Vakencorner
|
Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vaken är underbart forum..
Lite surt det där med namnutskrivningar men älskvärt forum för övrigt.. Skulle alla göra som jag , wow vilken utbildnings-dröm Vaken skulle vara.. Om folk postade såfort odm hittade nånting "extraordinärt" eller nånting ni personligen tyckte att ni lärde er nått viktigt av.. Visst det är väl typ så vi gör, men underskatta inte relaterade videos på youtube, det är en ren guldgruva på intressanta saker , och musik, wow det är som världens största jukebox och skaffa er ett par hörlurar och sätt er skönt, klicka in bokstäverna på eran favoritartist och klicka på en av låtarna, sen spanar ni igenom relaterade videos och försöker hitta ett låtnamn som ni personligen tycker verkar bra.. Det blir tammefan som en upptäcktsfärd utan dess like varje natt. I både musikväg och vetenskapsväg.. Om man är intreserad av rabbithole och hur djupt det går hahaha Kram vänner
Posted on: 2012/12/25 6:44
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja tänk om vi alla kunda vara som Dig, då skulle alla vara glada. Har Du funderat på att vi alla är individuella och har helt olika uppfattning om allt? Alla kommer från var sitt hörn.
Är det inte mer rätt att alla får vara fria och den dom är och sedan ha friheten att utvecklas i den takt som passar dom?
Posted on: 2012/12/25 6:48
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jo såklart, det är ju det som är så underbart med internet..
Man läser och lär precis när man vill, informationsfrihet.. Alla har en röst osv osv. Jag gillar att lyssna på människor. Känns som att jag växer spirituelt bara av att få läsa och höra andra människors historier om verkligheten och perspektiv.. Jag menar inte att nån ska bli nånting dom inte är, jag menar många lyssnar väl inte så bra på magkänslan som säger vad som är rätt och fel till alla människor.. som jag ser det så lagras allt i vårat undermedvetna som blir våran "kompass" som vi har med oss från liv till liv och som ska guida oss tilld et som vi vela lära oss i livet.. Känns ju som att jag blir guidad av mitt undermedvetna typ eller nått bara genom att rätt sökord ploppar upp i huvudet.. Lyssnar på magkänslan och går lite på känsla och sökord, sökvägar, och hittar ofta om inte alltid precis det jag vela höra eller förstå.. Så visst är det ganska klockrent.. och så känns det som dom flesta människor för länge sen sagt åt sitt undermedvetna och sluta gnata om att saker är omorliska, gå å lägg dig sa folk till sitt eget undermedvetna, sin egen kompass som ska leda oss rätt här i livet.. Visst dom säger att det undermedvetna vi har är som ett barn helt utan dåligt självförtreonde, och det är en del alla vi har, och man måste leka med det undermedvetna och massa saker för att typ "bygga en relation".. Och dom flesta slutar leka och ha roligt , för dom blir vuxna.. Och sen tystar man ner rösten inom sig som säger vad som är rätt och fel också.. Vet inte ens vart jag börja eller sluta nu.. Kram
Posted on: 2012/12/25 6:57
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad säger hjärtat jämfört med "the mind", och vad är skillnaden?
Posted on: 2012/12/25 7:04
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
men skärp dig nu va äre för frågasport och vad tvekar du på mig för? Och vad tvekar du på för jag förstår inte vad du försöker peka på hahhaa
Säg det rakt ut sitället för att flippa runt med lögner och trams som du tror på medans du menar att du har full koll på hjärtat och the mind.. Vad säger ditt hjärta om att fråga den där frågan tex.? Är det kärlek som är den grundläggande idén under det du skriver eller har du nått fuffens för dig? Varför är du inte bara ärlig? tror du jag är egoist eller vad? Fejk? Kram
Posted on: 2012/12/25 7:19
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login