vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#1


See User information
I dagarna avgörs det om vi skall ansluta oss till Nato och vad som är på gång är Östersjöns status som ett Fredens Hav.

Vårt (ert?) land täcker nämligen halva gränslinjen mellan natokontrollerat och ryssdominerat område i Europa. Egentligen förmodligen mera.

För att vara helt konkret: skall natoflottor kontrollera Östersjön? Fortfarande har Ryssland en stor del av sin internationella trafik genom Öresund som ju är öppet vatten för dom vilket man inte kan säga om Bälten och Nordsö/Östersjökanalen genom Tyskland.

Ryssarnas innehav av enklaven mellan Litauen och Polen gör att dom har en gammal skraltig färjeförbindelse längs östra Baltikum. Enklavens värde är väl främst militärt, de enda naturtillgångarna lär väl vara den stora bärnstensgruvan...

(Man har visserligen borrat efter olja också, men det verkar inte finnas några större fyndigheter)

Men för ryssen måste det kännas trevligare med ett neutralt Sverige/Finland och för vår egen del kan jag inte se något fel i att ryssarna är glada och trygga och att dom inte behöver känna sig konfronterade här i vårt närområde.

Eller är jag fullständig idiot?

(Det finns många som tycker så och detta är jag pinsamt medveten om)

Men det finns många som tycker som jag också, håll ett öga på riksdagen och vad som händer där inom några dagar när beslutet om vår framtidiga hållning gentemot Ryssland skall tas...

Media blåser inte precis upp saken precis. Men det cirkulerar listor man kan skriva på för att visa vad man tycker.

http://www.nejtillnato.se/




Posted on: 2016/5/10 8:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#2


See User information
Dagens samhälle liknar 50-talet. Då var det antikommunism som svepte fram som en stormvind. Nu för tiden är det antiryssland antiputin och ryssofobi som gäller. Och ve dig om du har en avvikande åsikt. Då tillhör du en femtekollonare av ryska agenter.

Jag har skrivit på mot Nato.

Posted on: 2016/5/10 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#3


See User information
Det gäller inte bara att ha rätt åsikter. Det gäller också att inte ha dom för tidigt.

Om man valde att offra sitt liv för att rädda Europa från kommunismen 1944 var man ett jävla svin och en ytterst suspekt person som förtjänade att folk pinkade på gravstenen.

Men tio år senare hyllades man som en hjälte och förtjänade det yttersta beröm.

Konstigt nog eftersom kommunisterna inte ändrat sig en millimeter under perioden...

Det gäller för en svensk idag att inse att det kan ligga rätt mycket i vågskålen och att man verkligen måste vara säker på att satsa på rätt häst.

Tänk om den ANDRA sidan vinner (och hör för ditt inre öra den där lilla melodisnutten som brukar spelas i reklamslag om spel: tralala-la-lala)!?!?

Eller i klartext: hur kan vi vara så säkra på att det som kallas Väst drar längsta strået i en konflikt mellan ett enat Kina och Ryssland på ena sidan och det möjligen sammanfallande EU och USA på den andra med Trump som president?

Tyvärr ser jag inget som skulle tyda på att intelligensnivån i riksdagen är tillräcklig för att någon skall våga säga detta högt och att diverse långtgående beslut snart fattas utan en ordentlig och genomlysande debatt.

Om jag själv är säker?

Nej naturligtvis inte, men jag tycker också att det hela verkar mycket dåligt genomlyst...

Precis som så mycket annat, exempelvis Ukraina-affären





Posted on: 2016/5/11 21:38

Edited by Asgeir on 2016/5/11 21:54:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#4


See User information
Själv ser jag hellre att vi enar oss med Ryssland och står emot NATO:s erövringsturné av världen. Utan Sverige som transitland får NATO problem att attackera Ryssland och på så vis kan vi Svenskar stoppa (eller iallafall bromsa ett WW3. Listan påskriven.

Posted on: 2016/5/12 20:10
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#5


See User information
Jag bor i Danmark och här pratar man inte alls om Ryssland som ett hot och ändå är Danmark minst lika mycket i farozonen som Sverige om ryssarna skulle krångla på något sätt, eftersom Bornholm ligger så nära Kaliningradenklaven och danska flottan precis som Sverige har södra Östersjön som hemmavatten för sin flotta.

Det man talar om här är vikten av att ersätta dom utslitna och 40 år gamla stridsflygplanen med nya och det är ju en konstruktiv, vettig och nödvändig debatt.

"Rysshatet" och "Putin-aggressions-trådarna" är avsedda för svensk komsumtion!

Posted on: 2016/5/13 7:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skall vi ansluta oss till Det Stora Anfallet mot Ryssland?
#6


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

"Rysshatet" och "Putin-aggressions-trådarna" är avsedda för svensk komsumtion!

För att få oss att gå med i NAZI..förlåt jag menar NATO (Har så jäkla svårt att skilja dom åt bara, sorry)Eller iallafall tillåta NATO baser här i "Neutrala" Sverige (Världens mest NATO-anpassade land) Som alltid är det media som styr länder och dess politiker, och med Anti-Ryss propagandan dom kört med de senaste åren kanske Sverige blir ett NAZ...NATO land till slut.

Posted on: 2016/5/14 11:56
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
67 user(s) are online (67 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 67

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS