vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Morgan Strålman: Den stora viltdöden 2013

See User information
Från Newsvoice:

"Det är förhoppningsvis många som med förfäran noterat en självdöd av många djurarter som ett nytt inslag i naturen. Rapporterna är geografiskt spridda och kommer från hela södra Sverige. Mängden av döda djur är absurd. Varför, frågar sig Morgan Strålman"

http://newsvoice.se/2014/02/01/morgan ... den-stora-viltdoden-2013/

PS:
Har själv noterat minimalt med fåglar kring fågelbordet de senaste åren, för ca 6-7 år sedan (och tidigare) kunde jag räkna upp till ca 100 fåglar samtidigt, nu kanske ett tiotal! Någonting har hänt!

Posted on: 2014/2/2 22:27
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Morgan Strålman: Den stora viltdöden 2013

See User information
Det med fåglarna noterade jag redan för flera år sedan. Jag skall höra med några jägare jag känner men dom har inte sagt något om det... däremot har det kommit EU-direktiv om att självdöda djur som hittas inte får grävas ner eller lämnas i naturen

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-L ... djur_GN02MJ512/?text=true

Kan det vara strålskador fast man inte vill ut med det??

Posted on: 2014/2/3 7:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det med fåglarna noterade jag redan för flera år sedan. Jag skall höra med några jägare jag känner men dom har inte sagt något om det... däremot har det kommit EU-direktiv om att självdöda djur som hittas inte får grävas ner eller lämnas i naturen

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-L ... djur_GN02MJ512/?text=true

Kan det vara strålskador fast man inte vill ut med det??

Med fåglarna kan det mycket väl vara alla mobilmaster, då deras orienteringsförmåga enligt vad jag hört sätts ur spel då mikrovågorna stör deras möjlighet att navigera efter jordens magnetfält. Detta borde drabba de fåglar som flyger på lägre höjder mer de som flyger högre. Har dock ingen koll på vilka som flyger högt respektive lågt. Men när det gäller gråsparven vet jag att den minskat radikalt i städer, medan minskningen i glesbygd varit betydligt lägre. I det fallet är det mycket troligt att mobilmasterna är boven. Stadsmiljöer, framförallt i centrum är extrema strålningszoner, och det är där gråsparven en gång i tiden höll till vid uteserveringar och pickade rester, nu finns det förmodligen fler mobilantenner än gråsparvar på dessa platser.

Posted on: 2014/2/3 22:27
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Det kan finnas många anledningar till fågeldöd, en är alla katter som smyger omkring främst i villaområden. Dessutom är gråsparvens försvinnande kopplat till hästskitens försvinnande från vägarna. Det vi tror är gråsparvar är mesar, men det är förstås lika illa om dom försvinner.

Men jag tycker att sånt som sidensvansar och sädesärlor och andra mindre skogsfåglar försvunnit.

För inte så många år sedan såg uthängda talgbollar mycket exotiska ut med dussintals av färggranna fåglar som gäster.

Det hela började ungefär samtidigt som mobilmaster och chemtrails började, alltså efter mitten på 1990-talet...

Men jag tycker att om det verkligen skulle drälla av självdöda djur ute i markerna, så skulle detta vara mycket diskuterat bland jägarna som ju tillbringar sin fritid ute i markerna och är synnerligen angelägna om att det skall finnas en fungerande miljö.

Därför skrev jag i går till Jakt och Jägare (Riksjägarnas tidning) och hoppas få ett svar.

Posted on: 2014/2/4 7:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Långt en bara fåglar som lämnar in, se till haven världen över... Denna galenskapen är på väg över styr...

Då jag inte har egna barn, oroar jag mig för era... Då jag ej har respektive, oroar jag mig för era... Hur långt vi vill gå, för vår egna ignorans...

Jag har mat för år framöver... Men vad gör det, då äta ensam skulle vara riktigt tråkigt...

I fred och <3!

Posted on: 2014/2/5 2:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
En kan ju undra om världens största "HAARP"anläggning allmänt kallad LOIS i Skåne kan ha med saken att göra, men å andra sidan så är det säkert ett helt öppet fantastiskt " vetenskapsprojekt" som gagnar allmännnyttan och absolut inget annat.

Posted on: 2014/2/7 21:23

See User information
Dom kallar det ju "norrskensforskning" men jag har aldrig sett norrsken en enda gång i hela mitt liv...

Posted on: 2014/2/7 21:27

See User information

Har ni tagit del av Viktor Schaubergers arbete? Han förutspåde det som sker idag redan hundra år sen och varför... Och som vanligt blev han med "bestulen" på sina "patent", likt Tesla...

Några har förklarat krig, mot allt liv...

Posted on: 2014/2/8 12:38

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper