vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Zero Hour

See User information

Såg sista halvtimmen av Zero Hour i går kväll på TV4. Det handlade om Flight 11 från Boston den 11 september. Det var några saker jag undrade över. Kaparna låste in sig i cockpit och besättningen fick inget svar när dom försökte nå dem via interntelefonen men när man gjorde en tvär kursändring så ville kaparna plötsligt meddela sig med passagerarna att dom skulle hålla sig lugna för att planet var på väg tillbaka för att landa. Dom trycket på fel knapp så deras meddelande nådde i stället flygledartornet. Jag undrar nu bara varför ville dom lugna passagerarna när dom sjäva var inlåsta i cockpiten och inte behövde bekymra sig alls för passagerarna. Det var en av de saker jag tyckte verkade helkonstigt.

Någon annan som sett den här filmen?

Posted on: 2006/7/25 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Zero Hour
En teori skulle ju kunna vara att de ljög!

Precis som en vanlig pilot tvingas göra för att inte total panik skall bryta ut även om planet är på väg ner i backen!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det var en mycket välgjord dokumentär på Tv 4 igår.

Och det visade också att folk ringde till AA helpdesk och redogjorde för läget och därmed var det enkelt att identifiera kaparna eftersom man visste var dom satt.

Att kaparna ville lugna passagerarna var väl inte konstigt. Dom var ju fram och knackade på dörren och ringde in till "cockpiten". Så för att slippa den panik som skulle uppstå så försökte man kommunicera med personalen, tyvärr så lyckades man ju inte så bra utan man sände ut meddelandet allmänt i stället.

/Gert

See User information

Men jag förstår inte varför man försökte lugna passagerarna när man ändå hade sprejat gas och knivhuggit dem tidigare. Om dom verkligen var så hatiska och fanatiska skulle dom väl ropat Allah Akbar och liknande som man visade att dom gjorde vid flera tillfällen. Hur vet man det? Och meddelandet som skulle varit avsett för passagerarna gick till flygledartornet - nej det tror jag inte på.

Sedan undrar jag om det inte finns rutiner för hur flygledarna skall agera när dom fölorar radiokontakt med ett plan utan bara under så lång tid bara försöka anropa gång på gång?? Sedan hörde man ju att någon skrek "sitt kvar på era platser" från något av de andra planen varvid flygledaren meddelade de andra planen. Han misstänkte ju att något var väldigt fel så varför underrättade han inte någon på säkerhetstjänsten eller vad man nu kallar det???

Nej den här filmen stärkte bara min övertygelse att det här var ett inside jobb.

Posted on: 2006/7/25 10:52

See User information
Yeah I saw a bit of it, I wondered how that guy from United Airlines knew about Mohammad ATTA being on the plane, he said his name was on the passenger list, but America Airlines didnt have muslim names on any list at all.

It was a great example of the extent of lies and propaganda around this event.

Oh and the Mobile Phone calls were hilarious as well, and how they never mentioned the war games on that day and the lack of airforce responce.

But hey, lets make our own movie!

Posted on: 2006/7/25 12:10

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:

Men jag förstår inte varför man försökte lugna passagerarna när man ändå hade sprejat gas och knivhuggit dem tidigare. Om dom verkligen var så hatiska och fanatiska skulle dom väl ropat Allah Akbar och liknande som man visade att dom gjorde vid flera tillfällen. Hur vet man det? Och meddelandet som skulle varit avsett för passagerarna gick till flygledartornet - nej det tror jag inte på.

Sedan undrar jag om det inte finns rutiner för hur flygledarna skall agera när dom fölorar radiokontakt med ett plan utan bara under så lång tid bara försöka anropa gång på gång?? Sedan hörde man ju att någon skrek "sitt kvar på era platser" från något av de andra planen varvid flygledaren meddelade de andra planen. Han misstänkte ju att något var väldigt fel så varför underrättade han inte någon på säkerhetstjänsten eller vad man nu kallar det???

Nej den här filmen stärkte bara min övertygelse att det här var ett inside jobb.

Ganska fantastiskt att du dra slutsatser av en dokumentär som du inte sett hela av ens.

Men du kanske hade en förutfattad mening om detta inann du såg halva dokumentären??

Hade du sett HELA dokumentären så hade du vetat att vi fick höra dom inspelade meddelanden som sändes ut allmänt bland annat till United Flight 175 och markkontrollen.
/gert

Anonym
Quote:

Homopope skrev:
Yeah I saw a bit of it, I wondered how that guy from United Airlines knew about Mohammad ATTA being on the plane, he said his name was on the passenger list, but America Airlines didnt have muslim names on any list at all.

It was a great example of the extent of lies and propaganda around this event.

Oh and the Mobile Phone calls were hilarious as well, and how they never mentioned the war games on that day and the lack of airforce responce.

But hey, lets make our own movie!

Hade du brytt dig om detta på riktigt så hade du vetat att dom sade deras namn och det var autentiska inspelningar mellan planet och marken.

Att hänvisa till en lista över OFFER och komma dragandes med en retorisk tvärvurpa och hävda att det inte finns med några arabiska namn på den så är du så insnöad i ditt tänkande så det blir bara pinsamt.

Lär dig skillnaden på en passagerar lista och en lista över offer för dessa kapare.

Sen skall du nog ta och lära dig ett riktig bra ord du får det på engelska också.
"inflight phones" har funnits på flygplan sedan 80 talet.
Men det kanske du medvetet "glömde" att tala om.

http://www.aa.com/content/travelInfor ... t/onboardTechnology.jhtml

See User information
Det var ingen dokumentär, det var en propaganda film.

autentiska inspelningar? Det stod så vid flera tillfällen men konstigt nog var det skådespelaren på bildens röst man hörde....

Propaganda rakt igenom. Att sen en röst läser texter där ord som profeten som inte har någon annan anledning förutom att förstärka bilden av dom "onda" muslimerna är ju så lågt som det går att komma.

Jag satt och skrattade igenom hela propaganda filmen, den som inte såg att det var ren propaganda är det synd om....

Posted on: 2006/7/25 15:55

See User information
Nu såg jag inte dokumentären, men tydligen så ska kaparna på planen ha skrikit allah akbar (stavning?), som betyder Gud är stor om jag kommer ihåg rätt, innan de körde planen in i tornen.

Men ett problem med det är att enligt en muslimsk medlem av sholars for 9/11 truth så säger inte muslimer så innan de dör. Jag har för mig att de säger något i stil med " det finns bara en gud Allah, och Mohammed är hans profet."

Quote:

Jag tror dig.

Posted on: 2006/7/25 16:52

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

azag-thoth skrev:

autentiska inspelningar? Det stod så vid flera tillfällen men konstigt nog var det skådespelaren på bildens röst man hörde....

Propaganda rakt igenom. Att sen en röst läser texter där ord som profeten som inte har någon annan anledning förutom att förstärka bilden av dom "onda" muslimerna är ju så lågt som det går att komma.

Jag satt och skrattade igenom hela propaganda filmen, den som inte såg att det var ren propaganda är det synd om....

http://www.thememoryhole.org/911/911-ong-tape.htm
Här har du den autentiska inspelningen.
Att man använde en skådespelare var väl av dramaturgiska orsaker, och kanske av hänsyn till de anhöriga. Säg gärna till Betty Ongs systrar och bror och övriga anhöriga att det var ett fejkat samtal och att Betty Ong mördades av regeringen. Nej förresten, gör inte det, isåfall förtjänar du en smäll på käften.

http://en.wikipedia.org/wiki/Betty_Ong

See User information
Wow vilken tuffing du är zpz, det är såna som du som pissar på 9/11 offrens gravar genom att stödja den officiella konspirationsteorin.

Och ingen kommentar om att en muslim inte skulle säga "gud är stor" innan han dör utan "det finns bara en gud Allah, och Mohammed är hans profet"?

Men om 9/11 hade genomförts av de där 19 snubbarna så hade det varit förståeligt med tanke på hur USA har slaktat folk runt om i världen, jämför man 9/11 med USA's härjningar så är 9/11 bara en droppe i havet.

Posted on: 2006/7/25 19:11

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Det är väl upp till kaparna att ta upp med sina imamer isåfall! (Hur förklarar din konspirationsteori att kaparna sa det?)
För övrigt är det vad jag hört av forskningen kring denna terrorism en liten missuppfattning att det bara är religiös fanatism som driver dessa terrorceller. En mycket viktig faktor är gruppdynamiken och sammanhållningen inom gruppen, många medlemmar i alqaida-celler är långt ifrån extremt religiösa.

Hur förklarar du telefonsamtalen från AA 11? Är de anställda som tog emot samtalen på AA, och Betty Ongs anhöriga, m.fl. delaktiga i konspirationen eller?

See User information
Oj vad svårt att att fejka samtalen...

Samtalet verkar ovanligt lugnt... Var är allt bakgrundsljud? Alla oroliga (panikartade, skrikiga?) röster? Planet e kapat, folk e knivskurna, blöder... Men alla e stencoola... iskalla...

Den officiella versionen är den största konspirationsteorin av alla!

Posted on: 2006/7/25 19:37
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

Mojo skrev:
Oj vad svårt att att fejka samtalen...

Samtalet verkar ovanligt lugnt... Var är allt bakgrundsljud? Alla oroliga (panikartade, skrikiga?) röster? Planet e kapat, folk e knivskurna, blöder... Men alla e stencoola... iskalla...

Den officiella versionen är den största konspirationsteorin av alla!

Flygvärdinnorna var tränade och professionella! Deras uppgift var i detta läge var att hålla alla lugna (för man väntade ju sig inte att planen skulle kraschas, det var INTE det normala vid kapningar!).
Att springa runt och skrika panikartat i ett kapat plan är inte nån vidare bra ide, speciellt inte när folk redan blivit nedhuggna.

Tror du inte de anhöriga hade märkt att det inte var Betty på bandet om de hade fejkat det? Vart tog Betty vägen tror du? Hur fick man med alla anställda på American Airlines (och flygledarna, osv) på konspirationen?? Bolaget blev ju extremt hårt drabbat. Tänk att ingen pratat bredvid mun....

See User information
Quote:
(Hur förklarar din konspirationsteori att kaparna sa det?)

Tja de som skrev manuset gjorde väl fel lol. Du tror inte att muslimer som ska få träffa gud tar det på allvar då? Du tror att de skulle glömma sina koraner på en strippklubb och sen säga fel?

http://www.youtube.com/watch?v=9fbP1lvmBY8

http://www.youtube.com/watch?v=WCSJ9S-Dhh4&mode=related&search=

Och nej, jag tror inte att det nödvändigtvis var så många inblandade i konspirationen.

Du får ursäkta men jag tror inte ett skit på att 19 snubbar med knivar skulle kunna genomföra det där utan hjälp inifrån. Det finns egentligen bara 2 alternativ och det är LIHOP eller MIHOP.

Antingen så hjälpte de kaparna genomföra skiten, då får du ha din pannkakskollaps kvar och sånt, eller så genomförde de skiten själva och skyllde på araberna.

Kommer du och säger att du tror att attacken kom som en blixt från klar himmel då är allt hopp ute för dig...

Posted on: 2006/7/25 19:53

See User information
Detta är logiskt för mig; En människa kan hållas lugn, en hel flock icke... Hur många rymde planet?
En professionell flygvärdinna kan i min värld inte hålla passagerarna på ett kapat plan lugna (en nedhuggen dessutom). Tänk på att det är en stor grupp människor... Detta är vad jag tror.

Ponera för diskussionens skull att Eliten ligger bakom. Tror du de då inte har medlen/ambitionen att iscensätta samtalet? Skulle inte alls förvåna mig om det var Betty på banden...

Posted on: 2006/7/25 19:59
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

See User information
Quote:

seraphim skrev:

Kommer du och säger att du tror att attacken kom som en blixt från klar himmel då är allt hopp ute för dig...

Hahah, det har du väl märkt på bland annat zpz att han har svalt all den disinfo som den amerikanska regeringen har fabricerat och ljugit ihop..

Och jag är redo att påstå att hoppet för dessa individer är ute..
Vet inte riktigt hur dom ska komma till insikt!?!? Verkar extremt, nästan omöjligt svårt..nästan så man tror att dom vet sanningen men hela tiden skall motbevisa allt som "vi" skriver/påpekar.. Förnekelsen är hur som helst total!!

Posted on: 2006/7/26 0:20
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Nu såg jag inte dokumentären, men tydligen så ska kaparna på planen ha skrikit allah akbar (stavning?), som betyder Gud är stor om jag kommer ihåg rätt, innan de körde planen in i tornen.

Men ett problem med det är att enligt en muslimsk medlem av sholars for 9/11 truth så säger inte muslimer så innan de dör. Jag har för mig att de säger något i stil med " det finns bara en gud Allah, och Mohammed är hans profet."

Du börjar med rena fakta i ditt inlägg vilket är bra och nytt för att vara dig.

Då konstaterar vi att du INTE sett dokumentären. Du vet alltså inte exakt hur det gick till.

Sen säger du "men tydligen så ska kaparna på planen ha skrikit allah akbar"

Och där antar du utan att ha sett dokumentären, och du antar fel.

Araberna skrek detta när dom skred till verket, inte när dom skulle till och dö!

Så varför inte titta på dokumentären först och sedan skaffa dig en uppfattning.

/Gert

Anonym
Quote:

azag-thoth skrev:

En riktig definition av vad som krävs för att en film skall få kallas dokumentär.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dokument%C3%A4r

urdrag.

Dokumentärfilm saknar ett objektivt ställningstagande eller en objektiv skildring av verkligheten eftersom de flesta dokumentärfilmare menar att det är inte bara saklighet och fakta utan också åsikter, känslor och upplevelser som utgör själva dokumentären.

Något som länkarna på vaken.se INTE uppfyller.

Däremot så stämmer detta in på de flesta länkar som finns här på vaken.se

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dokument%C3%A4r

urdrag.

Propaganda (av lat. propagare, "fortplanta, utbreda"), meddelande eller framställning avsedd att föra fram en agenda. Den som sänder budskapet är som regel part i målet

See User information
Just det.... Med andra ord var det en propaganda film... ; )

Att OSPA och zpz ger sig in och försvarar detta gör bara att det blir mer patetiskt... Dom flesta här är ju medvetna om deras grundinställning och det jobb dom gör för att försvara "maktens" åsikter.

Posted on: 2006/7/26 10:12

See User information
Dessutom kan jag fylla på med att dessa individer gärna går in på små teknikaliteter, ni ser ju ett passande exempel ovanför om huruvida dessa "terrorister" sa x eller y ....

Jag vill få ett svar på om OSPA,zpz och verkligen har läst PNAC dokumenten? Har ni läst om Operation Northwoods??

Vad har ni att säga om dessa??

Posted on: 2006/7/26 10:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Dessutom kan jag fylla på med att dessa individer gärna går in på små teknikaliteter, ni ser ju ett passande exempel ovanför om huruvida dessa "terrorister" sa x eller y ....

Jag vill få ett svar på om OSPA,zpz och verkligen har läst PNAC dokumenten? Har ni läst om Operation Northwoods??

Vad har ni att säga om dessa??

Du får svar den dag du läst det du kritiserar och fantiserar om.

Att begära av andra det du själv inte behagar är inte ett bra sätt att få förtroende för dig på.

"små teknikaliteter"..

Humor det har du i alla fall.

Att påpeka rena lögner i era länkar och rapporter är inte "små teknikaliteter". Det är ens skyldighet att upplysa dig och andra om. Jag trodde ni stod för sanningen, eller var det den alternativa sanningen.
Då kanske sir Isac Newton hade fel trots allt?? !!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis

En hemsk länk för dig men ack så intressant.

Hittar du något där du inte begriper kan du väl hojta till.

urdrag:

Ett bevis (även kallat slutledning eller härledning) är en övertygande argumentationskedja som visar att en viss slutsats (konklusion) gäller, förutsatt vissa grundvillkor (premisser).

/Gert

Anonym
Quote:

azag-thoth skrev:

Att OSPA och zpz ger sig in och försvarar detta gör bara att det blir mer patetiskt... Dom flesta här är ju medvetna om deras grundinställning och det jobb dom gör för att försvara "maktens" åsikter.

Klassiskt konspirations retorik.

Klaga på ATT man kritiserar.
Klaga inte på HUR man kritiserar.

Ta istället för att göra som i ditt förra inlägg, ta fram VAD det är som är fel istället för att bara klaga på ATT jag skriver.

Men det kanske blir lite svårt?!

/Gert

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

azag-thoth skrev:

Klassiskt konspirations retorik.

Klaga på ATT man kritiserar.
Klaga inte på HUR man kritiserar.

Ta istället för att göra som i ditt förra inlägg, ta fram VAD det är som är fel istället för att bara klaga på ATT jag skriver.

Men det kanske blir lite svårt?!

/Gert

Nej då nu tar du fel. Jag klagar på både och.... ; )

Om man ganskar dom inlägg som gjorts av vissa personer så, har alla gått ut på att på svartmåla vissa bevis och komma med antydningar att alla som tror på något annat än den "Officiella storyn" måste vara helt tokiga personer som bara är paranoida eller dumma. Sanningen är ju en annan.

Och nej då det är inte svårt, men det är ganska tidsödande att gå igenom alla dina inlägg och påpeka deras brist på relevans och till och med desinformation

Posted on: 2006/7/26 14:20

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper