vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Reporter och kameraman skjutna! verkligen?

See User information
Denna veckas uppenbara fejk-Attentat!
Titta på filmklippen och avgör själv.

Snabbanalys av ProfessorDoom1
(lite intressant med trädet faktiskt)
https://www.youtube.com/watch?v=WZW8SIoQG4c

Även pistolmannen själv filmade "dådet" i bästa FPS-stil.

http://www.liveleak.com/view?i=6f9_1440603403

eller här:
https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/66E95 ... Bh0fzneL_jvzCyNUQ0JIiGJiF

De enda verkliga terrordåden jag sett de senaste åren är de mot civilbefolkningen i: Gaza, Östra Ukraina, Jemen, Afganistan, Irak, Libyen, Pakistan, Libanon, Egypten osv, de som utför dessa dåd hyllas som fredskämpar i media, vissa får tom nobels fredspris....?

Medan fejk-attentaten i Norge, Danmark, Australien, Frankrike, USA, Canada, Storbritanien osv visat sej vara övningar som löpt linan ut och rapporterats som äkta terrorattacker i media i syfte bilda opinjon som legitimerar de verkliga attackerna (nämnda ovan) eller inskränkningar av våran frihet i "väst".

Posted on: 2015/8/27 8:12
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Reporter och kameraman skjutna! verkligen?

See User information
Mer om denna teaterakt

Posted on: 2015/8/27 8:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En rad intressata klipp av "Jeff C"

Å till sist "We Doing It Live"-sändningen med en rad gäster som diskuterar detta fall den första timmen:

Posted on: 2015/8/29 11:52

See User information
Spiken i kistan för den officiella versionen!

"IRREFUTABLE PROOF VIRGINIA WDBJ SHOOTING WAS A HOAX - PLEASE SHARE!!!!!"

Posted on: 2015/9/6 17:29

See User information
Som vanligt när bevisningen börjar bli obekväm så rycker you"censor"tube.com in och spärrar kontot

Den censurerade videon där en äkta pistol provskjuts och jämförs med gärningsmannens knallpulverpistol kan fortfarande ses här:
https://vid.me/5ZEp

Mer intressant:
Professor Doom intervjuar "vittnet" Keli Kohlmeier.
kl 07,45 stormade ett SWAT-team samt FBI hennes lägenhet (som ligger intill brottsplatsen) med dragna vapen och allt, detta för att "gärningsmannen" lämnat sina skor och cigaretter på hennes altan (å hur troligt är det förresten)

Keli intervjuades sedan av TV och gav på så vis bilden av att händelsen var äkta, för nu måste det väl vara sant, när ett SWAT-team var inblandat...eller?

Se denna video så får du mer insikt i hur dom kan få äkta vittnen till ett fejkat attentat. Jag kan avslöja att hon från början själv trodde att det var ett äkta attentat, men under intervjun klarnar det för henne och hon inser att hon blivit en pusselbil i ett publicitet-stunt i syfte att skärpa vapenlagarna.

Posted on: 2015/9/15 8:07

See User information
Mark Twain skrev en massa dråpliga historier som jag slukade som barn som handlade om hans tid som författare och journalist i det som då var en samling nybyggarsamhällen och spelhålestäder i det som också var Bibelbältet i det som höll på att konsolideras till USA.

Böckerna var snarast en massa små noveller och innehöll överraskande mycket information om frimurarna och deras eskapader.

Jag slukade dom rått men när jag senare återvänt till biblioteket finner jag att de naturligtvis rensats ut under åren. Inget mystiskt i det, men jag hittar dom heller inte i litteraturlistorna som verkar ha genomgåtts med stor omsorg av "någon".

Men på Mark Twains tid som journalist var såna här historier vardagsmat.

Att han skrev så öppet om frimurarna (det fanns en hel del riktiga godbitar i hans noveller) berodde närmast på att alla i dom här städerna ju faktiskt var medlemmar så det fanns liksom ingen ovetande allmänhet att avslöja nåt för...

Mötte man nån med hög hatt en månlös natt som bar omkring huvuden i en hink sa man bara hej hej

Men nu är böckerna börtelibörtbört

Posted on: 2015/9/16 7:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det finns något som kallas Depåbiblioteket, som lånar ut böcker till alla bibliotek. Kanske du kan låna dom gamla historierna via depåbiblioteket?

Posted on: 2015/9/16 19:14

See User information
Man kan ju fråga, jag känner faktiskt hela två biblotekarier och det finns en hel högskola i Borås som jag besöker några gånger om året...

Posted on: 2015/9/16 19:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Depåbiblioteket tar hand om böcker som vanliga bibliotek inte längre har plats för. "Om depåbiblioteket
Sveriges depåbibliotek är ett gemensamt fjärrlånemagasin för hela landets bibliotek.

Samlingarna omfattar gamla och nya böcker på svenska och byggs upp genom donationer främst från folk- och skolbibliotek runt om i landet.

Depåbiblioteket är tillgängligt för alla att låna från. Du som är privatperson vänder dig till ditt bibliotek som förmedlar lånet. Våra böcker hittar man i den nationella biblioteksdatabasen LIBRIS. Bibliotekssigeln är Umdp.
http://www.sverigesdepabibliotekochlanecentral.se/depabiblioteket/

Det fanns en väldigt intressant bok på mitt bibliotek i Umeå, "Kolesterolmyten" av Ulf Ravndkov. Jättebra bok som tar upp myten om kolesterolets farlighet och om fetter. Den försvann, tappades bort kanske. Men jag lånade boken senare genom Depåbiblioteket. Där finns mycket pärlor.

Från Uffe Ravnskovs hemsida. Han har skrivit en ny bok.

" "Hur kolesterolmyten hålls vid liv"
I mina tidigare böcker har jag i detalj berättat om de veten- skapliga studier, som bildar underlaget för kolesterolkampanjen. Många läsare har säkert haft svårt fatta, hur man har lyckats med att övertyga en hel värld om kolesterolets och det mättade fettets farlighet trots den totala bristen på vetenskapligt stöd. Med min nya bok "Hur kolesterolmyten hålls vid liv" önskar jag därför visa, hur det gått till, hur det varit möjligt att förvandla vitt till svart genom att ignorera allt som talar emot, genom att överdriva eller förvanska triviala forskningsresultat, genom att citera motstridiga resultat på ett sätt så att läsaren får intrycket att de ger stöd åt hypotesen, genom att ignorera, undertrycka eller förlöjliga kritiska forskare, och genom att publicera tillrättalagda resultat i den vetenskapliga pressen. Av hänsyn till de läsare, som inte har läst mina andra böcker har jag tagit med några av de starkaste argument mot kolesterolhypotesen i förkortad och förenklad form. "

Posted on: 2015/9/17 8:30

See User information
Detta är faktiskt intressant. Men som gammal typograf vet jag att det förr om åren var vanligt med "versioner" av känsliga texter.

Man tryckte alltså en upplaga i friserad version för allmänheten och så fanns det en hemlig version för invigda.

Det mest kända exemplet är självaste Bibeln.

De typografer som visste skillnaden och utförde arbetet med de skilda upplagorna kallades konstförvanter och hade "rätt att bära värja".

Säkerligen finns systemet kvar i en eller annan form...

Posted on: 2015/9/17 10:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper