ens nämna.. Alex Jones också, dom vill helst inte prata om att organisera för det kan vara farligt tror jag dom tror..
Medans i själva verket är det nog att inte organisera som är det egentliga som är farligt... att fortsätta skicka runt konspirationinfo på intenet medans dom avancerar politiskt och ändrar lagar.. När ska vi börja spela spelet dom spelar mot oss är kanske frågan..

Vad skulle hända om vi organiserade hemsidor för att ge folk möjlighet att köpa in sig på teknologier / fabriker som arbetar åt folket för en summa som alla delar på gemensamt?

Skulle det betyda att människor tillslut inte behövde underkasta sig anställningar eftersom vi löst problemet med prislappar i affären på basvaror genom att gemensamt köpa fabriker som producerar överskott..

Jag är skeptisk till att nån av er skulle ignorera en hemsida där det står att om du vill så får du betala kanske 100 kronor och sen köper vi gemensamt ett elkraftverk tex. som är sammankopplat med matodling och fabrik för packetering och utskickning..

Vem skulle du förlora på det? dom som blir av med jobben kanske ni svarar då... men dom som blir av med jobben kan väl bara frivilligt delta i nån av dom fabrikerna som folket själva köpa för att skapa överskott av produkter, el eller vad som helst.. Och därme skulle dom inte förlora nånting föruom ett liv där dom arbetade hårt för att få dom varor som fabriken nu producerar åt alla deltagare/bidragare..

Men vad tror ni då , är detta den ultimata frågan som tillåmed får er att bli lite rädda för sanningen om lösningen på problemen som vi antagligen måste ta itur med själv hur läskigt det än kan verka vara?

Gratis energi i 30 år någon? billigt pris 812 kronor per månad i 1 år men jag letar bättre pris kanske vindkraft blir billigare..

Köpa stor fabrik någon? gemensamt? vad ska vi tillverka? jag är med hur som helst bara det är hållbart och inte fördärvar naturen såklart..

Kram

Posted on: 2012/11/2 1:23

See User information
Jag tror inte nån här är rädd för att diskutera det du föreslår. Jag tror dom flesta här ser det som du och jag, att revolutionen måste ske på gräsrotsnivå, att vi tar saken i egnar händer och skapar ett bättre alternativ än det vi har nu.
Men vad gäller dina ideer så upplever jag att du nästan helt saknar riktning och konkretion. Du flipprar hit och dit och verkar inte veta vad du egentligen vill förutom att du vill göra nåt bra.
Det var därför jag föreslog att du skulle starta det här själv. Då skulle jag antingen kunna se att jag haft fel och du faktiskt vet vad du pratar om eller så skulle du kanske själv se hur mycket som krävs för att gå från ord till handling.
2 grejer som jag nyligen kommit i kontakt med är Sterling Allens jobb med fri energi, kolla färska intervjuer med honom, och 3d printing. Otroligt intressanta grejer med grym potential mot NWO i mina ögon. En annan grej är bitcoin, möjligheten till ekonomi utanför statens kontroll.
Som jag sagt tidigare så får jag intrycket av att du försöker uppfinna hjulet hela tiden. Kanske därför du inte får så mycket respons

Posted on: 2012/11/2 11:59
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Jag tror inte jag får respons för folk vet inte sitt eget bästa och staten finns inte där och ta valet åt folket som behöver sin faderfigur som just nu är staten..

Gör inte staten nånting så sitter vi gärna på händerna och klagar på andra.. För en sak är säker, vi kan inte påverka nått vi kan bara vara passiva och bli lurade på pengar..

Det är ungefär som när man höjjer hyrorna på lägenheter för att dom renoverats..

Låt oss dela upp renoveringen i en rättvis summa och betala av den summan i 1 år sen har vi samma hyra igen...

Istället (för att svensson inte vet sitt bästa utan statens vishet får berätta vad som är bäst) så tar man och lägger på en fantasisumma cirka 2-4 000 kronor extra i hyran varje månad..

Ränkar man ut vad det blir betalat för renoveringen genom den höjjda hyran så är det miljontals kronor som bostadsföreningen tjänade på dessa dumma svenskar som inte vet sitt eget bästa eller kan räkna på summan som bostadsföreningn försöker lura svensken på...

Och jag då, skriver hur vi kan spara minst 180 000 kronor i elräkningar dom kommande 30 åren..

Klart staten helst inte vill att vi funderar på vilka teknologier vi skulle kunna köpa gemensamt för att bli självförsörjande på el eler mat eller vad som helst..

3d printing har det varit prat om i många år och det är framtiden nu och då kan vi skriva ut produkter precis som vi skriver ut ett papper...

Bitcoin är jag fortfarande rejält skeptisk emot eftersom det finns inga bankomatkort och dom kan inte användas i affärer .. Enligt mig kan det dra ner intresset för bitcoins..

Det var några år sen bitcoins var på tapeten och det verkar inte ha tagit över ekonomin i dagens samhälle (som antagligen blir svårt om du inte kan använda pengarna när du handlar)..

Det går väl inte att jämföra bitcoins med om tex. alla vi på Vaken gick ihop och delade på summan för att köpa en egen bank som inte skapar inflation med pengarna.. en bank som är styrd av folket med total insyn..

Men jag tror att det är just det pratet som skulle göra tillåmed David Icke rädd .. Alla vet väl vad som hända med dom som försökte organisera folk mot en lösning.. Tupac Shakur, John F Kennedy, Bob Marley , Martin Luther King, Malcom X..

Det dom verkar undvika att tänka på dock är att vi folket är 99% av befolkningen och det är en omöjlighet att kontrolera alla om inte rädslan finns där för att kontrolera dig själv..

Oooh nej organisera oss, nej det vill vi inte prata om för folk har dött när dom pratar om sånnt och vi är 99% men vi tror fortfarande att 1% har total makt över 99% och deras åsikter,..

Det vill vi absolut inte diskutera , varför skulle vi vilja ha teknologi som arbetar för oss när vi bara kan arbeta 8 timmar om dagen för att köpa teknologin och el kontinuerligt varje månad resten av våra liv?

Vem bryr sig om det skulle ge Sverige 100% miljövänlig el, det är trots allt inte huvudmålet för svensson som är att få arbeta 8 timmar om dagen för att känna sig användbar åt nån annan antar jag..

En sak som är säker med mig gott folk, det är att den där rebell-delen av oss kommer vakna och skrika först inom mig eftersom det började så tidigt med mig så dagisfröken tvingade mig till diverse förnedrande saker som gjorde att jag rymde från dagis 5 år gammal.. Och det är där som man kan skapa en revolutionär antar jag.. tvinga en 5 årig unge så ska ni se att ungen kommer tillbaka som vuxen med en massiv passion för att stoppa tvången mot barn..

Stefan Molynuex sa nånting om att inteligens kan utvecklas ganska ofta hos människor som känner sig svikna och ljugna för at vuxenvärlden som barn , för att barnet letar inteligens för att kunna sätta fingret på exakt vad som var sveket...

Och det känndes där som han prickade ganska mitt i prick, precis som med så mycket annat..

Klart jag sitter och läser till jag hittar svaren eftersom svaren finns på internet och som det slog mig för några dagar sen att svaret finns nånstans i volontärism..

Jag kan inte se nått annat "smärtfritt" sätt att gå från statism till volontärism.. Idag itter alla och väntar på att staten ska ge oss nånting mer än vad vi har idag.. För staten är ju våran förälder när vi bli vuxna i Sverige och fortfarande inte kan ta ansvar över oss själva helt och hållet..

Ja hahaha men det är nog lika bra att ignorera det här jag pratar om att köpa fabrik eller elproduktion gemensamt och tjäna el och pengar på det.. För jag är också passiv och vill inte peka på alla andra å säga att ni är passiva..

Men jag tror vi mår bättre av att veta att lösningen finns där redan nu..

Vi skulle idag kunna hitta en fabrik till salu och skapa en hemsida och dra ihop en folkmängd som vill dela på kostnaden..

Slå upp solceller och vindkraftverk på fulla taket direkt så splittar vi på inkomsten den överskottselen den skapar direkt medans vi klurar ut vad elen kan användas till ..

Om vi delar på kostanden för att köpa en fabrik, och är jättemånga människor som vill vara med... då skulle vi ganska simpelt kunna dela summan för elförsäljningen på alla som delade på kostnaden från början.. Eller ?

Jag tycker bara det verkar så simpelt och det är väl exakt det som en volontärlösning borde vara, 100% smärtfri och katastrof fri... Varför skulle folk inte följa vårat exempel om vi köper en fabrik som tillverkar el åt oss tex.

Om vi då får hem en jämnt fördelad vinst från elförsäljning varje månad så kanske folk skulle vilja lyssna på oss om hur vi gjorde oss 100% miljövänliga samtidigt som vi tjänade en hacka på det gemensamt efter en ganska kort tid och kontinuerligt..

Jag ska räkna på ett vindkraftprojekt ikväll..
ränka ut hur mycket det kostar per person och vad det sedan kan ge för summa inkomst för varje person varje månad..

Sen får ni väl välja själva om ni vill gå och köpa saker som tillverkats gratis för dyra pengar eller om ni vill gemensamt organisera så ni har ett överskott påvissa saker som ett gemensamt folk..

Vad sägs om en fabrik som gör 100% miljövänliga skor från gamla bildäck tex? Köp 1 par och sen får du kontinuerligt nya par såfort du lämnar in ditt gamla par så dom kan återvinnas..

Jag som bryr mig om miljön tänker tillåmed på hur ohållbart det är när mina skots gummisula slitits bort så det kommer vatten in i skon.. Den guummin som slitits bort ligger alltså i naturen nu och jag vet att det varit mycket snack om att det är skadligt på stor skala, om många använder sånna skor så blir det mycket gummi i naturen..

Så vart ska jag vända mig jag som vill bry mig om naturen en gång och sen inte behöva tänka på att jag påerkar naturen på att negativt sätt, klart man vill leva i harmoni med naturen..

Lösningen kanske inte är att försöka hitta nått företag som bryr sig om naturen och är beredda att hitta lite punkter som ska få mig att tro att det är dom jag ska välja om jag vill tänka på miljön..
Utan lösningen kanske är just det, volontärprojekt genom internet för att köpa teknologi som arbetar för oss istället för att vi arbetar för att köpa saker tillverkade av maskiner i en fabrik...

Vi skulle som sagt kunna köpa skofabrik som på ett hållbart sätt använder gamla bildäck och gör slitstarka skor i en maskin... du köper ett par och du får byta ut dom mot nya par kontinuerliigt resten av diitt liv för att dom återvinns på ett hållbart sätt..

Ingen teknologi blir för dyr för oss gemensamt är vad jag förösker säga..

Återkommä

Posted on: 2012/11/2 17:51

Anonym
EL är billigt, avgifter är dyrt.
Bensinen är snorbillig, skatten är maffia.

Vissa lever för att det är olagligt att skjuta dem.
jävla nötter!

See User information
Quote:
En annan grej är bitcoin, möjligheten till ekonomi utanför statens kontroll. Som jag sagt tidigare så får jag intrycket av att du försöker uppfinna hjulet hela tiden. Kanske därför du inte får så mycket respons

Jag kan inte sluta att tycka om bitcoin. Jag har använt denna valuta som betalningsmedel mellan vänner men också vanlig valuta handel. Bitcoin har sina nackdelar men det är minns sagt ett revolutionerande system.
På senare tid har det också dykt upp alternativ till bc som tex litecoin. Man kan köpa en LC för 0,0075BC. Litlecoin ska också vara en uppdatering av bitcoin systemet, så att det tekniskt sett ska fungera smidigare. En valuta är trots allt bara ett verktyg för handel och enligt mig , desto bättre verktyg desto mer värde har det verktyget.
Så ett tips om du behöver något att investera i, testa litecoin.

Posted on: 2012/11/3 15:22

See User information

Quote:
FreedomX Skrev:
Jag har använt denna valuta som betalningsmedel mellan vänner men också vanlig valuta handel

Precis vad verktyget "pengar" grundar sig på, växlings-verktyg mellan varor och tjänster. Sen att "Storebror" tagit monopol, är en annan femma. Sen att vi lärts yra i nattmössan för att sätta detta verktyg före oss själva, får vi nog skylla oss själva. Vi har lärts att se "pengar" som något äkta, men det är bara en fiktion/fabel.

Quote:
anvendernamn Skrev:
Är detta det ultimata ämnet som inte ens ni vågar diskuera hahahah, jag förstod att jag skulle hitta det som ni och tillåmed David Icke verkar vara rädd fö att inse eller ens nämna.. Alex Jones också, dom vill helst inte prata om att organisera för det kan vara farligt tror jag dom tror..

Handlar inte om feghet...
Ser enkelt detta mönster, hos andra och vad jag själv gått genom under resans gång. Likt hur många (inkl mig) försökt jaga och skaka om folk att "fatta" saker... Vilket är lönlöst, du kommer bara skrika dig själv hes. Människor har sin egna resa och förr eller senare kommer dom fatta, men det måste ske på åskådarens kriterier. Du kan aldrig "väcka" nån, det måste ske av deras egna val.
Detta är dock övergående och denna "uppvaknande" och självutnämda styrande kommer inte kunna ändra på det, på något sätt. Dom kanske har kunskap, men insikten saknas, som det så tydligt verkar. Förändringen är oundviklig.

"It is just a ride!" -Bill Hicks

Posted on: 2012/11/3 17:59

Edited by Avatar on 2012/11/3 18:14:58

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Quote:
En annan grej är bitcoin, möjligheten till ekonomi utanför statens kontroll. Som jag sagt tidigare så får jag intrycket av att du försöker uppfinna hjulet hela tiden. Kanske därför du inte får så mycket respons

Jag kan inte sluta att tycka om bitcoin. Jag har använt denna valuta som betalningsmedel mellan vänner men också vanlig valuta handel. Bitcoin har sina nackdelar men det är minns sagt ett revolutionerande system.
På senare tid har det också dykt upp alternativ till bc som tex litecoin. Man kan köpa en LC för 0,0075BC. Litlecoin ska också vara en uppdatering av bitcoin systemet, så att det tekniskt sett ska fungera smidigare. En valuta är trots allt bara ett verktyg för handel och enligt mig , desto bättre verktyg desto mer värde har det verktyget.
Så ett tips om du behöver något att investera i, testa litecoin.

Hörde i nån intervju att Finland är positiva till bitcoin, att man kan betala med bitcoin i restauranger, vad vet jag.
Får man fråga var/hur du köpt bitcoin? Jag har inte kollat det nå närmare

Posted on: 2012/11/3 18:09
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Sluta betala skatt! Systemet faller direkt om alla, inklusive zombies deltog i denna enklaste av revolutioner.

Bit-/litecoin. Behöver man doktorsexamen i c++ för att nyttja detta, eller är det kundanpassat i någon mån.

Posted on: 2012/11/3 18:37
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Men skärp dig Avatar, menar du att man vaknar av sig själv?
För jag vet många människor som säger att dom låter vissa saker man pratat om smälta och sen dagar eller veckor senare så märker man att människan förstått / vaknat upp och kan nu se den lösningen på problemet..

Visst klart att man måste ha driv för att söka upp infomration som man vaknar av, men man kan mycket väl börja vakna av att höra på lite David Icke eller Alex Jones..

Jag blir dock lite snurrig när David Icke pratar om att Saturnus och Månen är "matrix-projektor" och förstärkare som håller 2 strängars DNa-sträng och så vidare..

Medans jag själv skulle vilja säga att detta är matrix som gör alla människor till slavar..

Att vi går och arbetar 8 timmar om dagen för att köpa produkter som tillverkats gratis, el som tillverkats gratis, olja som pumpats upp ur jorden gratis..

För att vi vanliga människor inte har tid eller makt att organisera oss själva för att få teknologi att arbeta för oss..

Vi har det nu dock med tanke på internet.. Jag känner dock på mig att nu när jag klurat ut det egentliga enda lösningen på matrix och oändligt slaveri är att få maskiner att arbeta för oss som skulle ge folk tid att ha en åsikt haha för idag vet jag inte ens om folk har tid att ha åsikter med tanke på att 8 timmar per dag går till arbete för att nån satte ett högt pris på varorna som alla behöver för att arbeta, men som egentligen tillverkades gratis..

Kanske är det 2 matrixar men jag skulle vilja se det som att vi blir juckade i rumpan av politiker och företag för evigt tills vi tar hand om oss själva genom att organisera oss (genom internet) för att få teknologi att arbeta för oss..

Vägen till frihet, helt enkelt..

Jag tror dock jag bara kommer att kunna använda denna idé för att skrämma bort konspirationteoretiker, ingen kommer nog fortfarande ha mod stortnog för att organisera med tanke på vad som hände mmed dom som organiserade innan internet fanns..

Kram

Posted on: 2012/11/3 19:41

See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Men skärp dig Avatar, menar du att man vaknar av sig själv?
För jag vet många människor som säger att dom låter vissa saker man pratat om smälta och sen dagar eller veckor senare så märker man att människan förstått / vaknat upp och kan nu se den lösningen på problemet..

...

Kram

Precis vad jag säger, men vad jag försöker förmedla är att det är något annat vilket driver oss till att "vakna".

Something is kicking all of our butts, only the Ego clinging it to be the "Me"!

Problematiken är att vi gärna undviker att ändra oss, vilket skapar samma problem inom oss själva, som i mänskligheten i stort. "Whats below, so above"

Känner igen den glöd som brinner inom dig och så många andra, för att finna "sanningen", men jag skulle gärna slå vad med alla er om att "det där" är du redan. Du är inne på en väg, där du hellre dör än vänder tillbaka...

Jag fullkomligt älskar din glöd att söka, finna och komma till grepp om "verkligheten". Däremot föreligger det en viss risk att fastna i "vinkelvolten", men det har sin betydelse med, allt har sin tid.
Bara skallen som behöver tid att få grepp om "det",inom sin tid. Vi skulle nog gå "galna" hela bunten att greppa det på en och samma gång. Finns dom som går före och kommer efter, i olika ordningar, däremot finns ingen prioritering, eller en bättre än någon annan.

Pengar är ett verktyg, vi däremot kan välja om vi vill ha det verktyget, eller inte. Borde vi inte ha alla grejer för att ge varandra ett anständigt liv, enbart för att du finns?

Jag i min vandring har erindrat att detta verktyg är något vi kommer lägga åt sidan, för precis detta...

Vi mår själva bättre, när vi hjälper andra. Införstått att vi enbart är speglingar av varandra... Resan dit, behöver vi dock finna inom oss själva. Denna "myt" finns i samtliga religioner och det är bara inom oss själva vi är offer för "devide and conquer"...

Bamse-kram tillbaka, kära broder och alter-Ego!

Posted on: 2012/11/3 20:39

Edited by Avatar on 2012/11/3 20:55:24

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:
Hörde i nån intervju att Finland är positiva till bitcoin, att man kan betala med bitcoin i restauranger, vad vet jag. Får man fråga var/hur du köpt bitcoin? Jag har inte kollat det nå närmare

jag använder https://mtgox.com/
och gjorde en banköverföring.
Du får pengarna i dollar som du kan använda för att köpa bc.
Jag tror det systemet kommer att växa när människor förstår alla möjligheter med denna typ av teknik.
Det går också med linje med vad jag tror på personligen.

Posted on: 2012/11/3 22:26

See User information
Quote:
Sluta betala skatt! Systemet faller direkt om alla, inklusive zombies deltog i denna enklaste av revolutioner. Bit-/litecoin. Behöver man doktorsexamen i c++ för att nyttja detta, eller är det kundanpassat i någon mån.

Det kräver lite kunskap men inte onödigt mycket för att bara kunna använda systemet.

Posted on: 2012/11/3 22:28

See User information
Men det absolut ultimataste sättet att hjälpa andra och ge ren kärlek skulle vara att organisera en hemsida för att samla donationer / dela upp kostanden på diverse teknologier och maskiner som arbetar för människor..

Zeitgeist filmerna pratar exakt om detta som en lösning, dock så nämner dom inte att folket själva måste göra det utan mer att nån underlig kultledare som vill återvinna alla material i alla städer på jorden och bygga en ny typ av stad som dom redan har klarar ritningar på, då börjar det bli lite mer läskigt och diktaturaktigt om man ser det som en lösning att riva ner alla städer hahah..

Men det är fortfarande en lösning som vi skulle kunna ordna idag genom internet, starta hemsida och samla in deltagare / volontärer som vill tjäna en hacka på ett ärligt projekt som innebär att köpa en fabrik eller elkraftverk..

Om jag föddes i Sverige som hade affärer utan prislappar och bostad-åt-alla-garanti, gratis el åt alla.. bara för att svenska folket en gång i historian (när internets fulla potential förstods av folket) då använde folket internet för att sätta upp hemsidor för at samla in volontärer som vill tjäna pengar och tillslut blir varorna gratis så länge dom produceras på ett hållbart sätt med teknologin och naturen hand i hand .. Så att ingen svensk nånsin föddes utan en rättghet att ha värme på vintern och tak över huvudet.. Mat i magen.. Då skulle jag födas med stolthet i kroppen för att mitt land och folk inte kan luras till att nån folkgrupp är mindre värd att leva eller äta mat..

Frågan är väl ska vi verkligen behöva ge en stor del av vårat liv som arbetskraft till företag för att köpa produkter av företagen som dom skapat gratis tack vare arbetskraften och teknologin som människor uppfunnit..

eller finns det en annan lösning som företag inte tjänar på att göra... vad skulle hända om vi gemensamt köpte en livsmedelsaffär, matodling och fabrik med eltillverkningsdel.. Kundstyrt genom en hemsida, varor för inköpspris..

nhähähähähähädu ICA gillar att kunna lägga på extra summa på varje liten vara du behöver för att leva resten av ditt liv, maximera vinst ignorera kunder och personal till varje pris yiiiiihaaaaaa vinst for everrrrr folket skulle aldrig förstå att dom kunde äga en egen affär och köpa varorna för samma pris som ICA köper in varorna för.. Yiiihaaaa

:(

Jag vet att Bitcoin inte kan slå igenom helt och hållet innan alla accepterat det valutaformen så det är fortfarande upp till folket att bestämma sig för gällande valuta...

Och PLUSS att vem fan äger hemsidan som bitcoin använder, om dom säger attt den inte finns ledare så är första frågan i mitt huvud vem som skapat hemsidan som existerar..

då gillar jag mycket mer idén att skapa hemsida, splitta kostnaden för en ny bank och valuta och sen få folket själva att stå som äägare så banken inte skapar inflation eller använder kunderna som en outtömlig pengarmaskin som man kan ta en liten avgift av för allting man gör åt kunden... då tillslut skapar kunderna sin egen bank är vad jag försöker säga..

eller så blir vi böjda längre framåt av regeringen och föreagen. :(

Posted on: 2012/11/3 22:30

See User information
Men skaaaapa hemsiiiiidan då, för fasen sluta tjata o gör det Du har ju skrivit hundra inlägg om det nu.

Posted on: 2012/11/3 22:49

See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Men det absolut ultimataste sättet att hjälpa andra och ge ren kärlek skulle vara att organisera en hemsida för att samla donationer / dela upp kostanden på diverse teknologier och maskiner som arbetar för människor..

Varför ens en kostnad? Bad du om en ursäkt då du kom till och varför skall nån behöva "betala" för den rätten?

Quote:

anvendernamn skrev:
Zeitgeist filmerna pratar exakt om detta som en lösning, dock så nämner dom inte att folket själva måste göra det utan mer att nån underlig kultledare som vill återvinna alla material i alla städer på jorden och bygga en ny typ av stad som dom redan har klarar ritningar på, då börjar det bli lite mer läskigt och diktaturaktigt om man ser det som en lösning att riva ner alla städer hahah..

Tänk tillbaka 10 år, hur ser det ut att utvecklas? Riktningen är rätt glasklar, bara vissa som vill bromsa den... Sen ska vi inte glömma A. E. "Du kan inte ändra ett fel med medvetande nivån som skapade problemet från första början", bara att utvidga tanke-möjligheterna/gränserna.

Quote:

anvendernamn skrev:
Men det är fortfarande en lösning som vi skulle kunna ordna idag genom internet, starta hemsida och samla in deltagare / volontärer som vill tjäna en hacka på ett ärligt projekt som innebär att köpa en fabrik eller elkraftverk..

Om jag föddes i Sverige som hade affärer utan prislappar och bostad-åt-alla-garanti, gratis el åt alla.. bara för att svenska folket en gång i historian (när internets fulla potential förstods av folket) då använde folket internet för att sätta upp hemsidor för at samla in volontärer som vill tjäna pengar och tillslut blir varorna gratis så länge dom produceras på ett hållbart sätt med teknologin och naturen hand i hand .. Så att ingen svensk nånsin föddes utan en rättghet att ha värme på vintern och tak över huvudet.. Mat i magen.. Då skulle jag födas med stolthet i kroppen för att mitt land och folk inte kan luras till att nån folkgrupp är mindre värd att leva eller äta mat..

Frågan är väl ska vi verkligen behöva ge en stor del av vårat liv som arbetskraft till företag för att köpa produkter av företagen som dom skapat gratis tack vare arbetskraften och teknologin som människor uppfunnit..
:(

Ledsen broder... Mycket är rätt, och på samma gång fel... Allt sett från olika perspektiv. Här ligger alla våra problem... Med delningen och härskningen.

Detta Sverige, är ett handelsområde... Inget mer.... Det vi har sagts och låtits lära oss är faktamässigt fel. Vad tror du PASS-PORT kommer ifrån?

btw, detta med att "tjäna en hacka", är vad som skapade problemet från första början.... VEM tjänar denna "hackan" av, och på vem?

Frid på sig och jag tror på dig!

@ Karsten

Så rätt att det e inte sant... Har själv inte betalt denna "skatt" på flera år nu, inte ens framför skattenämnden kunde dom bevisa att jag var tvungen... Allt berörs av nån, gör det inte det? ;-P

Posted on: 2012/11/3 23:57

FRI

Bättring för alla!

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper