vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Öppet brev till micro.
Angående vad du skriver HÄR

Hej micro!
När jag läser på här på vaken, att du som kritiserar för vad du kallar för makteliten praktiserar CENSUR, så blir jag förbannat rädd. Att du sitter där på din höga piedestal och skriker ut vad som är rätt och vad som är fel, pekar med hela handen och den andra på delet-knappen, får mig osökt att tänka på Nordkorea och Kina.
Om en som du finge sitta i maktens korridorer, så sätter jag min sista slant på att du skulle införa vatten och bröd till alla som inte tänker som dig.
Kan inte du för EN endaste gång ställa dig utanför dig själv och titta in. Jag tror att du då får se något intressant. Nämligen en väldigt liten, skrämd och ynklig figur.

Att starta ett forum på nätet som tar upp sådana kontroversiella frågor som görs här på vaken kräver sin MAN.
Är du denna man???
Att du inte kan ta kritik visar att du saknar ballar. Fan vet om inte du också sitter och kissar

Beträffande OSPA som du känner dig hotad av och vill banna, så måste jag säga att vad jag har kunnat läsa, så har han hitils ALDRIG fått svar på sina relevanta. Frågorna besvaras i regel med en motfråga, och så gör bara fega människor som inte har någonting att komma med. Känslan man får på detta forum är att den består av små människor som tror sig har fått en stor tanke. Det är patetiskt.

Uppskatta istället att det finns några här som inte köper Dina mer eller mindre galna idéer

Micro! Ta och skärp dig. Lägg av med dina diktatoriska fasoner. du är ingen GUD och kommer heller aldrig att bli det .Jag tror att du i grund botten vill väl, men du har uppenbarligen inte förmågan att nå dit.

Att se på vaken och förstå att den bedrivs som en sekt där alla vill sitta i sitt hörn och bara gotta sig i lyckan av att nara vaken är inte svårt att se. Här får du några exempel att fundera över.

Vaken.
Ny vaken.
Upplyst.
Sanningen.
Tro som oss annars…
VI och DOM.
CENSUR.
De som inte är med oss är mot oss = fienden.
En stor gud, med nåden i sin hand = micro.
Vi vet det andra inte vet.
Lakejer som sluter upp så fort det börjar osa bränt.
Om du har en annan uppfattning än oss, så är du en av dom. D.v.s. fiende.
Får sin tro från övergudar = Alan Watt och Alex Jones.
Tydliga fienden.
Tror sig ha stora tankar.
Svarar inte på frågor.
Tystar kritiker.
Har en tes.
O.S.V.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Öppet brev till micro.

See User information
Det finns alltid personer som inte har samma åsikter.

Cencurering av inlägg på vaken.se har hållits till ENBART de som innehåller personangrepp.

Banningar av medlemmar har bara skett några få gånger på alla dessa år (3 gånger tror jag).

Jag har flera gånger uttryckt vad jag tycker är bra och dåligt, men jag har inte dikterat vad som är ok.

Kritiken som framförs här tycker jag är gravt överdriven.

Jag erkänner att jag skrev vad jag tyckte om OSPA som person och jag håller med om att det inte var enligt forum reglerna. Vi behöver dock diskutera om den typen av användare är välkommna här.

Om man har ett forum om bergsklättrning så är det inte censur att ta bort inlägg om fildelning. Vart forum har sin inriktning. Vaken är inte till att diskutera alla frågor.

Posted on: 2006/8/3 16:02
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tog du i ända från tårna nu? ganska överdriven kritik enligt mig. Jag känner inte igen ditt nick. Ny här? Eller nytt ip? eller har jag bara missat dig sen tidigare?

Posted on: 2006/8/3 16:04

Anonym
1. Du följer uppenbarligen vaken.se sedan en längre tid och har något emot micro personligen. Antagligen finns du här under annat användarnamn också, varför kan du inte skriva eller kritisera privat och med din riktiga indentitet? Varför ska alla kritiker ständigt gömma sig?

2. Kul att du upprepar diktatoriska fasoner men aldrig definerar mer exakt hur han är en diktator. Bara för att du skriver "diktator" gör inte det att dina påhittade demoner blir "diktatorer".

3. Micro diskuterar med massor av personer hela tiden, IRL, online och vi är flera som diskuterar hur och vart vaken ska föras framåt, så du kan bara dumpa din bild om "ensam diktator-teori".

4. Du låter personligt arg och upprörd, du låter paranoid, du låter inte frisk. Jag tror att lösningen till din situation och vad du vill uppnå med denna okonkreta kritik finns inom dig och inte där ute. Känn efter igen.

Love, Peace and TRUE understanding.

Edited by void on 2006/8/3 16:35:01

See User information
Quote:

utsikt wrote:
Angående vad du skriver HÄR

Hej micro!
När jag läser på här på vaken, att du som kritiserar för vad du kallar för makteliten praktiserar CENSUR, så blir jag förbannat rädd. Att du sitter där på din höga piedestal och skriker ut vad som är rätt och vad som är fel, pekar med hela handen och den andra på delet-knappen, får mig osökt att tänka på Nordkorea och Kina.
Om en som du finge sitta i maktens korridorer, så sätter jag min sista slant på att du skulle införa vatten och bröd till alla som inte tänker som dig.
Kan inte du för EN endaste gång ställa dig utanför dig själv och titta in. Jag tror att du då får se något intressant. Nämligen en väldigt liten, skrämd och ynklig figur.

Att starta ett forum på nätet som tar upp sådana kontroversiella frågor som görs här på vaken kräver sin MAN.
Är du denna man???
Att du inte kan ta kritik visar att du saknar ballar. Fan vet om inte du också sitter och kissar

Beträffande OSPA som du känner dig hotad av och vill banna, så måste jag säga att vad jag har kunnat läsa, så har han hitils ALDRIG fått svar på sina relevanta. Frågorna besvaras i regel med en motfråga, och så gör bara fega människor som inte har någonting att komma med. Känslan man får på detta forum är att den består av små människor som tror sig har fått en stor tanke. Det är patetiskt.

Uppskatta istället att det finns några här som inte köper Dina mer eller mindre galna idéer

Micro! Ta och skärp dig. Lägg av med dina diktatoriska fasoner. du är ingen GUD och kommer heller aldrig att bli det .Jag tror att du i grund botten vill väl, men du har uppenbarligen inte förmågan att nå dit.

Att se på vaken och förstå att den bedrivs som en sekt där alla vill sitta i sitt hörn och bara gotta sig i lyckan av att nara vaken är inte svårt att se. Här får du några exempel att fundera över.

Vaken.
Ny vaken.
Upplyst.
Sanningen.
Tro som oss annars…
VI och DOM.
CENSUR.
De som inte är med oss är mot oss = fienden.
En stor gud, med nåden i sin hand = micro.
Vi vet det andra inte vet.
Lakejer som sluter upp så fort det börjar osa bränt.
Om du har en annan uppfattning än oss, så är du en av dom. D.v.s. fiende.
Får sin tro från övergudar = Alan Watt och Alex Jones.
Tydliga fienden.
Tror sig ha stora tankar.
Svarar inte på frågor.
Tystar kritiker.
Har en tes.
O.S.V.

Det finns en poäng i att man måste vara försiktig med censur och banningar och att det är högt i tak så att forumet inte blir en klubb för inbördes beundran.

Men om man cirklar runt på nätet, hittar ett forum vars åsikter man tycker är mer eller mindre galna och raljerar över medlemmarnas åsikter och skriver "Fan vet om du inte sitter ner och kissar, " är man en STOR MAN då?

Visa oss var dina intelligenta inlägg finns? Existerar de? Eller kritserar du bara för kritiserandets skull? För att projicera ut dina undertryckta känslor av hat?

Så gör bara små män.

Posted on: 2006/8/3 16:10
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Så gör bara små män.[/quote]

Så sant så.

Posted on: 2006/8/3 16:14

See User information
Kanske måste vi införa någon form av system där det finns flera nivåer av användare för att inte missnöjda sabbotörer skall logga in med nya namn och spy ut sin kritik åt höger och vänster.

Posted on: 2006/8/3 16:30
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Well Utsikt, that was nice to add your point of view here.

I have done so as well, I have points of view that may differ than other people.

Whatever.

Bottom line is this:

Vaken's forum has a use.

I found it through searching for information on Swedish power elite and like minded individuals willing to work towards informing otheres about such injustice particularily media silence around 911 and the powers behind the attacks.

I have little interest in debates, though continue them for reasons of exposing to OTHERS the disinformation tactics employed by those that never criticise the "party line" and in part to help newbies see how such people go about their tactics.

If someone disagrees with things, I think there is a place for it always, but discresion could be used.

A funeral is not the best place to hurl criticism about a near-relatives choice of footwear a few weeks before and a forum for discussing ideas is not necesarily one for DEBATING either.

We are all welcome to create such forums and I would imagine micro would be more than happy to give advice on how to.

I see vaken as a constructive place sharing ideas , investigation and tactics.

the creators and maintainers have all right to change or maintain it how the choose.

OSPA is a reminder of how some of us need attention or debate or so locked in a common way of thinking about the world.

The approach of her or his posts is usually an attack and criticism, and rarely constructive, if ever.

I think that says alot.

La la la...la la la---

Posted on: 2006/8/3 23:42

See User information
Quote:

efekt0 wrote:
Quote:
Kanske måste vi införa någon form av system där det finns flera nivåer av användare för att inte missnöjda sabbotörer skall logga in med nya namn och spy ut sin kritik åt höger och vänster.

varför inte bara skriva in "er loge" svenska frimureriet direkt istället..

speciellt med tanke på void's, maggot's och cee's expertis i att lobby'a bakom ryggen på folk som ska framstå som deras allierade.

På grund av dessa herrar valde jag att lägga ner vaken.sekt, men nu när du är tillbaka micro ville jag bara fråga om du vill ha tillbaka vaken.sekt t-shirten eller om jag ska slänga den??

för jag beblandar mig inte med manipulativa och viglande individer som påminner mer om politiker än uppvaknade medvetanden..

Cee tog karman ett rejält grepp om och visade hur kraftfull den är när man vänder sina medvetanden ryggen..

Void, jag hoppas karman låter bli dig, för dig vill jag helst mumsa på själv..

Välkommen till sthlm void.. jag har en rejäl klapp som väntar på dig..

tack för allt vaken.se

Geeeze!

Divide and RULE! In efekt0 here...

I suggest you start your own forum or site, and do things the way you see fit.

I also had misgivings about certain elements at Vaken.se about a month ago, and from what I understand, and with the rational discourse I had with several members here, all of whom are contributing people I might add, YOUR name came up almost EXCLUSIVELY in a way that could suggest that certain Vaken Admins were a bit naive and trusting in terms of allowing YOU such responsibilities.

What I heard, and you are welcome to defend them in a thread here, appears to show that you consistantly ip-banned people, were agressive and completely un-democratic.

Thats life isn't it?

Perhaps you were entrusted with responsibilities from well meaning people, naively so, and you misused and abused that trust. Perhaps you have anger issues to deal with and at a later time may find it fitting to contribute once again.

It appears that you have violated the trust of several people and created quite a spectacal here as to leave little room for your positive contribution on an adminastrative level.

And thats too bad really.

And if I have that wrong, as I was not DIRECTLY involved (not ip-banned or had my name changed or whatever) please let me know.

But the bottom line for me is this:

We work together collectively, in the open to create a strong viable wonderful world, and part of that is having a forum to share and spread information and to have a safe place to do that.

When a person violates another(s) trust it usually has far-reaching consequences.

I suggest you keep the shirt as a reminder of just that.

I also suggest that you put it behind you, see it as a VALUABLE lesson in life, and begin showing us here what you have to offer, and perhaps learn along with us as we go.

Mark

Posted on: 2006/8/4 11:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper