vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

TV?

See User information
Tjo!

Av ren nyfikenhet undrar jag vad folket i detta forum anser om TV-tittande. Själv har jag i princip helt slutat tittat på tv (Jag följde iofs fotbolls-VM, men utöver detta har jag haft TVn avslagen veckor/månader. Några timmar vart 4:e år kan man ju kosta på sig) och jag kan inte direkt påstå att jag saknar det.

Jag har tillgång till ett gäng kanaler förutom de 'vanliga' (SVT+TV4) men det är så sällan det är något sevärt så jag orkar inte engagera mig. Nyheter kan man följa på internet och bättre underhållning än TV är inte speciellt svårt att hitta. Vill man se specifika serier osv (futurama!) går det ju att bryta mot upphosvrätten och tanka på internet.

Själv anser jag att förhållandet sevärt/skräp på de allra flesta TV-kanaler är så uselt att det inte är värt att titta. Jag lyssnar hellre på radio, t.ex. P1 (alltid när jag kör bil). För Sveriges Radio producerar faktiskt små guldkorn emellanåt, och det är inte så uppmärksamhetskrävande att lyssna på radio. Perfekt för att liva upp tråkiga sysslor, t.ex. att diska.

/Raxptor

Posted on: 2006/7/23 0:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: TV?
Jag dumpade Tv:en förra hösten när jag bodde utomlands, sen när jag återvände så var det bara självklart att den inte skulle in i mitt liv igen. SVT program går att ladda ned, tack piratebay och piratebits.

Sveriges Radio uppskattar jag väldigt mycket fortfarande, men det finns mycket meningslös skitsnack där också. Vaken i P3 är snarare ett sömnpiller än något att hålla sig vaken till. Därför kör jag på daglig basis Alex Jones Radio show 2h, Jack Bloods - Dateline live 1h och sen avslutar jag med Tsarion, Maxwell eller Watt tex i min mp3-spelare. Detta gör jag nästan varje dag och definitivt alltid när jag jobbar.

Futurama kan jag heller inte vara utan, väntar med hoppfullhet om att rykterna kring den eventuellt kommande filmen och nya episoder ska besannas. Jag _garanterar_ att en kommande season av Futurama kommer innehålla sublima referenser till de ämnen vi undersöker. Grabbarna och tjejerna som gjorde den serien är av samma skrot och korn som oss.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
BALLT!

jag kollar nog på dumburken lite varje dag.

jag anser nog att om alla "vakna" tar avstånd från det "vanliga samhället" kommer vi ju inte förstå det vanliga samhället.

(likt en struts med huvudet i sanden kan inte se vad som föresgår på ytan)

(jävla strutsar föresten de äter ju maskar)

nä skämt o sido om det ens var kul?

Okej jag verkligen älskar tv-serien Simpsons (okej det går att tanka)

Men snacka om att det är ett samhällskritisk program! (har i usa utsatts för just den titeln "usas mest samhällskritiska program)

snacka om att dra lärdom av detta program ja tycker det verkligen har hjälp mig på alla sätt o viss.

och det är ju med hjälp av media man kan se "trender" om vad som försegår just nu.

Det gick en dockusåpa för ett par år sedan på TV4
om ett gäng singlar som både i ett "lyxhus"
där det var fullt med symoler i huset och när programet var slut dras ju som vanligt en massa namn upp.

och då döck plötsligt namnet rootchilds upp.

tro inte på fan han ägde detta hus!

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

Hälsar masken

See User information
TV är vid sidan av organiserad religion det mest effektiva medel som eliten haft för att hjärntvätta mänskligheten. Enspårigheten och amerikaniseringen i svensk TV är ju oerhört uppenbar och det tragiska är att de flesta människor köper det. Det går knappt att slå på en kanal utan att det dyker upp en idiotisk amerikansk såpa av något slag. Även discovery channel är ju ren skit numera med jättekonstruktioner hit och amerikanska choppers dit. SVT är ju minst dåligt och där slipper man ju åtminstone reklamen men på det hela taget är ju även SVT ganska fördummande och vinjettmuzaken de kör varje dag mellan programmen är ju rena tortyren. Tack gode gud för internet och dvd.

"Gud ser allt, utom svensk TV."

Posted on: 2006/7/23 14:06
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Oh books and religion are on that list as well, ahhh good old religion, what a head-fuck! What a control mechanism!

Cant u just TASTE the joy through history, now we have the web!

Posted on: 2006/7/23 17:42

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper