Vakencorner
|
Universums telos är att förstå sig självt
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För någon månad sedan hade jag en dialog om intelligens som en aspekt/dimension/meta-fysisk relm av universum vars syfte är att förstå sig självt. Nu ramlade jag över denna:
http://gl.higherbalance.com/cosmic-thread/
Posted on: 2013/4/13 15:58
|
|||
|
||||
|
Re: Universums telos är att förstå sig självt
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kursen för Avatar energi som lett till hans erfarenhet är Scam. Enda som möjligen kan ha fått honom till ett sådant medvetande-tillstånd, som jag känner till är meditation eller intoxikant; psilocibin, salvia, ayuahuasca eller dmt. Att han efter ett få tal gånger kunnat dödat egot på sånt sätt så är det något som inte bör tas betalt för.
Posted on: 2013/4/13 21:21
Edited by alarik on 2013/4/13 21:50:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad gäller den jag postade i början:
Det intressanta är att han letar info, försöker förstå sig på det och får sig själv att framstå som Nostradamus som kan och vet allt - tar på sig nån profetisk roll - men som själv inte kan göra en vetenskaplig teori av det han talar om: Han vill att andra ska göra det. "You know what im sayinö... Cmo0n guuuys!" Intressanta tankar, jobbig människa.
Posted on: 2013/4/13 22:03
Edited by alarik on 2013/4/13 22:19:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här snackar vi om en stor "Gilla knapp" som jag själv skulle vilja slå med en slägga på... "Human, know thy self" trådar, går nog nästan inte få för lite av... ![]() Vi har försökt detta i tusentals år och verktygen är många, från tuggandet av svampar(Amanita mfl) till stillasittande...
Posted on: 2013/4/14 7:48
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
alarik: hur vet du att avatar kursen är bluff?
Posted on: 2013/4/14 15:49
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Titta på deras videos så förstår du nog det själv. Sedan går du in och kollar vad det kostar för deras kurser som lär dem att knyta fast sugrör i kakor eller använda magneter i sugrören som de har innuti pet-flaskor. Sen märker du att de oftast inte filmar där snöret är fastknutet utan gör det möjligt att vrida och vända på kakan för att få sugröret röra på sig: ser ut som att de har någon mystisk kraft genom händerna... Och det har de :)... Beroende på vilken hand man tänker på. Bästa scam-affärsidén någonsin. Så bra att jag själv skulle kunna ha gjort en sådan... Om det inte vore för moral: genom det får man energi(positiv karma) att kunna göra sådana där saker utan att hålla på med fuffens som man tar betalt för: Qi gong t.ex. Jag säger alltså inte att tanken på att göra sådana där saker eller att uppleva sånt är omöjligt. Men allt som kostar pengar luktar fuffens; vilken mästare är inte bara människa som tar betalt för att lära andra kontakta gud? Om en mästare kunde göra det, skulle en inte ta betalt för sådant och skulle inte heller behöva pga. de Allmosor som skulle ges. Kan inte tro att Jesus tog betalt för att hjälpa andra; eller buddha; eller någon annan. Nej de arbetade eller svalt för att överleva, för att tala om det de visste och insett. Det var just denna svält som fick dem att komma i kontakt med det gudomliga. Genomgående mönster som shamankulturer gör medvetet för att få en varseblivning. Prova själv, 2 veckor utan mat ute i extrem miljö; helst med fysisk prövning som att hänga upp er i skinnet; gärna i kombination med någon metod för att få tallkottskörteln att kittla; genom inre eller yttre stimulans. Shamanism är ingen lek.
Posted on: 2013/4/14 18:47
Edited by alarik on 2013/4/14 19:04:13
Edited by alarik on 2013/4/14 19:11:55 Edited by alarik on 2013/4/14 19:12:19 Edited by alarik on 2013/4/14 19:14:12 Edited by alarik on 2013/4/14 19:15:04 Edited by alarik on 2013/4/14 19:16:33 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Alright, då skulle jag kanske i såna fall sagt att jag "tror" att det är scam eller "misstänker" att det är scam. Det är väldigt svårt att VETA att det är det.
Personligen har jag inga problem med att man tar betalt för en tjänst om folk får nytta av den. Det är ett utbyte. Om du hellre vill ha tjänsten än dina pengar så gör du köpet, annars inte. Pengar är också att själv sätta värde på det man gör. Jag vet av egen erfarenhet att värdet på det man gör nästan 100% värderas utifrån prislappen. Gratis värderas oftast till noll och vill man verkligen åstakomma nåt så är det oftast bäst att sätta ett pris på det, annars behandlar folk det utan respekt. Även kommunister ![]()
Posted on: 2013/4/14 19:18
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej det ÄR scam eftersom det kostar pengar. Man utnyttjar inte sin gudom för att tjäna pengar; det är falskt. Om han själv oroar sig för att överleva är han ingen mästare. En äkta mästare inser att kunskapen den förmedlar lika mycket återfinns i arbetet som i hans ord: Betalar jag en summa pengar för det där lär jag mig inget mer än hans tankar och kan därmed inte sätta det i praktiken. Det är låg nivå, det är scamligt. Den som värdesätter gud i pengar är idoldyrkare, gurudyrkare. Kalla det vad jag vill. Det är lite som att köpa ett piller på apoteket. sjukdomen kmr tillbaka. Suget/intreset för gud kmr tillbaka och man har inte lärt sig något alls för det handlar bara om sensationell insikt. Som att se en bra film. Det är MIN uppfattning; förstår din... tycker du kan köpa dig in i scientolog kyrkan, finns säkert mycket sanning att köpa där som är värt pengarna men jag tror ändå du inte blir upplyst av det: Man kan inte köpa sig till himlen som kungarna gjorde på medeltiden.
Posted on: 2013/4/14 19:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
It all started near the end of 1999. I was with my younger brother and we were watching a comedy movie, Fear and Loathing in Las Vegas, and just mindlessly laughing and having fun. Out of nowhere I felt a huge presence/energy descend into the top of head. It was accompanied by an audible, yet also telepathic, voice of authority, power and love.
Av det faktum att han fann just den filmen rolig tyder på ett särskilt intresse för droger, även om jag inte vet det med säkerhet. Antagligen på-rökt av något slags elixir. Om det nu var så, skulle han ändå inte kunna skriva det eftersom han inte skulle betraktas som seriös: Vem som helst kan köpa lite elixirium och komma dit: Med rätt intentioner. Men det är inte så högt, samma materiella verklighet. Av hans inre dialog att bedöma hade han samtal med imiterade arketyper av sina nära familjemedlemmar som nyss dött och som under stundens påverkan gjorde att han penetrerade hans vanliga intellekt, ego och fick inblick i en av hans uppfattning, himmelsk dimension: Kontakt med någon form av superego som Jung beskrev det och som han själv senare applicerade på Channeling för det liknade hans uppfattning av det som hänt: Vilket det mycket möjligt kunde ha varit; symbolen för det undermedvetnas bild flydde super egot ut i verkligheten. Det är inget overkligt, tvärtom mycket intressanta företeelser. Men att ta betalt för sådan kunskap skulle jag inte göra. Vad gäller rösten, som av psykiatriker skulle bedömts som schitzofreni, så är det en annan intressant aspekt av Egot kontra superego: During the reading of this material I began to vibrate with MASSIVE force and 'The Voice' of God told me to go outside and get away from people. I en passage i Mckennas bok, The Arhaic revival talar han om just denna företeelse. Att innan ap-kroppen fick självmedvetande finns det ganska underbyggda teorier om att människan gick runt instinktivt som ett djur och plötsligt när ett rovdjur närmade sig, hörde de en röst som sa åt dem att fly; en uppfattning av medvetandet (superegot) som Gud. http://www.avatarenergymaster.com/talking_to_god.html
Posted on: 2013/4/14 19:59
Edited by alarik on 2013/4/14 20:19:07
Edited by alarik on 2013/4/14 20:23:00 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vill påpeka att Avatar-grejen ni skriver om har inget med min nick här att göra...
Och ja, däremot håller jag helt med om att cash inte skall ha något med en medmänniskas rätt att göra med att "växa och bli en bättre medmänniska"(Mer insiktsfull och medveten), snarare utgör det en stor chans till ett hinder för den, via ett skapande av ett behov för självviktighet(Egot). Om alla oss hade insikten att allt vi gör mot varandra, gör vi även mot oss själva, då jag ser saken som så att vi är alla En. Vårt hela sak med självignorans är i grunden resultatet varför världen är så disharmoniserad som för var dag blir allt värre och galnare. Förr i tiden fick jag nästan strida för att inte ta betalt för dessa föredrag jag höll, jag vägrade statiskt ta emot detta cash, för jag hade insikten att det var din rätt, vilket framför allt den svagaste/fattigaste behövde mest. Vidare i min "återfödelse" av min "död", sas det till mig inom att aldrig betala för något kallat sanningen om dig självt... Det däremot kanske är en helt annan post. ![]() I fred och <3!
Posted on: 2013/4/14 20:34
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det trodde jag inte Avatar. En tråd om din mystika upplevelse hade varit intressant. Skriv en vetja :)
Posted on: 2013/4/14 21:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tror jag inte heller... Problemet med hela erfarenheten att jag kan och får inte ta den från er, insikten... Det är i begynnelsen varför du ens kom hit, föddes. Know thy self! Låter kanske långsökt... "Resan" tillhör oss alla, i alla aspekter och vyer. Har sen länge öppet förklarat att jag vägrat vara nåns "ledare" eller "elev", enbart min egen. Ser enbart min egna erfarenhet som ledsagare, med mod att se sanningen i vitögat (Enbart detta är en shit-storm på vaken). På samma gång håller jag inget statiskt (Oj oj), utan e berädd att omförhandla allt jag tror och tycker. Min skrivelse är redan sagd, via alla möjligheter och kanter... Jag har sett i det inre, hur vårt värsta val kan bli... Låt oss inte uppleva detta igen!!! (Jävla gamla minnen)
Posted on: 2013/4/14 23:12
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håll ett föredrag o filma o lägg upp på youtube vetja ![]() Det finns ju försvinnande lite på svenska så det skulle vara välkommet, och gratis ![]()
Posted on: 2013/4/15 6:51
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, har funderat på det. Får nu mer även mail från Indien om detta med "systemet". Dock har det alltid uppkommit ett synsätt, vilket inte går att förklara helheten så enkelt. Hela erfarenheten är för konplext för att beskrivas, utan behöver erfaras... Låter kanske dumt, men så e det. Vet inte riktigt om jag gillar detta med att få mail från höger och vänster, som går stick i stäv med min övertygelse att jag inte är mer än någon annan. På ett sätt är det för många bäckar, för att förklara skiten i ett/serie platt klipp. Finner alltid delar som behövs, som ligger utanför ramarna, men även är viktiga. Har tex även frågat iwarrior (Som e så makalöst grym på gitarren för en "gingel", häpnadsväckande grym talang där), men vill inte besvära honom för mycket i det han genomgår med kidnappningen av Domenic. Har funderat på detta i flera år, dock uppkommer det alltid en nyans vilket omöjliggör det, problemet är i sig att vi är för delade i dagsläget, sedan vill jag till största möjlighet försäkra mig om att jag inte far med "falsk vittnesbörd"... ![]()
Posted on: 2013/4/15 8:40
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2013/4/15 19:15
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login