vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Water, The Great mystery
#1


See User information
Tror ni på ett kollektivt medvetande? Tror ni på Gaia-teorin? Tror ni på tanken och frekvensens inverkan på livet?

Se denna, jag känner mig frälst :D.

http://www.youtube.com/watch?v=r3Q8ZNjYL34&list=PL9FA416C5433BD820

Posted on: 2013/3/21 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#2


See User information
Ju mer jag rotar och letar efter sanning, ju mindre verkar jag förstå, men desto mer blir jag öppen för allt.

Jag är öppen för att en generalsanning kommer att förändra hela synen på allt inom snar framtid, en sanning som redan finns mitt framför våra näsor, men som vi inte riktigt ser än.


Posted on: 2013/3/21 14:10
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#3


See User information
Så är det Karsten. Ju mer man vet desto fler frågor följer. Samma sa Arne Naess. Ju äldre jag blir och ju mer filosofi jag läser desto svårare blir det att förstå.

Jag tror också att vi genomgår en slags konvergens som kommer att ackumeleras till en sanning, där överflödig onödig information inte kommer vara en nödvändig del av den sanningen. Men jag tror inte nödvändigtvis på en universell sanning oberoende av överflödet; snarare är en generalsanning/universell sanning synergisk.

Posted on: 2013/3/21 16:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#4


See User information
Det fina är att generallögnen i alla fall är mer eller mindre blottad... en bra början. Men. Det är lätt att bedöma det man ser och förstår. Värre är det med det vi aldrig fått lära oss att se. Det där som är i vårt blickfång men som vi inte riktigt kan förnimma, för vi vet inte vad vi ska hänge vår uppmärksamhet till.
Men jag vet att det är där. Mitt framför våra näsor.

Posted on: 2013/3/21 22:00
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#5


See User information
Håller med till fullo. Jag funderar på att studera Public Sociology. Tror det kommer ha en viktig och avgörande roll för just kunskapsspridningen då den kräver att civilsamhället ska ha rätt till kunskap som inte är beroende av stat och marknad, och mycket mer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_sociology

Posted on: 2013/3/21 23:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#6


See User information
Om jag finge driva en skola så skulle jag som lärare lära mig lika mycket som mina elever. D.v.s. enormt mycket. Mina elever fick aldrig lära sig att Gustav Wasa åkte skidor från Sälen till Mora. För det gjorde han inte. Det är en påhittad saga - som exempel. Men hela historieskrivningen som finns idag är en stor lögn, så klar.

Jag skulle vilja få djupare kunskap i vigvattnets hemligheter. Och, varför vissa hälsobrunnar fungerade så fint tidigare.

Posted on: 2013/3/22 22:58
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Water, The Great mystery
#7


See User information
Jag har funderat på att skapa en friskola med ett helt ny kunskapsspridning. Jag är intresserad av Ralph Abrahams experiment: Att barn borde få ta in och lära sig kunskap utifrån en historisk kontext. Att de lär sig om gamla historiska händelser när de är små barn. Lär vi dem om antika egypten ska de, metaforisk, lära sig att leka med elden :).

Förstår och håller med dig helt och hållet. Kunskap är makt sa Francis Bacon. Ursprungligen menade han makt över naturen, genom att vi får kunskap och förståelse för den kan vi underkuva naturen och göra vad vi vill med den. Denna syn passade bra för eliten att applicera på folket. Kunskap är alltså makt att kontrollera människor. Det kanske effektivaste sättet att kontrollera dem på är att osynliggöra kunskap som kan leda till frihet. Ett exempel på det är genom att begränsa språket så att vi inte kognitivt kan förklara våra emotioner. Tidigare fanns det 350 engelska ord för emotioner och känslor som man tog bort. Detta förstod faschisterna: Det vi inte kan tala om förstår vi inte och kan inte göra något åt. Ett sätt att göra det är att alltid hålla saker inom en positiv svär; genom att sätta ett icke- eller o- före det positiva ordet. Ovärdigt, Orätt, ofint, opassande osv. Genom att vi inte kan tala om saker för hur de faktiskt är så kan vi inte heller få en riktig uppfattning och göra en riktig förändring. Vi talar t.ex. om att rädda eko-system. Men hur ska vi kunna rädda naturen och miljön genom ett mekaniskt sråkbruk som ser på naturen som en maskin? Det är ju maskin-tänket som skapat miljöproblemen från början.

Kunskap är frihet från makten.

Posted on: 2013/3/23 11:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS