vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
Quote:

Mini wrote:
zpz: OM du skulle vilja spränga ett plan i luften hur skille du jort då? antingen läger du kasnke ladningen i en låda och skickar den i bagaget med en mobil eller nån annan sändare som utlösare och skjansen att bli upptäckt blir ganska mycke mindre än om du häller skiten i flaskor och bestämer dig för att blanda klart på planet ;)

vilket av alternativen verkar smartast?

Nej, jag skulle inte lägga en bomb i mitt incheckade bagage, risken för upptäckt är väldigt stor, för dom scannar bagaget.

För att lyckas måste man överlista säkerhetspersonalen på något vis, och här verkade tanken vara att ta med material som i sig inte är någon bomb, för att undvika upptäckt, och sedan bygga bomben ombord på planet. Detta har säkerligen större chans att lyckas än att lägga bomber i incheckat bagage.

För övrigt kan jag som kuriosa nämna att jag nyligen av misstag fick med mig en schweizisk armekniv på en flygning (i handbagaget). Säkerhetspersonalen upptäckte den i kontrollen men trodde att den låg i min kompis väska, så de undersökte den och hittade inget. När jag kom hem upptäckte jag att det var jag som hade haft med mig armekniven i min väska. Så säkerhetspersonalen är inte helt skärpt alla gånger, och de går säkerligen att överlista.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zpz wrote:
Quote:

Mini wrote:
zpz: OM du skulle vilja spränga ett plan i luften hur skille du jort då? antingen läger du kasnke ladningen i en låda och skickar den i bagaget med en mobil eller nån annan sändare som utlösare och skjansen att bli upptäckt blir ganska mycke mindre än om du häller skiten i flaskor och bestämer dig för att blanda klart på planet ;)

vilket av alternativen verkar smartast?

Nej, jag skulle inte lägga en bomb i mitt incheckade bagage, risken för upptäckt är väldigt stor, för dom scannar bagaget.

För att lyckas måste man överlista säkerhetspersonalen på något vis, och här verkade tanken vara att ta med material som i sig inte är någon bomb, för att undvika upptäckt, och sedan bygga bomben ombord på planet. Detta har säkerligen större chans att lyckas än att lägga bomber i incheckat bagage.

För övrigt kan jag som kuriosa nämna att jag nyligen av misstag fick med mig en schweizisk armekniv på en flygning (i handbagaget). Säkerhetspersonalen upptäckte den i kontrollen men trodde att den låg i min kompis väska, så de undersökte den och hittade inget. När jag kom hem upptäckte jag att det var jag som hade haft med mig armekniven i min väska. Så säkerhetspersonalen är inte helt skärpt alla gånger, och de går säkerligen att överlista.

Vad blir oddsen? är det rimligt att 20 pers kan överlista den massiva bevakningen? LOL!
Varför ens planera en sådan omöjlig uppgift? Varför utmana ödet på kanske världens mest bevakade flygplats.
Du är rolig du

Posted on: 2006/8/11 10:30
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Bilden av radikala islamister som hjärntvättade terrorister är stark överdriven och har blivit jargong för sådana som dig.
Tror du uttalade Judar i Pentagon ger blanka fan i om dom dödar 10.000 eller 100.000? Eller den kristne George Bush? Rättfärdigar inte deras religion deras handlingar? Är inte Judaismen och Kristendommen styrd av ett löfte om ett paradis? Varför är det bara Muslimer som tillskrivs denna ohjärtliga hjärntvättade demonisering. Nej du Jax! Det är du som är hjärntvättad! Dina spekulationer är rasistiska! Och det är du som sitter bakom tangentbordet och sprider rasistisk propaganda.

Cicero... ingen religion eller politisk inriktning rättfärdigar ett enda våldsdåd. Men om du fortsätter att blunda för den verklighet som inte passar din tvångsmässigt politiska färbindel och tar ställning för endera sidans ondska så understödjer du snarare effekten våld förknippat till religion. Det är fegt att inte våga kalla saker för vad de är... bara för att du fastnat i en politiskt korrekt "loop" så betyder det inte att smärtan hos offren för kommande hjärntvättade martyrers bombsplitter blir mindre.

OMG!

See User information
Inte kontigt att Bin Ladin blev beskylld för detta:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,870283,00.html

Hans Österman har skrivit den artikeln och jag citerar:

Quote:
1995 planerade Ramzi Yousef - dömd för bombningen av World Trade Center i New York 1993 - att spränga 12 amerikanska flygplan med insmugglade mikrobomber. Men filippinsk polis hann avslöja dådet i tid.

Han verkar vara dåligt påläst för det var ju FBI som hade sina fingrar i denna krutburk, WTC 1993. Och det var Ramzi Yousef som läckte ut planen. Även Bojinka-planen med att spränga flertalet passagerarplan verkar vara ett återskapande av tidigare "terrorplaner".

Länkar:
WTC http://prisonplanet.com/the_world_trade_towers_bombing.html
Bojinka http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/100806terrorplot.htm

Intressant med länkarna under denna artikel, speciellt denna rubrik:

USA: Terrorligan kan ha en ”Plan B”

Kommer det ett attentat inom kort tro? Alex Jones tror på ett innan slutet på oktober.

Posted on: 2006/8/11 12:41
- -

See User information
Detta är ju bara ett tacksamt försök till att införa total övervakning på flygplatser för att sedan flytta detta ut på gatan,samhället!

Det var dessutom väldigt tydligt hur Michael Chertoff lade fram det, han pekade ut Al-Qaida direkt men sade sedan att vi måste vänta på utredningens resultat, då kanske han inte skulle pekat ut nån grupp alls då?! Men hey, alla känner ju igen dom dumma araberna i Al-CIAda..
-------------------------
Chertoff said the alleged plot appeared to be engineered by al-Qaida, the terrorist group that carried out the Sept. 11, 2001, attack against the United States.

“It was sophisticated, it had a lot of members and it was international in scope,” said Chertoff. “It was in some respects suggestive of an al Qaida plot.”

He added, however, that “because the investigation is still underway we cannot yet form a definitive conclusion.”
--------------------------------

Här har vi ju lite tidigare sprängda terrorligor:

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 06militaryconnections.htm

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 06/220606cookedterror.htm

http://www.prisonplanet.com/archives/london/index.htm

Men, vänta dom verkar oxo ha varit "infiltrerade" ?? CIA/MI5 är duktiga på detta, så duktiga att man skulle kunna tro att dom låg bakom planeringen själva...

Posted on: 2006/8/11 13:02

Edited by TeBe on 2006/8/11 13:25:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
In addition, photographs of passengers being ordered to pour liquids into one single container completely belies the claim that the alleged terrorists planned to mix the liquids to create the deadly explosives. If mixing liquids was a key component of the bomb making process then why are airport security ordering people to mix liquids?

LOL

Läs mer:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/130806liquidbomb.htm

Tänk att fölk lyder och tror på vad som hels som storebror tutar i oss. måste ändå erkänna att det ibland kan bli ganska komiskt att studera människans idioti. Vi står som i ett jävla led. Lucia tåg! Kalla det va du vill.

Lev Väl.

Posted on: 2006/8/13 14:17

Anonym
No More War:

"Tänk att folk lyder och tror på vad som helst som storebror tutar i oss. Måste ändå erkänna att det ibland kan bli ganska komiskt att studera människans idioti. Vi står som i ett jävla led. Lucia tåg! Kalla det va du vill".

Ok! Komik så man storknar... men vad skulle du göra om du nyss köpt en flygbiljett för 10 000 och står vid securityn då en flygplatsansvarig säger åt dig att tömma vällingflaskan? Börjat protestera? Skrikit och gastat om CIA eller konspirationer?

Knappast! För då hade förmodligen hela flygplatsen sett dig som totalt galen... och du hade med största säkerhet inte fått följa med planet... minus 10 000 kr.

Så visst kan man garva arslet av sig åt den stackars morsan som tvingas hälla ut sin bebis välling men jag tror inte hon eller många skulle vågat säga ett smack...

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
No More War:

"Tänk att folk lyder och tror på vad som helst som storebror tutar i oss. Måste ändå erkänna att det ibland kan bli ganska komiskt att studera människans idioti. Vi står som i ett jävla led. Lucia tåg! Kalla det va du vill".

Ok! Komik så man storknar... men vad skulle du göra om du nyss köpt en flygbiljett för 10 000 och står vid securityn då en flygplatsansvarig säger åt dig att tömma vällingflaskan? Börjat protestera? Skrikit och gastat om CIA eller konspirationer?

Knappast! För då hade förmodligen hela flygplatsen sett dig som totalt galen... och du hade med största säkerhet inte fått följa med planet... minus 10 000 kr.

Så visst kan man garva arslet av sig åt den stackars morsan som tvingas hälla ut sin bebis välling men jag tror inte hon eller många skulle vågat säga ett smack...

Jax.

Helt ok om du lyder med tummen i röven. Men jag tror inte jag hade gjort det idag. Jag hade inte högljut protesterat. Men jag hade ifrågasatt. Vi kommer aldrig att se en förändring om vi står och lyder med tummen i röven.

Posted on: 2006/8/14 0:47

Anonym
No more war skrev:
"Jag hade inte högljut protesterat. Men jag hade ifrågasatt. Vi kommer aldrig att se en förändring om vi står och lyder med tummen i röven".

Tjena moss på dig tangentbordsrebell... du har uppenbarligen inte varit ute och rest på ett tag, va? Inte till USA i alla fall... så innan du slösar energi på att fantisera över tangentbordet så borde du först göra dig medveten om hur det funkar i verkligheten. Uppenbart blir securityn på varje gate kopplad till USA flyg hyperaktiv vid varje antydan till terroristattack. Inte mycket utrymme för eventuella ifrågasättande då.

Ursäkta om jag försökte prångla in lite realism i ditt något naiva inlägg... men vadå tummen i röven? Vad är det för nivå på snacket liksom... anar lite småbarn med taskig pott-träning över det...

Om det gör dig illa till mods att se hur en mamma tvingas hälla ut välling så kan jag lösa dina pulverabstinenser. Skicka mig ett PM så garanterar jag dig en flaska nykokt Semper fullkornsvälling. Var du sedan väljer att stoppa in din tumme är ju upp till dig... men bespara mig den låga nivån på svaren tack.

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
No more war skrev:
"Jag hade inte högljut protesterat. Men jag hade ifrågasatt. Vi kommer aldrig att se en förändring om vi står och lyder med tummen i röven".

Tjena moss på dig tangentbordsrebell... du har uppenbarligen inte varit ute och rest på ett tag, va? Inte till USA i alla fall... så innan du slösar energi på att fantisera över tangentbordet så borde du först göra dig medveten om hur det funkar i verkligheten. Uppenbart blir securityn på varje gate kopplad till USA flyg hyperaktiv vid varje antydan till terroristattack. Inte mycket utrymme för eventuella ifrågasättande då.

Ursäkta om jag försökte prångla in lite realism i ditt något naiva inlägg... men vadå tummen i röven? Vad är det för nivå på snacket liksom... anar lite småbarn med taskig pott-träning över det...

Om det gör dig illa till mods att se hur en mamma tvingas hälla ut välling så kan jag lösa dina pulverabstinenser. Skicka mig ett PM så garanterar jag dig en flaska nykokt Semper fullkornsvälling. Var du sedan väljer att stoppa in din tumme är ju upp till dig... men bespara mig den låga nivån på svaren tack.

Är det den icke naive smygnazisten som vet och kan allt som talar?
DU kan ta din låga attityd och stoppa upp jackass. De senaste inläggen du har gjort mot mig, har jag anat en låg attityd från din sida. Jag skickade dig ett pm tidigare för att undvika dina missförstånd öppet. och för att spinna vidare. Not this time. Kan du inte bara klämma ut vad det är liksom. istället för att smyga omkring och peta negativt med låg attityd på mina trådar. Är det för att jag tycker om negrer och ogillar nazar?
Skärp dig! När jag skummar igenom tråden så säger du, Citat: "Det är fegt att inte våga kalla saker för vad de är" Och senare i tråden säger du att du skulle stoppat upp tummen i röven och hållt tyst. När jag påpekar att man inte ska göra det.
När tror din naiva skalle att vi ska börja förändra saker om vi inte vågar stå upp för vad som är fel.
Och vad fan vet du om mitt beresta liv? Var får du det ifrån?
Du är en av de som kommer vakna upp påsatt i röven av dina egna. Grattis.
Adm. Varning noterad.

Posted on: 2006/8/14 11:35

See User information
Quote:

NoMoreWar wrote:

Läs mer:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/130806liquidbomb.htm

Tänk att fölk lyder och tror på vad som hels som storebror tutar i oss. måste ändå erkänna att det ibland kan bli ganska komiskt att studera människans idioti. Vi står som i ett jävla led. Lucia tåg! Kalla det va du vill.

Lev Väl.

"Folk" tror på vad som helst och missar sanningen som prisonplanet ständigt presenterar för oss med självständigt tänkande...
Är det så du menar ?!?

Det är självklart upp till dig hur du vill uppträda vi gaten/security men du bör vara fulltsändigt medveten om att stubinen inte kommer vara lång.

Jag var själv i luften 9-11 mot Chicago/Dallas och hade turen att komma med ett av de fåtal plan som lämnade Kanada dagen efter.
Det var 3 securitychecks på 200-300 meter (Montreal) och på anslagen proklamerades det att enbart nämna bomb eller terrorist var orsak till "omhändertagande".
Visst var det en paradoi, men det gäller att accpetera läget.

DU har alltid valet att stannat hemma under din sten och inte flyga med "Illuminati Airlines" ...

Posted on: 2006/8/14 11:36
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Jax ..... då har dom ju lyckats att få dej snällt in i ledet ...
ingen protest för det handlar om allas säkerhet ....... se om man kan få den skrämda flocken att springa ut för stupet

nej säger jag ... protestera i alla lägen sen gäller det att man kan va lite pedagogisk i sitt val av ord till dessa säkerhetsvakter och i dom flesta fall deras låga tankegång .... men folk bör våga säg ifrån när man inte längre är betraktad som människa utan som riskfaktor ....

ska man va vaken men rädd , nej tack i'll do it my way ... all the way

Posted on: 2006/8/14 11:39

See User information
Quote:

IandEye wrote:

nej säger jag ... protestera i alla lägen sen gäller det att man kan va lite pedagogisk i sitt val av ord till dessa säkerhetsvakter och i dom flesta fall deras låga tankegång .... men folk bör våga säg ifrån när man inte längre är betraktad som människa utan som riskfaktor ....

Kan du inte vara vänlig att skriva om dina erfaranheter när du protestera "pedeagogiskt" till säkerhetsvakterna ?

Kan rekommendera några trevliga flyplatser för dina försök om du vill ?
Alt. res först till ett "arabland", var noga med att få många stämplar i passet, res sedan till London helst utan syfte och logi vid ankomst och sen visa din ståndpunkt !!

Posted on: 2006/8/14 11:54
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Verkligen .... Its a state of mind so you have to find it your self .....
kan ge dej massa exempel på mina erfarenheter men det hjälper inte dej "verkligen" för du måste själv uppleva o "fatta" greppet om dej och din sanning.

- stå på dej annars gör nån annan det -

Posted on: 2006/8/14 12:00

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

IandEye wrote:

Kan du inte vara vänlig att skriva om dina erfaranheter när du protestera "pedeagogiskt" till säkerhetsvakterna ?

Kan rekommendera några trevliga flyplatser för dina försök om du vill ?
Alt. res först till ett "arabland", var noga med att få många stämplar i passet, res sedan till London helst utan syfte och logi vid ankomst och sen visa din ståndpunkt !!

Vem har snackat om att resa till ett arab land. Du tycker inte själv att din jämnförelse är extrem? Diskussionen började med att fölk som dig och mig står i kö och lyder godhjärtat. När de ber en att hälla ut drickat. Att de lyckas få oss att aggera så ologiskt och utan att tänka. Får mig att studera dagens människa som idiot. Men stå du kvar i ledet och bli betraktad.

Posted on: 2006/8/14 12:07

See User information
Quote:

IandEye wrote:
Verkligen .... Its a state of mind so you have to find it your self .....
kan ge dej massa exempel på mina erfarenheter men det hjälper inte dej "verkligen" för du måste själv uppleva o "fatta" greppet om dej och din sanning.

- stå på dej annars gör nån annan det -

Jag har tagit och tar mina fighter, det kan jag garantera dig.
Med tiden kommer du märka att det inte är den som skriker högst som alltid får bäst resultat.
Som sagt, du väljer själv ditt beteende på flygplatser, som detta nu handlade om.

Men visst, prova att spela rebell och återkom gärna med resultatet !

Posted on: 2006/8/14 14:04

Anonym
Fear monger!

See User information
[/quote]

Alt. res först till ett "arabland", var noga med att få många stämplar i passet, res sedan till London helst utan syfte och logi vid ankomst och sen visa din ståndpunkt !![/quote

Alvarligt Verkligen.

Du menar att alla som passerar arabländer och som har stämplar i boken. Skall visiteras och förhöras? Du rättfärdigar deras aggerande? Är de skumma människor som har passerat/besökt dessa länder?
vem har nämt att man ska anlända till london utan syfte och logi. Hur fantiserar du ihop detta? Vem har anlänt dit utan syfte och logi i detta sammanhang? Och vem har sagt något om att protestera högljut? Är detta bara en bild du fantiserar ihop i din skalle? Att om någon efterlyser protester så måste det automatiskt betyda att det är höga rop som gäller.

Posted on: 2006/8/14 14:36

Anonym
NoMoreWar!

Du ljuger! Jag har aldrig fått ett PM av dig med anledning av detta! Dessutom blir det lätt patetiskt att diskussionen handlar om mig som person istället för det den borde handla om. Men det visar väl bara på svagheten i ditt resonemang.

Quote:
NoMoreWar:
1. Helt ok om du lyder med tummen i röven. Men jag tror inte jag hade gjort det idag. Jag hade inte högljut protesterat. Men jag hade ifrågasatt. Vi kommer aldrig att se en förändring om vi står och lyder med tummen i röven.

Här är det premiär för DIN metafor "tumme i röven". Skulle aldrig nedlåta mig till att i ren desperation använda sådana uttryck bara för att mina argument saknade tyngd. Har jag förklarat det tydligt nog så jag slipper bli beskylld av dig för detta fortsättningsvis? Du har givetvis all rätt i världen att färga ditt språk med "grova ord och anspelningar på din pott-träning men i så fall ber jag dig välja en annan motspelare" och ifall du väljer att fortsätta så vet jag inte riktigt om du är ute efter att bråka eller upplysa om viktiga fakta".

Quote:

2. Är det den icke naive smygnazisten som vet och kan allt som talar? DU kan ta din låga attityd och stoppa upp jackass. De senaste inläggen du har gjort mot mig, har jag anat en låg attityd från din sida. Jag skickade dig ett pm tidigare för att undvika dina
missförstånd öppet. och för att spinna vidare. Not this time. Kan du inte bara klämma ut vad det är liksom. istället för att smyga omkring och peta negativt med låg attityd på mina trådar. Är det
för att jag tycker om negrer och ogillar nazar? Skärp dig! När jag skummar igenom tråden så säger du, Citat: "Det är fegt att inte våga kalla saker för vad de är" Och senare i tråden säger du att du skulle stoppat upp tummen i röven och hållt tyst. När jag påpekar att man inte ska göra det. När tror din naiva skalle att vi ska börja förändra saker om vi inte vågar stå upp för vad som är fel. Och vad fan vet du om mitt beresta liv? Var får du det ifrån? Du är en av de som kommer vakna upp påsatt i röven av dina egna. Grattis.

Vadå dina trådar Jag trodde att det var allmänt känt att om man skriver en sak på ett öppet forum så finns det ju en risk att någon vill svara och ge sina synpunkter på det man skriver. Men jag förstår mer och mer att det inte var din avsikt. Jag förmodar genom ditt sätt att svara att du bara vill höra din egen röst och dina egna åsikter. Sorry men det funkar inte så, och vem vet, du kanske kan lära dig något av att inte alla tycker likadant om allting.

Det börjar bli tjötigt att försvara sig mot folk som faktiskt bara verkar rymt iväg en stund från intensiva marxistiska afa-studier på socialism.nu! Var annars lär man sig att så reflexmässigt kalla allt och alla för nazi så fort de inte håller med om allt man säger?

Men du min unge vän, tala om för mig exakt vad en "neger" är för något? Eftersom du under en fejkad antirasistisk mask väljer ett sådant nedsättande uttryck kan du också få förklara vad det betyder, inte minst för mina släktingar med afrikanskt påbrå.

Sedan kan jag bara i utbildningssyfte och för att försöka få dig att förstå världen utanför tangentbordet lite bättre uppmana dig att resa lite mer. Det ger faktiskt större insikt i om hur saker och ting funkar i verkligheten. Om man nu jämför med att sitta framför en dataskärm och klistra in länkar till hur det borde vara egentligen.

Quote:
IAndEye:
Jax ..... då har dom ju lyckats att få dej snällt in i ledet ... ingen protest för det handlar om allas säkerhet ....... se om man kan få den skrämda flocken att springa ut för stupet nej säger jag ... protestera i alla lägen sen gäller det att man kan va lite pedagogisk i sitt val av ord till dessa säkerhetsvakter och i dom flesta fall deras låga tankegång .... men folk bör våga säg ifrån när man inte längre är betraktad som människa utan som riskfaktor... ska man va vaken men rädd , nej tack i'll do it my way... all the way!

Vilket led snackar du om? Menar du leden till gaten för flyg till USA, DUBAI eller andra ställen i världen så ser jag inte poängen i att just där rusa omkring och gasta om världens undergång. Jag har ju liksom ett syfte med mina resor. Att ta mig från punkt A till punkt B.

Jag uppfattar det som lite knepigt att komma fram till mina resmål om man naivt skulle utmana varenda "security position" bara för att få sina "15 minutes of fame", poliseskort och en garanterat missad resa. (Kan du ställa upp och betala en ny biljett och boka in nya möten med de jag planerat att träffa ifall jag skulle anta din verklighetsversion)?

Terapeutiska samtal med triggad säkerhetspersonal kanske skulle fungera bättre på ett personligt plan men om du ens tror att någon med så mycket press på sig från alla håll i det läget ens skulle lyssna på dig i 10 sekunder så är du naiv. Det är för fan inga superbrains eller makthavare som jobbar i en secutiry, de är vanliga löneslavar som gör ett jobb som jag i det stora hela tycker det är bra att någon gör. Det finns alldeles för många dårar som går lösa och som inget hellre skulle vilja än att ta med sig så många som möjligt i sin egen undergång.

Quote:
Cicero:
Nej du Jax! Det är du som är hjärntvättad! Dina spekulationer är rasistiska! Och det är du som sitter bakom tangentbordet och sprider rasistisk propaganda.

Varför komma med en sån inflammerad kommentar. Ja förmodligen för att du tror att det du säger är sanning. Men jag kan återigen bara förneka dessa falska påståenden och hoppas att det inte upprepas.

Under tiden kan du ju ta dig en tankeställare över varför det finns så mycket rasism på den här planeten. Men ett tips är att det finns alldeles för många fega individer som döljer sina egna fördomar bakom ideologier eller politisk, religiös fanatism och därför väljer att kalla saker för andra saker än de faktiskt är. Är du en av dem?

Anonym
Cicero och Nomorewar slutar genast anklaga Jaxtone för att vara rasist!

(Det kan jag säga er att han inte är!)

Jaxtone!
Tänk lite på hur du uttrycker dig.

"Tjena moss på dig tangentbordsrebell"

Masken

Anonym
Hej Mask!

Jo jag tänker en hel del på hur jag uttrycker mig, faktiskt.

Men för att hjälpa mig på traven lite så vore det intressant att veta var du tycker att jag uttryckt mig fel?

Anonym
Fel vet ja inte, men hela tiden är det lite "småprovocerande" inget ja direkt kan ge dig ex en varning för.

men det kan vi ta privat

See User information
[quote]
jaxtone wrote:

Här är det premiär för DIN metafor "tumme i röven". Skulle aldrig nedlåta mig till att i ren desperation använda sådana uttryck bara för att mina argument saknade tyngd. Har jag förklarat det tydligt nog så jag slipper bli beskylld av dig för detta fortsättningsvis? Du har givetvis all rätt i världen att färga ditt språk med "grova ord och anspelningar på din pott-träning men i så fall ber jag dig välja en annan motspelare" och ifall du väljer att fortsätta så vet jag inte riktigt om du är ute efter att bråka eller upplysa om viktiga fakta".

Jag citerar en annan tråd "hampa 100% rätt"

Du tycker inte detta är ett nedlåtande sätt att svara/uttrycka eller inleda en diskussion på?

Citat: Killen använder sig själv som extremt villig soptunna för all världens droger...

Vad jag menade med att du har en låg attityd mot mina trådar. Menade jag inte att jag hade äganderätt på tråden. Men du vill på något sätt måla upp en sådan bild och åter igen förlöjliga vad jag menar. Men denna gången förstår eftersom mitt svar förmodligen träffade en lilltå. Jag menade att du har denna typen av översitteri attityd när jag har gjort inlägg.
Lika så igår.
Vadå öhh. tror du man bara kan .... bla bla attityd.
Bara för att du agerar och lyder så är det tur att inte alla av oss gör det. Så ta det där med attityd snacket och....
Sen kan du ju svara på vad jag sa tidigare om ditt inlägg i denna tråd.
CITAT: "Jag tycker det är fegt att inte kalla saker för vad det är" Och när jag påpekar just detta. så stormar du in och nerverderar mig för att vara oberest och fattar inte hur det går till på en internationell flygplats. I mina ögon blir det ren översitteri. Vem fan tror du att du är? Och framför allt, hur fan vet du var jag har satt min fot?
Och ang pm som jag skickade dig. Det var just om missförstånd som det handlade om. Och eftersom jag inte fick svar trodde jag att poletten trillade ner, men det var ju fel.

Posted on: 2006/8/14 18:59

Anonym
Jag har fortfarande inte fått något mail PM eller annan privat korrespondens av dig!

Ang. drogtråden så vore det väl bättre om den diskussionen togs där eller tycker du att Vakens syfte skall vara att sitta och plocka godbitar eller nackdelar ur gamla trådar bara för att bevisa, motbevisa om vem som har fel eller rätt i dialogen... och apropå den kommentaren om killen som använder sig själv och sitt liv som "extremt villig soptunna för all världens droger"... så står jag för den till hundra procent så länge liv går till spillo p.g.a. drogmissbruk.

Du hävdar också att jag stormar du in och nerverderar dig för att vara oberest och fattar inte hur det går till på en internationell flygplats".

Men snälla du... det är självklart att jag uppfattar dig som oberest om du tror att man kan ställa sig och gapa och gasta om orättvisor vid securityn... det är väl det sista ställe man skall starta konflikter på... om man nu vill åka med planet!

Fattar inte varför du rör upp himmel och jord runt detta.

För mig handlar det om att en helsikes massa människor väljer att ta den ena sidans parti vid första bästa tidningsanka, och här på Vaken tittar många bara med en ögat för att Busken är ifrågasatt. Men att utesluta kritik mot terrorister från endera sidan är ju att ge dem antingen godkänt eller låtsas som de inte existerar och det anser jag vara lika dumt som att förneka att det skulle vara en styrd komplott.

Jag och du och de flesta andra skiter förmodligen i vem som håller i avtryckaren om vi själva hotas till livet. Angriparen kan ju skrika sig hes om sin övertygelse men vi kommer förmodligen se honom som galen och orättvis oavsett vilken sida han tagit ställning för eftersom han samtidigt valde att sudda ut oskyldiga människors liv.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper