vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Daltandet med invandringsfrågor
Hej på er!

Jag är en en sådan snubbe som "älskar" att diskutera invandringspolitiken.

ex om ja skulle bilda ett eget parti.( vi säger 5punktsprogram)
då skulle ja ha med invandringspolitiken.

Vad är den första tanken du får då?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Daltandet med invandringsfrågor

See User information
En invandrarfråga ska inte behövas. Alla ska vi kunna vandra denna jord vi lever på. Allas jord. Vi skapar fientligheten själv genom gränser och kontroll.
Lev väl

Posted on: 2006/8/1 11:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
okej men om vi håller oss till verkligheten då att

DVS frågan finns kanske inte aktuell för vissa eller intressant

See User information
För mig har den blivigt ointressant. Lika ointressant som övriga samhället har blivigt. Min verklighet har skapats det senaste året genom all den info jag tagit till mig. Vi vädersätter papper med olika tryck på, beroende på vilken nation den kommer från. Det har helt enkelt gått upp för mig, att demokrati ar en gigantisk bluff. Om man studerar industrimänniskan som jobbar 8tim x 5 dagar= 40tim/veckan. Så kan man snabbt komma fram till att vi är programmerade att arbeta hårt åt någon från tidig ålder. Man utbildas tidigt och gör sitt livs vägval redan vid 15. Vad vet man då? Att man ska utbilda sig några år till, sen jobba 40. Vem tackar dig för det? Om man studerar jägaren och samlaren. Så lägger jägaren ner 3-4 timmar om dagen på just det. Resten av dagen går till annat. Om man ser systemet som en verklighet och vill följa den. Så behövs nog en invandrarfråga. Om man vill följa naturens lagar så behövs den inte. Ska vi följa en världsbild som styrs av makt, vapen och ekonomi? Risken att detta går över i Korruption och fascism är stor. Har hänt förr, Many, many times… Som jag ser det så har krig förföljt oss i hundratals år. Kommer det få ett stopp så länge pengar styr över våra liv? Om man tänker på hur jävla destruktivt vi behandlar oss själva och våran natur. Så har det blivit uppenbart för mig att bägaren rinner över förr eller senare. Many many times before… Demokrati = klassamhälle = orättvisa
En lösning på världens problem är för komplext att lösa med pengar. Kommer inte att ske. Och jag har ingen lösning för jordens problem. Men det blir allt mer klart för mig hur jag ska leva mitt liv.
Kolla in Maya.
http://video.google.com/videosearch?q=ian+lungold
Lev väl.

Posted on: 2006/8/1 12:28

Anonym
Angered Rinkeby Marseille Köpenhamn Paris London New York Hamburg Moskva Bryssel Wien Amsterdam Baku Berlin Bern Belgrad Budapest Bukarest etc... etc...

Det är väl ganska uppenbart om man reser på arslet och ger sig ut i Europa att Etnopluralismen gör så att hela EU blir ett enda verktyg för makteliten att hantera. Det finns ett litet undantag och det berättades för mig av en mycket god vän som kommer från Scotland. Via England försökte internationella invandrargäng etablera sig i Edinburgh. Men de inhemska kriminella motsatte sig detta stenhårt. Det var hagelbössor mot pannan och ett enkelt meddelande som lydde. Stick eller dö... detta är vårt revir.

Inte fan förändrade detta situationen för de som drabbas av brott i Edinburgh men det vore skönt att höra de inhemska befolkningarna resa sin röst mot det som händer i EU nu.

Stopp och belägg! Inga mer gruppvåldtäkter eller svennerån accepteras. Inga mer drogkarteller från Balkan eller trafficking från de gamla öststaterna. Sätt stopp för hedersmord och omvänd rasism eller dra härifrån. Dessa saker skall lika lite accepteras som förföljelse p.g.a. hudfärg eller etnicitet.... period!

Men istället mesar sig de nyttiga idioter som kallar sig folkvalda politiker men i själva verket är maktelitens marionetter. Med att ta fram vattenkammade väluppfostrade medelklassungar som lydigt spelar med i presentationer som:

http://www.urbanfutures.se/

Tillåter mig att le lite efter att tittat på denna EU variant av problematiken

See User information
Det blir lite tjatigt med invandrarfrågor. Varför inte utvandrarfrågor??

Posted on: 2006/8/1 14:48

See User information
Det kanske snart är dax att unvandra till nåt land som inte har en Bodström i regeringen och nån till ett land som har en regering som faktiskt lyssnar på befolkningen!

Ska bli intressant att se hur omröstningen blir i Stockholm om vägtullarna.. Dom skulle följa stockholmarnas val, men vi får väl se..

Posted on: 2006/8/1 17:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
"För mig har den blivigt ointressant. Lika ointressant som övriga samhället har blivigt. Min verklighet har skapats det senaste året genom all den info jag tagit till mig. Vi vädersätter papper med olika tryck på, beroende på vilken nation den kommer från. Det har helt enkelt gått upp för mig, att demokrati ar en gigantisk bluff. Om man studerar industrimänniskan som jobbar 8tim x 5 dagar= 40tim/veckan. Så kan man snabbt komma fram till att vi är programmerade att arbeta hårt åt någon från tidig ålder. Man utbildas tidigt och gör sitt livs vägval redan vid 15. Vad vet man då? Att man ska utbilda sig några år till, sen jobba 40. Vem tackar dig för det? Om man studerar jägaren och samlaren. Så lägger jägaren ner 3-4 timmar om dagen på just det. Resten av dagen går till annat. Om man ser systemet som en verklighet och vill följa den. Så behövs nog en invandrarfråga. Om man vill följa naturens lagar så behövs den inte. Ska vi följa en världsbild som styrs av makt, vapen och ekonomi? Risken att detta går över i Korruption och fascism är stor. Har hänt förr, Many, many times… Som jag ser det så har krig förföljt oss i hundratals år. Kommer det få ett stopp så länge pengar styr över våra liv? Om man tänker på hur jävla destruktivt vi behandlar oss själva och våran natur. Så har det blivit uppenbart för mig att bägaren rinner över förr eller senare. Many many times before… Demokrati = klassamhälle = orättvisa
En lösning på världens problem är för komplext att lösa med pengar. Kommer inte att ske. Och jag har ingen lösning för jordens problem. Men det blir allt mer klart för mig hur jag ska leva mitt liv.
Kolla in Maya. "

svar:

bor man i angered så är det intressant ja lovar du bor inte i en förort va?

Anonym
"Det blir lite tjatigt med invandrarfrågor. Varför inte utvandrarfrågor??"

tjatigt?

ja tycker det är tjatigt med 911 frågor väg dom

Anonym
Diskutionen blev inte som ja tänkt men men.

ja hade mer i tanken att till slut få fram varför man alltid måste "ursäkta sig" för att få diskutera invandringspolitik överhuvudtaget.

ex behöva säga "jag är inte rasist därfär att blablabla"

See User information
Jag bor på landet nu pga att jag är trött på stan, slaveriet och konsumtionen. Jag är född i Finland men uppväxt i Sverige i ett invandrartätt område. Inte långt från gbg. De flesta av mina vänner är av utländsk härkomst.
Om du vill leva i systemet så förstår jag om du tycker det är intressan.

leave the system and step into the nature. I did

Lev väl.

Posted on: 2006/8/1 19:04

See User information

Posted on: 2006/8/1 19:37

Anonym
Om du vill leva i systemet så förstår jag om du tycker det är intressan?

kan man inte svara så på allt?

See User information
Hej Maggot. Jag flyttade från Angered till en ö i Bohuslän. Jag lever nu i paradiset. Jag känner inte av systemet. Vår familj har medlemmar med olika etnisk bakgrund, kultur och religion. Finland. Sverige. Californien. Mexico. Iran och Mellanöstern. Det fungerar mycket bra och är mycket lärorikt och spännande. Dessutom vistas jag oftare i andra delar av världen än i Göteborg.
Du har också en valmöjlighet. Du kan ju alltid prova på. Lycka till! Ha det bra.

Posted on: 2006/8/1 20:52

See User information
Quote:

maggot skrev:
Om du vill leva i systemet så förstår jag om du tycker det är intressan?

kan man inte svara så på allt?

Ska jag behöva faxa det till dig eller? För mig är invandrarfrågan helt ointressant. Jag har 0 förtroende för de folkvalda. Jag tycker inte att lösningar som ex: Rosengård, angered eller tumba är en bra lösning. Jag har inte sett någon förändring på 30 år. Tvärtom.,VÄRRE. Det är bara en av många anledningar till min reaktion = Step out of the system. Nästa steg blir lämna landet. Förstår du vad jag menar?

Lev väl

Posted on: 2006/8/1 21:44

See User information

You are so right NoMoreWar. Maggot får ta sig i kragen och göra något för att förändra sin situation.

Posted on: 2006/8/1 21:54

Anonym
"You are so right NoMoreWar. Maggot får ta sig i kragen och göra något för att förändra sin situation"

Vi kanske ska skita i palestina oxå det är la bara ta sig i kragen o flytta därifrån?

de tunga ackorden på fabrikerna bara att byta jobb?

men va fan vi är la världsförbättrare!?

Visst kan ja säkert komma härifrån om jag verkligen vill, men jag fäktar hellre dåligt en flyr.
(iaf känns det så nu)

Känns även som ja har ett ansvar (uppdrag) här.
(något att uträtta)
Jag kan inte sätta fingret på det
men ja har lite småplaner på att bli fotbollstränare för småkillarna

jag minns när ja flyttade från hammarkullen o min granne sa vart ska du flyttta

jag svarade "till gårdsten "

han sa "varför" o lät förtvilad

ja sa att det var ett lugnare område.

när ja sa det.

lätt det inte kul kändes nästan som man svek dom.

(titanic låt de andra få sjunka med färjan så att rädda dig i en livbåt)

typ så

Anonym
Jag märker att vissa försöker förlöjliga Maggot för att han har en åsikt. Det uppfattar jag som lite löjligt om ni samtidigt påstår att alla ämnen är värda att diskutera.

Men det är klart att det är han som har dagens verklighet i sin hand eller rättare sagt rätt under näsan. Och det kanske är mer påträngande än att sitta på ett forum och låtsas att problematiken inte existerar.

Det är uppenbart att många fokuserar på saker som händer tusentals mil härifrån som indirekt givetvis drabbar oss på sikt men fel om man tror att det är den enda verklighet som existerar. Det finns en reell krass och mycket farlig effekt som drabbar utsatta områden och Maggot upptäckt där han befinner sig i livet just nu. Respektera det så får ni respekt tillbaka!

See User information
Jax.
Om du uppfattar att någon försöker förlöjliga maggot så är det din tolkning. Jag tolkar det inte så. Om du läser tråden som jag skrev så frågar jag bla : vad är verklighet? är det ekonomi eller naturen.
och maggot. Om du vill stanna kvar och fightas. Så är det skit bra. Men för mig har ljuset gått upp att det är mitt liv. Och ingen. Och då menar jag INGEN. kommer att tacka dig för en nästan lönlös kamp. När jag menar lönlös kamp så menar jag politisk engagerad. Alltså man spelar samma spelregler som politiker. Min kamp är rättshaverist. Jag misstänker att de flesta kommer att stå med skägget i brevlådan när man blir gammal Och man frågar sig själv. Va fan har jag gjort? För mig har livet blivigt 100 gånger lättare när man slipper tänka på samhällets struktur. Det är mycket roligare och lättare att agera rättshaverist. Jag lovar.

Lev väl.

Ps. Jax! minns du vad jag skrev om missförstånd?

Posted on: 2006/8/2 14:12

Anonym
Quote:
En invandrarfråga ska inte behövas. Alla ska vi kunna vandra denna jord vi lever på. Allas jord. Vi skapar fientligheten själv genom gränser och kontroll.

hmmm... det är väl inte du och jag och Maggot som skapat fientligheten eller dessa gränser?

Det är juste att du lämnat det trista livet bakom dig och jag kan bara önska lycka till.

Jag arbetar absolut inte politiskt! Det har du missuppfattat!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper