Vakencorner
|
WTC manager states WTC would survive multiple airplane strikes.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här är det på film. Byggnadschefen för WTC säger att tornen borde ha klarat en träff av 2 flygplan utan att falla:
http://freepressinternational.com/wtc_manager.wmv
Posted on: 2006/7/21 10:22
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Re: WTC manager states WTC would survive multiple airplane strikes.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Oh, well he left out the part about explosives and thermite, due to the fact that most people wouldnt have considered asking that question. Had the planes been the cause of collapse, they would have fell immediately after impact. If you dont believe me, I suggest you "probably" try it yourself The event was a carefully planned psy-op and time was needed to let people see the horror and then up the ante, demolish them. No airplane struck wtc7 yet it collapsed as well
Posted on: 2006/7/22 8:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Eftersom du inte vederlägger din propaganda så blir det svårt att svara på detta.
Men lägger du fram bevis som håller i en domstol då är det ok. Sen tror jag inte att det har funnits några sprängämnen inblandade i detta attentat. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis Den enda länken som behövs för att du skall lära dig vad som krävs om man skall vederlägga något. Studera den och gör om dina inlägg. Ditt eget tyckande är inte intressant här. /Gert |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Ditt eget tyckande är inte intressant här." Lystring. OSPA kommer nu hädan efter bara lägga fram bevis som håller i domstol. Ska du då revidera alla dina tidigare förvirrade inlägg med egna snurriga kalkyleringar? Du är ett riktigt enmanstivoli du. http://www.truth911.net/ här har du en ganska ny sida att hammra mot den kognitiva dissonansen. klicka på: "World Trade Center Towers Collapse" så har du lite lektyr för eftermiddagen att debunka. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fattar inte varför vissa människor låtsas att den officiella konspirationsteorin inte är absurd...
Posted on: 2006/7/22 13:16
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
OPSA: Dessa länkar är förmodligen inte ämnade för dig. Jag sitter och läser inlägg efter inlägg och ser hur du jämnt är på krigsstigen. Du söker efter bevis, bevis och åter bevis. Guess what man, you ain't gonna find it! Denna 911 fråga handlar om en ståndpunkt man valt. Jag kan finna bevis som stödjer såväl för - som emotsidan. Det handlar om_vad_man_väljer_att tro på, ok? Du är på fel forum, om du söker bevis. Vi här på forumet skickar dessa länkar till varandra för läsning, för att vi är intresserade. Att omvända just dig eller någon annan av hardcoreskeptikerna är inte syftet, ha det klart för dig! Att hänga runt på forum som behandlar ett ämne man ej indentifierar sig med, säg andar, och skriker fake, fake, eller bevisa, bevisa säger en hel del om en som människa. Har du inget liv mannen? Spendera din tid på annat, hitta ett forum med likasinnade istället. Du påminner om killen som jämnt fick stryck i plugget, om du förstår vad jag menar!? NEWSFLASH: Ingen på forumet har som mål att övertyga dig eller någon annan av harcore-skeptikerna, låt oss ha det klart för oss. Det intresset finns inte. Jag gör ett försök, kanske två och sen skiter jag i det. Alltså, länkarna är inte ämnade för dig!
Posted on: 2006/7/22 13:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tja, jag tycker inte att vi bara ska ha folk här som tror på de alternativa versionerna, jag tycker personligen att det är lite kul med folk som låtsas att den officiella konspiratiosteorin inte är absurd. Och som du sa, man väljer ju själv vad man vill tro, och folk borde ju inte behöva välja som vi för att få vara här.
Posted on: 2006/7/22 16:07
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag förstår inte vad du hade för problem med "svaret" du fick av homopope? Ditt svar till Lightsabers inlägg var Quote: Intervjun är gjord 25/1 2001. Är alltså ordet "probably", det faktum att han själv dog i 9/11 att han kommenterade konstruktionen INNAN dess dina "bevis"? Hmm... det håller väl inte? Det faktum att han sa det INNAN 9/11 är väl rätt självklart, för det var då intervjun gjordes och det var det som var deras plan.. lite dåligt är väl att låta ett plan krascha in i byggnaden för att senare förstärka den, eller? Sen att han säger probably är väl rätt givet det också, inget är väl säkert här i världen. Det spelar ingen roll hur fysikens lagar fungerar, ibland så går saker emot dem så är det ju bara. Eller ska du säga emot modern som lyfter bort en bil från sitt klämda barn? "NÄ HALLÅ!! Så där ska inte du kunna göra, du är för svag för att lyfta två ton. Det går emot fysikens lagar!... SLÄPP DEN DÄR!" ?? Sen att han själv dog i kraschen var väl egentligen bara "lämpligt" om en av konstruktörerna av byggnaden inte finns levande och kan knäcka den officiella förklaringen, så är det väl bara snyggt bortröjande av ett perfekt vittne? Sen att du avslutar med "Så var det med detta vittne!". Debunking i all ära, men ska alla andra lägga fram bevis som funkar i domstol, får du också göra det.. Och judge Judy räcker liksom inte till.. - Peace, Love and TRUE Understanding -
Posted on: 2006/7/22 18:17
|
|||
|
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att människor "lyfter" en bil är mer av anatomisk läggning än en sensation inom fysikens lagar. Det handlar om adrenalin. Sen om någon har "lyft" bort en bil för att det ligger någon under och bilen väger 2 ton så betyder det inte att man faktiskt "lyfter" 2 ton. Men det krävs det högstadie fysik för att förstå. Quote:
Kul att just du kräver bevis som lägger in historier som får Walt Disney att bli avundsjuk. Sen var han inte en av konstruktörerna. Det blir lite lättare att söka sanningen bakom 9/11 om man själv håller sig till den samma. Frank A. Demartini, on-site construction manager for the World Trade Center, spoke of the resilience of the towers in an interview recorded on January 25, 2001. The building was designed to have a fully loaded 707 crash into it. That was the largest plane at the time. I believe that the building probably could sustain multiple impacts of jetliners because this structure is like the mosquito netting on your screen door -- this intense grid -- and the jet plane is just a pencil puncturing that screen netting. It really does nothing to the screen netting. Demartini, who had an office on the 88th floor of the North Tower, has been missing since the 9/11/01 attack, having remained in the North Tower to assist in the evacuation. Så lätt var det att debunka ditt inlägg. När hade du tänkt och svara på dom frågor du vägrat svar på fram tills nu? Jag startade en tråd om beräkningar på raset av World Trade Center 1 och 2 på din uppmaning och du sade att du skulle svara, men du har snart haft 2 veckor på dig och din tystnad är mycket talande i detta fall. /Gert |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Show me the PROOF that NIST or FEMA is true. Show me the professors and politicians, the lawyers and researchers and engineers since late 2005 that disagree with Jones and Hoffman, and their rational arguments, show me the address to the key elements of 911 that have been left out in the grossly incomplete FEDERAL investigation of 9-11. Show me. Here is a clue from Columbia crash as to how one conducts a proper investigation and at what length and degree REAL investigations must go http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Columbia_debris_grid.jpg Here is the Investigation Boards webpage showing the amoutn of work going itno that accident, which PALES in comparison to the crimes of 9-11: http://caib.nasa.gov/default.html Reconstruction of airplanes, motor vehicles and buildings are routine, using the evidence on hand. The US in particular is so filled with a climate of litigation and suing , that it is PREPOSTEROUS that ANY evidence of the CRIME SCENE be taken away. THAT in itself is the first clue. Believe what you want, but give ME the evidence, we really have little time for people who want to test wits with people who simply refer to documents that cannot stand independent scrutiny. Perhaps maybe you feel secure in your Fox-News inspired version of the world? Maybe, but I have the feeling you are searching for a better truth about things and are having a difficult time accepting this truth. Good luck in answering my questions, I look forward to it!
Posted on: 2006/7/23 18:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att människor "lyfter" en bil är mer av anatomisk läggning än en sensation inom fysikens lagar. Det handlar om adrenalin. Okej, så det enda du fick ut av mina argument, som egentligen bara förklarade att din debunk av Homopope's svar var totalt beläggslösa var detta ovan? Du förstod väl ändå vad jag menade, eller? Sen tycker jag du har rätt fel faktiskt, det må handla om kroppen men enligt mig är det fortfarande fysik. Quote: Kul att just du kräver bevis som lägger in historier som får Walt Disney att bli avundsjuk. Walt Disney? .... Quote:
Men _ursäkta_ att jag skriver fel ord, vi gör så här. Om jag skriver X istället så får du sätta vilken titel på honom du än känner för. Men om X var i byggnaden när den gick i backen så var det väl bara lämpligt, eftersom - notera: även om det inte var så - så _kan_ han inte säga någonting om planen vs. byggnaderna eftersom han var död. Så, olycka eller undanröjning, I don't care, han är död och kan inte kommentera något längre. Problemet just nu tycker jag, med er som kör med onödigt mycket ordmärkning när det gäller 9/11 är att det faktiskt inte är det enda som har hänt i konspirationsväg. Det är inte det enda jag utgår ifrån när jag misstänker att USA:s regering har ett fult finger med i spelet. Ni verkar nästan tro att dom inte _har_ kapaciteten att fullfölja ett 9/11 utan att lämna spår efter sig? Quote:
På vilket sätt var det där en debunk? Du lägger fram en text, utan källa, som du lika väl kunde ha skrivit själv... Bevis som duger i DOMSTOL? Nja.. Ta inte ut någon seger i förskott. Dessutom säger väl texten bara det samma som i klippet? Jag minns det inte till 100 och jag orkar inte gå tillbaka och kolla just nu.. Men, "jag tror att det kan klara flera flygplanskrascher, för det är som ett myggnät, ett tätt nät och flygplanet är bara som en penna genom nätet, det gör egentligen ingenting på nätet. Är det en debunk? Quote:
Jag är ledsen att du verkar ha så många som ifrågasätter dig, men du är förvirrad kära du.. Du får prata med void om saken, jag har nämligen inte uppmanat dig till något över huvud taget..
Posted on: 2006/7/23 19:30
|
|||
|
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login