Vakencorner
|
Anonym
|
Mel
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Verkar som Mel är på väg att skaffa sig mycket ovänner...
http://news.aol.com/entertainment/mov ... rest/20060728161309990001 http://edition.cnn.com/2006/SHOWBIZ/M ... /28/gibson.dui/index.html |
||||
|
||||
|
Re: Mel
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Mel är ju en hjälte :) definationen på en lyckad människa
Posted on: 2006/7/30 14:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men det var väl inga sionister som tvingade i Mel en massa alkohol och sade åt honom att sätta sig bakom ratten?
Och det verkar inte så lite naivt att tro att Mel Gibson skulle vara vårt sista hopp. Flera bra poänger dock om de kriminella element som styr i Washington t.ex. Och det som de styrande i Israel gör i mellanöstern nu är ju groteskt. Ett plus också att artikelförfattaren hade den goda smaken att nämna Creedence Clearwater Revival. John Fogerty skrev ju en av 70-talets tuffaste smockor mot etablissemanget med "Fortunate son."
Posted on: 2006/7/31 10:22
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
... å andra sidan tror jag inte ens att en människa utan insikt skulle tro att Mel skaffar sig ovänner p.g.a. att han är alkoholist. Det är väl snarare p.g.a. vad han säger om mediabranschen som gör att bl.a. ADL ser honom som en ondsint människa!
http://www.adl.org/presrele/mise_00/4275_00.asp |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Gibson ute i kylan
USA Reaktionerna har varit starka sedan skådespelaren och filmproducenten Mel Gibson nyligen greps rattfull i Los Angeles. Vid gripandet skall Gibson bland annat ha sagt "Jävla judar. Judarna är skyldiga till alla krig i världen". Citaten publicerades på hemsidan tmz.com som drivs av juden Harvey Levin. Gibson har senare bett om ursäkt för uttalandena och skyller dem på sina alkoholproblem. "Efter att ha druckit alkohol i tisdags natt gjorde jag ett antal saker som var väldigt fel och över vilka jag skäms. Jag uppförde mig som en person helt bortom kontroll när jag greps, och sa saker som jag inte tror på och som är avskyvärda. Jag är djupt skamsen över allt jag sade. Jag skämde ut mig själv och min familj genom mitt uppträdande, och för det är jag djupt ledsen", skrev Gibson i ett utlåtande. Gibson är redan sedan tidigare illa sedd bland judiska grupper. Filmen "The Passion of the Christ" anklagades av flera judar för att vara "antisemitisk", men trots livliga protester genomförde Gibson ändå filmen. Det var i sig en oerhört ovanlig företelse då i regel inga filmer som strider mot judiska intressen produceras i västvärlden. Händelsen har därför satt ny fart på de judiska grupper som vill manövrera ut Gibson och det potentiella hot de ser i honom. Abraham Foxman, ledare för den judiska organisationen ADL, skriver i en kommentar att Gibsons ursäkt är otillräcklig och inte uttrycker någon ånger. Foxman skriver vidare att han "hoppas att Hollywood nu får klart för sig vem den intolerante mitt ibland dem är och att de kommer distansera sig från denna antisemit". Även Simon Wiesenthalcentret har uttryckt samma förhoppning. I en artikel för Los Angeles Times skriver den lesbiska judinnan Claudia Eller och Claire Hoffman om hur judarna i Hollywood reagerat på Gibsons uttalande. Hollywood grundades till övervägande del av, och studiorna styrs fortfarande huvudsakligen av, judiska chefer som [ordföranden för Sony Pictures Amy] Pascal. Trots det ville flera av de dussintals judiska chefer, producenter och agenter som kontaktades under måndagen endast uttrycka sin vrede privat. I typisk Hollywoodstil avstod de från att öppet kritisera - och möjligen fjärma - en mäktig stjärna och regissör som de skulle kunna tjäna mycket pengar på. Flera ur den judiska eliten i Hollywood uttrycker sig dock starkt kritiskt mot Gibson. "Att tjäna alla dina pengar från judar i Hollywood, och sedan ta ett par glas och säga att du hatar judar är chokerande", sa producenten av "Mr. and Mrs. Smith", Arnon Milchan, som är israelisk medborgare. Laura Ziskin, producenten till Spindelmannen, säger i en kommentar att hon inte kan tänka sig arbeta med Gibson efter det som inträffat. Idag beslutade dessutom tv-bolaget ABC, ägt av Disney som styrs av juden Robert Iger, att lägga ned Gibsons planerade miniserie om "Förintelsen". Framtiden tycks med andra ord vara väldigt osäker för Gibson trots hans snart 30-åriga filmkarriär.
Posted on: 2006/8/2 12:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men nu undrar jag en sak bara! Detta gäller inte Mels korkade behaviour i första hand men jag vill liksom knyta ihop säcken lite...
Så fort en skådis eller person inom media påpekar att Hollywood styrs av människor med judisk tro eller bakgrund så utpekas han som lögnare och antisemit. Tre minuter senare står alla de som kallat honom lögnare och antisemit tysta och tiger när de som skäller högst och har makt att styra stora delar av filmindustrin i Hollywood faktiskt visar sig vara av judisk tro eller bakgrund. Vad är detta i denna plötsliga blindhet som förnuftet tar slut och rädslan för att själv bli utpekad tar över? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login