vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur pulveriserar man betong?

See User information
Jag ringde en ingenjör inom betong. Alltså han har lång erfarenhet av betong (35år)
Min fråga till honom var: Hur pulveriserar man betong? Om man släpper ett betongblock från 300 m (1kubik) På ett annat betonggolv. Pulveriseras det då? Nej det spricker sa han då. Sen frågade jag om man kunde pressa armerad betong så att det pulveriseras? Ex: om du utsätter det för 50 gånger dess vikt? Nej det spricker sa han då. OK men om man spränger betong då. Ja då kan det pulveriseras. Vad ska du göra om jag får fråga? Sa han då.

Det var knappast sprucken betong vi såg falla den dagen. Det var inte bara ett! Det var flera stycken pulvermoln den dagen. Och det var en JÄVLA massa betong i dom byggnaderna. Även om det var stål byggnader Så var alla hisschakten och golven av betong, samt bärande mellanväggar och mycket annat. Säger detta er något? Och hur fan kan material falla fritt fall genom annat material? Bara genom att eliminera materialet som det fallande materialet faller på. På något sätt har det lyckats med att få miljoner av människor att tro att det var korthus som stod där. Snacka om att försöka idiotförklara en hel värld.
Sök efter ingenjörer och betong. Ring eller skicka mail och fråga själv. Bilda din egen uppfatning.

Trevlig helg alla och lev väl.

Posted on: 2006/8/5 10:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur pulveriserar man betong?

See User information
Detta tyder ju på att det bara finns ett sätt att pulverisera betong på dvs genom sprängning!

Men det är klart det blev väl en jävla explosion av all den flygbränsle som antändes som fick alla våningar i WTC att pulveriseras..

Posted on: 2006/8/5 14:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper