vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Information från Admin.

See User information
Det har visat sig att en användare vid forumet har registrerat flera inloggningsnamn och ägnar sig åt sabotage av vaken.se

81.224.xxx.xxx Sanning_svider
81.224.xxx.xxx Tittut
81.224.xxx.xxx bushsuger
81.224.xxx.xxx anonym (enbart vissa inlägg av anonym, inte alla)

Denna användare är nu avstängd och tyvärr är även andra inloggningsnamn nu under noggrann utredning. Mer information kommer.

/admin

Posted on: 2006/7/11 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Information från Admin.

See User information
bra jobbat.
PM'a mig gärna hela ip-numret så kan jag försöka göra lite spaningar.

Posted on: 2006/7/11 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi får väl ta till lite hårdare tag nu, de e inte lite jobbigt, o de tar tid o energi...

Kanske ni övriga också förstår va som e på G, om man är så väldigt intresserad av att hamra skräp...

De låter som om nån har fått lite smaskiga klubbor för att utföra lite skitarbete, eller va ere frågan om???....

Nåja, hare gott---

See User information
Fan vad jag blir förbannad... Vilken jävla skit!

Posted on: 2006/7/11 21:09
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

See User information
Vaken.se användare som har god kunskap om IP och Tracer-program. Kontakta admin via vaken-mailen.

/admin

Posted on: 2006/7/12 10:15

See User information
81.224.xxx.xxx SANNINGEN_SVIDER
81.224.xxx.xxx TITTUT
81.224.xxx.xxx ANONYM
81.224.xxx.xxx bushsuger
81.224.xxx.xxx ZaPata2 <- nytt anvna, samma sabotör.

Det mesta pekar mot att denna person gjorde samma sak
för ett par månader sedan. Då det även den gången uppdagades
att inlägg skrevs från ett ip-nr med olika användarnamn.

Allt väl.

/admin

Posted on: 2006/7/23 14:07

See User information
Bra jobbat Admin.

Posted on: 2006/7/23 14:24

See User information
I dont understand the need to ip ban people at all.
Unless its fear....

I DO understand the situation, having been banned for various reasons myself before, though I must add that this is no way to solve such situations, it smells of top-down autoritarian PYRAMID power schemes right out of the makt-elit handbok!

Please read my contribution to WHAT I think is a BETTER solution.

Thanks for the info, and like I mentioned, it would say alot if such ip info was made available, ie People with same ip = same people.

But who fucking cares?

I welcome new ideas, and even take on silly debates, and would VERY FUCKING APPRECIATE IT IF I GOT AN ANSWER FROM PEOPLE AND NOT HAVE TO FUCKIHNG WORRY THEY CANNOT ANSWER CAUSE THEY WERE BANNED BY BIG BROTHER!!!!!

and for the most part ignore or am willing to take on provocateurs, makes me stronger, and we need to exercise those abilities, namely debating.

This admin banning reeks of censorship and heavy-handed facism.

sEND THE PEOPLE WITH SUCH ATTITUDES TO ME, and I will take them on.

Do you not have enough time to ADMIN? Need help or?

Quote:

admin skrev:
81.224.xxx.xxx SANNINGEN_SVIDER
81.224.xxx.xxx TITTUT
81.224.xxx.xxx ANONYM
81.224.xxx.xxx bushsuger
81.224.xxx.xxx ZaPata2 <- nytt anvna, samma sabotör.

Det mesta pekar mot att denna person gjorde samma sak
för ett par månader sedan. Då det även den gången uppdagades
att inlägg skrevs från ett ip-nr med olika användarnamn.

Allt väl.

/admin

Posted on: 2006/7/23 17:16

Anonym
Quote:

admin wrote:
Vaken.se användare som har god kunskap om IP och Tracer-program. Kontakta admin via vaken-mailen.

/admin

Jag är inte konspiratoriskt laggd, men så fort jag har skrivit ett inlägg som är kritiskt till forumet så får jag så gott som alltid ping från två olika ip-adresser till mitt ip nr, och försök till intrångsförsök på kända portar minuten efter att inlägget är postat. Jag håller på att skriva en anmälan om detta då jag har ipnr från dem som försöker att göra intrång . Hoppas att det inte är någon här som...

Man kan fundera om det upphör nu

See User information
Quote:

utsikt wrote:
Quote:

admin wrote:

/admin

Jag är inte konspiratoriskt laggd, men så fort jag har skrivit ett inlägg som är kritiskt till forumet så får jag så gott som alltid ping från två olika ip-adresser till mitt ip nr, och försök till intrångsförsök på kända portar minuten efter att inlägget är postat. Jag håller på att skriva en anmälan om detta då jag har ipnr från dem som försöker att göra intrång . Hoppas att det inte är någon här som...

Man kan fundera om det upphör nu

Kan du inte se vilket ip som gör det mot dig? Hur vet du att det scannas portar? Hur vet du att någon pingar dig?

Om du messar mig IPn så kan jag kolla alla användare på vaken och se om det är någon av användarna.

Posted on: 2006/8/12 9:07
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Nu är det ju så att det inte är olagligt att pinga en ipadress och inte heller att scanna portar. På vilket sätt menar du att någon har gjort något olagligt? Har du någon log på något intrångsförsök eller har din brandväg bara uppmärksammat trafik till dig?

Posted on: 2006/8/12 14:42

Anonym
Att skanna portar och att pinga är olagligt. Det klassas som intrångsförsök. Bara för den utsatte att göra en polisanmälan, samt en anmälan till förövarens internetleverantör.
Spara loggen från din brandvägg.

Att spåra IP är däremot INTE olagligt. Det är alltså skillnad på att pinga, skanna och att spåra IP.

Psilo

Anonym
Azag, hur kan du påstå att det inte är olagligt? Vilka motiv har de som skannar och pingar tror du?
Givetvis är det att ta sig in i en dator.

Pingar du t ex en dator utan brandvägg så är du inne på direkten i den datorn. Det är ett intrång. Att pinga är ett intrångsförsök.

Skanning är samma sak,...du letar efter en öppen port för att ta dig in, på samma sätt som om du som ljusskygg småkriminell person t ex skulle gå omkring och känna på lägenhetsdörrar, bildörrar för att hitta en olåst dörr för att ta dig in i.

Psilo

Anonym
Homopope!

Can you please ask someone to translate your message earlier in this thread, cause I cannot understand it? Or if anyone else feels like they could it I would be pleased!

See User information
Så enkelt är det absolut inte. Att pinga någon anses inte som ett intrång, var har du hört det?

Posted on: 2006/8/13 4:21

Anonym
Kära micro, det är tyvärr så enkelt, men innan jag svarar på din fråga, kan du svara på min som jag ställde tidigare; Varför pingar man en dator? Vilka motiv kan ligga bakom?

Psilo

Anonym
Glömde att tillägga en sak micro,...om du tror att det är lagligt att pinga,...så prova att pinga servrar som FBI, CIA, NSA, "The embassy of Israel", Polisen, osv, osv, osv...

Prova så får du väl se vad som händer,...sedan kan du ju komma med dina förklaringar om att det är lagligt till dem.

Anonym
Micro, du måste skilja på intrång och intrångsförsök.

Bifogar härmed vad jag tidigare skrev som ett förtydligande så du kanske förstår skillnaden.

Quote:
Pingar du t ex en dator utan brandvägg så är du inne på direkten i den datorn. Det är ett intrång. Att pinga är ett intrångsförsök.

Varför anses pinga vara ett intrångsförsök;...jo därför att när du pingar en dator utan brandvägg, så är du inne direkt. Det går alltså inte att pinga utan att samtidigt komma in i datorn om den inte har en brandvägg.

När du väl är inne då du pingat den oskyddade datorn, då har du gjort ett intrång. Detta är olagligt.

Tack - Psilo

See User information
Ping protokollet är skapat för att kunna mäta tiden det tar att skicka ett meddelande fram och tillbaka mellan två datorer.

Om du vill kan du ta bort din ping tjänst på din dator. Jag pingar ofta olika servrar för olika anledningar. Först och främst för att se att dom är uppe och fungerande och dessutom för att se responstiden.

Att pinga andra datorer är helt lagligt om du inte använder det som ett verktyg för att hacka, vilket kan vara att skicka felaktiga eller otroligt många ping-paket till en server.

Läs mer om ping här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ping

Posted on: 2006/8/13 12:48

See User information
På samma sätt som ping inte är olagligt är det heller inte olagligt att scanna portar för att se vilka tjänster som körs på en viss ip-adress. Vem har lurat i er det?

Posted on: 2006/8/13 20:22

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:

Skanning är samma sak,...du letar efter en öppen port för att ta dig in, på samma sätt som om du som ljusskygg småkriminell person t ex skulle gå omkring och känna på lägenhetsdörrar, bildörrar för att hitta en olåst dörr för att ta dig in i.

Psilo

Det är snarare som att titta på dörren och se om dom vill ha reklam eller inte och om dom får någon tidning... Maximalt som att titta på vad dom har för lås på dörren och vem som bor där.

Quote:

Psilocyber wrote:

Varför anses pinga vara ett intrångsförsök;...jo därför att när du pingar en dator utan brandvägg, så är du inne direkt. Det går alltså inte att pinga utan att samtidigt komma in i datorn om den inte har en brandvägg.

När du väl är inne då du pingat den oskyddade datorn, då har du gjort ett intrång. Detta är olagligt.

Du kan inget om datorer förstår jag. Men jag kan lova dig att det inte är olagligt. Ta du reda på vad ping används för och vilken nytta man kan ha av att scanna portar som inte alls har med olagligheter att göra. Blir mest trött på att folk som inte vet vad dom pratar om säger att något är olagligt. Och sen inte ens vet vad ping och scanning är....

Posted on: 2006/8/13 21:04

Anonym
Azag,...jag förstår att du möjligtvis är smått kriminellt lagd till sinnet, och trivs med spana in andras dörrlås mm,...men,...det är ju konstigt att folk torskat på att de just skannat portar.
Prova att skanna FBI, CIA, SÄPO, mm så får du väl se hur mycket dom gillar det, och att det blir torsk för dig.

Att skanna portar är just en av de många saker t ex en hacker har för sig när vederbörande försöker att ta sig in i en dator.

Jag kan en hel del om datorer, så kom inte med några löjliga påståenden om motsatsen bara för att jag inte anser att det är okej att snoka i andras datorer...

P.S Varför skall man se på dörrarna vilka lås dom har? (Skanna portar) jo,...det är för att se om det går att ta sig in, om det är bra lås (brandvägg mm). D.S

Den här löjliga diskussionen är avslutad för min del nu...

Avslutningsvis några citat av mig...

"Den som undersöker ditt dörrlås och snokar i din brevlåda,...är inte din vän - hur mycket de än påstår det"

"De som gillar att pinga är oftast de som är de dinga"

"En gång sa en ljusskygg person att en som skannar portar alltid vill dig väl och är de finaste människorna som finns"

See User information
Det är inte olagligt. Ja ja du kan en del om datorer, men visst inte vad ping är...

Jag kan även jag en del om datorer eftersom jag är data ing och frilansar som data konsult. Själva ping och scanning förfarandet är inte olagligt, men visst kan man använda det för att få info för ett intrång.

Tyvärr tror jag inte du vet vad du pratar om... Läs på så kan vi ta den debatten senare.

Posted on: 2006/8/14 8:05

Anonym
Hm.... mer intressant än exakt vad man kan göra på rätt sida om lagen är om, och isåfall med vilket syfte som personer med adminrättigheter sitter och pingar och scannar användare som skriver kritiska inlägg.

Jag kan inte se någon annan anledning till att man skulle göra detta än att man försöker hitta ett sätt att jävlas med personen ifråga. Om någon har något annat förslag till motiv så får ni gärna berätta.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper