vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

Re: Terrorbevisen offentliga?

See User information
Jocce wrote: Är inte uttrycket "önskat sig" att lägga in en egen tolkning av något skrivet.

Fan jag skrev tidigare idag ett långt svar med referenser till Zbigniew Brzezinskis användande av uttrycket Pearl Harbour.

Men av någon anledning försvann det i samma ögonblick jag skulle posta det. Är det någon tidsbegränsning på Vakens cookies?

Tillbaka till din fråga! Jo det är kanske att tolka det som skrivet men knappast en feltolkning. Det finns en orsak att dom tagit med denna passus i sin publikation.

Att skriva att USAs världsdominans är beroende av rekommenderade kraftmätningar, ockupation och krig. Samt i en konklusion påpeka att detta kommer att ta tid om inte en katalytisk katastrof drabbar landet och förlöser dom krafter som krävs är inte bara att "önksa sig det" utan snarare att rekommendera det.

PNACS dokument Rebuilding Americas Defenses är i princip en replik till tidigare dokument med samma rekommendationer.

Cheney/Wolfowitz författade 1992 ett strategi memorandum till försvarsministeriet i vilket dom för fösta gången öppet talade om USAs behov att ta tillfället i akt och garantera sin roll som enda världssupermakt. Detta omfattade bland annat kontroll av centralasiens naturtillgångar men också andra ideer såsom att hindra EU från att bilda en militär union och bli oberoende av NATO.

1997 Utvecklar Zbigniew Brzezinski denna strategi i sin bok The Grand Chezzboard.

Här är några citat:

"...The last decade of the twentieth century has witnessed a tectonic shift in world affairs. For the first time ever, a non-Eurasian power has emerged not only as a key arbiter of Eurasian power relations but also as the world's paramount power. The defeat and collapse of the Soviet Union was the final step in the rapid ascendance of a Western Hemisphere power, the United States, as the sole and, indeed, the first truly global power... (p. xiii)

"The attitude of the American public toward the external projection of American power has been much more ambivalent. The public supported America's engagement in World War II largely because of the shock effect of the Japanese attack on Pearl Harbor. (pp 24-5)

It is also a fact that America is too democratic at home to be autocratic abroad. This limits the use of America's power, especially its capacity for military intimidation. Never before has a populist democracy attained international supremacy. But the pursuit of power is not a goal that commands popular passion, except in conditions of a sudden threat or challenge to the public's sense of domestic well-being. The economic self-denial (that is, defense spending) and the human sacrifice (casualties, even among professional soldiers) required in the effort are uncongenial to democratic instincts. Democracy is inimical to imperial mobilization." (p.35)

"Moreover, as America becomes an increasingly multi-cultural society, it may find it more difficult to fashion a consensus on foreign policy issues, except in the circumstance of a truly massive and widely perceived direct external threat." (p. 211)

Som du märker använder Zbigniew begreppet Pearl Harbour som den förlösande faktor som tillät USA att ge sig in i Andra Världskriget trots att opinionen innan dess varit starkt emot en inblandning.

Han beskriver också hur ett framväxande multikulturellt samhälle försvårar möjligheterna att skapa koncensus kring krig och ockupation och hur det strider mot den goda självbild Amerikanerna har av sitt demokratiska samhälle.

Så när dessa killar snackar om Pearl Harbour så pratar dom ett verktyg för att vända opinionen. Att skapa ett yttre hot som skrämmer folket till medgörlighet.

PNAC referns till Pearl Harbour har precis den innebörden. Man efterlyser en koncensus bland krigshökarna att ta till extraordinära medel för att skynda på processen.

Zbigniew Brzezinski talar också 1997 om ett "window of opportunity" på 10-20 år innan en rivaliserande supermakt eller koalision av supermakter hotar USA.

Med tanke på misslyckandet i Irak 1993, flera andra PsyOps som misslyckats med attackerna mot Oklahoma Federal Building, WTC m.fl bör man betrakta 911 som en desperat åtgärd.

Posted on: 2006/8/7 17:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Såg att OSPA hade svarat så jag ändrar lite..

Vart tog vingarna vägen!?!?!?!??!!
In i Pentagon eller ute på gräset??

Jocce<-- Men vänta nu , vingar brinner väl inte upp på några sekunder väl?

Eftersom det finns märken i betong fundamentet vid ett fönster så måste väl vingarna vara antingen inne i Pentagon eller på gräset, mer troligt på gräsmattan?

Dom bilder som är tagna från Pentagon är ju tagna precis efter och det finns inga vingar eller nåt annat Boeingmaterial utanför Pentagon..

Eftersom vingarna gick sönder i små små delar så kommer dom att hamna på ett stort område, rent fysiskt så kommer dom små delarna fortsätta in i Pentagon och en del kommer att kastas tillbaka tack vare explosionen som jetbränslet orsakar.

Det finns delar på gräsmattan, att skriva att det inte finns trollar inte bort bilder som denna.

Resized Image

Dessutom visar dom att det ligger massor av delar på gräsmattan, dels från planet dels inne från Pentagon.

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Men vänta nu, vingar brinner väl inte upp på några sekunder väl?

Är den frågan verkligen allvarligt menad?

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Jo det är kanske att tolka det som skrivet men knappast en feltolkning. Det finns en orsak att dom tagit med denna passus i sin publikation.

Vilken är den orsaken och hur vet du det? Jag har också läst dokumentet och hittar inget.

See User information
Jocce wrote: Vilken är den orsaken och hur vet du det? Jag har också läst dokumentet och hittar inget.

Du behöver inte göra dig dummare än vad du är. Ursäkta det starka språket, men orsaken till varför dom tar med den passusen är väl troligtvis inte utskrivet i dokumentet.

Du förstår nog vad jag menar om du läser hela mitt inlägg om vad innebörden av att nämna Pearl Harbour är. Pearl Harbour refereras inte till i dessa sammanhang som en historisk tragedi utan som ett verktyg för att skapa konscensus bland folket.

Brzezinski skriver bland annat :
But the pursuit of power is not a goal that commands popular passion, except in conditions of a sudden threat or challenge to the public's sense of domestic well-being. The economic self-denial (that is, defense spending) and the human sacrifice (casualties, even among professional soldiers) required in the effort are uncongenial to democratic instincts. Democracy is inimical to imperial mobilization." (p.35)

Med vilket han menar: "vi får inget stöd för våra planer eller pengar från kongressen för vårt krig om vi inte skrämmer skiten ur dom - för dom fattar inte vad som är bra för dom".

Syftet med PNACS Rebuilding Americas Defenses... är att övertyga Kongress, Senat, Pentagon och sittande administration att militär dominans i central asien är nödvändig. Helt i linje med Bzezinskis och tidigare Wolfowitz/Cheneys rekomendationer.

Varför tar man då med meningen: "the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event -- like a new Pearl Harbor." ?

Jo därför att man vill syfta till att det finns en möjlighet att påskynda förloppet. Kan du komma på en annan mening?

Posted on: 2006/8/8 10:20

Anonym
Quote:
Kan du komma på en annan mening?

Nope, men jag försöker undvika att tolka andras uttryck utifrån mina egna förutfattade meningar. Men, om jag lägger manken till kan man väl tänka sig något av följande:

1. Vi måste försöka övertala japanerna att anfalla oss.
2. Vi hoppas att japanerna anfaller oss.
3. Förhoppningsvis anfaller i alla fall någon oss och då j**lar har vi ett bra läge.

Mycket mycket längre ner på min lista kommer:
xx. Vi måste anfalla oss själva.

Men som sagt var, det är bara spekulationer.

See User information
Helt ny här, har börjat läsa på mig om 9/11 och trodde helt på den officiella förklaringen först men har börjat undra lite... säger inte att jag tror på alla konspirationer om att USA attackerade sig själva osv. men det finns många saker som inte riktigt räcker för mig i den officiella versionen... nog om det... det enda jag vill veta just nu är:

cicero har frågat gång på gång hur det kan komma sig att ett plan gjort av diverse metaller osv kan försvinna så gott som helt men det finns helt intakta kroppar kvar?

den frågan är den enda jag vill ha svar på OSPA. Jag vill läsa på mig om allt det andra mera innan jag ställer frågor men just hur det kan komma sig undrar jag... du verkar vara den enda som ignorerar den frågan just nu.

Tack o hej

Posted on: 2006/8/8 15:16

Anonym
Quote:

muglert wrote:
Helt ny här, har börjat läsa på mig om 9/11 och trodde helt på den officiella förklaringen först men har börjat undra lite... säger inte att jag tror på alla konspirationer om att USA attackerade sig själva osv. men det finns många saker som inte riktigt räcker för mig i den officiella versionen... nog om det... det enda jag vill veta just nu är:

cicero har frågat gång på gång hur det kan komma sig att ett plan gjort av diverse metaller osv kan försvinna så gott som helt men det finns helt intakta kroppar kvar?

den frågan är den enda jag vill ha svar på OSPA. Jag vill läsa på mig om allt det andra mera innan jag ställer frågor men just hur det kan komma sig undrar jag... du verkar vara den enda som ignorerar den frågan just nu.

Tack o hej

Vilka källor har du för att planet har försvunnit?

Det finns EN bild på en intakt kropp, som är offentlig, det finns fler bilder på kroppar som inte är intakta.

/Gert

See User information
Jocce: du måste vara en av dom där fantastiskt objektiva människorna som bara finns i fantasin.

Självklart tolkar jag andras mening utifrån min erfarenhet och kunskap det du kallar förutfattad mening.

Oavett om PNAC och Brzezinski/CFR menar hoppas att dom attackerar oss eller kanske kan vi lura dom är det en fördummande flummig beskrivning och knappast något en geostrateg eller säkerhetsrådgivare skulle skriva under på.

Det är väl ingen som hoppas att dom skall bli attackerade.

När PNAC och Brzezinski talar om Pearl Harbour så talar dom om ett verktyg inte en surprise attack. Det framgår tydligt i framför allt Brzezinskis argumentation och om möjligt lite mindre tydligt i Rebuilding Americas defenses.

Oavsett din eller min tro på vad deras syfte varit med denna väl utvalda passus så hände det i verkligheten. En grupp galna maktstrateger kommer i kontroll över Vita Huset, Pentagon och NSA och vips som av en slump händer ett nytt Pearl Harbour som dom i flera år beskrivit som en intressant påskyndande katalytisk händelse.

Vilken jävla timing! Här sitter vi och hoppas att dom skall attackera oss och så gör dom det! Tjoho fram med planerna på invasioni Irak som vi sammanställde "förra året" långt innan vi visste att dom skulle attackera oss.

Posted on: 2006/8/8 16:08

See User information
cicero <-- Bra poänger...

muglert <--- välkommen, hoppas du joinar oss i denna stora utmaning att försöka på svenska folket att inse saker och ting..

För övrigt verkar det som om den Svenska chemtrailbesprutningen/3G fungerar klockrent..*suck*

OSPA <-- Först visar du en bild på "vingavtryck" i betongpelare, dessa sägs komma från vingarna på en Boeing, vad hände sedan, gick dessa vingar igenom betongpelaren men lämnade dessa avtryck kvar på denna intakta pelare?? Du kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar!

OM denna pelare står kvar och är intakt, vad hände med vingen, fällde den ihop sig som en fällkniv och följde med planet in i Pentagon??

Menar du att dessa stora vingar sprängdes sönder till små,små plåt/aluminiumbitar..

Du förstår inte denna motsägelse?

Posted on: 2006/8/8 16:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
OSPA <-- Först visar du en bild på "vingavtryck" i betongpelare, dessa sägs komma från vingarna på en Boeing, vad hände sedan, gick dessa vingar igenom betongpelaren men lämnade dessa avtryck kvar på denna intakta pelare?? Du kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar!

OM denna pelare står kvar och är intakt, vad hände med vingen, fällde den ihop sig som en fällkniv och följde med planet in i Pentagon??

Menar du att dessa stora vingar sprängdes sönder till små,små plåt/aluminiumbitar..

Skall du referera vad JAG skriver och lämnar källor och förväntar dig svar så skall du inte förvränga det du ser eller läser.

Pelaren är INTE intakt som du skriver.

Så dina frågor är inte längre relevanta för disskusionen.

Ställ om dina frågor och gör det rätt denna gång.

Ingen egen tänkande person kan påstå att denna pelare är intakt.

Resized Image

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

TeBe wrote:

Skall du referera vad JAG skriver och lämnar källor och förväntar dig svar så skall du inte förvränga det du ser eller läser.

Pelaren är INTE intakt som du skriver.

Så dina frågor är inte längre relevanta för disskusionen.

Ställ om dina frågor och gör det rätt denna gång.

Ingen egen tänkande person kan påstå att denna pelare är intakt.

Resized Image

Ospa?
Hur bevisar detta foto att en vinge träffade pelarna? Är det för att den officiella versionen säger det. eller kanske för att det står så på fotot? eller drar du egna slutsatser av fotot? Sen får du gärna bevisa att detta foto verkligen är från pentagon. Mina ögon hittar inte denna fasdbild från övriga foton. Kan du hjälpa mig med det?

Posted on: 2006/8/8 18:12
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.

Anonym
Quote:

NoMoreWar wrote:Mina ögon hittar inte denna fasdbild från övriga foton. Kan du hjälpa mig med det?

Före kollapsen: http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/4.jpg (lite till höger om mitten)
Efter kollapsen: http://www.dodmedia.osd.mil/Assets/2003/Navy/DN-SD-03-08935.JPG

Anonym
Quote:

NoMoreWar wrote:
Ospa?
Hur bevisar detta foto att en vinge träffade pelarna? Är det för att den officiella versionen säger det. eller kanske för att det står så på fotot? eller drar du egna slutsatser av fotot? Sen får du gärna bevisa att detta foto verkligen är från pentagon. Mina ögon hittar inte denna fasdbild från övriga foton. Kan du hjälpa mig med det?

Ja..

1 minut med Google ställer till det för dig en del tydligen.

Men du skall ha "cred" för att du ifrågasätter, hoppas att det gäller åt andra hållet också? Vilket jag tvivlar på.

Här kommer en till bild på samma ställe.

http://pentagon.batcave.net/other.html

På den nedre delen av sida så finns det en bild! Det är bilden med en brandman på nere till vänster.

/Gert

See User information
OSPA <-- Klart som fan att den inte är helt orörd, det ser väl alla, men du förstår absolut inte vad jag menar med "intakt" eller hur, den står fortfarande upp och ingen vinge har penetrerat den, svara på frågan istället, vart är vingarna? Vad hände med dom??

Sen kan du leta reda på bilder på dom stora motorerna när du ändå håller på, den lilla motorn har jag redan sett så kom inte dragandes med den..

zpz <-- Bra att du väljer en bild som man inte ser ett jota på för att dom sprutar skum i hela bilden.. Och den andra är tagen från långt håll så man inte kan se den enligt er träffade del av Pentagon!?!

Posted on: 2006/8/8 18:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Vilka källor har du för att planet har försvunnit?

Det finns EN bild på en intakt kropp, som är offentlig, det finns fler bilder på kroppar som inte är intakta.
/Gert

Jag använder bara alla bilder som släppts på kraschen (som jag hittat än så länge iaf), och sen har jag sök och kollat på många andra krascher (i mängder av olika senarion) och vad jag märkt och undrar över är varför det är så fruktansvärt lite delar och alla i små delar som visats på fotona...

(trots att pentagon är en av världens bäst bevakade områden, det borde finnas fler bilder och bättre video upptagningar)

Aldrig har jag sett en krasch med så få och bara små delar att folk kan bära dom med bara händerna. Jag vill ha en vettig förklaring på det, inte bara en massa snack om att det brann upp eller liknande för då skulle dom ALDRIG kunnat identifiera så många av passagerarna som dom säger att dom lyckats med... för många hade varit för sönder brända och sönder slitna för att kunna identifiera (även med dna teknik och tandavtryck m.m.)
Ge mig en vettig och trolig förklaring till det så ändrar jag mer än gärna åsikt...

Posted on: 2006/8/8 19:04
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
zpz.
Den nedre länken funkar inte.
ospa
Jag ser fortfarande skilnader på bilderna du länkade till. De går inte 100% ihop. jag ser brister. sen är bilderna alldeles för suddiga för att påpeka felen och börja diskutera. har du bättre bilder? eller kan zpz ta fram den andra länken?

Posted on: 2006/8/8 19:06

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
OSPA <-- Klart som fan att den inte är helt orörd, det ser väl alla, men du förstår absolut inte vad jag menar med "intakt" eller hur, den står fortfarande upp och ingen vinge har penetrerat den, svara på frågan istället, vart är vingarna? Vad hände med dom??

Sen kan du leta reda på bilder på dom stora motorerna när du ändå håller på, den lilla motorn har jag redan sett så kom inte dragandes med den..

zpz <-- Bra att du väljer en bild som man inte ser ett jota på för att dom sprutar skum i hela bilden.. Och den andra är tagen från långt håll så man inte kan se den enligt er träffade del av Pentagon!?!

Då så, pelaren är INTE intakt, bra.

Titta på bilderna som jag visar i tråden och sen tänk lite själv, vart tror du vingarna är?

Vingarna är till storleken sett dom lättaste delarna på ett Boeing 757, träffen i över 800 km/h slår sönder vingarna i mindre delar som kommer att hamna till största delen inne i Pentagon, men det kommer naturligtvis att hamna rester på gräsmattan också.

Sen far du med osanningar igen. INGEN annan är konspiratörer har påstått att bilderna föreställer motorer, utan delar av motorer.
Du vet ju inte vilken sorts motorer som avses i detta fall. När du tagit reda på vilken sort som satt på denna Boeing 757, så kan jag visa dig liter bilder som inte kommer att vara smickrande för dig.

/Gert

Anonym
Quote:

muglert wrote:

Jag använder bara alla bilder som släppts på kraschen (som jag hittat än så länge iaf), och sen har jag sök och kollat på många andra krascher (i mängder av olika senarion) och vad jag märkt och undrar över är varför det är så fruktansvärt lite delar och alla i små delar som visats på fotona...

(trots att pentagon är en av världens bäst bevakade områden, det borde finnas fler bilder och bättre video upptagningar)

Aldrig har jag sett en krasch med så få och bara små delar att folk kan bära dom med bara händerna. Jag vill ha en vettig förklaring på det, inte bara en massa snack om att det brann upp eller liknande för då skulle dom ALDRIG kunnat identifiera så många av passagerarna som dom säger att dom lyckats med... för många hade varit för sönder brända och sönder slitna för att kunna identifiera (även med dna teknik och tandavtryck m.m.)
Ge mig en vettig och trolig förklaring till det så ändrar jag mer än gärna åsikt...

Det står ingenstans i någon officiell rapport att något plan har försvunnit, detta har blinda konspiratörer hittat på, det finns massor av bilder här i tråden som visar delar från ett Boeing 757, till du har hittat på en annan förklaring så sover jag väldigt gott på nätterna.

Hur många krascher med passagerarflygplan har du sett?

För du gör en jämförelse och då måste väl du tagit med i beräkningen att det skall vara ett Boeing 757, ca 800km/h och en förstärkt vägg.

Jag är väldigt intresserad av en sådan jämförelse, har du någon länk till sådan krasch?

Får om du tycker att det inte stämmer och du letar så lär du ha jämfört med något.

Hit med länken då!!

För att kunna id säkra personerna räcker det med ett hårstrå!

Anonym
Markerade för bättre tydlighet.. men det finns väl bättre bilder.

vafan.. försöker posta länkar till imageshack men får bara

Forbidden
You don't have permission to access /modules/newbb/post.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

http://img417. imageshack.us/img417/3790/closeoi1.jpg
http://img314. imageshack.us/img314/2336/beforege7.jpg
http://img326. imageshack.us/img326/9728/afterwk7.jpg

Ta bort mellanslagen...

Anonym
Quote:

NoMoreWar wrote:
ospa
Jag ser fortfarande skilnader på bilderna du länkade till. De går inte 100% ihop. jag ser brister. sen är bilderna alldeles för suddiga för att påpeka felen och börja diskutera. har du bättre bilder? eller kan zpz ta fram den andra länken?

Du skall inte se "skillnader" du skall se likheterna för dom visar samma område från olika håll!

I huvudhöjd med brandmannen i bakrunden ser du samma område som jag tidigare länkat till.

Du ser 2 st vita fyrkanter som synns jätte bra i "hjäss" höjd på brandmannen i bakgrunden..

/Gert

See User information
OSPA <<-- Sluta med dina nervärderande kommentarer om att man är en konspiratör..

Som VANLIGT så svarar du med att förvränga/ifrågasätta/dissekera ord eller meningar, PATETISKT LÅGT!!

Visa mig bilderna på motorerna istället för att dalta med vilken typ av motor vi snackar om, vet redan vilken typ av motor det handlar om..

Denna kanske:
Resized Image
Till skillnad mot denna pluttiga :
Resized Image

1. Jet Engines are made of Titanium.
2. Titanium melts at 1600 degrees Celsius
3. The maximum possible temperature a hydro-carbon fire can reach in our atmosphere is 825 degrees Celsius.

Posted on: 2006/8/8 19:26

/Benjamin Franklin

See User information
Ospa.
Jag tittar på de bilder som du länkade tidigare:
http://pentagon.batcave.net/other.html
om jag kollar fotot allra längst ner. Så är det lite märkligt. Menar du att flygplanskroppen flög intakt genom pentagons fasad. Och sedan fortsatte rakt in och penetrerade även den väggen utan att flygplanskroppen gick sönder. Eller hur uppstod hålet inne i pentagon? Ett flygplan?

Posted on: 2006/8/8 19:27

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

NoMoreWar wrote:
ospa

Du skall inte se "skillnader" du skall se likheterna för dom visar samma område från olika håll!

I huvudhöjd med brandmannen i bakrunden ser du samma område som jag tidigare länkat till.

Du ser 2 st vita fyrkanter som synns jätte bra i "hjäss" höjd på brandmannen i bakgrunden..

/Gert

Jo. Jag ser fotot och vet vad du syftar på. Men jag ser fortfarande skillnader. Bättre foton?
zpz. funkar fortfarande inte.

Posted on: 2006/8/8 19:31

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper