vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:
cicero:
Sen har vi uppgifter om att den flank som träffades var tömd p.g.a. renovering. Att Donald Rumsfeld sa till sina kollegor "We are next" efter att planen träffade WTC. Samt att Pentagon övat just en flygplans attack mot Pentagon månader innan 911.

Så dom här detaljerna vi diskuterar är petitesser i sammanhanget. Och skuldbilden är så övertygande att frågan om det var en Boeing eller inte är ovidkommande.


Strunta i hårda, kalla fakta? Är det inte så USA gör i Guantanamo där de på ett avskyvärt sätt håller människor inlåsta endast grundat på lösa spekulationer och vaga indicier, helt utan "hard evidence"?

Jag gillar inte den stilen och trodde inte du gjorde det heller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

NoMoreWar wrote:

Jo. Jag ser fotot och vet vad du syftar på. Men jag ser fortfarande skillnader. Bättre foton?


Beskriv skillnaderna!

Du bad om ett foto som visar att det första är från Pentagon, det är gjort.

zpz, dina bilder är jätte bra, det går inte att missa platsen längre. Fast blundar man riktigt hårt så kanske...

/Gert


Det är väl det som är problemet, OSPA och zpz blundar för mkt, men det är ju i det stadiumet man befinner sig när man inte är vaken.. Men ni är välkomna över till våran sida när som helst, tyvärr verkar det vara svårt för er!

Om det nu är offentligt dokumenterat att Tonkin Bay,PEARL HARBOR var en bluff eftersom F.D.R. visste om att japsarna skulle attackera, det är offentligt dokumenterat och erkänt att C.I.A. har störtat demokratiskt valda presidenter sedan andra världskriget, Operation Gladio är offentligt erkänt som terrorism mot civilbefolkning.. mm. Detta är offentligt dokumenterat i många länder att den sittande regeringen gör terrorhandlingar mot sin egen befolkning..

Sen kan man ju lägga till alla biologiska,kemiska samt mindcontrol experiment på sina egna soldater och civila som utförts med eller utan deras egna medgivande som är dokumenterade sedan länge! Och i dagens läge så är vi framme vid HAARP,Chemtrailz experiment som utförs utan civilbefolkningens godkännande och ens vetskap!?

SER NI INTE MÖNSTRET!?? Läs på lite om detta så ni får en djupare insikt om vad amerikanarna har blivit uttsatta för, sedan andra världskriget!

Posted on: 2006/8/9 16:54
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
precis jag sagt det förr, läs på lite så är 9/11 händelsen inte så chockerande mer uppenbar att den skulle inträffa.

Posted on: 2006/8/9 17:00
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

TeBe wrote:
Det är väl det som är problemet, OSPA och zpz blundar för mkt, men det är ju i det stadiumet man befinner sig när man inte är vaken.. Men ni är välkomna över till våran sida när som helst, tyvärr verkar det vara svårt för er!

Om det nu är offentligt dokumenterat att Tonkin Bay,PEARL HARBOR var en bluff eftersom F.D.R. visste om att japsarna skulle attackera, det är offentligt dokumenterat och erkänt att C.I.A. har störtat demokratiskt valda presidenter sedan andra världskriget, Operation Gladio är offentligt erkänt som terrorism mot civilbefolkning.. mm. Detta är offentligt dokumenterat i många länder att den sittande regeringen gör terrorhandlingar mot sin egen befolkning..

Sen kan man ju lägga till alla biologiska,kemiska samt mindcontrol experiment på sina egna soldater och civila som utförts med eller utan deras egna medgivande som är dokumenterade sedan länge! Och i dagens läge så är vi framme vid HAARP,Chemtrailz experiment som utförs utan civilbefolkningens godkännande och ens vetskap!?

SER NI INTE MÖNSTRET!?? Läs på lite om detta så ni får en djupare insikt om vad amerikanarna har blivit uttsatta för, sedan andra världskriget!


Jag ser ett klart mönster i din sk. debatt teknik, nämligen, slänga fram ett påstående. Det spelar inte någon roll om det är sant eller inte.

Någon bevisar ett antal felaktigheter i ditt inlägg och överbevisar dig lätt med några rader info. och länkar.

Ditt svar? Ja som nu ungefär du skriver ett inlägg som är väldigt intressant men som INTE har något med det vi diskuterade från början!

Jag är mycket tveksam till USA och deras politik, men det ger mig knappast rätten att gå ut och hitta på saker för att visa bristerna, eller hur?

Det finns massor av bättre sätt.

Ledsen men nu blir jag lite OT, men det känns som jag måste få förklara min ståndpunkt i politiken, den politik som inte har något med det felaktiga i 9/11 och göra.

Ta bara det senaste om Irak kriget, den största uppmärksamheten om Irak kriget i USA sker i landsorts tidningar, dvs, det skrivs om någon man känner, därför är det också i mindre orter där opinionen har vänt kraftigast MOT kriget.

Jag demonstrerade mot Irak kriget förra månaden. Det är min insats i detta.

Jag hade velat hålla min politiska sida borta från detta men det verkar oundvikligt just nu.

Så varför inte koncentrera sig på det som är sant, det finns tillräckligt med sanna historier om USA för att vända en opinion i stället för att hitta på massa saker.


Så vem det är som blundar för vad det TEBE har du ingen aning om. Men att sprida påhittade historier är inte MER kreativt än att göra som jag gjort, visat mitt missnöje med andra som drabbats av kriget. Det ändå dom som skall rösta 2008.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Kära OSPA, har du läst på om allt jag skrev i tidigare inlägg??
Men visst rösta på som vanligt du! Du har ju inte en blekaste aning om den stora lögn som vi människor är utsatta för!

Har du läst på om MKULTRA?

Har du läst på om chemtrailz/HAARP?

Har du läst på om OPERATION NORTHWOODS?

Har du läst på om PEARL HARBOR?

Har du läst på om störtningen av Mossadeq i Iran?

Har du läst på om OPERATION GLADIO?

Har du läst på om TONKIN BAY Incidenten?

Du tror säkert att alla dessa "konspirationsteorier" inte har någon substans alls?

Vad tror du att människor sa om dom som påstod tex att PEARL HARBOR var ett insider job? Jag tror att dom utpekades som konspirationsteoretiker, eller hur?? I dag vet vi ju att det var ett insider job mer eller mindre, så dom hade rätt! Tror du inte detta pågår idag med ännu mer sofistikerade vapen,tillvägagångssätt??

Detta gäller ju även alla som tror på UFOs dom blir ju oxo utpekade som några foliehattar mm..

Posted on: 2006/8/9 18:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

TeBe wrote:
Kära OSPA, har du läst på om allt jag skrev i tidigare inlägg??
Men visst rösta på som vanligt du! Du har ju inte en blekaste aning om den stora lögn som vi människor är utsatta för!

Har du läst på om MKULTRA?

Har du läst på om chemtrailz/HAARP?

Har du läst på om OPERATION NORTHWOODS?

Har du läst på om PEARL HARBOR?

Har du läst på om störtningen av Mossadeq i Iran?

Har du läst på om OPERATION GLADIO?

Har du läst på om TONKIN BAY Incidenten?

Du tror säkert att alla dessa "konspirationsteorier" inte har någon substans alls?

Vad tror du att människor sa om dom som påstod tex att PEARL HARBOR var ett insider job? Jag tror att dom utpekades som konspirationsteoretiker, eller hur?? I dag vet vi ju att det var ett insider job mer eller mindre, så dom hade rätt! Tror du inte detta pågår idag med ännu mer sofistikerade vapen,tillvägagångssätt??

Detta gäller ju även alla som tror på UFOs dom blir ju oxo utpekade som några foliehattar mm..


Du kommer fortfarande med spekulationer utan bevis, skall du kunna påverka så kommer dina påståenden granskas av dom flesta, klarar dom inte en granskning så är du rökt. Tyvärr, " the real deal".

Så använd inte Loose Change för att visa på att USA är ett ont land med en korrupt regering. Använd fakta i stället, och vill du att jag skall läsa något så är det ju bra om du kan hänvisa till något!

Lösa spekulationer klarar sig inte ute i den fria världen, det granskas och det görs ofta, missar.

Dessutom så har inte Pearl Harbor konspirationen bevisats på något sätt, det du kallar bevis accepteras INTE av majoriteten på jorden.

Utnyttja i stället det som kan bevisas, missen med mass-förstörelse vapnen i Irak som inte hittades, Iran-Contras affären, Clinton och Bush privata affärer, detta kan ju bevisas. Skit i dessa hemsidor som ljuger om det mesta, ställ samma krav på det du själv skall skriva som du ställer på andra. Då har du kommit en bra bit på vägen.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

NoMoreWar wrote:

Jo. Jag ser fotot och vet vad du syftar på. Men jag ser fortfarande skillnader. Bättre foton?


Beskriv skillnaderna!

Du bad om ett foto som visar att det första är från Pentagon, det är gjort.

zpz, dina bilder är jätte bra, det går inte att missa platsen längre. Fast blundar man riktigt hårt så kanske...

/Gert





Som jag sa tidigare så är fotorna alldeles för för suddiga för att diskutera. resterande länkar funkar fortfarande inte för mig.

hur kan jag helt säkert veta att landningstället på föregående sida(sid 14) verkligen tillhör en Boeing 757? kan du ta fram ett annat foto där man ser hela planet + L-ställ? Ett foto utan skum, skogar och rök ivägen?

Posted on: 2006/8/9 19:36
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Quote:

OSPA wrote:
Strunta i hårda, kalla fakta? Är det inte så USA gör i Guantanamo där de på ett avskyvärt sätt håller människor inlåsta endast grundat på lösa spekulationer och vaga indicier, helt utan "hard evidence"?

Jag gillar inte den stilen och trodde inte du gjorde det heller?


Det glädjer mig att du har lite empati i alla fall.
Nej jag struntar inte i hårda kalla fakta. Jag är intresserade i alla dylika stöd för båda teorierna kring 911.

Vi har ju sett att så mycket av den officiella historien inte stämmer, städats undan och eller ljugs om t.o.m. i den officiella kommissionsrapporten.

Så jag har lite svårt att förstå ditt engagemang med tanke på att du själv sagt att du ogillar felaktiga fakta.

Det är fortfarande så att Osama Bin Laden inte är efterlyst av FBI för att det inte finns några bevis, att samma FBI inte kan garantera om dom 19 kapare man hängt ut använt sina riktiga namn eller aliases om Hani Hanjour hade billjett eller inte osv.

Listan över den officiella historiens oklarheter tar aldrig slut...

Posted on: 2006/8/10 6:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

cicero wrote:
Quote:

OSPA wrote:
Strunta i hårda, kalla fakta? Är det inte så USA gör i Guantanamo där de på ett avskyvärt sätt håller människor inlåsta endast grundat på lösa spekulationer och vaga indicier, helt utan "hard evidence"?

Jag gillar inte den stilen och trodde inte du gjorde det heller?


Det glädjer mig att du har lite empati i alla fall.
Nej jag struntar inte i hårda kalla fakta. Jag är intresserade i alla dylika stöd för båda teorierna kring 911.

Vi har ju sett att så mycket av den officiella historien inte stämmer, städats undan och eller ljugs om t.o.m. i den officiella kommissionsrapporten.

Så jag har lite svårt att förstå ditt engagemang med tanke på att du själv sagt att du ogillar felaktiga fakta.

Det är fortfarande så att Osama Bin Laden inte är efterlyst av FBI för att det inte finns några bevis, att samma FBI inte kan garantera om dom 19 kapare man hängt ut använt sina riktiga namn eller aliases om Hani Hanjour hade billjett eller inte osv.

Listan över den officiella historiens oklarheter tar aldrig slut...


Nu får du fan i mig ge dig.

Du har citerat jocce men skrivit min signatur.

Hoppas för din egen skull att det är ett misstag och att du är man nog att be om ursäkt.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Ja det var nog ett misstag. Det var så många qoutes i qoutesen att jag trodde det var du. Inte min mening.

Vet inte om du delar Jocces empati för Guantanamo fångarnas situation?

Posted on: 2006/8/10 11:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
OSPA!

Jag skulle vilja ha din bild på hur vi skall hantera det faktum att FBI inte kan avgöra om dom 19 kaparnas identiteter är falska eller riktiga.

Om dom som visat sig vara vid liv är misstagna identiteter eller faktiska offer för stulna identiteter.

Det borde vara ganska avgörande för bevisning av bakgrund och relationer.

Hela 911 kommissionen och Moussaoui rättegången är baserad på bevisning kring dessa identiteters förehavande innan 11 september.

http://www.whatreallyhappened.com/hijackers.html

Även dom påstådda kaparnas rörelser och associationer i USA och Hamburg är lite märkliga. Oavsett falska eller riktiga identiteter.

http://www.scoop.co.nz/stories/HL0302/S00218.htm

Deras personidentiteter och associationer är direkt avgörande för hela den officiella historiens trovärdighet.

Vad är din åsikt om detta?

Posted on: 2006/8/10 12:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
OSPA,OSPA , vad ska man säga.. du som är så duktig på att leta reda på saker och ting på webben, du kan väl inte ha några problem med att leta reda på sanningen om PEARL HARBOR eller??
Klart som fan att "den stora massan" inte godkänner den, dom vet säkert inte ens om detta faktum att FDR visste att japsarna var på väg! Vinnaren skriver historien sägs det, om jag skulle gå till skolan och läsa i deras historieböcker så kan jag lova dig att det står att japsarna anföll PEARL HARBOR, men det står inget om att FDR visste detta, samt att han hade provocerat Japanerna innan...

Här får du några länkar så du kan läsa på LITE!!

http://www.whatreallyhappened.com/McCollum/
http://www.whatreallyhappened.com/pea ... /Pentagon/6315/pearl.html

Och du skriver "missen med massförstörelsevapen"?

Du menar att USA med all dess "top of the line" utrustning för spionage och avlyssning hade fel angående dessa fynd!? Dom råkade se fel eller??

Här ser man ju tydligt hur insnöad du är!

Har egentligen bara en sak att säga : Du kommer att få ett omskakande uppvaknande, när det väl kommer!?!

Posted on: 2006/8/10 13:20
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
TEBE!
Apropå "missen med WMD"!
Läs denna artikel (om du inte redan gjort det) så får du lite bakgrund till hur det OSPA kallar "miss" var en väl planerad och förfalskad plantering i media.

http://www.rollingstone.com/politics/ ... the_man_who_sold_the_war/

Det är detta OSPA inte förstår; att dom flesta officiella sanningarna är planterade i media. Och att man lyckas sålla bort mycket av dom alternativa uppgifterna genom att hela tiden mata media med spekulativa lögner.

Media är som en hungrig schakal. Med mindre och mindre professionell personal, tajtare budget, större fokus på försäljning än innehåll så glufsar dom i sig allt som kommer från dessa officiella källor utan att mer än "spellchecka" det. Varje dag är det samma sak. Unga ofta naiva mediahoppor sitter på redaktionerna och skall hantera mängder av information som kommer till redaktionerna.

Har dom lite självkritik och jouranlistisk kredibilitet kostar dom på sig att lägga in "enligt Pentagon" eller "påstådda terrorister" till faxcimilets text innan dom trycker det i sin tidning.

En journalistisk källgranskning innebär oftast att tre källor oberoende av varandra skall kunna stödja ett påstående. Man behöver m.a.o. inte kolla med orginalkällorna själv. Det räcker med att tre större nyhetsbyråer eller tidningar/nyhetskällor publicerat samma pressrelease från Pentagon, NSA, Vita Huset så är det sant och man slipper spendera tid på att lägga in "enligt"...

Posted on: 2006/8/10 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Huj cicero , tänkte läsa igenom den där på rolling stone någon dag, den var ju rätt lång..

Jag förstår om den amerikanska "fördummade" befolkningen kan gå på dessa regeringslögner, men dom som sitter utanför borde se detta lite klarare. Men det är väl så att dom helt enkelt inte vill!

Det var väl en undesökning senast om hur många amerikaner som fortfarande trodde att dom hittade WMD i Irak och jag tror det var 50% av dom tillfrågade som trodde detta fortfarande..

Så där har vi ju en sån sak som OSPA eller zpz har skrivit "bara för att man upprepar en lögn tillräckligt mycket, så betyder det inte att den är sann"

INFOWAR med andra ord..

Posted on: 2006/8/10 13:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Ursäkta om det blir lite off topic, Allez!

TeBe!
Jag har också funderat kring vad det är för mekanismer i samhället som gör att den officiellla media bilden skrapas ren från kritiska åsikter eller avgörande bevis om konspirationer.

Ta bara exemplet Hitler. I alla skolböcker och dokumentärer utmålas Hitler som en sorts ensamräv vars utstuderade idéer inspirerade andra galning att ta makten utan motstånd eller stöd.
Judeutrotningen utmålas allt mer som hans enda motiv och drivkraft.

Trots detta vet alla seriösa forskare att Hitler hade stort stöd bland etablisemanget, industrialister, banker och politiska ideologer. Judehatet var aldrig en central fråga utan blev ett sätt att fokusera allmänheten på en gemensam fiende från insidan och utsidan en sorts världskonspiration.

Hans riktig motiv var geostrategiska och målet var naturtillgångar till indistrin och i förlängningen kontroll över stora delar av världens energi tillgångar i ryssland och mellanöstern.

Känns scenariot igen?

Posted on: 2006/8/10 14:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Nej det där scenariot känner jag inte igen, syftar du på nån konspirationsteori nu eller pågår det där scenariot just nu?


P.N.A.C. for dessert, anyone?

Posted on: 2006/8/10 14:19
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

cicero wrote:
OSPA!

Jag skulle vilja ha din bild på hur vi skall hantera det faktum att FBI inte kan avgöra om dom 19 kaparnas identiteter är falska eller riktiga.

Om dom som visat sig vara vid liv är misstagna identiteter eller faktiska offer för stulna identiteter.

Det borde vara ganska avgörande för bevisning av bakgrund och relationer.

Hela 911 kommissionen och Moussaoui rättegången är baserad på bevisning kring dessa identiteters förehavande innan 11 september.

http://www.whatreallyhappened.com/hijackers.html

Även dom påstådda kaparnas rörelser och associationer i USA och Hamburg är lite märkliga. Oavsett falska eller riktiga identiteter.

http://www.scoop.co.nz/stories/HL0302/S00218.htm

Deras personidentiteter och associationer är direkt avgörande för hela den officiella historiens trovärdighet.

Vad är din åsikt om detta?


Jag anser inte whatreallyhappened.com vara en seriös källa till påståenden, du borde ha samma kritiska tänkande till alla källor även dom du klistrar in saker ifrån.

Men vi säger att dom skulle kunna ha en poäng i detta.

Vad spelar det för roll vad dom heter AT det fanns 19 kapare ombord och att minst 11 st hade Saud arabiskt ursprung, sen vad dom hette spelar mindre roll för mig personligen.

http://www.usatoday.com/news/world/2002/02/06/saudi.htm

Moussaoui har erkänt.

Och skulle det i så fall vara så att dom namnen som whatreallyhappened.com nämner stämmer så står det helt i konflikt med vad TV-kanalen al Jazeera refererar till:


And subsequently a video called “the 19 Martyrs” was released and partly aired on al Jazeera, which reportedly featured photographs of hijackers, and included bin Ladin giving a brief description of each. You’ll find a detailed page on the video here, with some interesting new photos, and we’ve saved a copy locally for posterity. We don’t know if the video is real, or this is an accurate account of it, but if true then it is another indication that the named hijackers were involved, and they’re now all dead.

http://ee.1asphost.com/raehatualmisk/19.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
OSPA <-- jag vill ha svar angående om FDR visste om attacken på Pearl Harbor eller inte!!?

Du kan fälla en kommentar om störtningen av Mossadeq i Iran oxo, får se vad dina källor säger?

Vi måste ju trots allt reda ut vart du står på en del andra frågor så vi kan konstatera exakt hur hjärntvättad du fortfarande är?

Posted on: 2006/8/10 16:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
OSPA Wrote: Vad spelar det för roll vad dom heter AT det fanns 19 kapare ombord och att minst 11 st hade Saud arabiskt ursprung, sen vad dom hette spelar mindre roll för mig personligen.

Cicero: Nu kan du inte vara seriös! Du kan inte mena att det inte spelar någon roll vad dom heter. Hela bevissamlingen bygger på uppgifter som eventuellt bokats i falska namn. Visas, Hotel, Moneytransfers, bilbokningar, billjetter och flygskolor.

Om det är påhittade eller tagna namn är det stor möjlighet att vi inte vet vilka uppgifter vi skall tillskriva den påstådda terroristen eller den riktiga personen. Eller helt andra falska identiteter.

Det skulle aldrig hålla i en rättegång om man inte visste vem den åklagades riktiga identitet är.

Minst en av kaparnas bild är också fel vilket gör uppgifterna ofullständiga.

Whatreallyhappened.com hänvisar till sina källor så du behöver inte lita på dem. Då kan bedömma ex.vis CNN eller Washington Posts uppgifter.

Sedan kan det vara så att alla 19 kapare faktiskt har kopplingar till CIA, NSA och Militär underrättelse och har fått sina dubiösa VISAs godkända av Jeddahs Ambassad medvetet.

Antingen för att man vill lura dem in i en fälla ex.vis genom att lura dem att ta dessa flighter i andra ärenden eller att man bara vill lämna rätt spår efter sig.

Det tycker jag är ganska centralt i den officiella historien.

Posted on: 2006/8/10 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
I detta fall med kaparna litar jag på al Jazeera.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Quote:

OSPA wrote:
I detta fall med kaparna litar jag på al Jazeera.

/Gert


Du tror kanske inte att man har satt ihop en martyrfilm med FBIs bilder i efterhand? Dessutom så är minst en av bilderna på en man som lever, vilket skulle göra filmen en fejk helt och hållet!

Det är lätt att lura dig! Det är bara att redigera ihop en liten musikvideo med still bilder på vem fan som helst som ser lite arabisk ut och vips är han skylldig i dina ögon.

Jag känner en svag osning av dold racism och förutfattade meningar.

I en artikel jag skickade till dig tidigare kan man se att 11 av dom 19 kaparna fått sina VISA godkända av samma CIA affilierade konsulat i Jeddah. VISA applikationerna var med än undermåliga i flera angavs inte ens kön, ålder eller var dom skulle bo mer än "hotel".

Dessa 11 samt ytterligare några åkte sen runt och bosatte sig granne med olika CIA, NSA, FBI och Militära baser.

Det är uppenbart att dessa "scapegoats" är skapade. Oavsett om dom visste vad dom skulle medverka till eller om dom da fakto lurades på dessa flighter under falska förespeglingar.

Eftersom vi inte vet dessa påstådda terroristers verkliga namn eller utseende kan vi inte ens veta om dom var 19st eller om det var en mindre grupp som haft flera VISA och identiteter och var enda uppgift varit att åka runt och plantera bevis.

Hela den centrala bevisningen kring 911 suger och saknar ens en uns av kredibilitet.

Posted on: 2006/8/11 9:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

cicero wrote:
Quote:

OSPA wrote:
I detta fall med kaparna litar jag på al Jazeera.

/Gert


Du tror kanske inte att man har satt ihop en martyrfilm med FBIs bilder i efterhand? Dessutom så är minst en av bilderna på en man som lever, vilket skulle göra filmen en fejk helt och hållet!

Det är lätt att lura dig! Det är bara att redigera ihop en liten musikvideo med still bilder på vem fan som helst som ser lite arabisk ut och vips är han skylldig i dina ögon.

Jag känner en svag osning av dold racism och förutfattade meningar.


Men när Loose Change gör samma sak då är det sant.

Nej du, jag köper det lika lite, det var mest en test för att se hur du resonerar, och jag fick min teori bekräftad.

Du tror bara på det som är emot din tro.
Inte mottaglig för nya bevis, har obefintliga krav på källor och bevis krav.


Men där emot även fast du inte lyckats bevisa din nya teori om att dom 20 kaparna skulle vara en del av Bush administrationen, så är den teorin en miljon ggr seriösare än dina tidigare.

För om nu det är som du säger så är det lättare att "hyra" 20 araber och sen låta dom göra det som faktiskt hände och det som alla med egna ögon kan se. Än att som du har tidigare skrikit ut att det är inget som stämmer med dittan och dattan. Felaktiga och bedrägliga argument har framförts här av dig, jag vänta fortfarande på "bevisen för dom 4 flygplanen som efter den 9/11 var i bruk, du har påstått att du har officiella listor på detta. Fram med dom nu då.


Sen tycker jag inte att du skall prata med mig om rasism, du vet inte mitt ursprung, du vet inte var jag bor och du vet inget om mitt engagemang i denna fråga. Men du följer ett säkert mönster. SPEKULATION.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorbevisen offentliga?


See User information
Du slingrar dig som en inoljad ål!

Du kan inte erkänna att alla dina bevis för den officiella historien är minst sagt dubiösa. 19 falska identiter, ingen Osama ingen pankaksteori, ingenting. Bara en slarvigt sammansatt video med stillbilder på arabiska män och vips är allt solklart för dig.

Racism någon!?

Bara att antyda att araber enkelt går att köpa för självmordattacker är inget annat än djupt rotad islamafobi.

Det enklaste sättet skulle vara att kontakta 19 personer med arabisk bakrgrund som har kopplingar till Ambassader, konsulat, CIA som informatörer NSA som språkexperter vid hemlig avlyssning eller liknande. Du ber dem åka till Jeddah resa hem på VISA som CIA redan gjort färdiga för dem med falska identiter.

Antingen kan man sedan lura dem att dom ex.vis skall smuggla knark, personer eller vapen och måste lära sig flyga sessnas. Eller så vet dom hela tiden att deras enda syfte är att skapa falska spår för något men inte exakt vad.

Om dom är ovissa om det egentliga syftet blir dom beordrade att ta sig till en mötesplats och bör boka eller får bokade biljetter på givna flighter.

Är dom medvetna bordar dom aldrig planen.

Första alternativet innebär att planen tas över med fjärr pilotsystem under flighten. Eller att planen mellanlandar på militärbaser varvid fjärrstyrda plan slår på sina transponders samtidigt som den riktiga går under radar.

Det finns en ganska bra beskrivning på detta scenarios som visar var militärbaserna ligger någonstans.

Andra alternativet innebär att alla flighter är fejkade med passagerarlistor och namn tagna från CIA, NSA, och Pentagon anställda samt rent fiktiva namn. Planen flygs fjärrkontrollerade från starten.

Det intressanta är att här sitter jag som skeptiker och kritiker till den officiella teorin och kan peka ut 1000 olika oegentligheter. Men blir kallad konspirationsteoretiker av en som baserar sin övertygelse på en dålig video som vi inte ens vet vem som skickat till Al-Jazeera.

Posted on: 2006/8/11 10:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?
Quote:

cicero wrote:
Du slingrar dig som en inoljad ål!

Du kan inte erkänna att alla dina bevis för den officiella historien är minst sagt dubiösa. 19 falska identiter, ingen Osama ingen pankaksteori, ingenting. Bara en slarvigt sammansatt video med stillbilder på arabiska män och vips är allt solklart för dig.

Racism någon!?

Bara att antyda att araber enkelt går att köpa för självmordattacker är inget annat än djupt rotad islamafobi.

Det enklaste sättet skulle vara att kontakta 19 personer med arabisk bakrgrund som har kopplingar till Ambassader, konsulat, CIA som informatörer NSA som språkexperter vid hemlig avlyssning eller liknande. Du ber dem åka till Jeddah resa hem på VISA som CIA redan gjort färdiga för dem med falska identiter.

Antingen kan man sedan lura dem att dom ex.vis skall smuggla knark, personer eller vapen och måste lära sig flyga sessnas. Eller så vet dom hela tiden att deras enda syfte är att skapa falska spår för något men inte exakt vad.

Om dom är ovissa om det egentliga syftet blir dom beordrade att ta sig till en mötesplats och bör boka eller får bokade biljetter på givna flighter.

Är dom medvetna bordar dom aldrig planen.

Första alternativet innebär att planen tas över med fjärr pilotsystem under flighten. Eller att planen mellanlandar på militärbaser varvid fjärrstyrda plan slår på sina transponders samtidigt som den riktiga går under radar.

Det finns en ganska bra beskrivning på detta scenarios som visar var militärbaserna ligger någonstans.

Andra alternativet innebär att alla flighter är fejkade med passagerarlistor och namn tagna från CIA, NSA, och Pentagon anställda samt rent fiktiva namn. Planen flygs fjärrkontrollerade från starten.

Det intressanta är att här sitter jag som skeptiker och kritiker till den officiella teorin och kan peka ut 1000 olika oegentligheter. Men blir kallad konspirationsteoretiker av en som baserar sin övertygelse på en dålig video som vi inte ens vet vem som skickat till Al-Jazeera.


Vad kallar man människor som kommer från den arabiska halvön?

Så lägg ner det där snacket om rasism, du spekulerar som vanligt.

Och FORTFARANDE inget bevis från officiellt håll som DU lovade, att dom 4 planen som var inblandade i 9/11 fortfarande användes efteråt.
Har du ljugit om detta?


Jag tog upp videon om dom kapare för att få min teori om dig bekräftad. Och Du högg som en abborre på vår mete.

När Loose Change använder klipp då är det sant om någon gör det och det inte stämmer med din teori då är det inte rätt.

Retorik kurs kanske?

Du kan inte bevisa något som du har lagt fram, jag startade en tråd om vetenskapen och dess beräkningar på WTC rasen, men där har du inte bidragit med något vettigt, undrar varför?


Hade det funnits ETT ENDA bevis för en konspiration, så hade 1000 tals advokater stått i kö utan för domstolarna, det är än så länge bara en idiot som provat och han fick inte ens prövnings tillstånd eftersom han och 400st som ville stämma staten inte hade med 9/11 och göra. Inga anhöriga och inga släktingar. Så hela stämningen byggde på en lögn. Dock inte den enda när det gäller Hilton.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS