vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare

See User information
Jag är intresserad av Frimurare men har lagt märke till hur mycket skit det finns och hur mycket fördummande konspirationsteorier som ligger på en 15 årings nivå. Därför har jag samlar ihop några böcker och länkar som ger en seriös introduktion till Frimureriet som håller en god kritisk och intellektuell nivå.

Först visar jag några böcker med citat så man får en känsla av dess innehåll och sedan även web länkar angående ämnet. Har vadat genom en hel del skit för att få tag på de här guldklimparna. Triangulerar man informationen i dessa böcker och länkar börjar man ett intressant mönster. Håll till Godo.

Frimurernes hemmeligheter - fortalt fra innsiden av Roger Karsten Aase (Norsk frimurare i 15 år)
"The cermony was fine with singing but deep inside i sat with the feeling that it was just nonsense. I do not think any of those who where there that evening really believed in what was served or, worse, they did not care about it at all except to implement the rituale correctly. There was much talk of humanity, morality, and a dignified life. But it does not match how the loge was structured or many of the brothers behaviors. - What is wrong with their customs then? - I know that there are so many people with 'tomgångsprat'. 'Tomgångsprat' was an expression that Tove and I used about people who talked a lot of nice words about everything but that did not behave as they talked."

"It was clear that those who had higher degrees had privileges before the other brothers. As in the eighth degree, they went just past the queue to the bar and ordered tredubble brandy despite that they knew they were not permited to do so."

"You are proof that Freemasonry is inversely proprtionellt with ranks and that means that you're never more Freemason then the day that you was taken in. Then you are humble and curious about everything but the grade after grade one becomes a less freemason. You become bloated and start to see yourself as solemn."

"The system is fine and good but we have the wrong leaders. An order that has a dictatorial constructed as Freemasons is completely dependent on its leader."

"I'll tell you that they know but they do not dare to do something about it becouse hey al go on 'piece-work' with their honesty and morality and where have they learned it? Well within the walls of Freemasonry. Out in the secular world they are honest enough but not here. Why? ... Becouse there is no outside our walls who know whats going on. Therefore it easy to bee like the others and just overlook whats going on. They know they will never be revealed to any third party"

"The same mixture of several religions and fictional reality was not something for me, and it was scary to see what this the rituals did with the brothers. The closest word I could think of was brainwashing."

"Here in the 10 degree, I hear that it is just a lie and that Freemasons descended from Knights Templare something that I know is just another lie"

The Brotherhood - av Stephen Knights (bland annat samlande intervjuer av frimurare som avslöjar hemligheter)
"It is not difficult to ruin a man, he said. ' And I will tell you how it is done time and again. There are more than half a million brethren under the jurisdiction of Grand Lodge. Standards have been falling for twenty or thirty years. It is too yeasy to enter the craft. so many men of dubious morals have joined. They secrecy and power attract such people, and when they come the decent leave."

"Solicitors...are masters at causing endelss of delays, generating endless of paperwork, ignoring instructions, misleading clients to taking decisions damaging to themslefs. Masonic police can harass, arrest on false charges and plant evidence.... If one is trying to fight a group of unprinciple Freemasons skilled in using the 'network' it will be impossible becouse department of health, social security and lav society officials can delay applications for Legal Aid endlessly."

"There is no defence agains an evil which only the victims and the perpetrators know exists."

"Like when, years ago in the fifties, there were some attacks by a perverted on some young girls... All the Lodges in the are formed into a vigilante groups and we did house-to-house searches. We found him all right and by the time we'd finished with him he was in no state to interfere with anyone again. But we can't do those sort of things now. It can still happen in some places where standards haven't dropped so much... They are even taking in blacks and Jews into it now."

Inside the brotherhood - Martin Short
"This was typical of what I saw going on all around. Through Freemasonry I knew all sorts of useful people in my town: folk like the country treasurer and the district engineer... I could have called up these top local officials and found out secret council plans in five minutes... No need of funny handshakes... You simply use form of words which only a Mason could know, because hes recited it so often in the ritual. This petty corruption becomes second nature to Masons, so that in the end they cannot se how corrupt it is."

"I was particlulary disturbed by the attitudes of top Masons. I got to knew several who are high court judges. In private they talk as if ordinary people are an expendable nuisance."

Frimurarordern - hemliga sällskap & acult religion - ok ja ja skrien av Ulf Ekman livets ord men de finns en hel del pärlor i den här boken och kombinerat med mycket annat fakta så kan man triangulera mycket intressanta saker.
“Freemasons and secret orders constitute networks are structured in such a way that they can be readily activated to organized crime” – Gisella Petra Winton former member of the female branch of Odd Fellow

“They used scripture without giving them any content. It gave all the time mixed messages. They used biblical concepts such as love and truth, but it was not about this in practice. The most important was the exterior, rituals, and afterwards a nice meal with a glass of wine. Sometimes it was pure parody. While using concepts such as love and truth, it was an intense power struggle within and outside religious life” – Gisella Petra Winton former member of the female branch of Odd Fellow

Och nu grymt bra weblänkar
Tv Dokumentären: Inside the Brotherhood baserad på Martin Shorts bok
http://www.youtube.com/watch?v=sZ7L-fP_vFU - Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=K3pcsNrVM2s - Del 2 ( Freemasons punish the Freemasons that do the right thing)
http://www.youtube.com/watch?v=S8jzmmFDls0 - Del 3 (The true values of Freemasons and there so called "charity")
http://www.youtube.com/watch?v=78MUq3xrj0c - Del 4 (Nepotism and corruption among Freemasons)
http://www.youtube.com/watch?v=dNQd4GiNHUs - Del 5 (Freemason Lodge P2 state within a state and the ritual murder of Robert Calvi. In 1972 England Grand lodge recognised P2 as a Freemason Lodge)
http://www.youtube.com/watch?v=eaqyaaJX6FA - Del 6

SVT Dokument utifrån - Frimurarlogen P2 styr och korrumperar Italien
https://www.youtube.com/watch?v=aMppzrpezt4

Frimuraren Bill Schnoebelen "Most Freemasons are good people but spiritual idiots... most of them are decevied" He has been a Roman Chatholic, Into UFO, Wicca, Spriritualism, old catholicism, Freemasonry, satanism, Hard Core Satanism, Vampirism and Mormonism... Basicly a sect veteran-
https://www.youtube.com/watch?v=BfXYeJn32Rs

Frimurarnas egna stadgar säger - "No Freemason may use its position in the Order to trying
gain personal benefits or seek to be favored by referring to the Brotherhood.
Nor may a Freemason improperly benefit another Freemason"

Här är några länkar som indikerar en helt annan bild. Några länkar kan vara på annat språk så använd chrome och högerklicka med musen och välj svenska så översätter chrome texten.
http://www.skanskan.se/article/201012 ... murarna-styr-primarvarden - Frimurar nepotism i primärvården
http://www.nrk.no/ostafjells/vestfold ... makten-pa-tjome-1.7799408 - Frimurare vill ha all makt i Tjome
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/01/22/frimurare-styr-abo - Frimurare styr Åbo
http://www.realtid.se/ArticlePages/20 ... 110007_Realtid986.dbp.asp - Frimurare verkar ha god ekonomi typ 40-50 miljoner och samt eget hotell

Länkar som avslöjar något om frimurare använd chrome för att översätta
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/01 ... riet-har-gett-mig-ryggrad - Frimurare som erkänner att det finns en gammal ed där en frimurarbroder ska hjälpa en annan broder i nöd oavsett om denna har gjort rätt eller inte.
http://www.aftenposten.no/amagasinet/ ... 5587881.html#.Ug1D8vmwlok - Frimurare blir Tempelridare i 8:e graden
http://www.dagen.no/Meninger/Leder/ta ... eView=true&ModuleId=62931 - Frimurare rekryterar präster
http://www.dagen.se/nyheter/ex-frimur ... -blev-lagd-i-en-likkista/ - 200 norska frimuraråräster svär en ed i den 8:e graden där de är villiga att offra livet för frimureriet.
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1757294.ece - Frimurarna är en religiös sekt som håller på med ekonomisk kriminalitet.
http://www.adressa.no/kultur/article1396090.ece - Frimureriet handlar om indoktrinering och lögner.

Sådär och jag avslutar med vad Frimurar gurun Albert Pike säger angående att frimurare ska ljuga och bedra inte bara oss i den profana värden utan även sina medbröder.
https://www.youtube.com/watch?v=SzEcC-e6wZQ

Och detta verkar även den norska frimuraren Roger Karsten Aase ha upplevt.
"Here in the 10 degree, I hear that it is just a lie and that Freemasons descended from Knights Templare something that I know is just another lie"

Sådär de var det. Hoppas att detta ger er en bra start om ni vill utforska Frimureriet utan för mycket hysteriska konspirationsteorier som fördunklar den enkla sanningen.

Posted on: 2013/8/15 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare

See User information
Mycket bra info som verkar ha lite botten i sig!

Posted on: 2013/8/17 9:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Mykte bra info välsorterat och inga bullshit länkar med cartoon-network tema.

Det bästa är nog att träffa murarna själv och sakta låtsas som man inte vet eller fattar om något, verkar nyfiken utan att nämna ett ord , låter dem prata öppet i deras tro att du ändå inte fattar nåt, oo jävlar vad dem kan avslöja när dem tror dem möt en som är under deras nivå och inte fattar mycket. Dem gillar även att höja upp dem och kan känna sig adliga och som baroner.

I mitt jobb har jag fått träffa en hel del av både dem och rounborders, och kan bar säga att dem flesta av dem är hur trevliga som helst, dem som oftast är nya inom orden brukar vara lite mer spänsliga och dem tror att dem verkligen är något stort. Har även haft chansen att delta i 2 av deras årliga festligheter där dem oftast har nya invigda att dubba och sett processen ske live, tyckte faktist det såg patetiskt o barnlight ut.

En enda konstig sak som var riktigt äckligt var att dem verklgien dricker koblod i små bägare ett litet snaps var, det ska tydligen vara mycket nyttigt och symboliserar något jag inte kommerihåg vad.

See User information
http://www.allabolag.se/8020010784/SVENSKA_FRIMURARE_ORDEN

"F-Skatt: Aldrig registrerats läs mer"

Quote:

Momsgrupp: Tillhör ej någon momsgrupp hos RSV
Momsstatus: Har aldrig varit registrerad i Momsregistret

I rest my case...

Posted on: 2013/8/18 0:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
I Minara kommer ingen oinvigd in. Det sörjer killen vid falluckan innanför dörren för.

Det gäller att ha lösenordet, annars får man SNABBT ta ett steg tillbaka.

Posted on: 2013/8/18 15:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Det verkar som det är olika regler beroende på var i länet man är och vad för sorts akivitet tema det handlar om.

det hela handlar mera om affärer och pengar än religion.

See User information
Under falluckan finns nämligen Helvetet och har man hamnat där kan man skrika gapa och galna sig bäst man vill.

Så att få veta lösenordet är en ynnest endast för de som ärligt söker Sanningen.

Det gäller att hålla sig vaken, annars kanske man missar den enda chansen man får.

Posted on: 2013/8/19 6:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Asgeir, I April 2014 ska jag kanske åter på en festlighet, och har man tur blir det av en dubbning hos murarna , i annat fall roundbourders hösten 2014 , då ska jag ta bilder på det hela.

Och nej jag har inget lösenord och jag är ej med i någon av dem och har inte tänkt det nånsin heller. Det enda jag såg som kunde likna en lösenord var ett litet kort jag fick där det stod en remsa , det var några av orden som mästaren också sadde efteråt medans han dubbade.

Som sagt så har jag fått jobba en hel del i deras lokaler och även på några av medelmmarnas företag och jag tycker bara helt enklet att allt är bara överdrivet med dem. eller så hade bara jag trott något annat om dem.. Jag har avskytt dem förut då jag trodde var likadana som illuminati och allt skit man sett på video.

I min syn är dem affärsmän som gillar pengar och håller hårt vid sin kretsksap .

See User information
Sa lattvindigt gar det inte till i Minara, den saken ar klar...

Posted on: 2013/8/19 16:52

Anonym
om du påstår att jag ljuger så är det ditt probelm. Å andra sidan har ni umgås och tillbett lögnare i snart 12 års tid nu så det kan vara svårt att tro på en bror när han säger en enkel sak som att man sett en dubbning live.

Detta är ren bevis på hur lite du egentligen vet, och hur mycket ni egentligen tror.. Ni tror på en man som säger sig ha sett ett ufo, att nibiru skulle återkomma mm, men ni tror inte på en helt vanlig sak...

heheh behöver inget mer bevis än detta, det märks var nånstans du är på kartan , och jag har hela tiden vetat var dem flesta av er finns nånstans, det är blandannat därför jag är HÄR.

Problemet är att ni har ätit av för många olika genmanipulerade soppor under för långt tid , och nu vet ni inte ens vilken som är orginalet , ni har tappat smaken för det äkta naturliga och känner endast av gmo, ni har förlorat luktsinnet och allt ni har kvar at gå på är datumen som är stämplade på paketen.. Ni har förlorat tron för er själv, allt som är kvar att ni väntar på en ufo eller antikrist ska komma hjälpa er.

man blir som man umgås sägs det.

Och ni kallar er vakna.

NEJ jag är inte som ni, men inte heller som dem.

Edited by iSky on 2013/8/20 13:16:26
Edited by iSky on 2013/8/20 13:16:43

See User information
For att komma in maste du lata dig gripas av polisen pa en verkligt udda ort langt bort fran storstaden for nat brott som dom hittar pa. Sedan sager dom att dom skall kora dig till haktet i narmaste lanshuvudstad men istallet blir du nedsovd och flygfraktad till en stor stad i en stor delstat i ett jatteland som ligger kanske atta flygtimmar bort. Dar kvicknar du till nere i en atombombssaker bunker kanske sexti meter ner under ett stort torg och far efter en stunds vantan nagra allvarliga fragor att besvara. Om du klarar av att besvara dom ratt utan tvekan stalls du med forbundna ogon framfor nagot som nar bindeln for dina ogon plotsligt slits bort visar sig vara en mycket gammal man med sjuttonhundratalsperuk och gammalmodiga klader som laser i en stor bibel nagra verser som du skall lagga pa minnet. Sedan far du lov att se dig om i lokalen och inser att du befinner dig i nat militart, det finns dorrar i bakgrunden dar det sitter rader av manniskor i uniform som uppmarksamt betraktar vad som hander pa en massa bildskarmar och da och da skriver in saker.
Du far ocksa veta att du kommer att ha en handledare som ser till att du inte gor nagra misstag den narmaste tiden och sedan far du lov att sitta in med de andra och overvara ett mote med landets president som tydligen far sig ett rafst och rattarting och ser ut som en liten skolpojke innan han leds ut mellan kroppsbyggare med kpistar. Sedan avsjungs nagra psalmer fran sjuttonhundratalet innan motet avslutas med handskakningar.
Du blir sa val bemott av dina nya vanner att du inte marker att du kommer upp till en flotte i en sjo istallet for markytan och sedan blir du ford i en ribcraft i hog fart till en frammande strand och far en flygbiljett hem.
Samt besked att vanta pa order. Typ att infiltrera Vaken...

Posted on: 2013/8/20 19:11

Anonym
hahah , Dra åt helvete med dig din idiot.. orkar inte läsa din karikatyr babbel. mer än slutet ...

infiltera vaken och dess medlemmar då dessa är Ufon:a på spåret, viket måste stoppas. dessutom håller några på att gå över till 4e dimensionen man måste rapportera dessa individer till 5:e och 6:e dimensinones väktare så dem ej når den 7:e.

Edited by iSky on 2013/8/20 21:13:42

See User information
Skulle nog varit intressant att träffa en av dessa "Frimurare" och sitta och ställa frågor ang. deras val. Inte för jag skulle få några ärliga svar, men rent av nyfikenhet fråga frågor som... Skulle vara nyfiken på beteendet om inte annat...

1. Varför väljer ni bejaka egot, på andras bekostnad?

2. Inser ni inte att ni via detta sätt skapar ert egna hinder för denna medvetenhet, ni så hemlighåller och vaktar?

3. Om ni var så medvetna som ni påstår/agerar som, inser ni inte att ni skor på er själva för egen räkning, vilket skapar en skuld(Karma, öga för öga, tand för tand) vilken även i döden behöver "återbetalas", före en ny "gryning"?

4. Om livet är allas födslorätt, vad ger er rätten att ta detta från en annan, hindra den, förtrycka den, i ert egna syfte och lättja?

5. Om du skulle vara "domare" över ditt egna liv, där inget var fördolt, och även få ta del av alla dessa medmänniskor ni själva osamkat skada/förlust/löftesbrott, skulle du då fortsätta hålla sanningar från din nästa?

6. I er egna Bibel, finns utdrag från Egyptiska texter, och i De dödas bok efter döden skall ni säga "Osiris, Osiris, let Us do good!". Tror ni ert beteende är av Godo?

Inte skulle jag nog få några raka svar, utan undan förklaringar som skulle göra vilken politiker avundsjuk...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/21 9:03

Edited by Avatar on 2013/8/21 9:23:39

FRI

Bättring för alla!

See User information
Det finns inga seriösa böcker i ämnet. Antingen vet man nåt om saken och då håller man käft eller också vet man ingenting och då gissar man.

Posted on: 2013/8/21 11:22

See User information
Svart och vit, vitt och svart. Kan skicka deras handböcker till dig om du vill ha seriöst så slipper du gissa : )

Vilken vill du ha:

Ward J S M-The Entered Apprentice Handbook

Inledning: W. Bro. Ward is one of the most able and earnest of Masonic students. He brings to bear
on the task of research the mind of a scholar, enriched by extensive reading, much travel
and a wide experience of men and affairs. In addition to being a well known author of
Masonic Works, he was the Founder of the Masonic Study Society, whose first President
was the late Sir Richard Vassar Vassar-Smith, 33 degree, and in whose ranks are to be
found many eminent Masonic writers. Brother Ward has by precept and example led
others to become eager explorers in the realms of Masonic truth. The present volume is
No. 1 in a series of studies as to the meaning of our Ritual. It deals with the degree of an
Entered Apprentice and is calculated to inspire the younger brethren with the resolve not
to content themselves with the outward form of our ceremonies, beautiful though it be,
but to gain a knowledge of the indwelling soul of Masonry and to comprehend the deep
meaning of the ritual with which they are step by step becoming familiar. Hence they will
learn to regard the Craft not only as a world-spread, civilizing medium, nor yet only as
the most benevolent of all Institutions, but also as a mine of surpassing wealth in which
the Wisdom of the Ages has become embedded and preserved.

Finns dessa också:

Ward J S M-The Fellow Crafts Handbook
Ward J S M-The Higher Degrees Handbook
Ward J S M-The Master Masons Handbook

Posted on: 2013/8/21 13:40

See User information
Det finns ett mycket stort antal loger och ritualerna ar helt olika i dem. Det finns nat som heter skotska riten dar man pastas fa en kniv i magen nar man bankar pa dorren. Tja, sant kan sakert handa. Ritualbockerna fran norska logen har funnits ute till salu for kanske tjugofem ar sedan, jag bladdrade i dom men var inte intresserad eftersom jag da var praktiserande hedning och mest intresserad av hastoffer och orgier vid midsommar. En gang var jag med i ett hedniskt sallskap da vi upptackte en Tang-loge i samma hus! Vi pratade med varandra och visade varandra de olika grejerna vi hade, det var mycket intressant. Men ordensverksamhet finns i ALLA samhallen, det ar helt sakert. Till och med kommunisterna hade speciella "ingenjorsklubbar" med intradesprov och diverse hemligheter med hammare och skaror i langa banor.
Ga med i stallet for att undra... sakert far du nagon undervisning eller insikt du har nytta av... fast man kan inte ga ur forstas sa du far val fortsatta att undra.

Posted on: 2013/8/21 14:18

Anonym
Avatar, svaren du kommer få av dem är exakt samma som Abyssina, dem har ett svar och en utväg till allt , varför tror du dem skrev böcker för det första, innan dem skrev dessa såg dem till att hitta svar och motsvar på frågor som passar dem och boken.

den gång dem kommer att se sanningen är den dag då dem möter väggen och är på väg till andra sida. Då kan varken osiris eller baphomet eller jesus hjälpa dem om dem har gjort ondska... Sedan tror många av dem att dem kan köpa karma med pengar, genom att hjälpa nån sjuk eller några i behov av hjälp. men dem kommer att inse att den hjälp dem gjorde var itne för att hjälpa dem i nöd, utan dem hjälpte för att hjälpa sig själv och sitt eget karma...

dem äter inte människor jag lovar er, och dem är inte onda bara för att dem har pengar och makt, dem har jobbat för det och dem har kämpat... frågan är vad vi gör förutom att bråka o slå hjäl varandra.... Ops vi kan faktist vara dem som är ondast av dem alla, men vi ser inte det, då vårt ego letar nåt annat att skylla på.

See User information
"då vårt ego letar nåt annat att skylla på."

Japp

Posted on: 2013/8/21 17:21

Anonym
Hade ni varit visa och lite tålmodiga, så hade jag tänkt visa er något ni aldrig fått chansen att se, samt förklara i detalj och med bevis på bandannat varför G - greate architekt med passaren och linjalen, det finns hur mycket info som helst på nätet om det men inget av det stämmer ens till 10% det är bara gissningar folk kommit med.
Flower of life finns det mcyekt information som helst och som stämmer, men inget som är från grunden att man förstår 100% och även här har folk gissat utan bevis.

Och precis som ni verkar gissa om mig och redan börjat dömma mig , ni som avskyr dömingar och är så öppna av er för kunskap och visom och så andliga, på samma sätt gissar ni vad ni än tror nu om mig. Det får ni gärna göra.

Jag kom hit nu sista gången denna gång 2013 och det blir ingen återkomst fram till 2016.

fram till dess önskar jag er alla en rikgtigt trevlig tid och att kunskapen flödar.

Vad jag mest av allt önskar , är att ni börjar använda eran egna hjärna, slutar tveka på er, slutar tro på allt ni ser o hör, och sluta att misstänka allt, framförallt sluta se på skadliga dokumentärer som bara förvirar och avbeväpnar er ännu mera och släpp RÄDDSLAN.

Mer förvirrade än vad ni är idag kan ni nog inte bli, det svåra blir att ni tar er tillbaks till era ursprungliga omlopps bana och bli av med alla tankar och skit ni fått ifrån illuminat häxorna. Vilka ni gjort till era profeter. Vad ni inte vet om är att dem har hela tiden försvagat er och talat om för er hur hjälplösa ni är och hur starka o mäktiga häxorna är. så pass att ni tillomed blir rädda att vistas på denna forum och får för er att ni är efterföljda... var tror ni dessa tankar kommer ifrån?

nåja ska ej göra detta långt. Det är synd att vi aldrig fick se varandra .

Det jag kan säga er om mig , om ni tyckt jag bettet mig konsitg. Är att ni bara träffat en av dem få orginella människorna som är kvar som inte fått sin kunskap av böcker, videos eller lodgar eller hittat på själv, utan från samma grupp (energiform) som designat blandannat vår solsystem.

See User information
Äre du LetsHugEm?

Hur som helst, så instämde jag i det du skrev om Egot och övrig information. Viktigt att behålla ett kritiskt sinnelag och inte ta allt bokstavligt.

Dela gärna med dig informationen. Frimurarna är och har länge varit omstridda. Mycket kontextbundet på internet som inte stämmer, t.ex. att man tror på djävulen t.ex. Man har helt enkelt misstolkat, medvetet eller ej, passagen om djävulen, ljusbäraren. Den som läser mer än ett par rader inser att man tar avstånd och inte tillber, bäraren av morgonljuset. Så det är inte Frimurerier per se som är korrupt utan människor inom det. Jag kan ha fel; vissa talar om inre och yttre cirkeln. Jaja va vet jag.

Posted on: 2013/8/21 21:51

Anonym
Alarik, det var inte riktad till dig personligen så du vet om det. det jag skrivit sist är generellt och som jag sett.

o nej jag är inte lethugethem. däremot kanske han som skärmde bort han och avsöjade honom en del för er i vintras, om det nu är samma typ.

See User information

Det är sant, några svar blir det dock inte. Kan inte svara om det finns grupperingar inom dessa hemliga ordrar, vilka helt tappar nån form av normer och värderingar i makt och pengar villervallan.

För mig låter det troligt att det finns även grupper inom grupper. Att det finns människor inom dessa ordrar som inte har ett uns respekt för liv eller andras rätt, står dock solklart. En maktgalen, vilken inte haft ett dyft ansvarstagande, kan tänkas löst upp fler än bara några "gränser" om hur vi borde bete oss mot varandra, står heller inte otänkbart. Dessa finns i samtliga skikt i vår värld, så varför inte hos dessa?

Så om en klick(om än så liten) av dom, helt tappat nån form av empati(Sociopat), borde dock vara större i antal % vs gruppantal, mot en som lever i den mer "krävande" världen i sitt levene.

Jag kan helt tänka mig detta vara rimligt, speciellt om du har allt du kan peka på med pengar, makt och där du hålls skyddad av en "maktfaktor" inom både systemets samtliga skikt... Kan inte tänka mig hur en sådan kan utmana sig självt. Har vi inte sett i blaskorna, hur redan i elitskolorna det systematiska indoktrineringen av uppluckrandet av empati och värderingar?
Var det inte en drottning nånstans som senare blev tagen för att hon badade i blod för att försöka behålla sin ungdom?

Om dom sen dricker blod, käkar ungar eller förehar sig med andra bizarra utsvävningar, kan jag inte säga nått om. Men nog finns en chans i rent analytiskt tänkande, även att det finns en klick inom "Murarna"... Som tappat all respekt för livet, där den vänstra hjärnhalvan helt frånskrivit sin högra?

Jag kan däremot säga att det krävs en viss typ, för att vältra sig i makt å rikedom på andras bekostnad och utan en uns eftertanke på andra, kan förhålla sig med vad som dom kommer på. Det finns många liknande fall, där en gruppering kommer ifrån "normer & värderingar" och börjar skapa sig sina egna... Det finns fall i tex krig, där en grupp varit själva en längre tid där senare haft för sig riktigt omänskligt...

Finns säkert en hel del inom ordern som försöker göra gott, men det avskriver inte dom andra...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/22 6:34

FRI

Bättring för alla!

Anonym
liksom ett hus har sin grund och sina första byggstnar, så har även den nyckel jag hade tänkt ge ut tillsammans med dess kod.

En nyckel som inte bara tar dig in överallt utan även ut.

Finns hur mycekt bra information som helst där ute om allt möjligt, som heligt geometeri,symbolik, fabiacci, phi, Dna, liv , växter och allt annat. men 99,9% av all info där är ej byggd från grunden, dvs den utgår inte ifrån dess centrala punkt... Det är som att läsa sidan 70 på en bok av 360 sidor och på den sidan läsa 4 rader text... kan du därefter förstå vad den pratar om i den texten om du ej läst dem första 69 sidorna samt dem restrerande 290 sidorna? knappast , man kommer bara veta det som står i den sidan och vara med veten om den, men vad den relateras till och som kommer efter det kan man aldrig veta....

Inom holy geometry finns det hur mycket info som helst som är bra och sann där ute, men det finns inget info som är från första grundstenen, och inte mycket får man se tillsammans med bevis. man ser på saker och säger wow va coolt, men man fattar egentligen ingeting om vad man sett man bara instämmer.

slutar snacka här nu, ingen mening fortsätta ändå , då jag med all säkerhet vet att ni inte förstår vad jag pratar om och inte vill förstå heller...

Får hoppas att ni är mer aktiva 2016 och beredda och öppna för att se något verkligt äkta för en gångs skull tillsammans med bevis och som kommer att lugna era själar och väl-kalibrera era kompass.

Jag är absolut inte ledsen eller arg, eller besviken eller något av det om jag lämnar... jag förstår bara att tiden inte är mogen för att visa det som skulle, inte heller är ni fullt mogna än för att kunna ta emot den nyckel och den kod som skulle öppna varenda dörr och fönser och stänga varenda hål som släpper in kyla och damm på ens hem.

En ledtråd: Det ni har lärt er att göra på 12 drag, det kan skulle ni kunna göra på 1 drag. Det ni lärt er göra på 6 drag, det kan ni göra utan någon drag alls.

Där ni lärt er behöva vertyg och utrustning för att göra en sak perfekt, behöver ni endast era händer och inga vertyg behövs, resultatet kommer bli 2 gg bättre än det ni skapade med vertyg.

Om ni gör 12 drag på en sak, och jag gör också 12 drag på en sak, kommer resultat av det ni gjort på 12 drag endast vara en barmark med lite former på, medans det jag gjort som också bara använt 12 drag kommer se ut som en fullbyggdhus, medans era är bara hålet i marken som huset ska stå i.

V ses 2016 förhoppningsvis.

See User information
Ritual med bloddrickande är en symbolisk handling som bör ses med bakgrund av dess kulturella/religiösa budskap.

Katolikerna brände trollmästare (häxor), för att de hade hermetisk kunskap och därmed var "djävulsdyrkare": Häxorna som flög till blåkulla gjorde det inte med kvast utan med intoxikanter. Man kan tänka sig att kyrkan såg det som ett hot; istället för lyssna på predikan om gud kunde man själv erfara gudomlighet. Samma omedvetna utpekande av ser jag ofta av frimurarna och dylika sällskap klassificieras som djävulsdyrkare pga. ritualer som strider mot normer idag. Senaste är framsidan om rotchilds fester.

Kan vi inte börja lägga upp videor med bandet Maskinen när de rappar med masker på? Eller kanske på psyfestivaler?

Resized Image

"Guuud, de ser allt så bissart ut... Di där hippiesera!"

Get a grip...

Posted on: 2013/8/22 17:23

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper