Vakencorner
|
Vetenskap eller villfarelse
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vetenskap eller villfarelse är en bok som jag kan rekommendera samtliga här på vaken.
Finns på the pirate bay som talbok.
Posted on: 2006/8/7 22:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Vetenskap eller villfarelse
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Seeda!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Wikhall, där gick du över gränsen...Quote:
Ingen annan litteratur du kan rekommendera? Mein Kampf eller så? Das Kapital kanske? Det finns ingen rättvisa, heder eller opartiskhet i vakens självutnämnda elit. Det är fördjävligt...hur kan ni se er själva i ögonen,...och påstå att ni administratörer och vaken.se står upp för sanning, hålla ögat på eliten, debatt osv, osv. Ni är ju inte ett dugg bättre än svinen ni säger er hålla ett öga på. Sedan,...hur kommer det sig att ni sitter och övervakar alla vaken.se´s medlemmar? Ni, eller några utav er (jag vet en admin som gör det) sitter och kollar/spårar IP nummer på medlemmarna på vaken och leker privatdeckare. Ni är ju emot övervakning säger ni, men så övervakar ni själva? Återigen,...det är fördjävligt och det luktar korruption och "hålla varann om ryggen" lång väg. Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Wikhall, där gick du över gränsen...Citat:
Ingen annan litteratur du kan rekommendera? Mein Kampf eller så? Das Kapital kanske? Jag vet inte om ja tycker det är så farligt, men kommer det 10 såna här på rad nu i samma tråd kanske ja delar ut en varning. gränsen är skitsvår. och det är inte lätt att vara admin få en massa mail om "nu ska han bannas osv" "är inte det en varning?".mm Jag är ju inte mer än människa så vem vet kanske mitt humör styr vem som får varningar och inte (hur pokerspelandet har gått höhö) vi admins har nog eller verkar det som väldigt olik syn på vad som är ex personangrepp och så vidare det du skrev nu psilo om se sig i ögonen är väl ett personangrepp men ja skiter i det nu. (för ja åt nyss en bra frukost) www.maktmissbruk.se sedan att "spåra ip" är inte svårt för i varje inlägg som någon skriver står ens ip om man har admin rättigheter. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
För att få slut på tjafset och hemlighetsmakeriet kring ipnumren och ev proxys, slå på så att alla ser dem, samt vilka proxys man gått via (det ligger med i requestheadern till webservern) Om alla ser det så blir det inte så mycket snack om vem som är vad osv samt de som blivit beskyllda för att komma från samma ip får då en chans att rentvå eller avslöja sig, beroende på hur man ser på saken.
Posted on: 2006/8/8 9:14
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot, driver du med mig? Hur kan du anse att det är ett personangrepp att skriva; - "Det är fördjävligt...hur kan ni se er själva i ögonen,...och påstå att ni administratörer och vaken.se står upp för sanning, hålla ögat på eliten, debatt osv, osv." ???
Det är ju skrämmande om du och ni andra admins ser det som ett övertramp och ett personangrepp! Snacka om att vaken i så fall är i behov av terapi i form av riktiga och KOMPETENTA och KVALIFICERADE administratörer. Det är märkligt;...vem som helst kan tydligen bli admin på detta forum. Det ställs inga som helst krav i form av bildning, skolning, etik, opartiskhet, osv. Det är ju skandal!! Hälsningar; eran älskade Psilocyber |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nisse Hult!
... vilken bra ide! Då blir det ju inget mer tjafs om detta och alla kan direkt se vem som trollar runt för att få uppmärksamhet! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Maggot, driver du med mig? Hur kan du anse att det är ett personangrepp att skriva; - "Det är fördjävligt...hur kan ni se er själva i ögonen,...och påstå att ni administratörer och vaken.se står upp för sanning, hålla ögat på eliten, debatt osv, osv." ???
Det är ju skrämmande om du och ni andra admins ser det som ett övertramp och ett personangrepp! Snacka om att vaken i så fall är i behov av terapi i form av riktiga och KOMPETENTA och KVALIFICERADE administratörer. Det är märkligt;...vem som helst kan tydligen bli admin på detta forum. Det ställs inga som helst krav i form av bildning, skolning, etik, opartiskhet, osv. Det är ju skandal!! Hälsningar; eran älskade Psilocyber" hej psilo jag kan väl kanske inte direkt säga att det är ett personagnrepp men en liten kränkning iaf. klagomål välkomnas och det var väl ändå okej. ja tog en djup suck mest. sen är det bara ja som utalat så lämna void cee och micro utanför. kritiken är mot mig. vem som helst kan inte bli admin. vi som är admins idag har god kontakt med varandra och det är lixom A och O alla vi admins har träffat master micro privat o det ser iaf jag som något viktigt. ja vet inte om micro har ställt krav på mig ang bildning skolning etik. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"För att få slut på tjafset och hemlighetsmakeriet kring ipnumren och ev proxys, slå på så att alla ser dem, samt vilka proxys man gått via (det ligger med i requestheadern till webservern)
Om alla ser det så blir det inte så mycket snack om vem som är vad osv samt de som blivit beskyllda för att komma från samma ip får då en chans att rentvå eller avslöja sig, beroende på hur man ser på saken" svar: Jag är ju ingen dataexpert men kan det inte bli en fara med det ang "intigriteten på vaken.se" kan inte folk spåra en? alltså få reda på vem man är osv med hjälp av detta ip nummer Det vore ju inte så bra! annars så ser väl ja inga problem med det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot,...du säger att det är en "kränkning" nu istället,...vad baserar du det på? Är kritik mot att bli kallad för påhoppare en "kränkning"?
Nä, maggot,...DU skall inte vara en administratör innan du först lärt dig vad "kränkning" och "personliga påhopp" är. Det du uppenbarligen pysslar med är "ditt eget lilla krig emot mig",...och det går an att göra det nu när du är admin och har befogenheter att trycka på knappen av ren godtycklighet. Nu förstår jag varför vaken.se inte fungerar,...det är för att det inte finns regler för administratörerna, samt att det inte ställs några krav på bildning, kunskap, etik mm. * En admin bör kunna stava och skriva korrekt. * En admin skall inte falla för lobbyisters påverkan, eller övrigt grupptryck (kompisar, mm) * En person skall inte kunna bli en admin bara för att han är kompis med en admin, utan måste kvalificera till posten. Det måste till ett regelverk för hur en admin skall sköta sin uppgift. Skandal!! Psilo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De enda som vet exakt vem som varit ansluten till ett viss ipnummer vid en viss tidsperiod är ISP'n som man är ansluten till. Sedan behöver man inte visa hela numret.. tex så kan man filtrera bort den sista siffran och på så sätt få till en viss form av anonymitet inom sitt område.
Posted on: 2006/8/8 10:46
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kanske skulle ställa sig frågan varför någon överhuvudtaget tycker att det är viktigare att skapa konflikter på Vaken.se istället för att analysera och informera och på alla sätt försöka stoppa de tusentals meningslösa konflikter som pågår i världen utanför!
Det verkar så totalt meningslöst! Det är väl självklart att de som modererar på forumet skall göra allt som står i deras makt för att stoppa sånt beteende. Det kan ju givetvis finnas någon eller några som tycker det är roligt att försöka ta bort alla anständighetsgränser och utnyttja detta för sin egen vinnings skull, men det trodde jag var maktelitens huvudsakliga uppgift. Inte medlemmar på Vaken.se! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
svaren till psilo
"Maggot,...du säger att det är en "kränkning" nu istället,...vad baserar du det på? Är kritik mot att bli kallad för påhoppare en "kränkning"? svar: Okej ja ber om ursäkt ja kanske överreaggera "Nä, maggot,...DU skall inte vara en administratör innan du först lärt dig vad "kränkning" och "personliga påhopp" är." svar: jag är nog inte världens bästa admin, men skicka ett brev till fuhrern då och berätta din klagan och önskemål Det du uppenbarligen pysslar med är "ditt eget lilla krig emot mig",...och det går an att göra det nu när du är admin och har befogenheter att trycka på knappen av ren godtycklighet. svar: KRIG? lägg av! inga kommentarer punk. Nu förstår jag varför vaken.se inte fungerar,...det är för att det inte finns regler för administratörerna, samt att det inte ställs några krav på bildning, kunskap, etik mm. * En admin bör kunna stava och skriva korrekt. svar: ja det har du väl en STOR poäng ,men ja som admin ser mig själv som en "nödlösare". Ja finns här för att .Ex radera inlägg osv när de andra inte finns tillgängliga. Jag är väl inte den som ska skriva i nyheter och liknande. men möjligheten att radera inlägg ser ja ingen andledning till att ja inte ska få. * En admin skall inte falla för lobbyisters påverkan, eller övrigt grupptryck (kompisar, mm) håller med till 100% och tror och hoppas ja inte gör det jag var admin på vaken.se i början o sen slutade ja med det och sedan 2månader tillbax är ja det nu igen. * En person skall inte kunna bli en admin bara för att han är kompis med en admin, utan måste kvalificera till posten. svar: nej men ja anser att man måste ha förtroende "telekontakt" msn eller något på något sett ha kontakt med de andra. sedan kan du ta detta med void eller micro skicka ett mail. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Okej,...bra att du svarade på detta. Jag får språka lite med micro angående detta,...att man som admin måste kunna skilja på kritik och personliga påhopp,...det är ju viktigt för en admin att vara på det klara med detta.
Jag är inte ute efter bråk eller konflikter på vaken,...utan vill att det skall fungera på ett ordentligt och rättvist sätt. Det är viktigt att inte vissa behandlas olika än andra på forumet. Ni får ha en trevlig dag... Psilo ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skulle önska att..
Om man vill klaga på ett inlägg så gör det genom att privat meddelande till en moderator. Klagomål mot moderatörer ska ske direkt till administratörer istället för att skriva det i forumet. Vi administratörer kan och tar inte på oss ansvarer att agera dommare i alla fall vi är helt enkelt underbemannade och överarbetade. Idag finns det brist på moderatorer av flera anledningar. Det är svårt att hitta bra sådanna och det är inte många som vill ta på sig en sådan roll. Det skall finnas regler för moderatorer och dessa ska jag maggot och void disutera vid nästa möte.
Posted on: 2006/8/8 21:20
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag gjorde sopm säkert få andra på denna sida - jag läste boken.. eller är mitt i den (sid 230) Och här kommer mitt spontana och hjärtliga utlåtande!!!!!! Det är en jävla skit bok! För det första så verkar baktanken med boken vara att styra in ev. "fritänkare" på den allmänt vedertagna livsåskådningen. Den är präglad av ett bevis krävande tankesätt helt utan känsla för de stora ämnena i livet. Boken är skriven av flera författare - och de är inte speciellt imponerande personer som bidragit till bokens omfång. Känslan av att sitta vid skolbänken igen är överväldigande. Visserligen har det sina fördelar då mycket man redan läst (och för den delen avancerat ifrån) upprepas. Det är inga djupa insikter som erbjuds utan snarare torra vetenskaplig skepsis som delges. Den är till 100% anpassad efter officiell forskning och snuddar endast vid ett fåtal tillfällen på det som jag HOPPAS att personer på detta forum är verkligt intresserade av - *den dolda kunskap som finns* Men det är intressanta ämnen som berörs... men bokens författare lyckas med att ta död på spänningen - och ersätter den med trolösa sucktanden. Den som läser denna bok måste vara med på att reflektera över dubbeltwisten i agendan - den är till för att tysta själens längtan efter evigheten!
Posted on: 2008/11/17 16:44
|
|||
|
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login