vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#25
Admins har ännu inte hunnit ta bort mitt konto så jag lägger på lite grann..


Alarik, angående din sista inlägg: " Samma omedvetna utpekande av ser jag ofta av frimurarna och dylika sällskap klassificieras som djävulsdyrkare pga. ritualer som strider mot normer idag. Senaste är framsidan om rotchilds fester."

Kan du förstå eller förklara vad har detta äckliga dock tråd som dem lagt upp på första sidan med er att göra egentligen?? varför lägga något sådant som bara får er att må skit, som att ni inte redan vet att roshcilds är satanister ? Är det inte bättre att låta en vit tom plats vara eller om man bara vill fylla plats, skriv ett par vettiga upplyftande varma ord istället för att fylla den med ytterligare skit.


Vad hjälper det er att läsa den skiten ? får det er att må bättre på något sätt? kan ni göra något åt saken? är det att vara vaken att se vad roschild har på sin vägg eller vilka fester han har ?


Det är ungefär vad jag även försökt säga till er .

Ni blir fyllda med skit och ni blir aväpnade varje dag , Vet ni om att dessa bilder dem visat där inte är där för att avslöjas ?

Vet ni om att det ni sett på dem bilderna inte är där för att dem blivit avslöjade. Dem bildfrekvensrena var redan skapade att visas till er i ont syfte , det sätts i hjärnan direkt. Det ni ser där är mycket farliga kombinationer i frekvenser , vältänkta och planerade att ni ska se dem, vet ej vad metoden heter dock.

Jag tycker verkligen synd om er så jag vet ej vad jag ska säga. Jag hoppas verkligen Solen och stjärnonra vägleder er och beskyddar er. Mina bröder är under stor attack och jag kan ej göra något förutom att se på och det gör ont.


Ni kommer att förstå allt i detalj snart nog och ni kommer att komma ihåg mina ord om det mesta jag bablat om här, och ni kommer vara stolta vem ni haft vid er sida.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#26


See User information
Blabliblublable :D Orkar inte förklara mer ingående än följande, eftersom du inte riktigt förstår vad jag skriver; säger samma sak som sig: bilder på rotchilds fester säger mig inget om någonting, än mindre om att de skulle vara satanister...


Posted on: 2013/8/22 21:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#27
Du verkar ta åt dig ganska mycket personligt, var lugn, läs igen. Det kan vara så att jag är dålig på att förklara saker o ting.

förstår dock din poäng devenitivt vad du menar, det finns dessutom någon stam i afrika som sägs leva på koblod som extra näring, såg en dokumentär om det, och dem var inte satanister.

sen att rochilds är sataniser eller ej, är något jag valt själv att dem ska vara till jag ser motsatsen. Ingen good hjärtad man äger större delen av världen och ser på medans ett helt land håller på svälter. även om dem ens var efterkommande till jesus eller maria eller adam så är dem fortfarande kriminella satanister.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#28


See User information
Okej. Nej egentligen inte; du är projeciv så det är svårt att veta vad du riktar mot vem samt att du bad mig att förklara igen. :)

Posted on: 2013/8/23 12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#29


See User information
Citat ifrån Avatar Det är sant, några svar blir det dock inte. Kan inte svara om det finns grupperingar inom dessa hemliga ordrar, vilka helt tappar nån form av normer och värderingar i makt och pengar villervallan.

För mig låter det troligt att det finns även grupper inom grupper. Att det finns människor inom dessa ordrar som inte har ett uns respekt för liv eller andras rätt, står dock solklart. En maktgalen, vilken inte haft ett dyft ansvarstagande, kan tänkas löst upp fler än bara några "gränser" om hur vi borde bete oss mot varandra, står heller inte otänkbart. Dessa finns i samtliga skikt i vår värld, så varför inte hos dessa?

Så om en klick(om än så liten) av dom, helt tappat nån form av empati(Sociopat), borde dock vara större i antal % vs gruppantal, mot en som lever i den mer "krävande" världen i sitt levene.

Jag kan helt tänka mig detta vara rimligt, speciellt om du har allt du kan peka på med pengar, makt och där du hålls skyddad av en "maktfaktor" inom både systemets samtliga skikt... Kan inte tänka mig hur en sådan kan utmana sig självt. Har vi inte sett i blaskorna, hur redan i elitskolorna det systematiska indoktrineringen av uppluckrandet av empati och värderingar?
Var det inte en drottning nånstans som senare blev tagen för att hon badade i blod för att försöka behålla sin ungdom?

Om dom sen dricker blod, käkar ungar eller förehar sig med andra bizarra utsvävningar, kan jag inte säga nått om. Men nog finns en chans i rent analytiskt tänkande, även att det finns en klick inom "Murarna"... Som tappat all respekt för livet, där den vänstra hjärnhalvan helt frånskrivit sin högra?

Jag kan däremot säga att det krävs en viss typ, för att vältra sig i makt å rikedom på andras bekostnad och utan en uns eftertanke på andra, kan förhålla sig med vad som dom kommer på. Det finns många liknande fall, där en gruppering kommer ifrån "normer & värderingar" och börjar skapa sig sina egna... Det finns fall i tex krig, där en grupp varit själva en längre tid där senare haft för sig riktigt omänskligt...

Finns säkert en hel del inom ordern som försöker göra gott, men det avskriver inte dom andra...

I fred och <3!



Det handlar inte om godhet eller ondska utan om ett system som korrumperar människor.

Hade tänkt lägga upp detta i en egen tråd men kan ge ett smakprov. Roger Karste Aase påsår att frimuraran är en sekt och att man ska sluta se på frimureriet som en syklubb för herrar. Han lägger upp 10 kategorier som han menar utgör en sekt som frimurarna. Jag håller på att analysera det här ifårn ett socialpsykologiskt perspektiv och det som verkar utskilja sig är Esprit de Corps dvs Kåranda. Ska vi se till ederna i den norska ritualeran så säger de bland annat

(1:a graden) "Jag svär att varken jag eller med någons medverkan skriva, trycka, rista, måla eller gravera något som avslöjar frimurarordens hemligheter.... Lydighet och underkastelse att utföra de bud och befallningar som den Norska Frimurarordens stormästare eller vad denna logens mästare befaller i hans namn.... Skulle jag handla emot detta löfte samtycker jag till att jag ska få min hals avskuren, mitt hjärta utslitet, min tunga och min inälvor utslitna samt alt ska kastas i havets avgrund, att mina organ ska brännas och askan spridas i luften..." sid 39


Här lovar man alltså att man ska hålla hemligheter och att ge absolut lydnad till sin stormästare. Historistk sett kanske det inte är så konstigt med tanke på att svesnka frimurarnas stormästare var varit en medlem ur bernadotts i cirka 200 år. Dock så påstås det att vår nuvarande kung tackat nej då han inte vill vara med i "hemliga" sällskap. Men hur funktionellt är ett sådant system i dag? Främjar det verkligen demokrati och öppenhet

Ännu värre är denna ed som frimurarna måste ge i första graden

(1:a graden) Enligt de eder så har frimurare förpliktelser vilket är att "ovilkorligt lyda befallningar och utanför logen vittna och tala i överenstämmelse med ordens bud och befallnigar även om dessa inte skulle överensstämma med deras egna övertygelser eller samvete". sid 30

Seriöst? Vi har alltså 18.000 norska frimurare som lovar att de ska vittna och utföra logens befallningar fast det skulle gå emot deras övertygelser eller samvete? Jag skulle även gissa på att alla andra frimurare ger liknande eder.


Det här är bara några saker som jag kommer att ta upp i min framtida analys men det sprutar Espirit de Corps om det hela. Frimurare tränas in i kåranda och blind lydnand vilket är horribelt speciellt när vi har många frimurare som finns i rättsväsednet där vi redan har extrema problem med kåranda.




och till okänd på denna tråd somn säger "Det jag kan säga er om mig , om ni tyckt jag bettet mig konsitg. Är att ni bara träffat en av dem få orginella människorna som är kvar som inte fått sin kunskap av böcker, videos eller lodgar eller hittat på själv, utan från samma grupp (energiform) som designat blandannat vår solsystem."

"En ledtråd: Det ni har lärt er att göra på 12 drag, det kan skulle ni kunna göra på 1 drag. Det ni lärt er göra på 6 drag, det kan ni göra utan någon drag alls.

Där ni lärt er behöva vertyg och utrustning för att göra en sak perfekt, behöver ni endast era händer och inga vertyg behövs, resultatet kommer bli 2 gg bättre än det ni skapade med vertyg.

Om ni gör 12 drag på en sak, och jag gör också 12 drag på en sak, kommer resultat av det ni gjort på 12 drag endast vara en barmark med lite former på, medans det jag gjort som också bara använt 12 drag kommer se ut som en fullbyggdhus, medans era är bara hålet i marken som huset ska stå i."


Låter misstänkt som frimurar nonsense prat vilket i så fall passar in på Karstens punkt nr 8. Sekten utvecklar ett eget språk som blir mitten av universumet. Är van med att prata med religiösa människor och samma sorts mönster av vanföreställningar återkommer hela tiden när man pratar med dem. Seriöst har du sniffat på mormors puderdosa igen?

Posted on: 2013/9/19 14:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#30


See User information


Tack kära bror,

Dock vad jag är oroad för är ilskan av när folk vaknar...
Nog sitter vi alla i samma båt, frimurare eller inte... Smaklös grupp i bibehållande vart oss alla skall möjlig göras!

<3

Posted on: 2013/9/19 17:18

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#31


See User information
Quote:

Anonym skrev:

I mitt jobb har jag fått träffa en hel del av både dem och rounborders, och kan bar säga att dem flesta av dem är hur trevliga som helst, dem som oftast är nya inom orden brukar vara lite mer spänsliga och dem tror att dem verkligen är något stort. Har även haft chansen att delta i 2 av deras årliga festligheter där dem oftast har nya invigda att dubba och sett processen ske live, tyckte faktist det såg patetiskt o barnlight ut.

En enda konstig sak som var riktigt äckligt var att dem verklgien dricker koblod i små bägare ett litet snaps var, det ska tydligen vara mycket nyttigt och symboliserar något jag inte kommerihåg vad.



Vad är "rounborders"?

Posted on: 2013/9/22 13:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#32


See User information
Sherry Shriner http://www.sherrytalkradio.com/ påstår att frimurare äter bajs och har sex med apor när dom har sina hemliga ritualer, det gör väl inte svenska frimurare?

Posted on: 2013/10/19 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#33


See User information
Quote:

lenartand skrev:
Sherry Shriner http://www.sherrytalkradio.com/ påstår att frimurare äter bajs och har sex med apor när dom har sina hemliga ritualer, det gör väl inte svenska frimurare?



Jag kallar sånt där dynga Konspirations alibi. Genom att sprida massa löjliga påståenden gällande Frimurare (eller liknande ämnen)så kan man få alla kritiker som höjer sin röst emot dem som paranoida konspirations teoretiker. Det intressanta är att man aldrig får en sådant motstånd när man pratar om sekter som Scientologerna men däremot när man pratar om Frimurare.

Min tanke om detta är att Frimureriet är så etablerat i vårt samälle då en familjemedlem ur Bernadotte har varit stormästare i Frimureriet sedan det i stort sett började. De finns i maktpositioner i samhället och de brukar nepotism för att placera varandra på viktiga poster. De får de inte göra enligt deras stadgar men de finns rätt mycket som talar för att det är just Frimurarnas utbredda närverk som alla är ute efter. de bara låter bättre om man skriver ner i stadgarna att man inte för göra sånt. ögontjäneri.

Så tänk på de varje gång ni för höra sådan dynga som döljer faktiska omständigheter. Man kan lära sig en hel del genom att se vad de sprider och vem som gör det. Som Konspiration alibi räknas även all jäkla tjat om Illuminait då det inte finns något copyrigt på ordet är de meningslöst att bruka det och hjälper bara till organistationer som frimurerit att dölja korruption.

Posted on: 2013/10/26 5:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#34


See User information
Här är sherry shriner`s radio transcript där jag läste det:
http://www.sherrytalkradio.com/transcribe/2012/01-16-12.htm

Anything Abominable, Like Eating Feces and Drinking Urine, Is High-Ranking with Satan

Now if you're a MKULTRA kid--and there's plenty right now. You've got Britney Spears, Miley Cyrus, Jonas Brothers, Justin Bieber. MKULTRA kids, they've been controlled from the time they were born. They've been put through MKULTRA programs, through trauma-based mind control. And so, they're controlled. They're very controlled. And most of these kids spend a lot of time on the astral realm, because that's where the Lord provides to protect people that are under trauma-based mind control. They go to the astral realm, safe places there. And, literally, demons, the alters that are created within them through DID and MPD (Multiple Personality Disorder), take over those people's bodies, those kids' bodies.

You know, I've heard people that said they've seen the Jonas Brothers shape-shift, that they're not even human. Justin Bieber's not human. They've seen Miley Cyrus eating feces in underground Hollywood clubs. I mean, can you imagine? I mean, what do you do? You go to an underground Hollywood club, a super-secret Satanist club. Do they serve feces on toothpicks? These people are nasty. And you can it's tell the sheer demonism, demonic beings that control them that make them do it. I mean, what human could eat feces and not just puke? Eating feces is huge with them. Anything abominable is high-ranking with Satan. Anything that we would think is totally inhuman, abominable, then that's what you must do in Satan's realm.

You know, we're taught that the fruit of the Spirit is love, joy, peace, long-suffering. Everything about the Lord is good things. If you want fame, and fortune, and position in the world today, then you have to join Satan's kingdom. It's called the Brotherhood. They have a different codename for it now because everybody's on to the Brotherhood. I don't care what the codename is because everybody still knows what you're talkin' about when you talk about the Brotherhood.

We gather together in remembrance of Yahushua in communion with wafers and juice. Some churches serve wine in communion. Satanists have their own services that mock Christian services. They have them almost every weekend. They have them in underground churches across America. And they do everything opposite and against what a real church would do.

Why would you wanna join a group of people that think eating feces and drinking urine is fun? It's not optional. You have to do it. They all do it. And they don't complain. They get beyond that stage. They don't complain, they do it.

Every City Has Its Own High Priest - Group Members Are Forced to Be Sodomized by Donkeys

You know, there was a--over the weekend, real busy, real busy. Because on Saturdays and Sundays across America they had mandatory rituals. So no matter what group you're in, or which one you came out of, or which one you join into, every city has its own high priest. And, you know, these aren't little covens like witches where there's only 12. These groups are huge. There could be a hundred, two hundred people at a gathering. They meet on estates in people's mansions. Often on a Friday or Saturday night so it looks like the person's having a party, maybe.

They meet in churches on Saturdays, underneath Catholic churches, for rituals. St. Patrick Cathedral in New York City, they hold human sacrifices underneath the basement of St. Patrick's. And guess who the high priest is in New York City of the satanic cult there. It's George Soros, who's replaced David Rockefeller because David Rockfeller's getting too ill. So now you have George Soros, who's the high priest of New York City, who was holding a ritual--believe it was yesterday. Hillary Clinton was there. All the top elites were there. Eating their feces, drinking blood, sacrificing--I don't know if they were sacrificing humans.

I don't think they were yesterday, over the weekend, because it was the donkey show time. They have these rituals where they bring in animals. And this weekend, pretty much all the groups had donkeys. And they force all the member to have sexual relations, bestiality, with the donkey. Now could you imagine Penny Pritzker in Chicago with her little clipboard, and you know, it's the bestiality weekend. All the groups are celebrating bestiality. The high priest is the one who decides who gets what. So can you imagine Penny Pritzker sitting there with her clipboard, "OK, you. You've been on my nerves for two months. You get the cat." "And you. You've been on my nerves for a month. You get the dog." "And you. The highest-ranking of us all. You get the donkey." She chooses who gets what. And she forces them to be sodomized. They all do this. Not just her.

They force them to be sodomized by donkeys. They force them to perform fellatio on donkeys. And nobody gets away with it. Just because you're the president of the United States who goes to the Chicago ones where Penny Pritzker's in charge--just because you're the president doesn't mean you get out, it means you have to give more. Because you've got the highest rank in the land, more abominable things are expected of you. Yeah. Can you imagine that? They don't have time to pay attention to the misery and suffering of Americans because they're too busy creating it. They want Americans to suffer. They don't have time to read legislation. They're too busy getting sodomized by donkeys. This stuff goes on, folks. The Lord wants it exposed. I'm exposing it. It goes on. [See Ezekiel 8 where the Lord exposes the defilement of His temple to Ezekiel. Ezekiel Chapters 8 through 11, the Glory of the Lord departs http://www.truthnet.org/Ezekiel/4-Eze ... /Ezekiel-Chapter-8-11.htm]

Posted on: 2013/10/26 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#35


See User information
Min egna teori deriverad från Mirage Men som man kan applicera på de mesta, speciellt helt uppenbara idiotiska påståenden som görs om Frimurare (av uppenbara troll som vill sprida dynga så att den enkla sanningen ska förbli dold).

www.stockholmfilmfestival.se/s ... ival/2013/film/mirage_men

Mirage Men or Conspiracy Alibi:

By spreading and growing ridiculous conspiracy myths individuals can create a preemptive mistrust in anything that is revealed about xxx. This include stupid statements about chemtrails, alien reptiles, extremely ridiculous conspiracy theories about illuminait and that Freemasons eats children or whants world domination etc. The truth is usually simpler and more corrupt. This trick works just like the Red Herring Fallacy. That is, let's talk about something other than the main topic. Can also be a form of Strawman Fallacy. That is, let's talk about something else that is easier to attack or ridicule.


www.bjorklind.n.nu/the-invisible-sect

Posted on: 2013/11/24 15:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare - Seriösa kritiska böcker och länkar angående Frimurare
#36


See User information
President John F Kennedy Secret Society Speech version 2

"Listen to this incredible audio recording of a speech made by JFK before the American Newspaper Publishers Association where he warns the press about the secret societies that are the real power in global affairs."


<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/xhZk8ronces" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://www.youtube.com/watch?v=xhZk8ronces

Posted on: 2013/11/24 16:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS