vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#25


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Att själv inte hetsa upp sig räcker inte när halva befolkningen rusar runt och plundrar vapenförråd och eldar upp hela stadsdelar. Då är det redan kört...



Människans ignorans är bokstavligen gränslös... All skit vi hittar på? Och när vi lämnat tänkandet åt andra, kommer dom göra dina val för dig... Att sedan människan tilltalar sig vara den avancerade varelsen av alla och slår sig blodig på varandras vapen, gör mig mållös... Denna ignborans... Hur självgod kan vi inte bli, i denna villervallan av påhitt?

Posted on: 2012/11/22 8:52

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#26


See User information
Asegir.

Det är ju ganska lustigt hur klankrig forsätter på andra sidan gränsen när människor får hjälp ?

Ta tex Norge som har en ganska stor del flyktingar från Somalia, men inte springer de omkring och strider med varandra, plundrar butiker etc ?

Det är inte svårt att räkna ut vad som är orsaken.

Kolla på vad som händer tex i "musikvärlden" där artister
skapar ny musik för att uttrycka besvikelse över systemen och förtryck.
Hipp Hopp/Rapp som har gått från en samhällskritisk grund till att vara den mest kommersiella mainstream skit du någonsin kommer höra i ditt liv.
Samma med Reggae, från Bob Marley som pissade på CIA och skrev extremt VAKNA texter till att bli danshall och bling bling.
Och inte minst 70talets frihetsvåg....vad hände, jo det strösslades pengar över de så att de blev nöjda lata och blinda, de hade inte längre något att vara arga över.

Posted on: 2012/11/22 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#27


See User information
är det bara jag som skrattar åt tanken att somalier nere i Afrika sätter igång en telefonkedja till en svenk stad för att medela dom att ge upp sina liv i Sverige för att nån svensk flippat ur nere i Kenya haha

Att börja terrorisera landet man flyr till bara för att en svensk antagligen varit alkoholpåverkat och viftat med vappen eller vad ryktet säger, jag vet inte haha.. Känns lite vågat gissat..

Posted on: 2012/11/22 21:06
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#28


See User information
Tråden handlar om att somaliska aktivister för en månad sen sprängde en kyrka full med folk i en stadsdel som dom sedan några år dominerar befolkningsmässigt. Det finns sådana områden i Göteborg, för övrigt. Detta väckte givetvis starka känslor hos de stackars kenyanerna som till större delen består av pingstvänner, sjundedagsadventister och liknande.

Men förra veckan kastade en idiot in en sprängladdning i en fullsatt lokalbuss och dödade sju vanliga kenyaner varpå bussen pepprades med automatvapen medan de överlevande kravlade omkring.

Killen greps av en folkmassa och man började rycka huvudet av honom men polisen som ju patrullerade området efter massakern i kyrkan var ju redan på plats och kunde "rädda" aset. Han avfördes till polisstationen för förhör men när nyheten nådde ut på stan samlades massor av folk som tyckte att nu fick det jävlar-i-min-lilla-låda vara nog och gick till angrepp mot de somaliska butiksägarna som naturligtvis på sätt och vis var oskyldiga. Området ligger nära centrum.

Problemet består i att bråket handlar om muslimer mot kristna och att somalierna i sin värstingyra nu håller på att starta rena kriget i full skala.

Du kan vara precis lika säker på att det funnits förkunskap om dådet. Dom gör knappt nåt annat än att ringa varandra och eftersom dom uppträder i klangrupper som närmast kan definieras som maffior kan du vara jävligt säker på att dom har perfekt kontakt dygnet runt. Ytterst få av dom tänker på nåt annat än sånt som har med klanen att göra. Hela deras kultur är genomsyrad av att dom skall vara värstingar i alla lägen. Dom andra muslimerna ser på dom med en viss skepsis, därför är dom fanatiskare än alla andra.

Du kan lita väldigt noga på att nyheten spritts jättesnabbt i hela den somaliska "expat"-världen, även i området där du själv bor.

Den kenyanska polisen har gjort allt man kunnat för att skingra mobben som samlats för att rycka huvet av somalierna som försvarar sig med knölpåkar och järnstänger.

Just nu tycks det ha lugnat ner sig. Men existensen av hundratusentals flyktingar som uppför sig på det här sättet (detta är långtifrån enda somalirelaterade terrorbrottet i Kenya i år) kan få hela landet att explodera i en orgie av mordlust.

Att vara i stånd att blunda för såna här fakta är kanske en svensk specialitet... om detta händer vilket ingalunda är otroligt kommer förstås hela riksdagen som en man att fördöma dåden och inbjuda alla de vilsna små liven hit.

Fortsätt med det då. Men jag undrar om inte till och med du hade dragit dig för att ha picknick i Tiergarten under slutstriderna i maj 1945. Fast det är klart, har man missat att det pågår nåt som heter "andra världskriget" kan man väl missa att luften är tjock av artillerigranater och att det ligger lik över allt...

Detta är ALLVAR

Att jag själv bryr mig beror på att jag knallar runt på gatorna i närheten och ser samma människor i Sverige och pratat svenska med en rätt hånfull och hotande somalier som sa att vi svenskar skall passa oss jävligt noga. Detta var i våras och killen hade typiska svenska kläder.

Det är skönt att fatta trögt men jag tycker att dina kommentarer är lovligt skeptiska, det är en inställning som kan föra till precis vad som helst.

Skärpt vaksamhet och en intensiv uppdatering av allt som har med gruppen att göra vore på min dagordning.

Jag är inte ute på att göra nån somalier något som helst, men dom lever inte på samma planet som vi. Men om vi får rådet att passa oss jävligt noga tycker jag att vi skall göra det. Den som lyder goda råd lever länge och blir vis.

Leve Konungen och Fosterlandet!

Posted on: 2012/11/23 8:51

Edited by Asgeir on 2012/11/23 9:07:35
Edited by Asgeir on 2012/11/23 9:09:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#29


See User information
När jag var barn och bodde i Danmark skojade dom äldre ofta med att säga "Klump" när dom skålade. Om man frågade varför dom inte sa skål sa dom att Klump skulle utläsas K.L.U.M.P vilket betydde Kungen Leve Ut Med Packet!

OBS att det inte är detta jag förespråkar, men såna här stämningar kan blixtsnabbt uppstå och DET ÄR DET JAG VILL FÖREBYGGA MEN JAG TROR KNAPPAST ATT MAN KAN FÖREBYGGA NÅGOT GENOM ATT BLUNDA!

Nu har jag sagt mitt i denna fråga, hoppas att ha väckt någon men dimmorna är visst täta, tyvärr...

Posted on: 2012/11/23 9:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#30


See User information
hoppas jag väckt nån också.. till det underskattade hotet Finland..

För vi har svenska arbeten att försvara från dom djuren på andra sidan Östersjön..

Nästan så SD borde föreslå att vi fryser hela Östersjön till en stor ishockeyrink sen kör vi paintball med riktiga vapen och långfärds-skridskor..

Så vi en gång för alla kan göra upp vem som äger mest skryträtt över Östersjön..

Asgeir sluta flåsa mot somalier och bredda dit hat ..

Hat hat hat hat hat

Posted on: 2012/11/23 13:12
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#31


See User information
Hotet Finland? Troll eller efterbliven? Finnarna är smarta, de väntar och ser hur det mångkulturella Sverige kommer att klara sig innan de släpper in oliktänkare från hela världen. Jag har en källa som tydligt förklarat för mig att Finland inte tänker gå i Sveriges fotspår. Är ingen rasist utan realist: finns det inga jobb så varför massinvandring? Varför tar inte alla Europeiska länder lika andel? Om 20 år kommer ni fatta att det var nu vi hade chansen att ge nuvarande invandrare chansen att få jobb genom att strypa massinvandringen, kalla mig vad ni vill men jag tänker förtsätta rösta på SD även nästa val. Känns inte helt bra eftersom jag har vänner av utländsk börd men hellre en ljus framtid än en dyster...

Posted on: 2012/11/23 17:51
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad skall vi göra med somalierna???
#32


See User information
Eftersom SD och svenska politiker förklarat att det är fula rasistiska ord som är olagligt medans det är yttrandefrihet att ägna sin tid åt äkta rasism genom att använda lagar och politik mot en folkgrupp..

Då tycker bara jag personligen att alla kan ta chansen att ta en egen folkgrupp som ni har nått otalt med personligen, sen använder ni pecis samma taktik som SD visat är fullt laglig..

Jag sa förbjud finländarnas prat i Sverige, precis som SD vill förbjuda böneutrop från muslimers munnar..

Och förhindra finländarna från att komma hit och ta svenska arbeten, för SD har gett klartecken att vi får hata mot vissa folkgrupper och kalla det för yttrandefrihet..
Och försvara svenska intressen från dessa inkräktande finländare tycker jag är ett bättre sätt än att jävlas med muslimer..

Finländarna har trots allt tagit mycket mer svenska arbeten än vad muslimer gjort..

Och har en finne druckit alkohol så är dom mycket farligare än en muslim , bara min personliga åsikt..

Posted on: 2012/11/25 15:54
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS