vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mind power or power over will
#1


See User information
Boxen!

Vi lär oss från födsel att följa yttre lagar, förutom till en början då vi tilläts det mesta. Omgivningen börjar efter bebis-stadiet att sätta upp gränser i ens liv, och ju fler frågor man har ju fler gränser skapas.
Dessa gränser skapar det vi kallar boxen, tankeboxen.

Istället för mindblock så är man blocket from the mind i detta läge, man har en vilja som inte får uttrycka sig med den enkla anledning att man följer ett program som skall frigöra utrymme inom dessa gränser. Ju fler lagar och regler, ju mindre utrymme och ju mer lika boxar i samhället om man tänker på gruppen.

I olika länder så ser boxarna olika ut, i Sverige så är den komplicerad minst sagt, den innehåller massor av ovetskap om mycket och inte tillräckligt med mod för att ta sig ur den. Att vara olik har blivit mer eller mindre ett brott.

Domen för detta brott handlar om utanförskap, pratar Du "för" annorlunda, lever Du "för" annorlunda så är Du inte längre med och leker som vanligt. Telefonen ringer inte i första hand till den som betér sig "allt för" annorlunda och utanför denna box.

Agera och vara själv eller beblanda sig med!

Jag har ett fritt val varje gång jag går på en fest eller annan tillställning. Jag kan välja att följa mitt inre och hålla mig helt utanför denna "box", köra mitt race helt och hållet, eller också så kan jag också snacka om senaste reklamfilmen, senaste klippet i affären, roliga historier från jobbet eller när grannen gjorde bort sig, sånt som får oss att blunda och sova vidare.

Men!

Till vilken nytta skall jag beblanda mig med grupper som ständigt roar sig och inte vill tänka? Inte vill ur tankemänstret?

Jag har diskuterat och hört diskussioner i åratal om hur man skall förhålla sig till det moderna problemet, uppfostrad av gammelmedia, eller enligt alternativ media, typ.

Mitt val grundar sig i att försöka hålla mig till likasinnade, frisläppta själar och roliga människor som gör och pysslar med något annat, men som också är duktiga på att filtrera in sig i "the matrix". Att vara social kan man säga, men i en form av att utnyttja ens "mind" som ett verktyg.

Man måste vara smidig i vilmlet av program för att inte "brusa upp" det för mycket, jag menar, det är kanske en bra ide att hålla tyst om den senaste jakten, när man sitter på ett matställe som endast säger veg mat, samt gör reklam om, frita djuren, släpp dom fria mm. Man får välja sina ord.

The Trinity!

Lite trevligt, kropp själ och ande! Skulle vilja döpa om det tillfälligt för att passa stunden lite bättre, Hjärta, Hjärna och Själ.

En "vanlig" samhällsmedlem är tränad för att ingå/passa i den större gruppen, uver denna så finns det mindre och mindre grupper, alla rör dom sig med sina saker, förhåller sig till sitt.

Var grupp har sin box att gå efter, sina regler, sina program, få av dom lägger en själslig grund i allt dom gör, det vill säga, omhet, försiktighet, hjärna/mind styrd av hjärta.

Så länge man inte vänt på steken och börjar agera andligt, utifrån friare regler, färre i antalet, mycket färre, så är det "the mind" som sköter det mesta. The mind har redan färdiga svar, den har också färdiga skydd för att slippa att någon eller något annat tar över. Vi är lärda vem som skall och kan ta över, allt det där finns i pyramidprogrammet, vem styr och vem är du.

Eftersom hjärtat inte dömmer så försöker det finna vägar när problem uppstår, och tar då hjärnan till hjälp istället för att hjärnan får bestämma själv. Hjärtat vill inte stöta, det vill lösa problem och finna vägar.

The mind har färdiga aktioner inprogramerat, hjärtat finner alltid en ny, eller använder en som den vet fungerar.

Hjärtat har ingen gard, det har en lösning eller ett försök till lösning, "the mind" är blockerad med att antingen attackera eller försvara sig när vägen tar slut.

På så vis så är hjärtat oändligt. Men!!!

Har man inte upptaterad nöten inför pannbenet med att agera fritt, så ställer hjärnan till det, likväl som om kopplingen mellan hjärta och hjärna inte är klar eller ej finns, då blir det probs.

Det är hjärtat som ska styra hjärna, man kan inte välja en av dom, och åt andra hållet blir det heltokigt.

Känslorna är signalerna som man får på händelser och information, när dom filtreras sakta men säkert så finner hjärtat vägar om det blir stopp. Det är därför man alltid kommer till insikt efter en fight med läraren i plugget, eller föräldrar eller liknande, ooohhh, jag skulle ha sagt så där, eller, jag skulle inte ha sparkat hål i Bosses bil, jag ångrar mig nu när jag har fått frid och tid.

Att vara blockerad och instängd i boxen som jag tror många är, handlar om att man blivit programerad till att vara nåt för att passa vissa eller olika grupper, visst känner vi en massa under tiden i dessa grupper, men säger vi och gör vi verkligen det vi vill i dom? Jag vet med mig själv att jag många gånger gått o tänkt, jag skulle ha åkt tidigare, senare, sagt detta eller inte sagt det andra osv, vilket är ett mänster som skapar tankar och som tar upp mycket av ens tid.

Inget vidare!

Power over mind!

I egenskap av Power over Mind, så gör man det mesta man kan för att bryta orättvisor, korruption mm, för man håller sig inte bara undan, man vet att det finns fler än jag som kan skada sig eller råka illa ut.

Power over Mind, handlar det också om när man går ner i vikt, hungrig är man, men man går förbi känslor och program, man bestämmer över kroppen för att nå mål.

Power over Mind, är när hjärtats power säger till the mind, Du får inte lyfta vapnet, jag vet att Du vill, jag vet att Du är rädd, men Du måste finna en annan väg, vilket startat hjärtats signal till hjärnan, här, lös det!

Hjärnan är endast ett verktyg, men hur skulle det se ut om vi inte hade den, då skulle vi inte ens kunna vara hjärtliga, för vi skulle inte veta hur vi skulle manifestera det!

En liten blänkare om andligt liv och varande, i en annan form/förklaring.

Andligt liv, att leva i anda av ett hjärta, eller själsligt. Inte alltid så lätt, men skam den som ger sig. Det är en livslång lära som jag anser att vi skall bry oss mer om.

Frid på sig!

Posted on: 2013/8/28 0:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
86 user(s) are online (86 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 86

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS