vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#1


See User information
http://www.svtplay.se/video/986081/25-1-07-30

P3 Morgonpasset pratar med Adam Allsing som berättar om kommande Erik & Mackan programmet om konspirationsteorier.

Börjar 32 min 35 sek in i klippet

Posted on: 2013/1/29 10:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#2


See User information
Jag lyckades inte höra det ovan bifogade men det var på tal i P1 också inför Morgonekot. Det saken gäller är en proteststorm där de deltagande ville att ICA-Kuriren skulle be offentligt om ursäkt för en i mitt tycke rätt oförarglig artikel på ett känt tema (vi är nog många som har lite utländskt påbrå här i landet och många av våra sedvänjor är importerade utifrån).

Om inte ICA-Kuriren gjorde avbön uppmanade man till kopbojkott hos ICAS.

En sedvänja vi uppenbarligen har importerat nyligen kan man dock genast upptäcka: Snarstuckenheten och de våldsamma protesterna liknar de hoppande massorna i muslimska länder när man vill uttrycka sin avsky för Väst.

Men att kalla detta näthat är totalt felaktigt och en egendomlig missuppfattning

DET HANDLAR OM EN PAPPERSTIDNING OCH EN KÖPBOJKOTT!!!

Posted on: 2013/1/29 19:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#3


See User information
Jaha, nu ska dom förlöjliga tokiga "konspirationsteoretiker" på löpande band. Fast Alsing och de andra tyckte nog att iallafall en teori skulle ha med verkligheten att göra, den teorin att man med tankekraft kunde få en get att tuppa av....?

Men sådana hysteriska teorier att tex betydligt högre makter än några mattknivsbeväpnade alqaidanissar skulle ligga bakom 9/11 var ju störtlöjligt enligt detta gäng.

Herregud, verkligen dags att slänga ut TV:n

Posted on: 2013/1/30 21:34
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#4


See User information
Quote:

sliparn skrev:

Herregud, verkligen dags att slänga ut TV:n


Ironiskt att den skägga killen heter Adam Allsing(allsee)men,han vill ha sitt jobb kvar.

Jag rekommendera,vilket Adam missade på sin resa...


Är freemantv.com

eller http://freemantv.com/

Skrattet håller oss kvar i NU;et

Posted on: 2013/1/30 21:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#5


See User information
Tänkte försöka se ett avsnitt med Erik & Mackan för att se om man lyfte fram seriösa konspirationsteorier fast med humoristisk framtoning med glimten i ögat eller om man var ute efter att bara förlöjliga hela begreppet konspirationsteori, ja det är skillnad mellan de metoderna!
Föga överraskande var det senare alternativet vägen man valt.
Det sista jag orkade se var när man plockade in en "expert" i studion, någon som törs gissa varifrån man hämtade sin sk expert? Korrekt, VoF.
Det som faktiskt blev lite komiskt ändå var att han efter att ha förlöjligat någon mer eller mindre udda konspirationsteori och kritiserat den för att sakna konkreta bevis eller för att grunda sig på bristfällig fakta eller liknande fick helt oemotsagd haspla ur sig en helt egen konspirationsteori och hävda det vara fakta, nämligen att RT var KGBs och Putins privata propagandamaskin.
Jag vet att det påståendet använts förut men tycker nog att det liknar en konspirationsteori..


Posted on: 2013/4/10 0:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: P3 Morgonpasset om konspirationsteorier
#6


See User information
E & M show verkar helt vara ett "Målvaktsprogram", för att förlöjliga en allt mer ökande hot mot Copr. Media, nämligen alternativa medier som tex vaken.se. Ni kommer väl ihåg bemötandet och resultatet med Micro-intervjun?

Folk börjar snegla allt mer över staketet från "normalt" accepterade nyhetskanaler och det borde väl vara naturligt att medierna försöker på alla sätt slå tillbaka, deras jobb hänger ju på det.

Har sett några avsnitt och tar det med ro... En konspiration tar fram, sedan hittas en (bland hundratals) teori som går att "debunka"... För att sedan slå hål på hela konspirationen (inkl. rena bevis som framkommit gällande konspirationen) via den... Det sker om och om igen. Sedan kommer Adam K-alsing och gräver fram en "standard" k-teorist för att lägga undertonen av "ännu en galning" för publiken...

Borde poppa popcorn och roa mig, för deras tafatta försök.

I fred och <3!

Posted on: 2013/4/10 8:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS