vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 36 »

Re: Dagens skratt!

See User information
Det var lille Kalle som i skolan fick en fråga av fröken: - Om det sitter tre fåglar på en telefonledning, och den ena blir skjuten, hur många fåglar finns det då kvar på ledningen? - Ingen! Svarar Kalle. - Eftersom alla blir rädda och flyger därifrån. Då säger fröken: - Ja, jag gillar hur du tänker, men det är ju inte riktigt rätt. Då räcker Kalle upp handen och säger: - Det sitter tre damer på en bänk och alla äter glass. Den ena biter på glassen, den andra slickar på den medan den tredje suger på den. Vilken av damerna är gifta? Fröken tänker länge och väl, innan hon svarar: - Ja, det är väl hon som suger på glassen. Kalle svarar: - Nja, det är allt hon som har vigselring på fingret, men jag gillar hur fröken tänker!

Posted on: 2006/8/15 17:35
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Två storväxta karlar och sjömän och en getabock led skeppsbrott, men räddade sig upp på en flotte, där det också fanns en tunna. För att "avreagera" sig gjorde männen varsitt hål i tunnan, och även ett åt getabocken. Så småningom var tunnan full, och de pluggade igen hålen och kastade den i havet. Efter en tid flöt tunnan i land vid ett nunnekloster. "Heligt vatten, heligt vatten" skrek nunnorna när de öppnade tunnan, och för att få del av "vattnets" kraft badade de och tvättade sig i det. Så blev tre av de yngre nunnorna med barn, och födde varsin son. När pojkarna lärt sig prata frågade abbedissan dem: Och vad heter ni, små pojkar?
- Jag heter Anders, svarade den förste.
- Jag heter Kalle, svarade den andre.
- Och jag heter Bäääärtil, svarade den tredje.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
På en allmän herrtoalett sade en man till en Psilo: "Jag är hemskt ledsen att behöva besvära er, men jag kan tyvärr inte använda mina händer. Skulle ni vilja vara så vänlig och dra ner min gylf?" Full, och på sitt bästa humör gjorde Psilo detta. "Och skulle ni också vilja vara så vänligt och dra ut mitt organ?" Psilo gjorde också detta. Sedan han kastat vatten bad mannen: "Skulle ni också kunna skaka den några gånger?" När Psilo hade uppfyllt även denna begäran log mannen tacksamt mot honom, stoppade in penisen och sade: "Stort tack, jag trodde att mitt nagellack aldrig skulle torka!"

Posted on: 2006/8/15 17:38

Anonym
Lille 9 årige Lightsaber till sin pappa:
- Kommer du ihåg att du lovade mig 5 kronor om jag hade bra betyg?
- Javisst.
-Då kan jag glädja dig med att du just sparat en femma.

Anonym
När lille Lightsaber en dag öppnade dörren till badrummet stod hans mamma där och drog fram och tillbaka i pappas snopp.
- Lightsaber undrade på barns vis vad som föregicks.
- Mamman fann sig snabbt och svarade, "jo du förstår, pappa har har blivit lite rund om magen den sista tiden, så jag släpper ut lite luft."
- Fadern log generat men lättad över hustruns snabba svar.
- "Det är ingen idé" sa Lightsaber, så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen in och blåser upp honom igen!

Edited by Psilocyber on 2006/8/15 18:58:05

See User information

Posted on: 2006/8/15 21:12

See User information
Psilo stod inför Gud igen.

Gud sade: - Välkommen åter, kära barn.

Psilo sade: - Tack Gud!

Gud sade: - Nu har jag en viktig uppgift åt dig.

Psilo frågade: - Vad är det Gud?

Gud svarade:- Jo, lille vän, ser du högen med smutsiga skor därborta, dem ska du putsa så att de blir skinande blanka.

Psilo sade: - Va!? Ska jag putsa alla dessa hundratals skor? Det är väl ingen viktig uppgift?

Gud sade: - Visst är det det. Ty när du är färdig med det så ska du få träffa en ängel som ska lysa upp din väg för att du gjort nytta.

Sagt och gjort. Psilo gjorde sin plikt och en stund senare fick han träffa en en vis och godhjärtad ängel som tog hand om honom och ledde honom in på den rättfärdiga och kloka vägen istället för den förtappade stig han vandrat hela sitt liv.

Några veckor senare tog ängeln farväl av Psilo och önskade honom lycka till.

- Jag vill tacka för allt du gjort för mig, sade Psilo.

- Tack själv kära du, sade ängeln.

- Vart tar du vägen nu? undrade Psilo.

- Nu återvänder jag till mitt jobb som betjänt åt Lightsaber. Vi har mycket att stå i eftersom vi ska öppna en butik för begagnade skor.

Posted on: 2006/8/15 21:43

See User information
Viktiga frågor! Viktiga frågor om livets mening och frågor ingen velat besvara:

Är det värt att veta vad en norrman vet?

Ska man anpassa farten efter hastigheten?

Springer spindlar mycket snabbare runt i badkaret än vad du gör?

Är det fult att lugga en skallig?

Är det grymt att kasta ägg i hönshus?

Är en strömfientlig främling bättre än främlingsfientlig ström?

Vad blir det för färg på en smurf när man stryper den?

STOPPA KNARKET (i näsan)

Vad är upp och ner på en cirkel?

Fastnar skolmaten på väggen?

Vem landar först om du släpper en blondin och en brunett från ett väldigt högt hus?

Kan jag låta hunden vakta maten?

Fungerar övervakning och tårgas på polisen med?

Ska man göra så lite som möjligt på så lång tid som möjlig?

Hmmm…

Posted on: 2006/8/16 10:25
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.

See User information
Om du försöker att misslyckas men lyckas, vad har du då gjort?

Posted on: 2006/8/16 10:35

See User information
Lärarinnan ställer frågor till barnen.
- Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
- Älgen, svarar Elsa.
- Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
- Vad är grönt och hoppar i gräset?
- Gräshoppa, svarar Ulla.
- Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
- Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen,
liten och mjuk när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter.
- Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också

Posted on: 2006/8/16 13:29
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Lärarinnan ställer en fråga till Lightsaber.
- Vad är det som har fyra ben, med ett brunt öga?
- Vet inte, svarar Lightsaber.
- Men, det är ju du Brunsaber!!

Anonym
Kraftkarlen Psilocyber skulle en gång för alla visa pojkvaskern Lightsaber vad supa vill säga på en kraftkarls vis. Den unge Lightsaber var spänd av förväntan, och skruvade sig ängsligt, medans den stora välväxte Psilo ställde fram spritflaskan på bordet, och skulle börja tala allvar.
Lightsaber hade alltid drömt om att också få bli en kraftkarl, så nu var det då äntligen dags tänkte han.

- Jo, du förstår, först av allt måste du veta hur man känner igen en riktigt rejäl kvinna, som vet vart bordet skall stå, sade Psilocyber myndigt.

- Ja, jo, det är ju viktigt, intygade Lightsaber ivrigt.

- Jomen visst!! Ser du,...den perfekta kvinnan är en meter hög, tandlös, utstående öron, och med en platt skalle, sade Psilo finurligt.

- Nä men det låter som en konstig kvinna!!, sa Lightsaber.

- Nja,...kanske det, men hon är praktisk ser du, fyllde Psilo i.

- Hur menar du då?, Undrade Lightsaber.

- Jo här skall du få höra. En meter går upp till gylfen, och sedan tar du bara ut isterbandet och kör in i truten på henne. Hon är ju tandlös så det är bara att köra på. Det är bara att ta tag i handtagen, de utstående öronen och dra fram och tillbaka. I värsta fall får du dra henne i håret om hon inte har utstående öron, sade Psilo uppfordrande.

- Hmmm, funderade Lightsaber. Men vart kommer bordet in då? Jag måste ju kunna ha min öl och min grogg någonstans!!

- Jo, det är därför du skall välja en kvinna som vet vart bordet skall stå. Du måste ju kunna ha din fina öl och din grogg någonstans medans du tar henne i örat, eller drar henne i håret.

- Hur menar du, jag fattar fortfarande inte, sade Lightsaber.

- En dvärgbrud med en platt skalle, sade Psilo.

- Jaaaa,...nu fattar jag!!, jublade Lightsaber.

Anonym
Det var en gång en indianpojke som frågade sin pappa varför alla indianer hade så konstiga namn, som dansande molnet t.ex.
Då sa pappan "Ja du förstår min son, om det kommer en vit hingst springandes på prärien när du blir till får du namnet Vita Hingsten.
- Förstår du vad jag menar.. Trasiga Gummit?

Anonym
Det var en kille som åkte till japan. Där träffade han en söt tjej.
Dom åkte hem till henne och efter ett tag så började dom älska.
Plötsligt ropar hon "schin schong"!!
Han tror att det betyder "så skönt" så han fortsätter.
Nästa dag så spelade han golf, och på första slaget fick han "hole in one" då ropar caddyn "schin schong"!!
Vad betyder det undrade killen?
"Fel Hål"!!

Anonym
Ett förälskat par var ute och gjorde stan.
När det är hennes tur att beställa så berättar hon för sin käraste att hon har hört talas om en ny fantastisk drink som han bara måste prova!
Sagt och gjort, han går givetvis med på detta nyfiken som han är och hon återvänder snart till bordet med en öl till sig själv och två små glas till honom.
I det ena glaset är det Bailey´s och i det andra en skvätt limejuice.
Med glasen följer följande instruktion:

- Tag en mun full av Bailey´s och låt den rulla runt i munnen en stund innan du sköljer ned denna med limejuicen!

Han tycker inte att detta låter något vidare, men hans flickvän är väldigt övertygande och hävdar att detta måste testas... Nåväl...
Han tar en slurk Bailey´s. Den känns varm och len mot gommen.
Sedan tar han limejuicen och då sker följande:
Efter 0,1 sekund:
Det gräddiga i Bailey´sen börjar att skära sig.
Efter 0,3 sekund:
Han blir lika grön i ansiktet som limejuicen
Efter 0,6 sekund:
Med stor möda tvingar han sig till att svälja sörjan!!!
Försiktigt viskar hon i hans öra:

- "Älskling, den kallas "Blowjob revenge"!

Anonym
Pelle och hans pappa var ute och gick, de passerade ett hus som hade fullt av lampor som blinkade.

- Vad är det för hus, undrade Pelle?

- I det huset kan man köpa glädje, svarade pappan.

Nästa dag så fyllde Pelle fem år, då fick han lite pengar av sin mormor.
Då gick Pelle till glädjehuset för att köpa glädje.
När han kom in så kom det fram en stor dam.
Pelle frågade om han fick köpa glädje?
Damen tänkte " vad kan man ge en femåring"
Hon gick till köket och bredde fyra stora mackor med sylt och gav dem till Pelle.
När Pelle kom hem så frågade pappan var han varit och då sa Pelle " i glädjehuset"!
Pappan frågade nervöst vad som hände?

- Jo, dom tre första orkade jag med, men den sista slickade jag bara av.

Anonym
Den lilla dvärg-tjejen fick alltid så ont i musen när det regnade ute, så hon gick till läkaren och berättade om sitt problem.

- Är det bara när det regnar, frågade läkaren?

- Ja svarade dvärgen.

- Läkaren undersökte henne och gjorde två snitt med skalpellen och frågade om det blev bättre.
- Jaa jublade dvärgen, vad gjorde du?

- Jo jag skar bort 5 cm av dina gummistövlar.

See User information
Än en gång stod Psilo inför Den Allsmäktige.

- Välkommen åter lilla vän! sade Gud.

- Tack så mycket Gud! sade Psilo.

- Gör dig nu redo att genast återvända till jorden! fortsatte Gud.

- Va!? Men varför så bråttom? undrade Psilo.

- Jo, du har ännu icke lärt din läxa, svarade Gud.

- Aj då! sade Psilo, lätt förlägen.

- Misströsta icke, kära barn, fortsatte Gud. Den här erfarenheten ska nog få dig att växa.

- Vad väntar mig? undrade Psilo.

- Det kan jag icke förtälja nu, sade Gud.

Psilo gjorde sig redo för ännu en reinkarnationsresa.

Dan därpå vaknade han yrvaket upp och möttes av solens strålar som fick honom att kisa hårt. Psilo tycktes sig kunna skönja ett fiskespö i fjärran men det såg oproportioneligt stort ut. Han kände sig liten och trängd och kunde inte känna vare sig sina armar eller ben. Plötsligt gick det upp för honom att han låg i en liten ask. Han försökte sträcka sig upp när han plötsligt hörde en röst bakom sig:

- Tjena Psilo, jag tänkte väl att du också skulle hamna här. Han vände sig om och fick se en liten mask som höjde sig över en massa andra maskar. - Vem är du? undrade Psilo.
- Känner du inte igen mig? Det är ju jag...... maggot!
Svetten började bryta fram på Psilos panna. - Vafan!?utbrast han.

Han avbröts av ljudet från ett bekymmerslöst visslande och plötsligt fick han se en gigantisk hand stänga locket till asken som sedan började gunga fram och tillbaka innan den slutligen landade med en duns.

- Vad i helvete är det som pågår? skrek Psilo.
- Jo, det bar sig inte bättre än att vi numera är maggots i playboyen och miljonären Lightsabers fiskeväska.

När asken någon timme senare öppnades kände Psilo hur paniken grep tag i honom. Men Lightsaber satte honom inte på någon fiskekrok. Istället tog han upp Psilo och sade för sig själv:

- Den här lille krabaten var inte mycket att hänga i granen. Därefter slängde han den lilla masken i en gödselhög.
– Sådär, nu kan han äta upp sig och växa på sig lite.

Posted on: 2006/8/17 15:27

Anonym
Hahahaha...den var fanemej djävligt bra!!
Kunde riktigt se gamle maggot där...när han sa tjena Psilo...

Anonym
Det var en gång en mask en svamp och en lighsaber som slog vad om vem som kunde mest "dåliga hisotier"

masken tänkte "ja kan en massa kassa så det är nog jag"

lighsaber tänkte "fan det måste ju vara jag ja har en massa dåliga vitsar"

Psilo sa "Lightsaber kan bara dra dåliga historier och har sämst humor"

så då vann han

Edited by maggot on 2006/8/17 17:34:20

Anonym
En gång när en gammal mask klagade på en svamp, så sa svampen att smaken är som baken - delad.
Ja, just det!!, sa springmasken och försvann in i rövhålet igen på den gamla uteliggaren som låg och sov på parkbänken.

See User information

Posted on: 2006/8/17 17:23

See User information
Maggot och Psilo gick en promenad längs parkgatan i Göteborg.
Psilo märkte att maggot verkade lite frustrerad.

- Hur är det fatt? undrade Psilo.

- Jo, svarade maggott. Du vet den där bruden jag träffade?

- Ja, svarade Psilo.

- Vårt sexliv har gåttt i stå, sa maggott.

- Hur menar du? frågade Psilo.

- Ja, det har blivit så jävla enformigt, helt enkelt, förklarade maggot.

- Men du! utbrast Psilo. Pröva det andra hålet!

- Är du tokig, då kan hon ju bli med barn!

Posted on: 2006/8/17 17:27

Anonym
En gång när en gammal mask klagade på en svamp, så sa svampen att smaken är som baken - delad.
Ja, just det!!, sa springmasken och försvann in i rövhålet igen på den gamla uteliggaren som låg och sov på parkbänken.

DEL2

och när masken slingra sig in och när analöppningen halvt öppnades kände svampen igen lukten och blev nostalgisk och lite sentemental
och sa till sig själv

"Bästa sätet att undvika en frästelse är att falla för den"

och så gick han in han med

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 36 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper