vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: OSPA zpz, lets get it on! ; )

See User information
Jag förstår inte var dessa inlägg kommer ifrån. Flera personer kommer hit och försöker förlöjliga ideer eller håna medlemmar på forumet. Efter att de förlorat debatten så börjar det snackas om att det är hård ton här och att vi cencurerar och dikterar.

Det är nog inte många andra forum som tillåter denna grad av ackseptans till de som inte visar upp grundläggande respekt för forumet.

Quote:

jocce wrote:
Quote:
Go along now and play a game or two

Can't do that. No time. I'm really busy trying to expose santas connection to the lizzards. That's where the really scary stuff is happening.

On a more serious note I once again notice that the tone gets quite hostile when opposing opinions are voiced. If the likes of you would rule this world, freedom of speech would only be a nice memory.

I agree with you though, that continued discussion is probably fruitless. Live well in your fantasyworld.

Posted on: 2006/8/12 9:11
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Jag förstår inte var dessa inlägg kommer ifrån. Flera personer kommer hit och försöker förlöjliga ideer eller håna medlemmar på forumet.

Ja, jag har förstått att avvikande åsikter inte mottas väl här. Jag har dock aldrig försökt förlöjliga eller håna vilket du lätt finner genom att läsa igenom de inlägg jag gjort. Jag noterar roat att då jag lagt fram bevis som faktiskt inte går att argumentera emot blir svaret att "ja ja, det där är ändå bara små detaljer"

Det har varit en intressant inblick i några paranoida psyken men det börjar trots det bli lite långtråkigt. Lycka till och lev väl i denna klubb för inbördes beundran. En värld styrd av era likar önskar jag inte min värsta fiende. Nu slipper ni mig.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Anonym wrote:
Quote:
Jag förstår inte var dessa inlägg kommer ifrån. Flera personer kommer hit och försöker förlöjliga ideer eller håna medlemmar på forumet.

Ja, jag har förstått att avvikande åsikter inte mottas väl här. Jag har dock aldrig försökt förlöjliga eller håna vilket du lätt finner genom att läsa igenom de inlägg jag gjort. Jag noterar roat att då jag lagt fram bevis som faktiskt inte går att argumentera emot blir svaret att "ja ja, det där är ändå bara små detaljer"

Det har varit en intressant inblick i några paranoida psyken men det börjar trots det bli lite långtråkigt. Lycka till och lev väl i denna klubb för inbördes beundran. En värld styrd av era likar önskar jag inte min värsta fiende. Nu slipper ni mig.

Bara för att man är paranoid behöver det inte betyda att man inte är förföljd.

Nåja, du lär nog märka de närmaste åren vem som har levt i det blå när onkel Bush och co inleder nästa fas på vägen mot ditt förslavande.

Posted on: 2006/8/14 10:19
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Anonym wrote:
Quote:
Go along now and play a game or two

Can't do that. No time. I'm really busy trying to expose santas connection to the lizzards. That's where the really scary stuff is happening.

On a more serious note I once again notice that the tone gets quite hostile when opposing opinions are voiced. If the likes of you would rule this world, freedom of speech would only be a nice memory.

I agree with you though, that continued discussion is probably fruitless. Live well in your fantasyworld.

Like I said before, either you believe that conspiracies have happened or you dont.

You seem to believe it is impossible for a variety of rersons, that for example wtc7 was demolished, and probably in spite of the fact that the owner Silverstein admits to its demolition

I didnt mean to come across hostile, more ironic, sorry if it appeared that way.

Lack of smilies in the message;

I believe it is impossible to debate about such matters if one is so strongly opinionated like we both appear to be, that we blanket negate information because it doenst come from official govt sources.

Do you believe that both the fema and nist reports are telling the truth and NOT misleading or as pointed out by many, leaving out fundamental evidence?

Posted on: 2006/8/14 10:33

See User information
Suck. Jag tycker att det kommer in personer med jämna mellanrumm och tömmer sin skit här i forumet. Sen bara för att alla inte klappar händerna så blir de upprörda. Man blir ju helt förbryllad..

Quote:

Ja, jag har förstått att avvikande åsikter inte mottas väl här.

Posted on: 2006/8/14 10:37

See User information
Quote:

Anonym wrote:
Quote:

Jag tror du är förälskad i dig själv. Pirrar det i magen när du speglar dig?

Posted on: 2006/8/14 10:48
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.

See User information
Att: Micro, NoMoreWar, Homopope

Ni är ju helt makalösa. Gert har inte hånat någon. Homopope däremot har varit oerhört fientlig i princip hela tiden när han bemöter vad Gert har sagt. Att ni har mage att lägga skulden för den dåliga tonen som uppstår på hans axlar är för mig totalt häpnadsväckande!

För övrigt. Generalfelet ni gör är att konstant förutsätta det som skall bevisas - de rapporter Gert har bett er ta ställning till har avfärdats kategoriskt med att de är framtagna av corps/govs (som är synonymt med kurropta organisationer i ert språk). Vilken invändning menar ni är möjlig, över huvud taget, mot den alternativa förklaringen förutsatt detta? Allt ni tar ställning till analyseras ENBART utifrån antagandet att det är sant att corps/govs är korrupta. Inser ni inte det? Jag ber er att verkligen betänka vad jag har sagt här.

Posted on: 2006/8/15 15:14

See User information
Jag har svårt att tro på legitimiteten i detta inlägg.

Det är inte helt ovanligt att någon ny användare registrerar sig precis efter att den senaste busen avslutat sitt konto för att ge stöd till den tidigare busen.

Detta måste vara tredje gången. Kan lika gärna vara samma buse om och om igen. Det skulle inte förvåna mig då jag upptäkt liknande saker flera gånger.

Gert hotade mig att han skulle komma till mitt hem och 'hälsa på'. Det är den mentaliteten han har. Punkt slut.

Posted on: 2006/8/15 15:36

See User information
Fair enough. Du får gärna tro att detta är Gert som skriver, men det är det inte. Utgick bara ifrån vad jag såg i denna tråd, men ok då, han kanske är en buse.

Dock. I sak är det inte något fel på "legitimiteten" i det jag skriver. Det är faktiskt så att jag inte har hört någon konspirationsteoretiker medge att de använder thesis qua premise. Alltså:

-Hörde du att Bosse rånade en bensinmack på sin permission från fängelset?

-Men han säger att han inte gjorde det.

-Hur kan du tro på honom?! Han klarar ju inte ens av att gå på permission utan att råna en bensinmack!

Det är faktiskt det enda problemet jag har. Att man inte helt enkelt säger att det som BÄST förklarar världen är den alternativa teorin. Istället säger man att det ENDA som kan förklara världen är den alternativa teorin. Det är inte den enda förklaringen. I mitt tycke inte heller den bästa.

Posted on: 2006/8/15 16:18

See User information
Quote:

micro wrote:
Jag har svårt att tro på legitimiteten i detta inlägg.

Det är inte helt ovanligt att någon ny användare registrerar sig precis efter att den senaste busen avslutat sitt konto för att ge stöd till den tidigare busen.

Detta måste vara tredje gången. Kan lika gärna vara samma buse om och om igen. Det skulle inte förvåna mig då jag upptäkt liknande saker flera gånger.

Gert hotade mig att han skulle komma till mitt hem och 'hälsa på'. Det är den mentaliteten han har. Punkt slut.

Ja visst. Fick samma kännsla.

Skulle gå på toa i högstadiet. När jag stormar in så ser jag skolan poppis skriva sitt namn med stora bokstäver på väggen, Fast med överskriften "jag älskar" Var på han blir helt röd och rusar ut.
Jag kan se Gert/vitlöken i samma situation. Alltså, man försöker sätta sig själv i bättre dagar. Men obs!! min kännsla kan vara helt fel.

Det var lågt med "häls på" grejen.

Posted on: 2006/8/15 16:31

See User information
Guilt by association? Jag kan väl inte bevisa att jag inte är Gert, men ni tar inte ställning till det jag skriver. Varför inte?

Posted on: 2006/8/15 18:31

Anonym
Har under ett antal år sett att det är den Alternativa informationen som förklarar varför Världen ser ut som den gör och vilka Krafter det är som rycker i Trådarna.

Bl a Böcker som inte når våra Biblotek eller inte kommer ut i Bokhandeln.

Anonym
Du har ju Tydligen följt denna Gert extra noga under en tid.

Jag varken tror på Gert och hans intentioner eller någon annan av Maktens Lakejer.

Jag är vaksam på alla eventuella Desinformatörer som fastnar vid ett speciellt Ämne.

See User information
Quote:

Garlic wrote:
Att: Micro, NoMoreWar, Homopope

Ni är ju helt makalösa. Gert har inte hånat någon. Homopope däremot har varit oerhört fientlig i princip hela tiden när han bemöter vad Gert har sagt. Att ni har mage att lägga skulden för den dåliga tonen som uppstår på hans axlar är för mig totalt häpnadsväckande!

För övrigt. Generalfelet ni gör är att konstant förutsätta det som skall bevisas - de rapporter Gert har bett er ta ställning till har avfärdats kategoriskt med att de är framtagna av corps/govs (som är synonymt med kurropta organisationer i ert språk). Vilken invändning menar ni är möjlig, över huvud taget, mot den alternativa förklaringen förutsatt detta? Allt ni tar ställning till analyseras ENBART utifrån antagandet att det är sant att corps/govs är korrupta. Inser ni inte det? Jag ber er att verkligen betänka vad jag har sagt här.

Garlic! Jag gillar nämnet!

Have I been fientlig? Really?

I certainly didnt mean to be, to you FRIEND, gert, but as others have mentioned before, hmmm... simply refering to documentation that does not stand up to the speculation of so many people, documentation like nist and FEMA reports, that have simply and incredibly left out too many obvious areas, and of course the criminal transport of all evidence before those afformentioned investigators had a underbudgeted chance to even look at the stuff, well, I mean, sure, you can believe all you want in that, hell you may as well believe in the magic bullet theory in the Warren Commission Report on jfk...

Whatever..

Its THIS simple anyways:

Rumsfeld CHeney Bush etc... they give orders for people to kill children.
People that kill children or coerce others to kill children are not nice people and cannot be trusted. Simple.

You can argue ALL you want about who to trust or what to believe, but, BUT....people who condone and do such things are not to be trusted.

And when those same people, in such positions of influence and power, with demonstratable terroristic intentions start in on Orwellian catch phrase global terror wars...any intelligent person can see through it.

It takes a brave one to stand up to such overwhelming lies, I am not refering to us here in Sweden, but more so the people whom most of this propaganda is tailor made for and aimed at: THe American people, very uneducated, lost and in fear.

Rest well while you can, and rest assured not everyone is buying the facist corporate lies. There is always hope, and it is growing day by day...(Oh that was sooo hippy at the end haha!)

Posted on: 2006/8/15 21:08

See User information
Quote:

micro wrote:
Tänkte bara slänga in en kommentar på vår vän OSPA eller Gert som beskriver lite av hans intentioner med att vara på vaken.se.

Quote:

Föresten.. Du kan sudda mittt användar konto. Jag har fått den information jag behöver om er.

Ha det bra i bagarmossen..

/Gert

Interesting indeed....so thats the level it gets to with such people then?

And the threats as well...They must be very desperate, and perhaps inspired by such calous behaviour of those they argue for?

Posted on: 2006/8/15 21:14

See User information
Vi vet inte vem du är, och det är klart att man kan möta en nykomling med lite skepticism. Det räcker med två intelegenta inlägg och du kommer att bli aksepterad.

Posted on: 2006/8/15 21:43

Anonym
Micro:
Quote:
Gert hotade mig att han skulle komma till mitt hem och 'hälsa på'.

Det var det sämsta jag hört på länge... ett sånt beteende finns ju inget försvar för och är så jävla lågt att det osar ovanligt stor personlighetsklyvning om det...

Men tror han och alla de andra som försöker hota folk på fullt allvar att intresset för konspirationer skulle bli färre p.g.a. ett sådant våldsamt beteende. Så korkade hot skapar väl snarare ett större intresse för Vaken bland de som anar konspirationer i varje buske!

See User information
Quote:

Homopope wrote:

Its THIS simple anyways:

People that kill children or coerce others to kill children are not nice people and cannot be trusted. Simple.

You can argue ALL you want about who to trust or what to believe, but, BUT....people who condone and do such things are not to be trusted.

Låter väldigt förenklat, och ärligt talat inte så lite Bushkt heller! Jag tycker att det är borderline narcissistiskt att dela upp världen i kategoriskt gott och kategoriskt ont och kalla alla som inte delar ens övertygelser för ointelligenta. Inget av det Bush har sagt har väl handlat om att ha ihjäl barn för sakens skull? Sen håller ju inte jag med om amerikanska militärens collateralkalkyler, och jag tror att deras kamp mot terror är fåfäng och kontraproduktiv. Men möjligheten finns att de handlar i god tro.

Posted on: 2006/8/16 7:56

See User information
Quote:

Garlic wrote:
Quote:

Homopope wrote:

Its THIS simple anyways:

Låter väldigt förenklat, och ärligt talat inte så lite Bushkt heller! Jag tycker att det är borderline narcissistiskt att dela upp världen i kategoriskt gott och kategoriskt ont och kalla alla som inte delar ens övertygelser för ointelligenta. Inget av det Bush har sagt har väl handlat om att ha ihjäl barn för sakens skull? Sen håller ju inte jag med om amerikanska militärens collateralkalkyler, och jag tror att deras kamp mot terror är fåfäng och kontraproduktiv. Men möjligheten finns att de handlar i god tro.

Du går vidare i samma anda som OSPA. Och det gör det bara mer suspekt. Som Micro sa. 2 enkla inlägg kan förändra synsättet. Men som jag sa tidigare så kan jag ha fel i att du är ospa.

Posted on: 2006/8/16 9:49

See User information
Quote:
Du går vidare i samma anda som OSPA. Och det gör det bara mer suspekt. Som Micro sa. 2 enkla inlägg kan förändra synsättet. Men som jag sa tidigare så kan jag ha fel i att du är ospa.

Ja, du har fel. Men nu är jag nyfiken på vad ni har att säga om det jag skriver i sak. Glöm möjligheten att Garlic = Gert. Svara på saken, plz.

Posted on: 2006/8/16 9:59

See User information
Quote:

Garlic wrote:
Quote:

Ja, du har fel. Men nu är jag nyfiken på vad ni har att säga om det jag skriver i sak. Glöm möjligheten att Garlic = Gert. Svara på saken, plz.

Nya som kommer in här på vaken visar oftast upp mycket nyfikenhet, de ställer många frågor av nyfikenhet, om saker som vi inriktar oss på. Det är sällan nya kommer in och försvarar någon som har betet sig så dåligt. Men som jag sa, jag kan ha fel. Men om "jag" ser att du visar upp lite nyfikenhet om saker som forumet är baserat på, så är jag villig att diskutera vidare med dig och hälsa dig välkommen till vaken.

Posted on: 2006/8/16 10:13

See User information
Quote:
Nya som kommer in här på vaken visar oftast upp mycket nyfikenhet, de ställer många frågor av nyfikenhet, om saker som vi inriktar oss på. Det är sällan nya kommer in och försvarar någon som har betet sig så dåligt. Men som jag sa, jag kan ha fel. Men om "jag" ser att du visar upp lite nyfikenhet om saker som forumet är baserat på, så är jag villig att diskutera vidare med dig och hälsa dig välkommen till vaken.

Jo, jag har förstått det. Men varför svarar ingen på det jag skriver I SAK? T. ex:

"Låter väldigt förenklat, och ärligt talat inte så lite Bushkt heller! Jag tycker att det är borderline narcissistiskt att dela upp världen i kategoriskt gott och kategoriskt ont och kalla alla som inte delar ens övertygelser för ointelligenta. Inget av det Bush har sagt har väl handlat om att ha ihjäl barn för sakens skull? Sen håller ju inte jag med om amerikanska militärens collateralkalkyler, och jag tror att deras kamp mot terror är fåfäng och kontraproduktiv. Men möjligheten finns att de handlar i god tro."

Det har väl allt att göra med vad som diskuteras på Vaken.se? Jag är inte ute efter att "bli välkomnad", jag vill bara att man tar ställning till mina invändningar. Jag anser ju nämligen att ni drar förhastade slutsatser om vad som är sant, som ni kanske kunde ha gissat.

Posted on: 2006/8/16 10:24

See User information
Quote:

Garlic wrote:
Quote:

Jo, jag har förstått det. Men varför svarar ingen på det jag skriver I SAK? T. ex:

"Låter väldigt förenklat, och ärligt talat inte så lite Bushkt heller! Jag tycker att det är borderline narcissistiskt att dela upp världen i kategoriskt gott och kategoriskt ont och kalla alla som inte delar ens övertygelser för ointelligenta. Inget av det Bush har sagt har väl handlat om att ha ihjäl barn för sakens skull? Sen håller ju inte jag med om amerikanska militärens collateralkalkyler, och jag tror att deras kamp mot terror är fåfäng och kontraproduktiv. Men möjligheten finns att de handlar i god tro."

Det har väl allt att göra med vad som diskuteras på Vaken.se? Jag är inte ute efter att "bli välkomnad", jag vill bara att man tar ställning till mina invändningar. Jag anser ju nämligen att ni drar förhastade slutsatser om vad som är sant, som ni kanske kunde ha gissat.

Vi kan börja våran dialog på dagen skrat. Gå dit jag har ställt ett par frågor till dig.
Skämt åt sido.
Jag håller inte med om vad du skriver. Jag tycker att bush/co är onda människor som skapar ondska

Posted on: 2006/8/16 10:29

See User information
Quote:
Jag håller inte med om vad du skriver. Jag tycker att bush/co är onda människor som skapar ondska

Jag skriver att ni förutsätter det som skall bevisas. Jag skriver att ni inte borde göra det. Jag skriver att ni borde förhålla er mer agnostiskt till frågan om världsordningen. Jag skriver att koherens inte är lika med sanning, mao att man inte kan avfärda en koherent teori för att den är inkompatibel med en annan koherent teori.

Jag är inte Gert/"OSPA"s kompis. Jag hävdar inte att ni de facto har fel. Jag säger bara att ni inte kan argumentera för era teorier genom att förutsätta dem. Det borde inte vara så svårt att ta till sig.

Nu har jag klargjort, anser jag, var jag står någonstans. Vad, mer exakt, är det du inte håller med om i det jag säger?

Posted on: 2006/8/16 11:25

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper