vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vad skall vi göra med somalierna???
#1


See User information
Jag vet att det förmodligen är åtalbart att nämna Fan vid namn men jag gör det ändå. Inte för att ställa till med problem men nu är gränsen helt enkelt nådd.

Tänk er om Breivik varit somalier. Då hade jag inte behövt skriva detta, helt enkelt, saken hade varit klar.

Jag undanber mig alla klyftigheter om mänskliga rättigheter, att alla somalier minsann inte är terrorister och allt det där.

Alla dessa välmenta och alldeles riktiga anmärkningar hade omintetgjorts av ett sådant dåd.

Nätet hade fyllts av bloggar där folk hade haft alla möjliga förslag. Deportering tillbaka dit dom hör hemma. Omedelbara krav om att kyssa svenska flaggan och pissa på Koranen för att få stanna. Omedelbar avrättning enligt principen lika för lika och så vidare i långa banor.

Det hade delats ut 9 mm Glock med ljuddämpare till vakter på alla bussar och tåg.

Sverige hade på någon timma förvandlats till en kokande gryta och anklagelser omöjliga att besvara hade korsat luften som blixtar under en mörk åsksky.

Precis detta har hänt i Kenya just nu, och jag hade tänkt att åka dit nästa vecka.

Faan också. Men jag har också träffat svensktalande somalier i Nairobi som gjort ett obehagligt intryck på mig i våras.

Något kan hända och det kan gå mycket snabbt och sen är Sverige förändrat för alltid.

Har vi någon beredskap för detta?

Att jag skriver detta på Vaken beror givetvis på att jag är idiotförklarad i de flesta andra siter, som dessutom ofta driver frågor jag ändå inte känner helt för.

Men Sveriges säkerhet ur mitt eget perspektiv tycks passa här.

Govänner, jag menar tyvärr allvar...

Posted on: 2012/11/21 8:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#2


See User information
Du vet nog att svenska folket är ett fredligt folk?

Du vill nog inget annat än att busa lite med Vaken tihitihihihih och samtidigt spotta på ditt land och moralen som finns när det gäller våld..

Posted on: 2012/11/21 8:21
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#3


See User information
Men medans vi är igång så vill jag påpeka hur mycket arbeten som dom Finländska arbetarna tar från oss svenskar..

Sverigedemokraterna pratar somalier och muslimer, medans jag försöker prata om den riktiga fienden som är Finland och deras arbetare som kommer hit och tar våra areten när det inte finns till svenskarna ens..

Och Sd försöker förbjuda böneutrop och somalier ska lära sig svenska, men där också skulel jag vilja säga att , har ni nånsin hört en finländare försöka prata svenska?

Helt uppenbart mycket jobbigare att höra på än böneutrop och därför säger jag att vi förbjjuder finnar från att arbeta i Sverige med en lag, och sen betalar vi svenska skattepengar så dom får talpedagogik i Finland så dom inte slarvar med svenska språket när dom är ute i Europa ..

Tänk folk kan uppfatta dom som alkoholpåverkade svenskar såfort dom öppnar munnen och detta är ett hot mot svenskheten..

Klart vi bryr oss om finländarna annars skulle vi inte kunna starta parti utan att bli dömda för hets mot folkgrupp..
Så vi måste vara noga med att skriva in att talpedagogik i Finland är för att vi bryr oss om finländare..


skulle svenska folket förstå att vi egentligen hatar finnländare skulle det inte gå, för svenskarna är ett fredligt folk..
Tack för mig

Posted on: 2012/11/21 8:27
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#4


See User information
anvendernamn det går inte att snacka sig förbi ett faktum som det jag talar om. Inget ordbajs i världen hjälper om man tror att man kan prata bort travar av lik och skräck som lamslår ett helt land. Varför åkte du inte till Karl Johan och gick och sa klyftigheter 23 juli?

DU hade blivit LYNCHAD!

Försök att inse att detta är allvar. Ungefär som när millionären vaknade med ett blodigt hästhuvud från dotterns älsklingshäst i sängen!

VAKNA

Posted on: 2012/11/21 8:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#5


See User information
Ja jag håller med, men alkoholpåverkade finländare då, det är inte heller nånting vi ska underskatta..

Dom kan få kort stubin och ge sig på oskyldiga, dom kan inte kontrolera alkoholen dom flesta av dom för deras gener gör dom till alkisar direkt..

Precis som muslimers gener gör dom våldsamma enligt SD så gör säkert finländarnas gener så dom blir alkisar om dom nånsin testar alkohol..

Finländare urs, ja och ibland kissar dom i byxan när dom somnar alkholpåverkade också.. Så det är helt klart dags att sätta ner foten mot finländare om vi inte vill ha finländskt urin i alla våra sängar inom några år bara för dom infiltrerar sakta med säkert!!

Jag e på..

kram

Posted on: 2012/11/21 8:51
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#6


See User information
Om du upptäcker en stridsladdad mina guppande intill din båt och båten är förtöjd stadigt vid bryggan och full med folk har du ett problem och att försöka prata bort det för att inte panik utbryter som kan försvåra en listig manöver kan vara det enda möjliga.

Tyvärr tror jag inte att våra säkerhetsorgan har full koll på läget, har de det är det ju bra men om inte, så drar jag mitt strå till stacken med mina iakttagelser.

Jag hoppas att vi drar åt samma håll?

Posted on: 2012/11/21 9:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#7


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Finländare urs, ja och ibland kissar dom i byxan när dom somnar alkholpåverkade också.. Så det är helt klart dags att sätta ner foten mot finländare om vi inte vill ha finländskt urin i alla våra sängar inom några år bara för dom infiltrerar sakta med säkert!!

Den problematiken har jag löst genom att nte låta finska alkisar sova i min säng. Pröva det, för det fungerar faktiskt.

Posted on: 2012/11/21 9:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#8


See User information
Jaha? VI drar inte åt samma håll? Intressant att få veta...

Posted on: 2012/11/21 9:05
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#9


See User information
Jag tror inte det hjälper att säga nej till alkoholpåverkade finländare om dom känner för att kissa i svenska sängar så kommer dom göra det, dom är som zombies och för deras eget bästa vill vi förbjuda dom i Sverige .. för dom mår inte bra av att vara här och ta arbeten och slöddra med svenska språket..

Nångång får det vara nog

Posted on: 2012/11/21 10:57
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#10


See User information
Som ni kan läsa på SDs hemsida så är man svensk om man själv OCH andra anser att man själv är svensk.. Och jag anser inte att man är svensk om man slöddrar med svenska språket som en finnländare gör allt för ofta, det är tur att det är yttrandefrihet att få hetsa mot folkgrupper i Sverige så länge man inte säger fula ord... kan starta parti och använda media för att hetsa också, inga problem.. hets mot folkgrupp är trots allt bara ord. inte handling.. Väldigt fula ord som SD inte vill stå bakom..


Jagh tycker dock att dm inte tar tag i det finländska problemet med svenska arbeten för vi har faktist inte arbeten själva, så ska dom bara komma hit och ta våra arbeten och dom åker inte ens hem när svenskar blir avskedade och lämnar företräda för svenskar, ska det vara så?

SD får skärpa sig, Finländare är inte heller svenskar och borde inte få tillgång till svensk arbetsmarknad..

Men vi bryr oss om finländaare och det är därför talträning och svenskalektioner i 3 år minst , krävs för att en finländare ska få arbete i Sverige.. jag tror SD skulle tjäna på det...

Tack för mig

Posted on: 2012/11/21 11:06
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#11


See User information
Finland har tillåtit cannabis för medecinskt bruk också, helt i konflikt med svenska intressen så det är mer som gör det olevbart i Sverige på grund av finländare existerar i Sverige..

Nångång får vi sätta ner foten mot finländarna och jag tror SD kan göra det för dom är ett bra tecken för att svenska demokratin fungerar bra, ett liten parti kan komma in och med 5% a folkets rösten införa rasismen i lagarna medans 95% av befolkningen skäms och undrar varför det kan hända när det är hets mot folkgrupp och hela SD är i koflikt med svensk lagbok, utan att nån vågar säga nått för då avslöjjas hela politiska sysytemet för vad det egentligen är, fejk.. hahaha ... så det är en konstig situation...

Men jag tycker SD kan ta tag i det finländska problemet förr eller senare och sluta ignorera det innan jag letar på siffror hur många arbeten som finnarna har tagit i Sverige..

Skärpning SD

Posted on: 2012/11/21 11:12
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#12


See User information
Allvaret i det skulle kunna förstås om vi hade en faktisk händelse att ta ställning till. Då skulle alla ironier och hänsyn få vika inför fakta. Det är det terrorister antingen utnyttjar eller förbiser.

Det är enstaka terrorhandlingar som utlöst sånt som Första och Andra världskriget, saker som ritat om Europas karta minst fem sex gånger under 1900-talet och tagit livet av lika många människor som bor i Japan. Eller fler.

Inget att skämta om, alltså...

Tänk om 65 barn dödades i en terrorattack mot ett dagis för att personalen ställt upp en julgran på lekplatsen. Och att gärningsmannen tagits på bar gärning medan han dansade och hoade ut sitt hat mot Sverige, svenskar och julfirande och ylade om att fira Eid istället?

Hur många skulle inte gå och krafsa på vapenlåset då?

Och hur många oskyldiga såna-där-duvet-med-huckle skulle kunna gå ut och festa på utbetalningsdagen med lyxinköp för fådda pengar?

Hatet hade blommat upp som ett nyårsfyrverkeri, Reinfeldt hade folk ryckt huvet av och striden mellan falangerna i SD hade blivit den enda politiska frågan de närmaste 30 åren.

Detta är fullt möjligt och du tror att det är ett skämt...

Vad har vi för beredskap mot detta? Den är faktiskt till för att skydda även de femtusen till som vi inbjudit nyligen. Att svenska media inte tar upp vad som pågår i Kenya just nu ser jag som ett indirekt erkännande av att man inte förstått vad man sysslar med. Överhuvudtaget!

Min utgångspunkt är människovänlighet och respekt och en önskan att få bevara fredan.

Läs gärna min devis nedan, jag önskar att kunna stå för den

Posted on: 2012/11/21 11:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#13


See User information
Tycker detta klipp förklarar ganska bra hur meningslös massinvandring är! jag hade hellre velat att vi tog alla dom pengarna vi lagt ut inom riket på invandringen och satsat dom pengarna i deras länder på t.ex utbildning, hjälp att odla Skydd, m.m!

Roy Beck - world powerty, imigration and Gumballs
http://www.youtube.com/watch?v=JFAyFBD5u0A


Läste en artikel om att afrika kan ha 4 skördar per år, och bli självförsörjande på mat, lägg ner pengar på det och våra soldater i väst skulle kunna stationeras ut i t.ex afrika för att bevara fred så folk inte ska behöva fly utan kunna stanna kvar och leva på jordbruket istället för att skjuta folk över lite olja!

Posted on: 2012/11/21 12:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#14


See User information
Du har så rätt men vägen till insikt är blockerad på ett helt otroligt sätt. Det är därför jag är så bekymrad över risken för terror. Ett terrorattentat skulle skapa ofattbara mängder elände även här och totalt förstöra möjligheterna till utveckling som egentligen är ganska ljusa. Men en enda dåre som hjälps fram av flinande och beräknande människor kan föra utvecklingen in på fullständigt vansinniga banor på bråkdelar av en sekund.

Det är detta vi måste vara beredda på. Om man studerar hur media tog hand om Breivikfallet blir man bestört!

Alla reportage handlade om hur ledsna alla blev. Tunga långa reportage om hur folk lade blommor och var helt förstörda av sorg.

Nästan inga undrade vad som kunde ligga bakom, det verkade ju så klart alltihop. En galning hade noga planlagt det hela (inget snack om det, det är lika självklart som att 9/11 var ett attentat och inte en flygolycka!) och så hade gått så illa så illa. Att killen både haft kontakter inom polisen och gett från sig tydliga varningstecken togs inte upp, inte heller att skyddet av regeringscentralens säkerhet varit undermålig.

Alla var så ledsna över offren att ingen orkade tänka på följderna och det arbete som missats.

Det är INNAN ett sånt här scenario dyker upp besluten måste tas och lika självklart som det är att inte ställa två kemikalier som framkallar explosion bredvid varandra i ett kemikalielager, lika självklart måste det vara att undvika ödesdigra mixar av andra komponenter, människor inkluderat!

När det gäller Afrika finns det en enorm utvecklingspotential - som dock kräver en del svald stolthet både från afrikanernas och bidragsgivarnas sida.

Men även en uppslutning kring bevarandet av Sverige kräver detta!!!!!

Posted on: 2012/11/21 13:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#15


See User information
Och som med finländarna, vi har ställt upp tillräckligt på dom och vi kan hjälpa dom att lära sig svenska genom att hindra dom från att komma hit och samtidigt spendera våra pengar på talpedagogik i Finland, för vi bryr oss om finländare..

Om ni förstår vad jag menar ;)

Dom ska inte komma hit och tro att bara för att dom lär sig svenska i skolan i Finland så är dom nån sorts svenskar som kan komma hit och ta arbeten från svenskar..

Ja jag håller med , Sverige är inget land med folk som gillar att hjälpa flyktingar som flyr från krig, det har hänt i det förflutna att Sverige hjälper flyktingar, men nu är det dags att sätta ner foten.. även mot finländare om jag får säga så, för det är mycket arbeten som dom tar och svenska språket är i fara..

Svenskarna har ett stort gömt hat inom sig som räcker till fler än bara ivandrare och knarkare, det är bara det jag försöker säga.. Finländare är minst lika farliga som muslimer, speciellt om dom är påverkade av alkohol..

Vi i Sverige vet att precis som knarkare så kontroleras finländare av sin dråg som är alkohol.. Och det går inte att lyssna på finländare för dom är alltid påverkade av alkohol och slöddrar och i princip så kontroleras dom av drogen, precis som med droganvändare, dom är under hypnos av sin drog..

Ja och muslimer också, när dom skriker sina böneutrop , det är bevisat att det också är som en hypnos under en ondskefull religion och gud..

Så alla dessa grupper vill jag varna er för, knarkare, muslimer och defenetivt finländare för det går inte att lita på nån av dom arbetstjyvarna som vi kallar dom .. urs..

Ja , klart det finns massivt hat att utnyttja inom svenskarnas själ, förut hatade dom rasism och nu älskar dom det..

Gu va bra vi är , fixa fest nu

hat hat hat hat!

Posted on: 2012/11/21 13:49
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#16


See User information
Tänk om nån kom och drog ut pipan ur käften på dig och hällde ett stort glas kallt vatten över dig och släppte dig med fallskärm över en stäpp nånstans där det tog veckor att ta sig fram till civilisationen.

Fan vad bra du skulle må.

Posted on: 2012/11/21 15:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#17


See User information
sluta broder, kom ihåg vi kan samlas runt svenskt hat mot folkgrupper.. Det är modernt i Sverige nu.

Dessa knarkrökare till finlädare är dock ett alvarligt problem som du inte verkar inse, somalier och msulimer tar knappast lika mycket arbeten som finländare gör och dom hör inte hemma här med sitt svammel till svensktal..

Finland har tillåtit medecinsk marijuana till sitt folk, och det är tydligt rakt emot svenska intressen..

Norge och Danmark också.. Och jag gillar inte att dom kommer hit och ta våra arbeten heller..

Ok Norge kan få nnågra arbeten bara för att dom anställer många svenskar.. Danskarna däremot, helt emot svenskhet och dom försöker sno Skåne av oss, med all säkerhet, ja har sett hur dom kollar på Skåne och det är inte kul att leva i Sverige med dessa Skånetjyvar till Danskar som inte kan sluta snegla på Skåne hahahah

Nej men alvarligt, hat hat hat hat hat

Posted on: 2012/11/21 15:19
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#18


See User information
Snälle anvendernamn, detta handlar inte om folkgrupper och generella inställningar. Detta handlar om katastrofsituationer som kan förändra hela vårt samhälle på några sekunder. De flesta svenskar ser inte skillnad på olika folkgrupper i Afrika och har ingen aning om hur spänt läget är just nu. Det är killarna som dödade hjälparbetarna i Dadaab som är i farten. Det är helt neddrogade människor helt renons på både em- och sympati. En flock babianer hade varit lättare att förhandla med.

Spädbarnsmördare. Folk som skär av käringar pattarna. Folk som är kapabla att slänga in en hemmagjord sprängladdning i en buss med folk på väg hem från jobbet. Folk som skjuter folk i skallen utan minsta anledning.

Men dom gör det i en FOLKGRUPPS NAMN!

Ta nu och stäng av dammsugaren som blåser den härliga röken i ansiktet på dig och slå upp fönstret.

Om någon timme kommer verkligheten att framstå som mer och mer svartvit, sen ser du den som alla andra. Dom som jag vill väcka med det här... dom som nog inser att det finns ett problem. Väcka dom så att dom har en plan om nåt händer, så att dom inte i blint raseri bara slår omkring sig utan att det finns nån som inte bryter ihop. Nån med nerver av stål.

Det är lika viktigt som att ambulandspersonal klarar av att se olycksoffer och inte bara står och gråter på olycksplatsen. Det är såna här grejer på g just nu, gänget jag talar om håller ihop inom gruppen. Även om många av dom inser problematiken och bara en mycket liten del begår brott, håller dom ändå inne med kritik inom gruppen och den tendensen är inget att göra åt.

Det gänget som tycker att dom är överlägsna alla andra och tycker illa om andra är INTE SVENSKARNA - det är dom andra som har dom inställningarna. Svenskarna är OK och har aldrig ställt till några större problem på eget initiativ.

Om vi skall kunna fatta rätt beslut i säkerhetsfrågor måste vi förstå vad vi har att göra med...
DET HAR INTE DEN SVENSKA REGERINGEN!

Posted on: 2012/11/21 15:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#19


See User information
Nu hänger jag inte med riktigt ?
Är det en svensk som har dragit vapen och och skjutit
en massa somalier i Kenya ? Och det medför en risk för
attentat i Sverige utförda av somalier ?

Posted on: 2012/11/21 17:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#20


See User information
Nej men dom är flyktingar i Kenya och borde hålla en låg profil ändå begår somalier terrordåd i dom andras namn. De flesta betackar sig nog men samtidigt har dom väldigt svårt att anmäla vetskap om planläggning av sånt till polisen.

Detta har gjort att trycket kanske ökar ytterligare mot Sverige.

Det som gör att jag reagerar är dels att jag skall passera genom området inom en vecka och inte gillar plundrande folkhopar, bussbomber och vilt skjutande desperados runt mig. Förra året satt jag i bussen från Mombasa och passerade Machakos alldeles innan somalier skjutit av en raket som dödade en ung tjej som stod och väntade på bussen. Hon hade just blivit färdig med sin utbildning och hittades ihjälsprängd med sitt examensbevis i handen.

Samtidigt ser jag hur kenyanerna själva tar saken väldigt allvarligt och en del överreagerar på ett farligt sätt, särskilt som det är val och valkampen kan lätt slå över i en kapplöpning om röster där hårdare tag mot invandrare, illegala som legala, blir avgörande för vinnaren.

Somalierna i Kenya i mitt tycke ganska stryktäcka, dom kommer ofta med pengabuntar från lösensummor och köper hus och företag och sen visar dom ibland öppet sitt förakt för lokalbefolkningen.

Du behöver inte vara orolig för att jag har andra utgångspunkter än en allmänt hållen svensk opinion skulle klara, men hotet växer och måste tas allvarligt.

Dagarna före 9/11 blev det stort polispådrag mot lägenheten bredvid min dåvarande fästmös i Göteborg. Inne i lägenheten hittades ett stort lager med sprängämnen, 40 kg. Killen som bodde i lägenheten har inte synts till sen dess och saken tystades ner och så kom ju 9/11.

Men killen bodde ensam i lägenheten, mycket extremt för en somalier, dom är ofta 10 man i lägenheterna. Men han fick ofta besök. Han var ute och vimsade runt lite ibland men verkade helt ärligt lite koko fast snäll. En inte helt otroligt teori är att dom hade honom i beredskap och hade kunnat utföra ett terrordåd i Göteborg men att någon skvallrade så att polisen som varit mycket förtegen om detta kunde hinna fram i tid.

Jag tycker att det är så det skall vara. Men då måste man vara medveten om riskerna och inte bli tagen på sängen om det plötsligt händer nåt.

Eftersom man inte hört nåt mer om min f.d "granne" finns ju risken att dom här kretsarna finns kvar i Sverige och mycket väl kanske sitter och planerar nåt riktigt förfärligt.

Kanske det är mot den bakgrunden man skall se regeringens åtgärd att jämka på reglerna så att minst ytterligare 5.000 somalier kallas till Sverige.

OBS att jag inte är emot humanitära flyktingskäl. Detta är ett dilemma men orsaken ligger faktiskt INTE hos mig eller andra svenskar.

Precis lika lite som kenyanerna har bett om bussbomber som tack för att dom släppt och släpper in hundratusentals somalier i sitt land.

Jag inledde det här med att säga "tänk om Breivik varit somalier".

Tänk på den och försök förstå vad jag menar...

Posted on: 2012/11/21 18:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#21


See User information
Att det var Brevik som utförde terrorattentaten på utöja va nog en chock för de flesta, där tidningarna hade svårt att klassificera dådet, massmord eller terrordåd, då det visade sig att dådet utfördes av en helyllenorsk som vad medlem i en order.

Det som jag har kommit fram till av det som jag sett och läst är att det finns två typer av terrordåd, antingen stadsfinansierad för att nå vissa politiska mål, eller de terrorister som kämpar för sin rätt, mot förtryck från stater.

Vad som sker i Kenya är svårt att säga eftersom jag inte är insatt, men man måste backa två, tre steg för att se vem som ligger bakom.....finns det några politiska mål från Kenyanskt håll eller ligger det religiösa motiv bakom, knappast några klankrig när man är flykting.

Kan det vara Kenyanska regeringen som behandlar flyktingar så illa att de mynnar ut i terroristdåd ?

Posted on: 2012/11/21 18:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#22


See User information
Jag fattar helt enkelt inte tråden (Kanske säga "för-Står" inte tråden)... All icke fred är fel, sen så skall du representera en stat, för att kunna vara terrorist... Och stater är företag, det hela är vänt upp och ned...

Peace!

Posted on: 2012/11/21 19:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#23


See User information
Detta är bara en analys av de yttre skalen av politik och vad som sker i det politiska skådespeleriet, det är väll alla som huserar på detta forumet medvetna om ? Det finns bara en lösning på problemen och det är något som alla vet djupt inom sig, och det är att kärlek och empati måste stå som grund i alla system. Men världens system agerar inte efter dessa universella regler. Detta medför att maktutövande entiteter spelar detta spel av terror, våld mm
Analys av dessa system kan hjälpa att ta rätt steg i vardagen för de som är intresserade av att leva länge !?

Posted on: 2012/11/21 23:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#24


See User information
@Peteristen: Nej, Kenya har bara oturen att vara en fredlig granne som har ställt upp för dom som kommit vällande in över gränsen. Somalias andra grannar, Sudan och Etiopien/Eritrea, har haft egna inbördeskrig och inte tagit emot några flyktingar. Somalierna är inte som alla andra ett folk med diverse inslag, det är en ras indelad i klaner som lever i ständig konflikt. Naturligtvis finns det vettiga människor i gruppen, men deras inre sammanhållning inom klanerna gör ju att dom är omöjliga att integrera och därför att förhandla med. Det är därför både Kenya och Etiopien ideligen försöker få en regering i gång i Mogadishu, alltså installera nån sorts "polis" och "råd" som man kan prata med om vad som händer i landet.

Men avsikten med tråden är att visa hur en enstaka händelse som exvis mordet på ärkehertig Ferdinand i Sarajevo 1914 kan utlösa en ändlös rad av katastrofer med något som liknar naturnödvändighet.

Att själv inte hetsa upp sig räcker inte när halva befolkningen rusar runt och plundrar vapenförråd och eldar upp hela stadsdelar. Då är det redan kört...

Det gäller att ha en mental beredskap I ALLA GRUPPER, de som ställer sig utanför är just dom jag pratar om.

Om du har ett möte är det väl ändå rätt självklart att deltagarna inte har dolkar i bältet och bomber i ryggsäcken, eller hur?

Om dom som har det gärna vill ha med dom här grejerna för att understryka sina åsikter, vill du och dina kompisar då ha dom med på mötet?

Posted on: 2012/11/22 8:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS