vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!

See User information
Hehe, självklart är han med, glömde även Michael Tsarion.
Det är nog tufft motstånd så det räcker ändå.. Dom har nog häcken full med att försöka överlista dessa..

Posted on: 2006/8/14 22:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Just det Michael Tsarion. Ju mer jag lyssnar på den killen så börjar jag tro att han är en av de mest intelligenta personer som har gått på denna jord. Sanslöst skärpt han är, och ändå relativt ung.

Posted on: 2006/8/14 22:32
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
TeBe, ska jag tolka ditt svar som att du alltså inte läst igenom kritiken mot Alex Jones? Den är inte så svår att hitta, så det borde inte vara problemet.

Posted on: 2006/8/15 6:02

Anonym
Varför tala "kring" ämnet. Om du har relevant kritik mot Alex Jones som inte är uppenbara "hit-pieces" så är verkligen uppskattat om du postar dem här eller i din blogg!
Någon blir inte en Gatekeeper bara för att du skriver det. Det krävs mer information för att ett sådant uttalande ska tas på allvar.

Jag vill inte att det ska låta som om jag försvarar Alex i alla frågeställningar. Jag vill lära mig mer och vill ha fakta från alla håll, fördömmande som hyllande.

1. Varför postade du inte _direkt_ den kritik du har mot Alex, vad är meningen med att insinuera att vi borde vetat vilken kritik du har hittat? Vad är syftet med det?

2. Vem inom 911-movement tycker du tex är mer trovärdig än Alex Jones och varför?

Är det kanske? W.Tarpley? J.Fetzer? J.Hoffman? S.Jones? B.Zwicker? R.McGovern?

3. På vilket sätt är han en Gatekeeper? Exakt inom vilka områden är det han "mörkar"? Är det inom Globalwarming? Är det Kristendommens ursprung? Vad är det han duckar?

Du vet väl att Callers som har kritik mot någon fakta han presenterar alltid har förtur att ringa in till programmet. Du kanske borde ringa en dag? Landskoden för USA + 1-800 259 9231

Edited by void on 2006/8/15 8:17:36

See User information
foo <-- fram med lite fakta nu! Istället för att skicka mig på nån jakt efter denna info..

Posted on: 2006/8/15 15:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

void wrote:
Varför tala "kring" ämnet. Om du har relevant kritik mot Alex Jones som inte är uppenbara "hit-pieces" så är verkligen uppskattat om du postar dem här eller i din blogg!
Någon blir inte en Gatekeeper bara för att du skriver det. Det krävs mer information för att ett sådant uttalande ska tas på allvar.

Jag vill inte att det ska låta som om jag försvarar Alex i alla frågeställningar. Jag vill lära mig mer och vill ha fakta från alla håll, fördömmande som hyllande.

Alright, här är en bra början:
http://laura-knight-jadczyk.blogspot. ... ll-never-dance-again.html
samt nästföljande:
http://laura-knight-jadczyk.blogspot. ... -scholars-parable-of.html

Nu till dina frågor.
Quote:

1. Varför postade du inte _direkt_ den kritik du har mot Alex, vad är meningen med att insinuera att vi borde vetat vilken kritik du har hittat? Vad är syftet med det?

För att jag inte visste hur mycket ni hade koll på läget, hur mycket källkritik som praktiseras här, och hur medvetna ni är i allmänhet. Kändes mer korrekt att fråga först.

Quote:

2. Vem inom 911-movement tycker du tex är mer trovärdig än Alex Jones och varför?

Är det kanske? W.Tarpley? J.Fetzer? J.Hoffman? S.Jones? B.Zwicker? R.McGovern?

Det finns många som är relevanta, men i dagens läge känns det inte så viktigt vem jag tycker är bra och inte. Det viktiga är att varje enskild individ lär sig trimma sin "BullShitOMeter" genom att se igenom de lögner som (t.ex.) pseudo-alternativa medier ger ut. Mina blogginlägg ger exempel på hur man kan göra detta, vilka principer och tekniker man kan använda för att se vad som är vad. Jag kan rekommendera att ni läser på om psykologi, COINTELPRO samt psykopati i allmänhet (Googla på "Mask of Sanity" samt "Political ponerology"). Förutom att mycket av det är bra kunskap i vardagslivet är det direkt nödvändigt för att kunna navigera i det s.k. alternativträsket, som i dagsläget är belägrat av så mycket disinfo att det är nåt helt enormt.

När detta har gjorts till en hyffsad grad behövs inga rekommendationer: varje s.k. aktivist kan själva avgöra vad som är bra och inte. Det måste vara målet, eftersom det annars lätt uppstår en gruppmentalitet som inte är hälsosam. Som svar till TeBe, t.ex., kan jag säga att just gå på "jakt efter info" är PRECIS det som ni (generellt) verkar behöva lära er. Inställningen borde vara "Sez who?", dvs verifiera, kontrollera, dubbelkolla allt ni får presenterat och påstått. Tro inte ett ord på vad jag säger, t.ex., utan verifiera, kontrollera, dubbelkolla allt ni får presenterat och påstått. Och applicera denna attityd på ALLT.

Det är lite jobbigt i början, men efter ett par år blir det lättare och reflexmässigt (men tro inte på mig, testa själv .

Quote:

3. På vilket sätt är han en Gatekeeper? Exakt inom vilka områden är det han "mörkar"? Är det inom Globalwarming? Är det Kristendommens ursprung? Vad är det han duckar?

Se ovan referenser. Läs även gärna igenom den analys som WingTV gjort:
http://www.wingtv.net/shame.html

Jag kommer att göra längre analyser av alla dessa ämnen på min blogg vad det lider, men ovan är en bra början.

Avslutningsvis, en liten "rolig" anekdot om Alex Jones från Lisa Guliani/WingTV:
Quote:

Alex Jones' website shows this address:
Alex Jones Productions
3001 S. Lamar, Suite 100
Austin, TX 78704
512-291-5750
customerservice@infowars.com

One listener in Austin, Texas, decided to mosey on over to Alex Jones Productions and guess what he found?
He found this:
The above address is not Alex Jones Productions at all. It is CASTLE DENTAL. The listener went inside the building and watched people getting their teeth cleaned through the windows. There is no "Alex Jones Productions" inside the building either. I confirmed this with a telephone call to "Alex Jones Productions" yesterday.
The man who answered said, "Castle Dental" - NOT "Alex Jones Productions"
I proceeded to ask for Alex Jones Productions and he said I had reached CASTLE DENTAL and that there was no Alex Jones there.
People also get orthodontic and peridontal work done there. They don't produce fearmonger conspiracy videos and they don't sell overpriced fearmonger T-shirts. They sell retainers and perform oral surgery.

I am currently checking out the FOLLOWING information on Alex Jones:
Address: 1011 Meredith Drive
Austin, Texas 78704
(512-291-5750

Please note that the same phone number is used for both addresses, but when you call it, you get CASTLE DENTAL. Is Alex a dentist? (cheesy grin..)
So why does Alex have an incorrect address/phone number listed on his INFOWARS website TODAY, if he has moved elsewhere? Isn't this kind of...odd?
The listener mentioned previously was going to send payment for books, videos, etc.. to CASTLE DENTAL, thinking it is really Alex Jones Productions.
The guy at Castle Dental said nobody by the name of Alex Jones is there and he doesn't know if he was ever there. Isn't that interesting?

Om han inte klarar av att vara ärlig om sin adress är det kanske inte så konstigt att resten inte riktigt heller är helt korrekt.

Posted on: 2006/8/15 16:32

See User information
Hahahah, visste att du skulle nämna Wing-tv!!

Dom kastar ju bara skit på Alex, men jag vill höra exakt vilken info som han förmedlar som är fel?

Och vem är denna kvinna på bloggen (gatekeeper anklagande från en bloggare???) som du hänvisade till?
Hon befann sig i Frankrike, kompis till Daryl Bradford Smith och Eric Hufschmidt kanske??
Och vad har hon för info om att Alex är gatekeeper?? Det stod ingenting i dom länkarna du skickade!?

Det där skitsnacket om att han är med sionisterna är ren och skär lögn!! Men du får gärna tro på detta!

Patetiskt! Som sagt litar på team Alex, det liksom känns att det är äkta när det gäller det laget!

Posted on: 2006/8/15 16:45

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Hahahah, visste att du skulle nämna Wing-tv!!

Dom kastar ju bara skit på Alex, men jag vill höra exakt vilken info som han förmedlar som är fel?

Läste du det refererade materialet?

Quote:

Och vem är denna kvinna på bloggen (gatekeeper anklagande från en bloggare???) som du hänvisade till?
Hon befann sig i Frankrike, kompis till Daryl Bradford Smith och Eric Hufschmidt kanske??
Och vad har hon för info om att Alex är gatekeeper?? Det stod ingenting i dom länkarna du skickade!?

Quote:

Det där skitsnacket om att han är med sionisterna är ren och skär lögn!! Men du får gärna tro på detta!

Quote:

Patetiskt! Som sagt litar på team Alex, det liksom känns att det är äkta när det gäller det laget!

Posted on: 2006/8/15 16:53

See User information
Du pratade om att folk skulle få igång sin bullshitometer. Detta tycker jag är mycket viktigt och jag håller med till 100%.

Man bör vara kritisk till alla käller. Officiella, icke officiella och inte minst kritisk mot de som kritiserar dessa.

Dock så om man ska gå ett steg längre så måste man vara ödmjuk och veta att man inte ver vilka som talar sanning och vilka som ljuger. Man vet heller inte motiven bakom en annan perons agerande.

Min bullshitomerer säger mig att WingTv inte är pålitliga. Jag tror att de förstör för sanningsrörelsen, men jag vet inte om de är medvetet eller bara för att de är lite för heta på gröten.

Jag tror även att FooFigters attityd och sätt att diskutera är negativ för sanningsrörelsen, men jag vet heller inte här om det är medvetet eller inte.

Jag hoppas innerligen att det inte är medvetet och jag hoppas innerligen att foofigther skall bli mer ödmjuk, förstå att både hans egna analyser samt wingtvs kan vara ytterst felaktiga och att konsikvenserna av att vara för snabb med att peka ut andra i rörelsen som gatekeepers kan vara ytterst skadligt om man gör ett misstag, som jag säkert tror att det med Alex Jones är.

Tänk på saken, visst kan det vara fel...

Posted on: 2006/8/15 17:54
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Tänkte bara säga att p3 har ändrat hemsidan så att den inte längre har med Arturs interjuv på samma programmpunkt. Nu ser det bättere ut och låter seriösare.

Posted on: 2006/8/15 18:16

See User information
micro <-- Som tur är så bryr sig inte Alex om dessa individer som kastar skit på andra inom rörelsen! Men han börjar tröttna på dom det har han sagt och han funderade senast på att ge sig på dom, men sa samtidigt att det kanske skulle skada rörelsen mer, så han skulle avvakta med det..

foo <-- det du länkade till var ju ett blogginlägg?!? Det var inte mkt meat & potatoes i det!?

Och jag har hört det där om "tandläkar grejen" förut..

Vad är din analys? Vilken info är det som Alex inte rapporterar om?

Och vilken är denna bloggkvinnan igen ?

Är denna länk seriös?
http://www.wingtv.net/thorn2006/hollywoodalex.html

I princip baktalar dom alla andra i rörelsen, tom Daryl Bradford Smith och Eric Hufschmidt som i sin tur baktalar Alex för att han inte kastar skit på judarna helatiden..

För mig är det ganska tydligt exakt vilka som är Gatekeepers!

Wing har tom gjort en fake intervju med Alex, hur lågt är inte det då? Dom pratade med nån som skulle föreställa Alex och snackade massa goja, har bara 2 ord åt dessa - Vilka nollor!

Tack Foo för att du fick mig att kolla lite på Wing och nu blev det ju ännu tydligare om vem som man ska lita på! Och det är inte Wing-idioterna iaf!

Posted on: 2006/8/15 18:26

Edited by TeBe on 2006/8/15 18:56:54

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

micro wrote:
Du pratade om att folk skulle få igång sin bullshitometer. Detta tycker jag är mycket viktigt och jag håller med till 100%.

Talk is cheap and words are plenty. Du talar om saker du inte praktiserar.

Quote:

Man bör vara kritisk till alla käller. Officiella, icke officiella och inte minst kritisk mot de som kritiserar dessa.

Talk is cheap and words are plenty. Du talar om saker du inte praktiserar.

Quote:

Dock så om man ska gå ett steg längre så måste man vara ödmjuk och veta att man inte ver vilka som talar sanning och vilka som ljuger. Man vet heller inte motiven bakom en annan perons agerande.

Detta är direkt felaktigt, och är ett exempel på en strikt subjektivistisk syn på verkligheten, där vad som helst kan vara sant eller falskt, och vi kan aldrig veta vad. Det som är praktiskt med den synen, ur ett kontrollperspektiv, är att man kan få folk att tro på vad som helst. Detta är en av de grundläggande filosofierna bakom t.ex. den samhällsstruktur som beskrivs i boken 1984 (rekommenderad läsning btw).

Man kan veta vem som talar sanning och vem som ljuger eftersom det finns fakta.

Quote:

Min bullshitomerer säger mig att WingTv inte är pålitliga. Jag tror att de förstör för sanningsrörelsen, men jag vet inte om de är medvetet eller bara för att de är lite för heta på gröten.

Varför är WingTV inte pålitliga? Nu har jag presenterat varför Alex Jones inte är att lita på, så det är väl bara rimligt att du beskriver varför WingTV inte är pålitliga.

Quote:

Jag tror även att FooFigters attityd och sätt att diskutera är negativ för sanningsrörelsen, men jag vet heller inte här om det är medvetet eller inte.

Jag förespråkar att folk ska kolla fakta, verifera påståenden, inte ta andras ord som gospel, och att läsa på om hur COINTELPRO och andra psyops fungerar. På vilket sätt är det negativt för sanningsrörelsen?

Quote:

Jag hoppas innerligen att det inte är medvetet och jag hoppas innerligen att foofigther skall bli mer ödmjuk, förstå att både hans egna analyser samt wingtvs kan vara ytterst felaktiga och att konsikvenserna av att vara för snabb med att peka ut andra i rörelsen som gatekeepers kan vara ytterst skadligt om man gör ett misstag, som jag säkert tror att det med Alex Jones är.

När Marcus hoppas att jag ska bli mer ödmjuk gissar jag att han egentligen menar att jag ska sluta påpeka saker hela tiden. Ni vet, fakta. Jobbiga saker.

Slutligen rekommenderar jag att alla läser igenom en av mina senare bloggposter:
http://enannanverklighet.blogsome.com ... en-del-2-det-inre-kriget/

Läs speciellt igenom avsnittet om psykopati, och de olika symptomen som kan användas för att identifiera denna sjukdom. Nyttig läsning.

Posted on: 2006/8/15 19:00

See User information
Nog talat, jag väljer att inte kommentera på dina inlägg mer pga av den hårda tonen. Andra läsare får dra sina egna slutsatser av händelsen.

Bra att vi fick upp detta ämne på tapeten så kanske fler kan göra valet om man vill agera som mig eller dig. Detta är verkligen ett av kärnpunkterna i att vara medveten. Detta är ett ytterst viktigt beslut och jag hoppas att alla tar och tänker igenom vad dom tror är det bässta sättet att agera för rörelsen.

Jag heter föresten micke.

Posted on: 2006/8/15 19:34

See User information
Då SR valt att uppdatera sidan med inslaget har jag skrivet ett nytt inlägg som jag tror kan vara relevant här:
http://enannanverklighet.blogsome.com ... ont-9-11-och-minneshalet/

Rätt intressant att följa hur de beter sig. Fascinerande till och med.

Posted on: 2006/8/16 21:22

See User information
foo <-- Du som har så många utdrag ur Orwells 1984 på din hemsida, har du fortfarande inte fattat att det är exakt detta som händer i USA just nu???

Har du sett filmen "Orwell roles in his grave" ? Om inte, gör det snarast...

Du verkar ju ha problem med nåt eftersom du påstår att P3 inslag är en "psyop", vet du vad du håller på med egentligen?!?

För övrigt tycker jag personligen att du inte har förstått dig på 1984 eftersom du applicerar detta på "the thruth movement" och vill få den till något dåligt!!

Posted on: 2006/8/16 21:27

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
foo <-- Du som har så många utdrag ur Orwells 1984 på din hemsida, har du fortfarande inte fattat att det är exakt detta som händer i USA just nu???

Har jag påstått motsatsen?

Quote:

Du verkar ju ha problem med nåt eftersom du påstår att P3 inslag är en "psyop", vet du vad du håller på med egentligen?!?

På vilket sätt är det inte en psyop? Vad i min analys håller du inte med om?

Quote:

För övrigt tycker jag personligen att du inte har förstått dig på 1984 eftersom du applicerar detta på "the thruth movement" och vill få den till något dåligt!!

Var i det jag skrivit applicerar jag 1984 på "the truth movement"?

Posted on: 2006/8/16 21:34

See User information
Du vänder ju hela iden om ett diktatoriskt samhälle mot "the thruth movement"...

Ibland håller du med oss och ibland inte !?! Hur ska du ha det?

Du verkar ju tro på den officiella teorin, eller?

Antingen vet man hur det ligger till helt och hållet,
eller så gör man inte!

Det förstår du väl att P3 inte kan lägga fram detta som en seriös grej, tror du cheferna skulle gå med på det?

Posted on: 2006/8/16 21:39

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Du vänder ju hela iden om ett diktatoriskt samhälle mot "the thruth movement"...

Var då?

Quote:

Ibland håller du med oss och ibland inte !?! Hur ska du ha det?

Jag är intresserad av att komma fram till sanningen. Enligt micro finns det ingen sanning, eller vi kan inte veta den i alla fall. Han har fetfel.

Var det tydligt nog?

Quote:

Du verkar ju tro på den officiella teorin, eller?

Från vad jag har skrivit har du fått den idén?

Quote:

Antingen vet man hur det ligger till helt och hållet,
eller så gör man inte!

Jaha, där ser man. Det visste jag inte.

Quote:

Det förstår du väl att P3 inte kan lägga fram detta som en seriös grej, tror du cheferna skulle gå med på det?

Precis, så varför gick micro och ArtMan med på det? Är de alltså inte seriösa? Eller gick det precis som de hade tänkt sig?

Man undrar ju.

Posted on: 2006/8/16 21:47

See User information
Dagens media tar inte fram detta på ett seriöst sätt, vill man nå människor genom media får man akseptera att det inte är på sina egna vilkor.

Posted on: 2006/8/16 22:27

See User information
Hur tror du att det gick till i USA när det fick genomslag i media?
Det är precis samma steg som vi kommer att ta oss igenom i Sverige..

micro och artman hade ju inte gått med på dom ändringarna som gjordes, det kanske var någon annan som tvingade dom att göra dessa ändringar, låter det helt otroligt? Förstår du inte denna logik?

Vi ska vara glada att det kommer fram nåt övht..

Nästa grej i media kommer ju vara lite mer seriös, tror jag iaf!

Sen drar du in anklaganden om cointelpro/gatekeepers och verkar hålla med denna Laura Knight som anklagar Alex jones, Jeff Rense, Jack Blood för att vara sådana..

Detta verkar skumt.. Ni hoppar från att vara för sanningen för att sedan kasta skit på dom viktigaste personerna inom truthmovement dvs Alex Jones,Jeff Rense, Jack Blood mm..

Alex har ju dragit fram alla faktan i sina filmer, en gatekeeper drar väl bara fram viss fakta för att dölja dom stora lögnerna? Kan du förklara detta problem Ni verkar ha med dessa personer, speciellt Alex?

Posted on: 2006/8/16 22:30

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe, jag kan lägga hur mycket tid som helst på att svara på alla dina enskilda "anklagelser", men eftersom du inte svarar på mina frågor verkar det vara slöseri med tid. Vill du vara så vänlig och svara på alla de frågor jag ställt hittills om de påståenden du gjort. Eftersom jag svarat på nästan allt du sagt verkar det väl rimligt.

Posted on: 2006/8/17 5:40

See User information
Det enda jag vill veta är exakt vad för information dessa snubbar har undanhållt enligt dig!?!

Posted on: 2006/8/17 10:00

/Benjamin Franklin

Anonym
Det är precis vad jag vill veta också. Som Tebe sa, vilken information är det som du har blivit undanhållen?

Om du är insatt i hur Psyops fungerar och duktig i att debunka skitsnack så ser nog både du och jag tämligen tydligt hur Wing-TV tenderar att sprida mer nedvärderande skitsnack om andra 911-forskare än vad som själva presenterar material som är bra för själva rörelsen. Wing-TV är ju i princip ensamma med att ägna sig åt nedvärdering, hånande och förlöjligande av andra individer.

But hey FooFighter, im sure your motives are pure! :)

PS - Kul namn du valt förresten! :)
http://www.unmuseum.org/foo.htm
"The Foo Fighters of World War II"

See User information
Quote:

Det är precis vad jag vill veta också. Som Tebe sa, vilken information är det som du har blivit undanhållen?

Har du läst det refererade materialet? Det står där.

Quote:

Om du är insatt i hur Psyops fungerar och duktig i att debunka skitsnack så ser nog både du och jag tämligen tydligt hur Wing-TV tenderar att sprida mer nedvärderande skitsnack om andra 911-forskare än vad som själva presenterar material som är bra för själva rörelsen. Wing-TV är ju i princip ensamma med att ägna sig åt nedvärdering, hånande och förlöjligande av andra individer.

Alternativa media är idag nedlusat med individer som sprider desinformation, felaktigheter och försöker få in sökare på fel spår. Av det jag läst från WingTV och diskussioner med Lisa är min uppfattning att de är reko. Men du får gärna peka på fakta som visar annorlunda.

Quote:

But hey FooFighter, im sure your motives are pure! :)

Alltid! Själv?

Quote:

PS - Kul namn du valt förresten! :)
http://www.unmuseum.org/foo.htm
"The Foo Fighters of World War II"

Om vi ska ge oss in på teoriseringar så är mitt användarnamn inget mot den bild jag valt som avatar. Monarkfjärilen, eller "Monarch" på engelska för tankarna till "Project Monarch" som var ett hjärntvättningsprojekt som CIA genomförde, i samma anda som MK ULTRA, specifikt för att få fram triggbara mördare. Från Ron Pattons beskrivning:
"The name MONARCH is not necessarily defined within the context of royal nobility, but rather refers to the monarch butterfly. When a person is undergoing trauma induced by electroshock, a feeling of light-headedness is evidenced; as if one is floating or fluttering like a butterfly. There is also a symbolic representation pertaining to the transformation or metamorphosis of this beautiful insect: from a caterpillar to a cocoon (dormancy, inactivity ), to a butterfly (new creation) which will return to its point of origin. Such is the migratory pattern that makes this species unique."

Om man nu ska ge sig in på teoriseringar om vem jag är, alltså.

Fast nu är då verkligheten tyvärr mycket tråkigare. "Foo Fighters" är mitt favvoband och fjärilar är en gnostisk symbol för själar som söker. Så så var det med det.

Men det är ju trevligt att du har initiativ nog att försöka luska ut vem jag är. Lägg nu samma energi på att faktiskt läsa det jag redan sagt och de länkar jag refererat till så finns alla svar till de frågor ni ställt.

Posted on: 2006/8/17 15:20

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper