vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: EAP, Ett parti för vakna
#25


See User information
Quote:

sliparn skrev:
fortsätt du att förlöjliga de som gräver fram sanningen, men var medveten om att du gör eliten en tjänst.


Jag förlöjligar inte, jag lyfter fram konstruktiv kritik. Ni borde ha 2 positiva nyheter som aktiverar människor för varje negativ nyhet som förlamar dem. Det var på detta sätt när micro var aktiv här. Sedan han drog sig tillbaka har doomsdayinformationen tagit över, den har motsatt effekt. Den skapar dessutom motpoler såsom exempelvis VOF och andra grupper, istället för att bjuda in till samarbete. För VOF-medlemmarna vill i grunden samma sak, lyfta fram sanningen. Men de reagerar väldigt starkt på överdrivet användande av doomsdayinformation, de är så att säga allergiska mot dåligt uppbackade påståenden.

Att påstå att jag förlöjligar innebär bara att du inte förstått mitt budskap.

Posted on: 2013/2/11 17:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#26


See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Att påstå att jag förlöjligar innebär bara att du inte förstått mitt budskap.

offtopic!

HiHi,det är PING-PONG effekt fjong vinner alltid:)

Om någon s k auktoritet säger till något till dig,så tänk direkt är denna personen KRAVMÄRKT?Hur känns denna person.?""Är han äkta eller är han bara maktsugen?"".Det finns t ex ingen myndighet som bryr sig om ...!

Posted on: 2013/2/11 18:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#27


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

sliparn skrev:
fortsätt du att förlöjliga de som gräver fram sanningen, men var medveten om att du gör eliten en tjänst.


Jag förlöjligar inte, jag lyfter fram konstruktiv kritik. Ni borde ha 2 positiva nyheter som aktiverar människor för varje negativ nyhet som förlamar dem. Det var på detta sätt när micro var aktiv här. Sedan han drog sig tillbaka har doomsdayinformationen tagit över, den har motsatt effekt. Den skapar dessutom motpoler såsom exempelvis VOF och andra grupper, istället för att bjuda in till samarbete. För VOF-medlemmarna vill i grunden samma sak, lyfta fram sanningen. Men de reagerar väldigt starkt på överdrivet användande av doomsdayinformation, de är så att säga allergiska mot dåligt uppbackade påståenden.

Att påstå att jag förlöjligar innebär bara att du inte förstått mitt budskap.


Själv kommer jag ofta med väldigt upplyftande information, tex som att världen inte alls är drabbad av en ohämmad, skenande golobal uppvärmning, (som de där "doomsdaynissarna" påstår)

Det är också possitiv information att världen utan problem klarar att föda tom fler människor än vad som nu finns, (Doomsdaynissarna säjer dock att vi måste minska jordens befolkning, då resurserna tar slut)

Vidare har jag och väldigt många andra försökt säja att jorden inte kommer att gå under den 21 dec 2012, å det är ju possitivt.

Sedan ser jag det som possitivt att det kommer fram avslöjanden och information om vem eller vad som låg eller ligger bakom det ena eller det andra, som tex 9/11, JFK, AGW, Agenda 21, krigen i mellanöstern osv.

Det är även possitivt att läsa om vilka kemikalier, mediciner, vacciner, strålning mm, man ska akta sej för, utan att veta det riskerar man ohälsa.

Det är possitivt att läsa om vilka hälsoprodukter som kan hjälpa hälsan på vägen.

Nädu, doomsdaynissarna ser jag knappt röken av här på Vaken.se, det skulle väl ha varit han som tjatade sej blå om 21/12 -2012, men han försvann här ifrån efter någon månad, å så några doomsdaynissar som säjer att vi kommer att drabbas av global uppvärmning, överbefolkning, översvämningar, svält osv, men annars är nästan all information här possitiv på ett eller annat sätt.

Vet inte riktigt om Micro "lämnat skeppet" för att det diskuteras som det gör här. Jag träffade Micro på ett bröllop för några år sedan, han berättade då om hans sida vaken.se, och att om jag var intresserad av "konspirationsteorier" som hur megabankerna styr världen, vad som låg bakom 9/11, lögnerna i politiken osv kunde gå in å kika på sidan. Och sidan ser precis likadan ut nu som då. Jag skulle mer tro att han gått vidare till nästa steg, att stå kvar och göra samma sak år ut och år in verkar inte vara hans grej.

Förresten:
pingubenji skrev:
"För VOF-medlemmarna vill i grunden samma sak, lyfta fram sanningen"

Vill dom?
Då skulle dom väl ha valt Vaken.se istället

(Oj va offtopic denna tråd blev då)

Posted on: 2013/2/13 23:59
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#28


See User information
Ytterligare ett parti som i princip är samma sak. Även de har penningreformen som central del av sitt partiprogram.

Synd att inte alla tre kunde samsas och vara en stark kraft... nej, eliten har lyckats med att splittra de som försöker komma ur elitens makt.

http://www.defria.se/v%C3%A5r-politik-15491254

Posted on: 2013/2/16 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#29


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Ytterligare ett parti som i princip är samma sak. Även de har penningreformen som central del av sitt partiprogram.

Synd att inte alla tre kunde samsas och vara en stark kraft... nej, eliten har lyckats med att splittra de som försöker komma ur elitens makt.

http://www.defria.se/v%C3%A5r-politik-15491254


Nja, två av dom, EAP och De Fria i så fall.

Enhet förmedlar med några få undantag bara elitens agenda som jag ser det.

De fria verkar dock vid första anblicken riktigt vettiga.

Posted on: 2013/2/17 11:31
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#30


See User information
Dagens markägare kommer älska förslaget från De fria. Partiprogrammet innebär att markägarna kan sälja sin mark MYCKET dyrare eftersom det nu inte längre kostar att låna pengar. Vi kommer få en lånefest som heter duga! De fria har glömt att det behövs spekulationsdämpning i samband med att räntan avskaffas. JAK och Syntestanken i Danmark förstår detta och arbetar även de för att avskaffa räntan.


Jag är positiv till alla partier som vill ha penningreform. De fria kommer antingen att hantera problemet med skenande markpriser eller så kommer de förlora sin trovärdighet. De är iallafall ett bra alternativ tillsammans med Enhet.

Posted on: 2013/2/17 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#31


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Dagens markägare kommer älska förslaget från De fria. Partiprogrammet innebär att markägarna kan sälja sin mark MYCKET dyrare eftersom det nu inte längre kostar att låna pengar. Vi kommer få en lånefest som heter duga! De fria har glömt att det behövs spekulationsdämpning i samband med att räntan avskaffas. JAK och Syntestanken i Danmark förstår detta och arbetar även de för att avskaffa räntan.


Jag är positiv till alla partier som vill ha penningreform. De fria kommer antingen att hantera problemet med skenande markpriser eller så kommer de förlora sin trovärdighet. De är iallafall ett bra alternativ tillsammans med Enhet.

Räntefria lån till folket kan ställa till det rejält, en "lagom" nivå på 3-4% anser jag kan vara vettigt, annars blir pankaka, skenande priser på fastigheter osv. Dock kan landets infrastruktur mycket väl byggas med räntefria lån, då denna inte sätts ut på marknaden, en bro, väg eller järnväg är ingen handelsvara till skillnad från privatägda egendomar.

Posted on: 2013/2/17 12:45
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#32


See User information
Även en "lagom" nivå på 3-4% skapar ett tillväxtkrav på ekonomin...

Posted on: 2013/2/17 17:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#33


See User information
Läst hela diskussion från början till slut. Lite trist att Pingu som ofta behandlas som en debattmotståndare och inte en diskusionsvän... Det är tydligt att vissa inte vill ha en stat över huvudtaget då det är bestämmande över individen. Är mycket intresserad av vilka alternativ till en politiskt styrd stat ni skulle vilja se?

Pingubenji: Vet inte om du har koll på följande men frågar ändå: Hur skulle övergången till ett räntefritt system se ut? Skulle man vara tvungen att konkurssätta sverige innan ett räntefritt system infördes? Vad finns det för effekter och konsekvenser för individen med en sådan reform? Jag undrar även hur (i De Frias fall) man ska kunna ha 100% kapitaltäckning? Vart ska staten få in guld och platinum för en kapitaltäckning vid övergång?

Posted on: 2013/2/17 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#34


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Även en "lagom" nivå på 3-4% skapar ett tillväxtkrav på ekonomin...


Om nu 3-4% skapar tillväxtkrav, och 0% inte kräver tillväxt, vad händer då om tillväxten går baklänges? Ska vi ha omvänd ränta då?

Skulle låga eller nollräntor lösa de ekonomiska problemen, varför har då de låga räntorna vi haft i många år nu inte hjälpt, utan istället förvärrat den ekonomiska krisen?

Lagom ränta på kanske 4% har en bromsande effekt, vi överbelånar oss inte i onödan och använder pengarna förnuftigt. Tänk på vem som äger oss om lånen blir för stora! Goldman Sachs kan väl snart byta ut Greklands flagga mot deras logga tack vare de "billiga" lånen dom givit när landets ekonomi berättigade dom, men när nu ekonomin krymper, blir lånen för stora, och vipps, så sitter dom i bankirernas/eliten klor.


Billigt kan bli väldigt dyrt!

Posted on: 2013/2/17 22:39
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#35


See User information
alarik:
Folk som inte ser hur staten bygger på våld vill ofta få det till att hur ett samhälle ska organiseras är en smaksak och nåt man kan vrida o vänta på lite som om det vore ett estetiskt spörsmål. Nu är det dock så att alla som argumenterar för en stat förespråkar att våld ska användas mot mig för att råna mig månadsvis och tvinga mig att leva efter godtyckliga regler som män i kostym hittat på och skrivit ned på papper, med våld/hot om våld som metod.
Det här gör att jag inte kan betrakta såna personer som diskussionsvänner. Det är personer som förespråkar att våld används mot mig personligen. Det är vad demokratin är.
Det är det jag vill få folk att förstå innan jag diskuterar vad alternativet är.
Alternativet är att inte använda våld. Så enkelt är det i grunden. Använd inte våld eller hot om våld.
Vi har bara ansvar för våra egna personliga handlingar. Vi har inte ansvar för hur folk 100 mil bort eller 100 meter bort lever. Det är deras val, så länge de inte använder våld/hot om våld.
Det finns en miljon sätt att organisera samhället utan våld och det är upp till individen hur det ser ut. Sök på volountaryism på youtube så får du uppslag. Problemet är att folk hela tiden tänker i termer av att VI ska organisera samhället efter en modell. Hur ska VI göra det utan att använda våld? Det går inte. Frågar du vad alternativet är så har du inte förstått grundfrågan. Utan våld/hot om våld så vet vi inte hur samhället kommer organiseras. Men det kommer organiseras. Folk kommer inte lägga sig ned för att dö. Det tragiska är att tom HÄR på vaken så förstår många inte det här. Ni tror att ni vaknat ur matrixen men ni har fortfarande den största 1000kg gorillan kvar i vardagsrummet, staten

Posted on: 2013/2/18 10:38
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#36


See User information
Gordon,

Ett stycke välkomprimerad och insiktsfull sanning av dig - tack.

Problemet vi står inför vilket, som du nämner, flertalet av befolkningen inte inser - inklusive s.k. vakna - ÄR att vi är fast i ett slags iskallt maffia-välde. Poliktik i dag är att välja vår Capofamiglia. Det står då t.ex. emellan Lucky Luciano och Bugsy Siegel. Vilken det än blir som vinner valet så är det våldet/hotet om våld, straff samt kassaflöden som förblir styrmedlen.

(Jag skulle faktiskt mycket hellre ha den gamla italienska maffian som statsskick. De hade i alla fall en form av hederskodex. Systemet idag är en fullblodspsykopatapparat utan det minsta uns av kärlek eller empati för medmänniskan. Och värre kommer det att bli i takt med att apparaten växer och finjusteras.)

Posted on: 2013/2/18 12:23
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#37


See User information
Quote:

Det här gör att jag inte kan betrakta såna personer som diskussionsvänner. Det är personer som förespråkar att våld används mot mig personligen. Det är vad demokratin är.
Det är det jag vill få folk att förstå innan jag diskuterar vad alternativet är.


Okej. Så varför undviker du inte att diskutera ett ämne som uppenbarligen bygger på att en stat finns? Jag är nämligen väl medveten om din "insikt"; anarkism kallas det och jag vill diskutera EAP som politiskt parti och inte anarkism. Så sluta lägg dig i där du inte känner dig hemma.


Quote:
Hur ska VI [organisera oss] utan att använda våld? Det går inte.[...] Frågar du vad alternativet är så har du inte förstått grundfrågan. Utan våld/hot om våld så vet vi inte hur samhället kommer organiseras. Men det kommer organiseras.


Kan inte vara lätt att vara förvirrad... Men om vi nu förutsätter att vi inte ska organisera ett samhälle som grundar sig i våld eller hot om våld: Vad ser du för alternativa sätt att organisera sig på?

Posted on: 2013/2/18 12:47

Edited by alarik on 2013/2/18 13:24:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#38


See User information
VoF har nämnts några gånger. Det bildades av en avgående Post-general (det är inte så skämtsamt som det låter, Postverket var då i likhet med Televerket en del av Totalförsvaret) jag har glömt hans namn, men avsikten var precis som det sedan blivit att VoF skulle vara någon sorts maktelitens bandhundar mot allt dom tyckte var oseriöst.

Debatten den gången var precis densamma som idag, det var i klartext en reaktionär och närmast religiöst politisk korrekt organisation som har kört samma race hela tiden.

Posted on: 2013/2/18 20:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#39


See User information
Alarik
Att du kallar mig förvirrad förtjänar inte ens ett svar. Det är sandlådenivå
Jag skriver här av 2 skäl: Partiet har kallats vaket och ickevåld, inget av det är sant. Det är vad jag försöker poängtera, det är inte off topic.
När det gäller hur man organiserar samhället utan våld så har du fortfarande inte förstått vad jag skriver, gissningsvis för att du är ointresserad.
Ditt krav på att jag ska bevisa för dig liknar folk som kräver att andra ska bevisa för NWO o dyl för att dom ska tro på det. Jag har redan tipsat dig om vad du kan söka på om du är intresserad. Det faktum att du inte gjort det indikerar att du är just det, ointresserad. Ingen kan nånsin bevisa nåt för nån som inte vill veta.
Om du hellre vill använda våld för att organisera samhället o inte undersöka alternativet så gör så då. Säger en del om dig

Posted on: 2013/2/18 21:18
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#40


See User information
Gordon: Förlåt jag måste varit på dåligt humör. Men du verkade förvirrad när du på två meningar motsade dig själv med att säga att det inte går att organisera ett samhälle oavsett om det utgår från våld eller hot om våld, eller inte. Meningen efter menade du att man kunde göra det.

Ska kolla in volontärianism om det är det enda alternativ som du ser.

Posted on: 2013/2/18 22:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#41


See User information
No prob dude
Jag borde ha som regel att alltid kontrolläsa innan jag postar Jag förstår att du missförstod.
Det jag syftade på var att vi alltid tänker i termer av att VI ska organisera samhället på det ena eller det andra sättet. Just det antagandet funkar inte när vi pratar om volontärism. Det är en motsägelse att kräva en modell för hur ett fritt samhälle ska organiseras. Om man har en modell så måste folk leva efter den och det kan bara genomdrivas med våld. Däremot kan man ha modeller för hur saker KAN organiseras i ett fritt samhälle och det är det du hittar om du söker på volountaryism på youtube.

Posted on: 2013/2/19 8:08
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#42


See User information
EAP = CIA

Posted on: 2013/2/19 21:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#43


See User information
Quote:

alarik skrev:
1
Vet inte om du har koll på följande men frågar ändå: Hur skulle övergången till ett räntefritt system se ut?

2
Skulle man vara tvungen att konkurssätta sverige innan ett räntefritt system infördes?

3
Vad finns det för effekter och konsekvenser för individen med en sådan reform?

4
Jag undrar även hur (i De Frias fall) man ska kunna ha 100% kapitaltäckning?

5
Vart ska staten få in guld och platinum för en kapitaltäckning vid övergång?


1. http://www.kennedy-bibliothek.info/da ... ia/GeldbuchSchwedisch.pdf

2. Nej, det kan reformeras fram steg för steg.

3. Många, men den viktigaste är att ett räntefritt samhälle (där 40% av priserna INTE är ränta på en skuld) skulle innebära att staten inte behöver samla in lika mycket skatt för att driva samhället. Och vi skulle kunna driva samhället på seigniorage istället för inkomstskatt. http://www.landskatt.se/vad-aumlr-penningraumlnta.html

4. Man höjer kapitalkravet för de konton som vill få insättningsgaranti helt enkelt. Det bör iofs höjas långsamt över kanske 10 år.

5. Inget platinum eller guld är involverat. Vi har lämnat denna medeltida idioti. http://www.indybay.org/uploads/2012/0 ... the_first_5_000_years.pdf

Posted on: 2013/2/20 16:51

Edited by pingubenji on 2013/2/20 17:10:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#44


See User information
Quote:

sliparn skrev:
1
Ska vi ha omvänd ränta då?

2
Skulle låga eller nollräntor lösa de ekonomiska problemen, varför har då de låga räntorna vi haft i många år nu inte hjälpt, utan istället förvärrat den ekonomiska krisen?

3
Lagom ränta på kanske 4% har en bromsande effekt, vi överbelånar oss inte i onödan och använder pengarna förnuftigt. Tänk på vem som äger oss om lånen blir för stora!

4
Goldman Sachs kan väl snart byta ut Greklands flagga mot deras logga tack vare de "billiga" lånen dom givit när landets ekonomi berättigade dom, men när nu ekonomin krymper, blir lånen för stora, och vipps, så sitter dom i bankirernas/eliten klor.


Billigt kan bli väldigt dyrt!


1. ja, vi ska i idealfallet ha demurrage på valutan som skapas av centralbanken


2. Varför vill du bromsa den produktiva sektorn med ränta? Det är ju som att säga att du vill skapa arbetslöshet... ekonomiska krisen har uppstått för att vi dämpar produktion men inte dämpar spekulation.

3. Varför vill du lägga kostnaden på de som lånar pengar för att producera värde i samhället? Kan vi inte lägga kostnaden på de som spekulerar istället? Vi vill att den produktiva sektorn ska kunna låna så billigt som möjligt. Men vi vill inte att spekulationen, exempelvis markpriser, ska stiga iom den låga räntan.

4.
Så jag föreslår att vi inför skatt på spekulation, markspekulationen är en av de viktigaste områdena att dämpa om vi vill ge alla medborgare möjlighet att bo billigt. Då sjunker markpriserna och ingen medborgare kommer behöva låna från Goldman Sachs!

http://www.landskatt.se/1/post/2012/1 ... -skapar-merkostnader.html


Om marken kostar 0 kronor så har privata bankerna ingen möjlighet att låna ut några pengar. Vi blir alla skuldfria av en räntefri ekonomi.

En räntefri ekonomi handlar om att skära bort de parasiterande bankerna från vår ekonomi.

Posted on: 2013/2/20 17:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#45


See User information
Hetpotatisen verkar vara detta med pengar, ekonomi... Jädrans fiktion!

Den finns bara i våra skallar, ser ni inte det!?

Inte!? Vänligast peka ut detta med pengar för mig... Jag ber er! Det existerar inte ens någonstans utom i människans skalle och detta är forumets hetpotatis!? Allt ni kan visa är en slapp pappersbit med fint tryck på, eller högst något förädlat ur jorden vilket vi klämmer åt, vem vill ha den mest!?

Ledsen, är bara trött på detta snack. Inget emot er som skriver, uton "topicen vi behöver ha cashen kvar".

Varför ens ha skiten, som skapat allt detta lidande!? Varför ens ha dessa förbaska banker? Det är en ide av ett växlingsverktyg, nån kom på... Som fått på tok för stor betydelse.

Låt er själva vara cashen istället och med vad ni bidrar till samhällsnyttan istället... Låt oss göra som ljuset (Ja, denna jädra Ikea-lampan, inte något annat), ju mer lampor, ju ljusare blir: två lampor lyser upp mer än 1, då dom hjälps åt... Även fysiken visar detta överallt...


Så trött på detta eviga skiten vi dödar varandra för... Jösses!

Posted on: 2013/2/20 17:20

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#46


See User information
Varför lägga så mycket energi åt att lä'sa om sådant som du uppenbarligen är trött på?

Posted on: 2013/2/20 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#47


See User information
Tack för svaren Pingu och för boktipsen. Ska läsa igenom dem när jag får tid över.

Posted on: 2013/2/20 18:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#48


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
En räntefri ekonomi handlar om att skära bort de parasiterande bankerna från vår ekonomi.


Japp, där har du det, Parasitbeteendet bankerna utövat beror på att de fått låna till noll ränta. Tror du har svaret där.

Posted on: 2013/2/20 18:46
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS