vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#1


See User information
I regeringsformen kapitel 5, 7 paragrafen står det "Konungen kan ej åtalas för sina gärningar. Riksföreståndare kan ej åtalas för sina gärningar som statschef". Med andra ord har vår svenska kung och hans framtida arvtagare (och deras tillfälliga ställföreträdare) åtalsimmunitet. Detta är en kvarleva ifrån ett feudalsamhälle och har inte något plats i en modern demokrati och måste därmed avskaffas. Jag annser att paragraf 7 stryks helt ifrån regeringsformen.

Argument som jag har fått höra emot detta är "men har vi inte större problem att fokusera på i sverige en de där", "osannolikt att kungen kommer att att begå brott". Det må vara sant men det är inte det som är kärnan i denna fråga då det handlar om den viktiga princip, vilket är att alla ska vara lika inför lagen.

Principen likhet inför lagen kan inte tillfälligt åsidosättas på grund av tradition. Vad är det för signaler som vi i så fall sänder ut? Likhet inför lagen är en fundamental universell princip för en demokratisk stat och inte bara ett pragmatiskt verktyg som vi använder där det passar för stunden. Tror vi på demokrati och jämlikhet så måsta vi ändra denna lag i morgon och helst redan i går för de finns inga ursäkter eller kompromisser.

Så svårt är det inte att sätta sig in i denna fråga, så komplicerad utredning kan denna fråga inte skapa, Det finns inga pengar som måste investeras för att förverkliga detta. så svårt är det inte att trycka på en knapp speciellt när utfallet har så lite konsekvenser pragmatiskt men så extremt stort rent principiellt. Den som tvekar i denna uppenbara fråga har enligt mig dolda motiv för de finns inga ursäkter.

Jag kan inte begripa hur vi ännu inte har ändrat denna lag något som måste vara en indikation på att det finns människor som annser att vissa ska vara mer prelivigierade på grund av titlar och status. Är det människor som drömmer sig tillbaka till det gamla feudalsamhället kanske? Jag kan i så fall med stor sannolikhet anta att de drömmer sig tillbaka i roller som kungen, adeln och prästerna som befinner sig högst upp i denna pyramid för vem vill vara den stackars bonden utan rättigheter eller värdighet längst ner?



Här är en lista på vad man kan göra som Kung om man har åtalsimmunitet. Fyll gärna på om ni har något med någorlunda säker källa.

Kungen kör ikapp med Carl Philip på motorvägen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10450115.ab

Kungen kör på en kvinna bakifrån: http://www.expressen.se/nyheter/sapo- ... -ivag-kungen-blixtsnabbt/

Kunge kör Ferrari olagligt: http://www.expressen.se/nyheter/oj-vilken-skatte-blunder-kungen/

Kungens livvakter avslöjar att kunge gillar att köra för fort: http://www.expressen.se/nyheter/carl- ... -med-foten-pa-gaspedalen/

Kungen kör med BMW med körförbud: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10601684.ab

Posted on: 2014/1/22 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#2


See User information

Posted on: 2014/1/22 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#3


See User information
Apropå kungen, så har Mille Markovic som sa kungen var på porrklubb hittats död med fyra skott i huvudet.

Posted on: 2014/1/23 20:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#4


See User information
Det är bara att inse fakta.

I deras privata monopolspel (Svea rikes lag), där din person är spelpjäs, kan de upprätta vilka lagar och regler som helst. Det är som i brädspelet risk, eller vilket annat spel som helst. Det enda som håller dom tillbaka något är de inte vill riskera att det skapas en opinion i "de breda folklagren" mot något extremt övergrepp som de beslutar om och genomför mot befolkningen som helhet eller delar därav.
Om de gör detta kan det ju hända att gemene man börjar ställa sig ett antal frågor vars svar kommer att nysta upp hela matrisen. Och det får ju inte hända.


För övrigt är människan bakom rollen "kungen" stämmas civilrättsligt, männsikan står inte över lagen (naturlig lag), vilket däremot kungen gör i deras monopolspelslag.

Posted on: 2014/1/23 21:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#5


See User information

Helt rätt richer! <3


Dock kan den stammande fånen ses, för ens egna lärdom, och för den verkliga kraft ni självt besitter... Stammande eller inte...
Alla är ju lika inför lagen, hette det inte så?

och visst är detta system mer beroendeframkallande än någon drog, för den tränger ner till all grund av vad vi tror om oss själva, hur vi definierar oss själva(identifierar oss), med allt vi byggt upp via "stuff" och åsikter.

Den stammande fånen, född med en silversked, kommer få sina fiskar varma... Och han kommer självt få ta del av sina handlingar. Sanna mina ord, där ursäkterna haglar... och ursäkterna kommer stå för döva öron...

Har självt bara medlidande för denna stammande knöl och hans yngel, som brutit mot sitt löfte av beskydd (Titeln hans).

Den stammande fånen eller hans yngel, är inte min kung, det skall jag lova er!

Jag hoppas ni Googlar fram denna Philips Körkort som en hitta och reflekterar över den bilden...

I fred och <3!

Posted on: 2014/1/24 1:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#6


See User information
Quote:

davidoff skrev:
Apropå kungen, så har Mille Markovic som sa kungen var på porrklubb hittats död med fyra skott i huvudet.


Jaha, och Hasse Aro har spetsiga bröstvårtor. Din poäng är?

Posted on: 2014/1/24 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#7


See User information
Quote:

Johnswed skrev:


Jaha, och Hasse Aro har spetsiga bröstvårtor. Din poäng är?



Tack för den... Hur i helsingland skall jag nu tvätta bort den minnesbilden av Hasse Aros vårtgårdar och grädden med GW?

Hasse Aro och hans PR rutiner av AB Poliser som gör allt för se upptagna ut för en kamera... Detta PR jippo av rättsmäktiga bemyndigande som folk indoktrineras med att fortsätta tro på. Klä en idiot i mässingspyjamas och vips allt blir legalt och filtrera ut dom som verkligen vill göra nytta och vara där för en medmänniska. Sen hade vi GW som ställdes för se intellektuell ut i rutan, i raden av "experter"... Vilken show... Å nej, nu kom minnesvilden med Hasse Aro i wet t-shirt, dansandes runt en pole, så där lagom slemmigt... Denna tanige spillevink, som gör allt för se förtroendefull ut, men hejarklacken bakom. Denna Hasse som läser innantill av det manus som sätts i hans händer...

Aldrig har Poliserna varit så många, haft större bidrag och löst allt färre verkliga brott... Men nog fan står dom allt oftare och trånar över folks plånböcker och pennan i högsta hugg för att avskriva dig mer av det du via blod och tårar allt mer försöker samla på dig av fiktioner(cash).

Du har skadat mig för livet med Hasse Aro! Snacka om Trauma!

Sedan har vi denna stammande fåne, denna "Monark"... Som helt ger fan i vad du anser om honom... Avsätt fånen och hans ignoranta bortskämda yngel som bara överlever via folks indoktrinerade antaganden, där är min röst! Fanskapet får miljon bidrag av EU för en egen eko-gård... Men acceptera mata era barn med gifter är tydligen ok!?

Jag utgår folk läser denna post med en stor nypa humor, dock med en nypa sanning den försöker beskriva...

I fred och <3!

Posted on: 2014/1/25 3:25

Edited by Avatar on 2014/1/25 3:41:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#8


See User information
Quote:

Johnswed skrev:
Jaha, och Hasse Aro har spetsiga bröstvårtor. Din poäng är?

Har du problem att se min poäng är din iq långt under medel.

Posted on: 2014/1/29 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avskaffa kungens åtalsimmunitet
#9


See User information
På "Midvinterblot" släpas kungen stående naken med ett fjolligt flin på en släde in i det stora templet i Uppsala inför allt folket medan Översteprästen står redo med en bronsdolk bakom ryggen.

Var Carl Larsson likväl revolutionär?

Posted on: 2014/1/29 11:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
76 user(s) are online (76 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 76

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS