vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)


Re: Att bli skuldfri
#73


See User information
Ja, jag skulle ju inte konka i första taget. Så jag skulle ju inge maximalt förtroende för alla kunder när jag har en vinst från år 0 på nästan en miljard. (Skulle bara behöva investera i några servrar och kontor för kontoregistrering. Kanske skulle kosta 50 miljoner om året att driva det hela med maximal säkerhet. Det får plats inom budgeten på en miljard. Skulle ju naturligtvis utveckla ny bankmjukvara som är från detta millennium, de andra bankerna kan sitta där med sina system från 70-talet...)

Och min enda gäldenär skulle ju vara stabil. Obefintlig risk att tappa kunden pga min låga ränta som ingen annan bank kan konkurrera med. Dock skulle mitt företag dö efter några år då Sverige inte längre hade kvar någon statsskuld. 29 mdr extra i kassan varje år skulle ju snabbt betala av den befintliga statsskulden. Då skulle tyvärr ingen kunna ha pengar på sina konton i systemet eftersom systemet bara har de pengar som är statsskuld. Då skulle vi svenskar istället kunna låna ut pengar till övriga länder och leva gott på räntan från övriga världens hårda slavande under räntan.

Alternativt att staten lånade mer från mig för att driva landet och samtidigt lånade ut alla Sveriges skatteintäkter till andra länder. Då skulle ju staten efter ett tag tjäna på ränta från alla andra länder som skulle vara högre än den räntan jag krävde. Inflationen (ökningen av pengar) skulle då ske utomlands och ytterligare stärka Sverige relativt andra länder. Synergieffekter skulle göra Sverige rikast på några år.

Om ni hittar någon tankevurpa så säg till...

Posted on: 2011/10/23 3:21

Edited by pingubenji on 2011/10/23 3:42:43
Edited by pingubenji on 2011/10/23 3:48:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#74


See User information
Det fullständigt sjuka i dagens system är ju att man tror sig skapa tillväxt och ökad demokrati genom fler ministrar.

En vakenregering skall bestå av sju ministrar. Det gör den enda vakna regeringen i Europa, den schweiziska!

Se och lär!

Posted on: 2011/10/23 10:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#75


See User information
Varför kan inte folket vara regeringen måste man ha en bunt som ska kontrollera och bestämma över andra?

Bättre om folket får stifta och rösta igenom lagarna själva.

schweiz ligger väl nära där men medborgarna röstar igenom lagarna men väljer dem inte.

Mr Rödskölds land.

Posted on: 2011/10/23 10:59
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#76


See User information
Någon erfarenhet om detta?

http://www.youtube.com/watch?v=IcKF-BoiQhI


Gillar texten dock.

The facts remain that most of the banks or trusts bringing the foreclosure actions forward do not have the legal right to do so.

Knappast förvånande varför skulle det förvåna?

http://www.whatliesinyourdebt.com/?hop=m2qr3ld



Posted on: 2012/2/16 17:00
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#77


See User information
Here Ping.. lol..

[size=large]
SA Banks Must Pay Out Big Time

[size=x-large]
http://www.newera.org.za/sa-banks-must-pay-out-big-time/[/b][/size]

..and.. PDF from: http://www.newera.org.za/class-action-lawsuit-against-the-banks/

.. those Whom can`t Read..lol.. :

The Dark Secrets of Money here (or watch it on YouTube here)


Click here to download the amended particulars of claim

..Onödigt och "Totally Waste of Time" försöka chaffsa i Svenska Forum siter om det Stora FRAUD,SCAM,PONZI..etc Scheme som Banksters har konstruerad sen i början av 300 år
"back'in time"..och med Regeringens Help kunna uprätthålla
det SLAVE INDEBTEDNESS (MODERN STATARE Samhälle) alla ingår i.

Du KAN INTE HITTA NÅT hjälpande INFO i/på SVENSKA SITER..!!
total slöseri av tid och mödan..lol..

Sverige (like all other Northern Countries)..har blivitköpt
och "RIGGED" in total Mörker sen 1900..by Banksters..

..lol Plzz..Share the info among Friends & those Interested




[/size]

Posted on: 2012/11/13 12:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#78


See User information
Hii Shen very nice Pic/Avatar whatever,,rightdownsouthcorner..

här smthng "MindMums":

Proof That There is a Strawman .Pdf

och

REDEMPTION MANUAL 4.5 Edition.Pdf

U can get more tips'n Twitter @babaus2 ..@BUDDIEE18 ..@Quoriana .. ok..just C`Ur self

Posted on: 2012/11/13 12:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#79


See User information
Att bli skuldfri betyder att man betalt sina skulder, inte att man slipper dom för det gör man aldrig, hur mycket det än talas om skuldsanering och liknande.

Jag kan ju bara nämna ett exempel: återbetalning av studielån. Formellt säger man att de avskrivs efter att man fyllt 65, men då under förutsättning att man betalt full avgift varje år fram tills det datumet.

Det vill säga att alltihop är mumbojumbo.

Mumbojumbo betyder ungefär skitsnack i min terminologi. I samma klass kan man hänföra undersökningar om att tonårsgraviditeter tycks minska kraftigt efter fyllda 20 år. Eller införa reformer typ "gratis preventivmedel för ålderspensionärer".

Så för den som vill vara skuldfri och inte tillhör en privilegierad grupp finns det bara en väg ut.

Betala!

Posted on: 2012/11/13 13:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#80


See User information
Nyckeln till att vara skuldfri är nog att veta om att det inte är riktiga pengar utan pengar som skapats för dig genom belåning på pengar som inte existerar.. Luft..


Posted on: 2012/11/13 15:13
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#81


See User information
Dom stöddiga biffätarna som går omkring och slår en på kinden så att huvudet snurrar tio varv efteråt skiter nog i diverse klurigheter. Dom tycker bara att man är dum och så BOFF!

Dom andra är så långsinta att dom aldrig glömmer nåt utan lägger ränta på ränta i evigheters evighet. Dom är faktiskt värre.

Nä det enda som hjälper är 1. betala eller 2. låna inte. Nr 3 innebär att man lömskt avlider men då kan man ju inte fröjda sig åt deras äkta kända sorg.

Posted on: 2012/11/13 15:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#82


See User information
Jo, hot om och våld är dessa bullivaners sätt. Vidare har vi vår rädsla att sticka ut som oftast tar över och vi gör som vi blivit tillsagda. Har sett många exempel på människor som råkat illa ut mot systemet.

Men med tiden kommer även mer insikter och kunskaper om hur allt är uppbyggt.

Gällande skuld, skulle jag säga;

Pay your fictive debts or just walk away! Om du trodde på systemet, där du ingick dessa fiktiva skulder, kan du skita i det (Var du bedragen, är skildnaden en annan). Däremot, sätter du detta i system att "skinna" staten, borde du ha en lärdom inför dig...(Blir du bedragaren, borde du sitta i samma båt)

Sedan som ni säger, är detta ett fiktivt spel, där du redan har all rätt till det du behöver för ett rimligt liv... Staten är du, varför tror du dessa självnämda tjänstemän behöver din röst vart 4e år?

Att dessa sedan lagt en slöja inför dina ögon och att du självt kan agera i kommersiellt syfte, är en annan sak!
Här är vi låsta i vinkelvolten och det samma gäller även dom lägre tjänstemännen...

Jag har själv gjort så mycket på min vandring, att dessa statliga bolag, nu låter mig vara. För tillvället.

När du börjar se hur "lagen" är byggd, är det som en lök, med nivåer och lager... Viktigaste av allt, att se genom VAD den berör... Varför tror ni senaste grundlagsändringen på 2 ställer enbart ändrades med från "Varje person" till "var och en"? Dessa äckel, flyttar den bakre gränse med, för att sko skig själva... URK!

I fred och <3!


Posted on: 2012/11/13 16:30

Edited by Avatar on 2012/11/13 16:55:43
Edited by Avatar on 2012/11/13 16:57:45

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#83


See User information
..THIS GUY Asgeir

Re: Att bli skuldfri

#81

is Babbling BULLSHIT..som dom säger i stora vida världen
a 'SHILL' = Fake,Actor..etc..Implant..

Hii U LÄS om Economics, Fiat..Finance/Monetary History..innan
du snackar så bestämt om skulder och betalningar !!! ..etc..

lol Ridiculous
..

Posted on: 2012/11/14 11:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#84


See User information
banna byfånen!

Posted on: 2012/11/14 11:55
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#85


See User information
Hehe folk vrider sig som maskar för att slippa höra sanningen. Inte första gången!

Posted on: 2012/11/14 12:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#86


See User information
anvendernamn

Re: Att bli skuldfri

#84

Registrerade sig:
5/7 15:55
Från här
Inlägg: 690

banna byfånen!

lol..Du Menar..förstås Asgeir..Instämmer..
förolämpa ens intelligens med förlegade moralkakor..
blandat med bullshit
Guy vet ingenting vad han snackar om..lol.."söligsoul".. lol

& U försök säga nåt adekvat istället för
"banna byfånen" = ger väldigt barnsligt bild av dig ..påståendet bara ett tomt utrop..= Stupid ..lol
en typisk lärt
Konditionerad Kindergarten Elev..


LÄR AV THIS GUY:

[ Avatar

Re: Att bli skuldfri

#82

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Från Idag Jorden, Universum imorgon.
Inlägg: 1960

Jo, hot om och våld är dessa bullivaners sätt. Vidare har vi vår rädsla att sticka ut som oftast tar över och vi gör som vi blivit tillsagda. Har sett många exempel på människor som råkat illa ut mot systemet.

Men med tiden kommer även mer insikter och kunskaper om hur allt är uppbyggt.

Gällande skuld, skulle jag säga;

Pay your fictive debts or just walk away! Om du trodde på systemet, där du ingick dessa fiktiva skulder, kan du skita i det (Var du bedragen, är skildnaden en annan). Däremot, sätter du detta i system att "skinna" staten, borde du ha en lärdom inför dig...(Blir du bedragaren, borde du sitta i samma båt)

Sedan som ni säger, är detta ett fiktivt spel, där du redan har all rätt till det du behöver för ett rimligt liv... Staten är du, varför tror du dessa självnämda tjänstemän behöver din röst vart 4e år?

Att dessa sedan lagt en slöja inför dina ögon och att du självt kan agera i kommersiellt syfte, är en annan sak!
Här är vi låsta i vinkelvolten och det samma gäller även dom lägre tjänstemännen...

Jag har själv gjort så mycket på min vandring, att dessa statliga bolag, nu låter mig vara. För tillvället.

När du börjar se hur "lagen" är byggd, är det som en lök, med nivåer och lager... Viktigaste av allt, att se genom VAD den berör... Varför tror ni senaste grundlagsändringen på 2 ställer enbart ändrades med från "Varje person" till "var och en"? Dessa äckel, flyttar den bakre gränse med, för att sko skig själva... URK!]


Posted on: 2012/11/14 12:50

Edited by babau on 2012/11/14 13:20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#87


See User information
Asgeir

Re: Att bli skuldfri

#85

Registrerade sig:
2009-11-05 15:16
Från varierar
Inlägg: 2724

Hehe folk vrider sig som maskar för att slippa höra sanningen. Inte första gången!

Lol..SHILL bevisar bara vad som var sagts..lol.. en

"Forum-Distruptor"..lol= inget egentlig innehäll i långa
verser.. tomsnack..etc.. ok..yes det finns massvis Konditionerade Sheep som gladeligen följer det "politisk korrekta"..lol

Hii U ASgeir=JOKE..försök UTBILDA DIG i DET sagda i förra inslaget
istället av att använda det löjliga svenska UNDANGLIDANDE av Topic..med
SANLÅDA REPLIKER..lol


[..and I've tons of Evidence about/ against What U try to
Indoctrinate those yet ingorants..lol
All Evidence directly from "horses mouth"..i.e FedRes & Chicaco Exchange CEO ..among those whistleblowers.]


BUT !! HII Joke LÄR DIG BASICS FIRST ..lol..

..OCH U TOO:
LÄR AV THIS GUY:

[ Avatar

Re: Att bli skuldfri

#82



Posted on: 2012/11/14 13:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#88


See User information
Basics är att ha sunt bondförnuft. En person som är yngre än 65 år har helt enkelt inte erfarenhet nog att yttra sig i särskilt många frågor, utom kanske lite om sex eller våld.

Annars är sextiofemåringen i stort sett oslagbar. Han behöver inte försöka gissa sig till saker. Han VET. Det gör en jäkla skillnad.

Och innan du gastar för mycket, lille bäbis, så ta reda på fakta. Vi snackar om att betala igen skulder, det tror du tydligen att du kan förtränga och säga nåt klyftigt om men du vet inte vem du har emot dig när du plutar med munnen och säger dina klyftigheter.

Sveriges störste långivare heter LENDO och ägs av Schibstedkoncernen som sitter på en rejäl del av alla media. Jämte sig har dom en annan gruppering med minst lika stora sammanätna intressen, Bonniers.

Du fattar inte vad du har emot dig. Ge dig...

Det är rena rama sanningen jag försöker framföra, det är därför jag skriver på Vaken.

Posted on: 2012/11/16 9:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#89


See User information
OOOOOOORM!!!! OOORM i gräset!!!!!!

Jesus kristus våran skapare rädda oss från denna demon på Vakensforum.. Amen.

hahaha ja men medans vi håller på och skriver massa ovesäntligt dravel så fick jag dra mitt strå till stackn..

Tack för mig

Posted on: 2012/11/16 10:41
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#90


See User information
Snälla rara nån vad alla verkar blåögda! Det här med skuldindrivning är rena plantskolan för gangsterism. Det dyker ibland upp rubriker som den här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10193755.ab

Förstår ingen vad som försiggår? Ungdomar som ju inte har betalningsanmärkningar ännu tar diverse lån och lånar sen ut pengar från blancolån eller sms vidare till sina kompisar.

Dom kan förstås inte betala och så rullar karrusellen... skotten knallar och knivarna hugger.

Det här grundlägger ett beteende som mynnar ut i pengatransportrån och ättiksyra i uttagsautomaterna.

Undra på att bankerna är allergiska mot kontanter för övrigt. Det är ungefär lika klyftigt att sitta med en pengapacke som att sitta med en lastbil med öl på flaket en lördagkväll på Avenyn.

Att dilla om att inte betala sina skulder får som enda effekt smacket av en mantelrörelse...

Vakna! Och sluta låta som om man KAN slippa att betala. Det ger ett fruktansvärt farligt budskap till unga.

Posted on: 2012/11/16 11:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#91


See User information

En önskan nu tills året tar slut, är att vi kanske ska sluta kivas (resultat av devide and conquer vi bär med oss?) och försöka focusera mot det som är bättre för oss alla? Vad är viktigare?

Att "skjuta" meddelaren har väl aldrig hjälp nån annan än hålla hemligheten att bli avslöjad?

I fred och <3!

Posted on: 2012/11/17 0:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#92


See User information
"Bakom hån och förakt döljer sig oftast inkompetens" (Napoleon Bonaparte)

Och för övrigt med denna nyuppkomna debatt om kontanter.
Det förs säkerligen statistik över "svarta" kontanter men det är ingen som uppmärksammar den lavin med svarta virituella pengar som skiftar konton i banker, ekonomisk brottslighet i de högre leden, tex i vår regering. Hur känns det att sponsra vapenfabriker i diktaturer med dina skattepengar är det lagligt ?

Alla vet att de största skurkarna springer inte omkring med sedelbuntar utan de är de som styr din vardag.

Om du vill bli skuldfri så är det lättaste sättet att inte låna, och de som vågar och förstår sig på systemet kan som vilket större internationellt företag som helst slingra sig ur systemet.







Posted on: 2012/11/17 7:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#93


See User information
Ja det hela är egentligen mycket enkelt. Även på det höga planet där varje amerikan är skyldig 300.000 kr i årets budget. Nästa år blir det värre. Värre blir det även i Danmark där varje dansk är skyldig typ 130 eller 170.000 och även i Sverige har vi en skuld omkring det beloppet.

Varför?

Återigen är svaret generande enkelt: Vi lånade faktiskt pengar även när det gick bra för ekonomin och skall enligt den galna logikens självklara regler betala tillbaka när plånboken är tom.

Kort och gott: ekonomin sköts av förbannade amatörer som haft makten sedan den tecknade serien "Spara och Slösa" ströks ur sparbankernas medlemsblad.

Medan de som kan ekonomi hukar på kontor med neutrala namn på ljusskyltarna på taket och knappt syns utåt. Och där tjänas det pengar...

Swedbank har faktiskt en del material om Spara och Slösa på sin hemsida har jag sett, kanske en vaknande insikt börjar göra sig påmind även där.

Sparbankerna var ett motdrag mot de kommersiella bankerna på sin tid och var en betydande och välkänd politisk kraft. Den första sparbankens grundare ligger för övrigt begravd utanför Örgryte nya kyrka.

Posted on: 2012/11/17 8:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS