vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Avlidna svenskar finansierar Homopropaganda

See User information
Historiskt om man studerar deras idéer och planer så har dessa satanister alltid varit emot ett samhälle byggt på välstånd och ett fritt folk levandes i harmoni med varandra.

Det är tydlgt hur de genom historien har varit motståndare till en utveckling som har gått i den riktning som jag har beskrivit ovan.

T.ex Renässansen var de ju verkliga motståndare till eftersom det varen tid då de klassiska idéerna fick ett genombrott i Europa och i många riken i europa så förbjöd de ränteocker och grunderna för den suveräna nationalstaten blev ett faktum i Europa, samt ett samhälle byggt på sunda principer och normer.
Att vi i Europa har haft en en tradition byggd på dessa priciper är ju det som har gett oss den välståndsutveckling som vi har haft fram till 60 och 70-talen.

Det är ju ingen slump precis.

Läser du mörkermännens egna protokoll och skrifter så har alltid världsherravälde och ett splittrat, kuvat samt försvarslöst folk levande i beroendeställning till de själva varit deras recept för att förverkliga sina planer.- Alltså motsatsen till det renässansidéerna har gett upphov till och där ingår idéen om den suveräna nationalstaten som en av de viktigaste grundstenarna tillsammans med de kristna och eller t.ex denfornordiska värdegemenskapen som grundar sig i trygga familjeband, Folk och Ättegemenskap.

Ett tips är att läsa "Den forna seden" av Östen Kjellman som beskriver de idéer och traditioner som i tusentals år har levat här uppe i norden.

Posted on: 2006/8/17 14:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear wrote:

Illuminati skapades 1776. Idéerna om och Nationalstaternas grundande kom mycket tidigare under antikens grekland och senare styrktes i den Westfaliska freden 1648.

Den moderna varianten av elitens brödraskap, Illuminate, grundades 1776 av bl.a Adam Weishaupt på uppdrag av Mayer Amschel Rothschild , men de som gjort sin hemläxa vet att "konspirationen" mot mänskligheten går mycket längre tillbaka.

Vissa av de grekiska filosoferna var ju dåtidens huvudarkitekter för elitens agenda och fick sin esoteriska utbildning i Egyptens mysterieskolor.

Intressant att du hänvisar till antikens Grekland eftersom de var de första som studerade, beskrev och gjorde pederasti till en institution. Det fortgick sedan i antikens Rom där det sedemera blev mindre acceppterat och var förbjudet fram till andra århundradet efter Kristus.

Du påstår att familjeliv, äktenskap och nationalstater är naturlagar. I så fall borde ju redan de första människorna homo habilis, homo erectus och neandertalmänniskan haft äktenskap och bildat länder. Homo sapiens anses ha uppstått för ca: 200 000 år sedan. Någon gång för c:a 90000 år sedan nådde hon Mellanöstern och efter ytterligare c:a 50000 år gjorde hon sitt intrång i Europa. Här samexisterade hon med neandertalarna.

De första moderna människorna trädde fram för ungefär 40.000 år sedan. De levde som skickliga jägare och samlare. Under den tiden arbetade kvinnan ungefär lika mycket som männen gjorde. Man levde i grupper på ungefär 20 personer och alla i gruppen skaffade sig en personlig uppgift som de var skickliga på. Jägare, samlare, verktygstillverkare, korgbindare o.s.v.

De äldsta länderna på jorden, såsom Kina, Egypten, Persien (Iran) är ju inte mer än mellan ca: 2500-3000 år gamla. De äldsta landet i Europa anses vara San Marino som sägs ha bildats år 301. Nationer så som vi tänker oss nuförtiden, dvs geografiskt avgränsade områden med egen lagstiftning, språk, valuta, kultur, gränsbevakning, arméer osv, är en rätt modern företeelse, som växte fram under 1800-talet och början av 1900-talet.

Nationsbegreppet är ju en ganska västerländsk företeelse. I stora delar av världen är fortfarande sådant som klan, folkgrupp osv en mycket viktigare tillhörighet än inom vilka gränser man bor.

Vidare påstår du att massinvandring är en onaturlig företeelse. Tvärsigenom hela historien har det skett stora folkomflyttningar mellan kontinenter, därom tvistar forskarna föga. Om så inte hade varit fallet hade sannolikt vare sig du eller jag suttit här och skrivit dessa inlägg.

Huruvida dagens stora folkomflyttningar är av godo råder delade meningar, men de som bemödat sig med att läsa mina inägg i t.ex tråden mångkultur, vet att jag inte är för en vettlös massinvandring där man klumpar ihop människor från helt andra kulturer i ghetton och låter dem vänta i åratal på uppehållstillstånd. Har man inte ekonomi, kunskap och förmåga att organisera en intelligent och värdig integrationspolitik så är det ju hyckleri att låtsas som det.

Det sorgliga är ju att det vanligen är krafter här i väst som har dragit igång den utsugning och de krig som leder till att många människor tvingas fly sina hemländer. När de sedan kommer hit gör vi inte sällan dem till syndabocker och drar alla över en kam, fastän de allra flesta är vanliga människor som vill leva ett vanligt liv.

Posted on: 2006/8/17 14:53

Edited by Lightsaber on 2006/8/17 15:34:25
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att människoraser och arter har kommit o gått genom historien är väl ingen nyhet. Men du Lightsaber har ju åsikter angående detta som verkar hämtade ifrån de "officiella" kanalerna.

Läs "Forbidden Archeology" av Antropologerna Crem och Thompins så visar det sig att även forn historien är dold och förvanskad.

Klart som korvspad är att mycket av dennna historia grundar sig efter Atlantis och Lemuriens undergångar.

Posted on: 2006/8/18 20:13

Anonym
Quote:
Lightsaber:
Vidare påstår du att massinvandring är en onaturlig företeelse.

Du har aldrig funderat på orsaker till att en massinvandring sker, och varför stora folkgrupper tvingas flytta sina bopålar?

Det är självklart att en massinvandring (massutvandring) inte är en naturlig vandring! Vilken mor eller far vill slita sig från jorden där generationer av förfäder gått till minnes? Vilken syster eller bror vill lämna den mark de fötts till livet på för främmande kontinenter?

Lightsaber! Jag måste villigt erkänna att du haft en del poänger emellanåt... men att svälja ned maktelitens vokabulär och påstå att det sjuka blivit friskt bara för att inte ge din kära BennyBear rätt någonstans överhuvudtaget? Jag tycker det är dags för en månads celibat och tysthet för kontemplation och eftertanke.

Hemläxa är att använda ordet massinvandring utan att felaktigt påstå att det är en naturlig företeelse. Jag har inga politiska aspekter på ordet utan ser det för vad det står för. När någon av yttre tvång tvingas att överge sina rötter.

Anonym
alla mot det heliga landet!
höhö

finns det inte en internationel regel kring asyl att man ska söka asyl i första land man hamnar i som inte varit i krig på 30år ?
(elle nåt sånt)

alltså en afrikan borde då ha simmat genom nilen via atlanden och kattegat och hamnat i rosengård

wow!

ne skämt o sido ja välkommnar afrikaner hit men nu räcker det iaf här i förorten ska vi ha en ny flyktingförlägning ska den fan spikas upp i vrångö,skår eller bildal

(ställen där överklassen i gbg bor)

See User information
Quote:

Du har aldrig funderat på orsaker till att en massinvandring sker, och varför stora folkgrupper tvingas flytta sina bopålar?

Det är självklart att en massinvandring (massutvandring) inte är en naturlig vandring! Vilken mor eller far vill slita sig från jorden där generationer av förfäder gått till minnes? Vilken syster eller bror vill lämna den mark de fötts till livet på för främmande kontinenter?

Lightsaber! Jag måste villigt erkänna att du haft en del poänger emellanåt... men att svälja ned maktelitens vokabulär och påstå att det sjuka blivit friskt bara för att inte ge din kära BennyBear rätt någonstans överhuvudtaget? Jag tycker det är dags för en månads celibat och tysthet för kontemplation och eftertanke.

Hemläxa är att använda ordet massinvandring utan att felaktigt påstå att det är en naturlig företeelse. Jag har inga politiska aspekter på ordet utan ser det för vad det står för. När någon av yttre tvång tvingas att överge sina rötter.

Jaxtone, det var ju trevligt att du tycker att jag har haft åtminstone EN DEL poänger EMELLANÅT.

VAR påstår jag att det sjuka blivit friskt? Det är väl femte gången jag skriver det här nu:

JAG ÄR INTE FÖR EN VETTLÖS MASSINVANDRING!

Min poäng i sammanhanget är att jag inte som bennybear anser det vara ett hållbart argument att hänvisa till naturlagar för att påvisa att stora folkomflyttningar är någonting sjukt.

Att så sker imodern tid hänger ju, som jag påpekat tidigare, oftast ihop med att krafter i väst iscensätter utsugning och konflikter i vissa delar av världen vilket tvingar människor att överge sina hem och sitt land. Detta är ju inget annat än en tragedi många gånger men historiskt sett har det ju ibland också inneburit att länder de flyttat till har berikats och utvecklat sin kultur.

Jag påstår inte att det kommer att ske nu i dessa tider av stress, arbetslöshet, skuldsättning och politisk oro, särskilt inte när många av de individer som kommer hit är hjärntvättade av sin religion, men jag anser fortfaranda att varje människa bör bedömas individuellt och inte reduceras till en ”parasiterande invandrare” eller ”kulturförstörare.”

Lika lite anser jag det rättvist att definiera alla homosexuella som kulturförstörare eller ett hot mot kärnfamiljen, vilken bennybear till skillnad mot för mig också anser vara en naturlag.

Vidare anser jag heller inte att påståendet att nationalism är en universell lag har någon som helst bärighet i verkligheten.

Eftersom du rekommenderar en månads celibat för kontemplation och eftertanke så kan du väl tala om för mig vilka storartade slutsatser du kommit fram till när du själv praktiserat denna metod.

Låt oss börja med synen på homosexuella.

Vad anser du om homosexualitet? Är det onaturligt?

Berätta sedan om din syn på nationalism? Är det en naturlag?

Är det en universell lag?

Posted on: 2006/8/19 10:12

Edited by Lightsaber on 2006/8/19 10:30:29
Edited by Lightsaber on 2006/8/19 10:33:17
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Massinvandringar hit eller dit, det spelar ingen roll,...alla människor söker efter lycka, välbefinnande, och frid - oavsett hudfärg.

Psilo

Anonym
"Vad anser du om homosexualitet? Är det onaturligt?"

hm bra fråga men vi kan väl säga såhär
att det är väl inte det sanna onaturligt är det väl inte men det är inte naturligt.

ja tror att alla väsen utvecklas till det högre och till det "sanna"
bli en buddha.

visst har säkert en massa homo kommit längre en jag i sin utveckling.

men man kan ju larva sig o slå sitt pekfinger mitt sitt andra perkfinger och säga det stämmer inte.

och en knuten näve mot en knuten.

det är ju inte det "det äkta"

Anonym
"Massinvandringar hit eller dit, det spelar ingen roll,...alla människor söker efter lycka, välbefinnande, och frid - oavsett hudfärg."

psilo skulle du vilja söka lyckan bredvid en flyktingförlägning i rosengård eller hammarkullen?

teori / praktik
går inte alltid hand i hand

Anonym
Quote:
Lightsaber:
Vidare påstår du att massinvandring är en onaturlig företeelse.

(Läs ovanstånde citat och se mitt svar i nedanstående text. Koppla sedan ihop dem så kanske du förstår min poäng med att det friska blir sjukt när människor tvingas att fly från sina geografiska rötter).

Anonym
Maggot, vad är problemet? Vad är det du inte begriper? De som kommer hit till Sverige vill få det bättre, och FÅR det bättre. Rosengård eller Hammarkullen som ligger i landet Sverige är väl bättre än de förhållanden de flyr ifrån?

Maggot, är du missnöjd med att de får bo i Sverige?

Du frågar om jag vill söka lyckan i Rosengård, eller Hammarkullen. ???
Herregud maggot,...säg det rakt ut istället;... - Skulle du Psilo vilja flytta till Rosengård eller Hammarkullen? För det är väl det du menar, eller? Varför skulle jag då flytta till Rosengård eller Hammarkullen, jag trivs ju där jag bor redan? BEHÖVER jag flytta till Rosengård? Hammarkullen? Nej, det finns ingen anledning eftersom jag har det bra här.
Men, nu är det ju så att jag redan har sökt lyckan i Hammarkullen, och jag fann den faktiskt där, jag trivdes mycket i Hammarkullen. Jag har till skillnad från dig, som inte bott länge i Göteborg och som bara provat bo i Hammarkullen och Gårdsten,...bott i HELA ANGERED,...och i SAMTLIGA bostadsområden. Har även bott i invandrartäta Bergsjön.

Innan du ens simmade i din pappas pung, bodde jag i Hammarkullen, så,...tror du jag är en rasist, eller? Tror du att jag har problem med att bo i dessa områden?

Du är i så fall helt ute och cyklar mannen...

Ställ dig själv frågan; - Är Rosengård eller Hammarkullen bättre än det de flyr ifrån?
I 99.99 % är svaret JA!

Är du stolt för att du bor i Gårdsten i Angered, eller? Är de som inte bor i Angered inte lika fina människor som du?

Psilo - Hisingsbo

Edited by Psilocyber on 2006/8/19 16:25:58
Edited by Psilocyber on 2006/8/19 16:54:20

Anonym
Människor strävar efter att höja sin förmåga till överlevande genom att skaffa sig bättre levnadsstandard och tryggare miljö, genom att komma till Sverige. Vad är det för fel med det?

Så, självklart är det naturligt med massinvandring och massutvandring! Vad kan inte vara mer naturligt än själva strävan att överleva, få uppleva njutning, frid och lycka? Vad kan inte vara mer naturligt att välja en miljö med bättre överlevnadsresurser i form av mat, hem, sjukvård, trygghet, osv?

De olyckskorpar som kraxar om att det skulle vara onaturligt med massinvandring är fast i sina destruktiva politiska tankemönster, inget att bry sig om...

Psilo

See User information
Lightsaber!

Du argumenterar verkar det från min synvinkel precis som om detta handlar om att vinna. Det gör det inte.

Om jag skulle upptäcka att allt det jag har forskat om de senaste 15 åren om angående de mörka elitbrödraskapen och deras planer mot civilisationen- och att de slutsatser jag har dragit av det - och det inte skulle stämma.- Då får jag ju acceptera det och erkänna att jag har haft fel.

<Annars kan jag ju inte kalla mig för en seriös sanningssökare.

Men- I princip ALLT som dessa satanister skriver om bekräftar ju det jag har skrivit om- att de följer sin plan för att underminera värdfolket och dess nation för att kunna försvaga den och på sätt bereda vägen mot sina drömmar, en VÄRLDSREGERING.

Tror du Lighsaber att det är en slump att ju högre upp i den satanistiska/ockulta Frimurarhierkin du kommer desto perversare blir deras ritualer och de innehåller jui nte sällan just Homosexuella akter i samband med att man där åkallar olika slags Demoner?

Ser du inte att detta har ett samband med att de också skriver om det i sina Protokoll bl.a att de vill Maskulinisera kvinnorna och Feminisera männen för att på så sätt skapa slitningar i familjen?

Människokroppens könsorgan är ju skapade för att skapa nya generationer efter oss. Hela organens konstruktion är ju gjorda för att passa ihop med det motsatta könet. Varför tror du Skaparen har gjort de på det sättet. Är det då så konstigt att jag i dessa sammanhang kallar just Homosexuella handlingar som stridande mot skapelsens lagar men att dessa däremot är ett verktyg i den mörka sidans strategi för att bryta ner oss?

Posted on: 2006/8/19 16:33

Anonym
Maggot skrev:
Quote:
teori / praktik går inte alltid hand i hand

Kära maggot,...det går visst bra att kombinera teori & praktik. Vad har du fått det ifrån? För att du möjligen har problem med att bo i ett invandrartätt område, så innebär inte det automatiskt att alla andra har samma problem och åsikter som DU.

Jag har inga som helst problem med att bo i invandrartäta områden. Jag bodde i Angered redan när DU inte ens var påtänkt. Jag har även, till skillnad från dig, som endast provat Hammarkullen och Gårdsten,...bott i HELA Angered, i SAMTLIGA områden. Jag har även bott i Bergsjön, så om du tror att jag har problem med invandrartäta områden eller invandrare, så är du helt ute och cycklar.

Psilo

See User information
Att du Lightsaber inte fattar detta som ju verkar så informerad om allt möjligt gör mig som sagt lite förbryllad.

Ser du inte att skilsmässofrekvensen har ökat dramatiskt i Sverige de senaste 30 åren SAMTIDIGT som Massinvandringen med dess konsekvenser i mångdubblerad brottslighet, rotlöshet, Reallönesänkningar, massivt ökat skuldsättning, Utskänkning av svensk industri osv osv osv

Att du som kallar dig vaken inte ser sambanden med Elitens 5-punktprogram är faktiskt otroligt.

Som jag skrev om tidigare så använde man i princip samma taktig i Sovjet för att slita sönder Familjen och på så sätt göra människor mer och mer alienerade mot varandra och på sätt mer hanterbara och satta i beroendeställning till staten genom dess bidragssystem

Exakt samma sker ju idag i Sverige där idag stora grupper är beroende av olika bidgrag för att försörja sig pga av bla att de lever som ensamstående.

Posted on: 2006/8/19 16:43

See User information
Att man sen i olika ockulta grupper använder symbolik och handlingar som i t.ex Satansbibeln av Lavey eller Sion Vises Protokoll som resonerar HELT EMOT s.k. Kristna värderingar ( Och då menar jag framförallt Tio Guds bud och Jesus olika predikningar i NT, men även oxå Buddhas predikningar. Han var ju oxå en av Guds budbärare för en vilsen mänklighet. -- och inte vad Sionisterna i Livets ord predikar om.) Detta visar ju också vad det handlar om för dess Eltsatanister--Att just vända upp och ned på det sanna och naturliga och vända det mot skapelsens ordning och harmoni.

Posted on: 2006/8/19 16:53

See User information
Angående Nationer.

Genom hela historien har olika folkgrupper och raser slutit sig sammano från mindre stammar, orter, bygder och sedan Nationer. Detta är ju helt naturligt.

Åk runt i världens storstäder så ser du ju olika Chinatowns, Little Italy, Jewtown osv.

Folk vill ju Naturligt leva med de som har samma kulturella bakgrund och språk som grund.

Att som i den Nya Världsorningen planer försöka blanda och Integrera är ju vansinnigt och visar återigen vad Eliten vill och håller på med.

Sedan har ju Nationalstaten varit en förutsättning för att länder som Sverige, Tyskland, England och Japan t.ex har kunnat skapa och bygga upp sina egna instutitioner, infrastruktur och industri som har lagt grunden till det relativa välstånd som har byggts upp här till t.om 60- och 70 talet INNAN Elitens planer började genomföras här med Illuminaternas program som har resulterat i det Moras som vi står inför idag.

Som expempel kan man ju ta USA. Där var det ju de Europeiska Illuminatifamiljerna som gjorde allt för att hindra Amerikanarna att kunna bygga upp sin egen moderna infrastruktur och tillverkningsindustri. Illuminaterna ville ju behålla USA som en billig råvaruexportör av råvaror och på så sätt kunna diktera vilkåren för de som man i dag gör med 3:e världen med deras verktyg IMF och världsbanken. Det var ju mycket detta Frigörelsekriget mot Britterna handlade om.

Att de senare och framför allt 1913 ( Fed. Reserves skapande)kom tillbaka och pö om pö tog över makten innifrån i USA är en annan historia.

Posted on: 2006/8/19 17:18

See User information
Lightsaber!

Du blandar och ger så det står härliga till

Du skriver bl.a

"Tvärsigenom hela historien har det skett stora folkomflyttningar mellan kontinenter, därom tvistar forskarna föga. Om så inte hade varit fallet hade sannolikt vare sig du eller jag suttit här och skrivit dessa inlägg."

Återigen visar du att du har ett resonemang som taget ifrån Sanningministeriet, "Forum för Levande Historia"

Detta är en myt som makten försöker tuta i oss svenskar.

Vad tror du Lightsaber alla blonda och blåögda s.k. Arier har sitt ursprung egentligen?

Varför är den högsta koncebtration av s.k. Blonda och blåögda just här uppe i Norden?

Tror du på fullaste allvar att precis som Sosssarna försöker göra gällande att "Sverige har alltid varit ett mångkulturellt land"?

Varför skrev den Romerske Historikern Tacituc om hur -Ogenomträngligt och i princip omöjligt det var att forcera med våld och tränga in i de Germanska samhällena i Norden.

Varför om du studerar Gotisk och Vikinga hisoria så ser du att Självständighet och Frihet UTAN inblandning ifrån andra kluturer var ett sådant viktigt ställningstagande som ledande Kungar och Hövdingar på den tiden skrev i krönikor och annaler som sedan bevarats till eftervärlden?

Posted on: 2006/8/19 18:40

Anonym
psilo skrev

"
Kära maggot,...det går visst bra att kombinera teori & praktik. Vad har du fått det ifrån? För att du möjligen har problem med att bo i ett invandrartätt område, så innebär inte det automatiskt att alla andra har samma problem och åsikter som DU.

Jag har inga som helst problem med att bo i invandrartäta områden. Jag bodde i Angered redan när DU inte ens var påtänkt. Jag har även, till skillnad från dig, som endast provat Hammarkullen och Gårdsten,...bott i HELA Angered, i SAMTLIGA områden. Jag har även bott i Bergsjön, så om du tror att jag har problem med invandrartäta områden eller invandrare, så är du helt ute och cycklar.

Psilo"

ja vet inte om ja blandar ihop dig med någon annan nu men är 99% säker på att du sagt detta.

"Det är förljävligt i hällbo o hammarkullen n ja blev kallad jävla svenne va fan gör du här"

en gång nä du ville besöka dina barndomskvarter.

sedan problem o problem nu i torsdags blev 2 killar skjutna i hammarkullen.
www.gp.se

ingen vill vittna!

och du bor idag i ett mer eller mindre helsvenskt område
som är lugnt som fan.

Det är nog inte samma angered som du lämnade för 10år sedan som det som är idag.

av mina släktingar (pappa hade 8syskon) bor en kvar i angered och av hennes 4 barn bor 1 kvar i just angered (eriksbo) och en av andledningarna är kanske att hon har barn.

av de jag känner som har bott i hammarkulle,hjälbo eller lövgärdet vill inget tillbaks
ingen saknar det.
alla flyr angered.

till sist

Psilo om du hade haft barn skulle du då vilja de växte upp i hjällbo gå på hjällboskolan osv?

Anonym
Jag är jävligt stolt och glad över att inte ha växt upp i angered.

för ja har tack vare det sett att invandrare o svenskar kan leva tillsmannas på ett helt annat sett än de flesta andra.

i dalsland är det ingen diret som läger märke till om du är turk dansk eller finsk

och ja tror inte du är rasist nej

Anonym
sen undrar ja en sak om vi säger du blev vräkt från din lägenhet
och var tvungen söka en ny via boplatsgbg

skulle du då ha angered som första val på var du helst skulle vilja bo?

sedan välkomnar ja människor hit men inte alla till angered de kanske kan bo bredvid dig skulle du vilja ha en flyktingförlägning 100mete ifrån där du bor?

Anonym
Hej igen maggot,...jo,...det var jag som berättade om att jag blivit kallad för "jävla svenne, vad fan gör du här!!"...när jag besökte Hjällbo för ett antal år sedan.
Visst,...det finns även rötägg och rasister bland de invandrade också, som hatar vita, svennar mm. MEN,...för det kan man inte dra alla över en kam.
Jag har varit flera gånger i Angered efter det, och inte upplevt något sådant igen, utan ser att majoriteten av människorna är vanliga människor. Folk vill bara få vara ifred, leva sina liv, må bra med vänner och familj, oavsett ras eller religionstillhörighet.

Sedan,...när det gäller mitt nuvarande boende, så har du faktiskt helt fel när du påstår att det är ett "helsvenskt" område. Detta stämmer inte alls. Bara i mitt hus så bor det både iranier, judar, svenskar,...och närlivs här i området ägs av både jugoslaver och iranier. Sedan har vi två pizzerior här,...båda ägs av utlänningar.
Sedan har vi andra hus här i området som även dem bebos av invandrare.

Så,...bäste herr maggot,...det stämmer ju inte det du säger.
Det är dock ett mindre antal invandrare som bor här än vad det t ex är i Angered, men det är inte ett "svenskt" bostadsområde.
Anledningen kan kanske vara att en insatslägenhet går på 1 - 1,5 miljoner här i området, och att det är få hyreslägenheter här i området som ägs av privata bostadsbolag.
Jag har själv turen att ha hittat en hyresrätt och bor bra i ett lungt område.

Visst, Angered är alltid Angered. Det är stökigt där, men har mycket fint som inte finns här, t ex underbar natur mm.

Du undrade om jag skulle söka till Angered om jag blev vräkt eller nåt,...??...kanske inte i första hand, (det är för stökigt,)...men jag skulle kunna tänka mig att bo där - om det behövdes.

Om jag skulle låta mina barn gå i Hjällboskolan,...nej,...det är för stökigt,...de kommer inte att lära sig någonting.

Avslutningsvis, maggot,...så var ju inte frågan detta som du undrade över,...utan det att jag anser att: alla söker frid, trygghet, välstånd, livskvalitét osv genom att komma till Sverige - oavsett hudfärg. Det är okej...

Peace - Psilo

Anonym
hej psilo

"Hej igen maggot,...jo,...det var jag som berättade om att jag blivit kallad för "jävla svenne, vad fan gör du här!!"...när jag besökte Hjällbo för ett antal år sedan.
Visst,...det finns även rötägg och rasister bland de invandrade också, som hatar vita, svennar mm. MEN,...för det kan man inte dra alla över en kam"

svar nej det gör ja verkligen inte heller som sagt ja har invandrarvänner

"Jag har varit flera gånger i Angered efter det, och inte upplevt något sådant igen, utan ser att majoriteten av människorna är vanliga människor. Folk vill bara få vara ifred, leva sina liv, må bra med vänner och familj, oavsett ras eller religionstillhörighet."

jo visst är det så men ja bor här o råkar ut för det rätt ofta.

"Sedan,...när det gäller mitt nuvarande boende, så har du faktiskt helt fel när du påstår att det är ett "helsvenskt" område. Detta stämmer inte alls. Bara i mitt hus så bor det både iranier, judar, svenskar,...och närlivs här i området ägs av både jugoslaver och iranier. Sedan har vi två pizzerior här,...båda ägs av utlänningar.
Sedan har vi andra hus här i området som även dem bebos av invandrare. "

jo visst ja kanske va lite klumpig där finns nog inga helsvenska områden i hela sverige

"Du undrade om jag skulle söka till Angered om jag blev vräkt eller nåt,...??...kanske inte i första hand, (det är för stökigt,)...men jag skulle kunna tänka mig att bo där - om det behövdes."

sedan kan man ju fråga sig varför det är stökigt kan det ha med kulturkrockar,fattigdom,utanförskap och göra

sedan

"
Avslutningsvis, maggot,...så var ju inte frågan detta som du undrade över,...utan det att jag anser att: alla söker frid, trygghet, välstånd, livskvalitét osv genom att komma till Sverige - oavsett hudfärg. Det är okej..."

jo men nån måste ta "smällen" det är ju ingen hemlighet att där invandring finns finns dom grova brotten såsom våldtäckter,misshandel,rån.mm

och är du bredd att ta det?

för både du och ja vet att flyktingar inte får varsin lägenhet i småland,dalsland,bildal
utan de hamnar hemma hos mig.
tragiskt men sant

flyktingpolitik visst men inte alla på samma ställe

”De kommer ofta hit från länder där kvinnan har en underordnad ställning och där män tilltvingar sig sex, och det är ju ett brott i Sverige. Det måste man tala om.”
Lars-Olof Kallings, professor i medicin och FN-sändebud i AIDS-frågor, intervjuad i SVT2 Agenda, 2004.

Det är de svenska flickorna som drabbas värst av dessa kulturyttringar:
”Skillnaden mellan Sverige och Turkiet är egentligen att i Turkiet måste man betala för hororna, det behöver man inte här.”
17-årig turk berättar om sin attityd till svenskarna. Källa: "I ensamhetens labyrint", Mauricio Rojas, riksdagsman (fp)

”Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej.”
Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkten på en 14-åring i Rissne, DN 2000-02-11.

De svenska politikerna vägrar dock att inse att detta skulle vara ett problem:
”Problemet är inte invandrares attityd till svenskar, problemet är svenskars attityd till invandrare.”
Lars Engkvist, fd integrationsminister, berättar var attitydproblemen finns.

Anonym
Jo, kom att tänka på en sak, då du skrev om det här med flyktingförläggning nära mig. Faktum är att jag bott i samma hus som en flyktingförläggning i Gamlestan i slutet på 90 - talet.
Ett höghus som användes som studentbostäder, ungkarlslägenheter och flyktingförläggning.
Det var på den hårda tiden då jag studerade på universitetet.

Kom bara att tänka på det...

Frid

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper