vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tro aldrig på någonting som skrivs om al-Qaida - Jan Guillou i Aftonbladet

See User information
De brittiska myndigheterna har trappat upp sina hotelser mot den egna befolkningen. Och journalisterna världen över hjälper gladeligen till. Brittiska medborgare ska övertygas om att de aldrig går säkra, Usama bin Ladin kan närsomhelst komma och ta dem.
Senast nu fick vi veta att 24 brittiska terrorister gripits just innan de skulle genomföra en hel serie flygplanssprängningar med intressanta flaskbomber. Ett ungt par utpekades med namn och bild som särskilt ondsinta, eftersom de tänkte använda sitt barns nappflaska.

Hela artikeln här: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,874233,00.html

Posted on: 2006/8/20 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tro aldrig på någonting som skrivs om al-Qaida - Jan Guillou i Aftonbladet

See User information
OOOOOOO FAAAAAN. Jag tror inte aftonbladet ljuger. Bevisa det. lol

Posted on: 2006/8/20 12:27
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jan Guillou:
Quote:
Men två pistoler skulle sannolikt bli det ungefärliga resultatet om polisen i Stockholm gjorde razzia och husrannsakan hos 42 familjer i Rinkeby likaväl som på Östermalm.

Hur fan skulle han kunna ha någon kunskap överhuvudtaget om vapentillgången i en svensk förort 2006? Ytterligare ett antagande för att ge den ena sidan mer rätt än den andra.

http://www.city.se/ArticlePages/20050 ... 0050412191700_040.dbp.asp

http://www.metro.se/se/article/2006/06/01/10/3319-24/index.xml

http://sydsvenskan.se/malmo/article56574.ece

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Jan Guillou:
Quote:
Men två pistoler skulle sannolikt bli det ungefärliga resultatet om polisen i Stockholm gjorde razzia och husrannsakan hos 42 familjer i Rinkeby likaväl som på Östermalm.

Hur fan skulle han kunna ha någon kunskap överhuvudtaget om vapentillgången i en svensk förort 2006? Ytterligare ett antagande för att ge den ena sidan mer rätt än den andra.

http://www.city.se/ArticlePages/20050 ... 0050412191700_040.dbp.asp

http://www.metro.se/se/article/2006/06/01/10/3319-24/index.xml

http://sydsvenskan.se/malmo/article56574.ece

OK? Och du har bättre kunskap genom tre länkar som du har läst? Eller du kanske bor på ett invandrartätt område och har besökt alla familjer där och vet att de har vapen?

Om du tar antalet invandrare på Rosengård och delar det med antal vapen. Om man nu skulle gjort en så omöjlig uppgift som en razzia i alla hem på rosengård. Så tror jag att talet tillochmed skulle blivit mindre än 2 vapen per hem. Men om du bara gör razzior mot kriminella så är sannolikheten att finna fler vapen än familjer.
Jag tror han vet mycket väl vad han snakar om.

Posted on: 2006/8/20 13:48

See User information
Så tror jag att talet tillochmed skulle blivit mindre än 2 vapen per hem.[/quote]

Sorry. det blev lite fel.
Det ska naturligtvis vara: 2 vapen per 42:a familj. Inte 2 vapen per hem. LOL.

Posted on: 2006/8/20 15:37

See User information

Posted on: 2006/8/20 16:04

Anonym
NoMoreWar:

Jag har bott i områden som ingen människa egentligen vill bo i, under större delen av mitt liv och kan bara le lite faderligt åt ditt tappra försök att verka kunnig om saker som varken du och Guillou inte har en aning om.

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
NoMoreWar:

Jag har bott i områden som ingen människa egentligen vill bo i, under större delen av mitt liv och kan bara le lite faderligt åt ditt tappra försök att verka kunnig om saker som varken du och Guillou inte har en aning om.

Du tar upp det så tydligt även i denna tråd.

Vi har aldrig träffats. Du vet inte vem jag är eller hur min uppväxt såg ut eller hur jag bor och lever idag.

Men du kanske sitter på FAKTA som jag inte vet om. Eller du kanske tillochmed kan allt? Vet allt? Om invandrare, politik. Ja... hur hela världen funkar?
Du kan gott sitt där med din FAKTA och roa dig
LOL

Posted on: 2006/8/20 20:58

Anonym
NoMoreWar:
Quote:
OK? Och du har bättre kunskap genom tre länkar som du har läst? Eller du kanske bor på ett invandrartätt område och har besökt alla familjer där och vet att de har vapen?

Länkarna var till för dig och andra som ev. lutar sig mot en penningkåt journalists fejkade statistik. Jag kan tyvärr inte göra mer än så för ditt välbefinnande... men för egen del så har ju knappast länkarna varit avgörande för att inse vilken pissig verklighet som erbjuds mängder av unga i Sveriges betonggetton. Och nej, givetvis har jag inte besökt "alla" familjer i de förorter jag bott i. Men lärt känna tillräckligt många väl för att jag vet hur det funkar egentligen.

Ett steg fram och åtta steg bak... det är ungefär så jag uppfattar din retorik. Sluta att ställa frågor överhuvudtaget om du inte förstår vad det är jag svarar på. Det känns som ett otroligt slöseri med tid att försöka föra en vettig konversation med dig om du hela tiden centrerar runt ditt sårade ego.

Du frågar i vilken miljö jag befunnit mig och vart jag fått mina uppgifter ifrån? Jag berättar utan att fråga vem du är eller var du bor så "whats the fucking problem"? Du får la bo var du vill och tro på vem du vill, men försök inte slå några blå dunster i mina ögon, det funkar inte med teorier på min planhalva. Jag vill ha fakta till frukost och lunch... "till middag räcker om du skickar dina flygbiljetter som bevis om det är så fruktansvärt viktigt för dig att bevisa dina resor".

See User information
jag skrev 1 gång på "dagens citat" missförstånd föder pajkastning.
Av dig fick jag ett pm, du sa:
Alldeles korekt formulerat.
Det kan inte var så att du missförstår mig?

hur fan kan du sitta och säga att du äter FAKTA till frukost, lunch och middag när du inte gjort annat än siat om vad som skulle hänt om jag protesterade. Och hur oberest jag är, hur lite jag vet om livet. Var jag är uppväxt.

Jag uppmanar dig verkligen att kolla upp dubbelmoral

Posted on: 2006/8/20 21:59

Anonym
Nej! Det är du som missförstår mig!

See User information
Ta det lungt grabbar.

Ooh tänk på att inte använda en retorik där det låter som om man vet allt och är allsmäktig. Oavsätt om man vet en sak 100% så kan man inte förvänta sig att någon annat ska tro på det. Speciellt inte om man framför det som om det vore självklart att man själv har rätt. Det ger en känsla av att det bara handlar om ett stort ego.

/Admin

Posted on: 2006/8/20 22:20
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
ööh, ja d va en bra artikel iaf

Posted on: 2006/8/21 0:26
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jan Guillous huvudtes att det inte finns något världsomfattande nätverk av terrorister som kallas Al-Qaida. Namnet Al-Qaida som betyder "basen" är namnet på det träningsläger CIA finansierade för att utbilda Muhajedeen krigare på 1980 talet. Osama Bin Laden var en av dom som fick i uppdrag att rekrytera Muhajedeen bland radikala unga i mellanöstern.

USA och England (och Israel) har omvandlat detta faktum till ett världshotande spöke i syfte att kunna utföra militära insatser, där det passar, under den falska förevändningen att det är ett krig mot terrorn.

Varje lokal motståndsrörelse stämplas Al-Qaida eller associerad med Al-Qaida och omvärlden anser det vara en ursäkt nog. Vi har ju trots allt sett hur barbariska dom var med halshuggsvideorna.

Allt detta handlar om en propagandakampanj, sk. Public Diplomacy. Alla uttryck som vi begagnar oss av såsom Islamistisk, War on Terror, o.s.v. är skapade av public relations gurus i syfte att mätta medias törst efter dramatik.

Dessa PR konsulter vet att media inte har tid att källgranska och anser Pentagon och Vita Huset som kredibla källor.

Var det Hitler som sade att propaganda skall utformas så att den appelerar till den minst intelligenta mottagaren!?

Al-Qaida > Bild på hottentott med buskiga ögonbryn.
War on Terror > Bild på klinisk krigsföringsmaskineri Amerikanska flaggor och hjältedådsmuzak.
Al-Qaida > Bild på många hottentotter med gevär i luften hoppande runt, tjoande.

Posted on: 2006/8/21 4:50

Anonym
Quote:
Tvivel och sund skepsis är just nu enda fungerande självförsvar.

Stående ovationer, använd detta citatet ofta...

See User information
Skall faktiskt ta och kontakta Jan Guillou med lite referenser till Amerikansk utrikespolitiska, geostrategiska dokument. Och skicka en DVD med The Power of Nightmares och Why We Fight.

Posted on: 2006/8/21 8:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper