vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)


Anonym
Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#73
Jag börjar ana lite sårad primadonna här! Är det viktigt om du rest eller inte? Du kan säkerligen relatera till resor som barn eller som vuxen men ditt nuvarande förhållningssätt uppfattar jag inte stå i proportion till de risker som en regelbunden resenär utsätter sig för däruppe.

Jag frågade dig ett par frågor med anledning av din cyniska jämförelse med den stackars morsan som fick hälla ut sitt barns välling och associationer till blåsta människor som stod i nåt jäkla Luciatåg utan att protestera:

Quote:
Jaxtone frågade dig:
... vad skulle du göra om du nyss köpt en flygbiljett för 10 000 och står vid securityn då en flygplatsansvarig säger åt dig att tömma vällingflaskan? Börjat protestera? Skrikit och gastat om CIA eller konspirationer? Knappast! För då hade förmodligen hela flygplatsen sett dig som totalt galen... och du hade med största säkerhet inte fått följa med planet... minus 10 000 kr. Så visst kan man garva arslet av sig åt den stackars morsan som tvingas hälla ut sin bebis välling men jag tror inte hon eller många skulle vågat säga ett smack...


10 000 spänn i sjön kanske inte är mycket för dig, men jag är fan inte villig att slänga iväg dem på en protest som inte leder någonstans, och förmodligen inte morsan med vällingen heller.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#74
Quote:
Och inte nog med det så menar du att Jan är min idol pga av att jag tycker att han är respekterad journalist.


Jag ber hemskt mycket om ursäkt om du känner dig kränkt för att jag påstod att Jan var din idol! Tolkade din text som att du diggade det han skrivit trots att det smög sig in en lögn för att slutkontexten skulle passa hans ändamål. Det var väl du som relaterade till hans text och hävdar att man inte behövde kräva bevis för att det han sa var sant. Illa eftersom han uppenbarligen stoppade in en vinklad lögn i texten.

Quote:
NoMoreWar:
Om du går in och läser Jans inlägg i aftonhoran idag så KANSKE DU FÖRSTÅR vad jag menar med RÖVARHISTORIER. och jag tycker fortfarande inte att man behöver kräva underlag och bevisfakta av någon som TYCKER ATT EN ARTIKEL ÄR EN RÖVARHISTORIA. Det blir patetiskt om man gör det i den andan som du har bevisat i denna tråd. Det var vad jag menade med patetiskt. Skärp dig! Jag tycker dessa tidningar demonstrerar detta ganska tydligt att de är fulla av skit. Ibland kommer det även bra inlägg av respekterade journalister (som aftonhoran gärna vill behålla) Som Jan Guilou. Han har så mycket respekt, att om inte han får uttrycka sig i aftonhoran så får han det garanterat någon annanstans.


Jag gick in och läste Jans artikel precis som du bad mig om och upptäckte att han friserade sanningen lite grann för att skapa opinion för sina åsikter. Jag är allergisk mot sådant och uppskattar givetvis om du upplyser mig om mina misstag. Det är ju enda sättet man kan bättra sig.

Jag tycker givetvis fortfarande att det är aslågt i tak när drevet går, oavsett om det är här på Vaken eller i mainstreammedia. Om ingen med säkerhet kan säga vem som är skyldig eller oskyldig så bör man medge det istället för att följa flockens gissningar. Om du inte förstår vad jag menar så läs igenom hur tråden började med öppna ögon en gång till.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#75


See User information
Du behöver inte be om ursäkt för din feltolkning. Jag kände mig inte kränkt. Jag tog bara upp något som du återigen fantiserade ihop.

Vart har jag följt flockens gissningar?

Du påstod tidigare (som Vanligt) att jag var oberest. Jag la fram det eftersom du inte hade faktaunderlag för vad du påstod. Och nu kommer du med primadonna anklagelser i samma andetag som du säger att det är aslågt i tak?

Ärligt jax. Sätt dig ner och läs igenom tråden och fundera innan du uttalar dig och gör bort dig ännu mer.

Take a look at your self.


När jag länkade och läste artikeln så var det inte Morsan och nappflarran jag syftade på. Utan att folk generellt står på kö och lyder. Och hur idiotiskt det låter när de säger att sprängämnena var flytande och att de skulle blandas av terroristerna. Sen ber dom folk på flygplatsen att blanda sina drinkar i en och samma tunna. Du antog att det var en direkt kommentar på vad morsan med nappflaskan gjorde.
Sa jag något om detta????
Är det fantasier eller fakta från din sida?

Sen tar du upp det igen.
Att jag skulle förlora 10.000 om jag protesterade.
Jag frågar dig nu för 5:e gången (tror jag)
HAR JAG NÅGONSIN SAGT NÅGOT OM ATT PROTESTERA HÖGLJUT???

Om man protesterar med en dialog så menar du att jag ändå skulle blitt arresterad och missat flyget?

Kan du inte se att du själv försöker att blicka in i framtiden med dina vilda fantasier om arresteringar och missade flyg. Och i samma andetag så ropar du efter fakta. För fakta slår ju allt.

Kollade du upp dubbelmoral?

Posted on: 2006/8/20 22:53
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#76
Jag fattar ärligt talat inte vad du håller på och tjatar om?

Jag tycker fortfarande att du och några till var för snabba att dra växlar på vem som låg bakom det som mainstreammedia skrev. Att det inte klingar bra att vara så upphetsad över en sanning att man på fullt allvar tror att den gäller över hela planeten. Idioter finns i alla läger oavsett vad du påstår.

Jag tycker fortfarande att det i vissa lägen är bättre att tiga tills man har mer på fötterna istället för att likt en paranoid skock får stå och mässa om att vargen är röd, grön eller blå.

Capiche?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#77


See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Jag fattar ärligt talat inte vad du håller på och tjatar om?



Jag kanske kan friska upp minnet.

Quote:

NoMoreWar wrote:
In addition, photographs of passengers being ordered to pour liquids into one single container completely belies the claim that the alleged terrorists planned to mix the liquids to create the deadly explosives. If mixing liquids was a key component of the bomb making process then why are airport security ordering people to mix liquids?

LOL

Läs mer:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/130806liquidbomb.htm


Tänk att fölk lyder och tror på vad som hels som storebror tutar i oss. måste ändå erkänna att det ibland kan bli ganska komiskt att studera människans idioti. Vi står som i ett jävla led. Lucia tåg! Kalla det va du vill.


Lev Väl.



Den finns kvar på sidan 3
Sen kan du kolla på sidan 4 vad du skrev. om morsan och nappflarran som jag aldrig har nämnt?

Posted on: 2006/8/20 23:39
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet
#78
Det känns lönlöst att hacka vidare med dig eftersom du fokuserar så mycket på din sårade stolthet! Vi skulle kunna fortsätta att återupprätta den under många timmar till men det ger liksom inget värde till helheten. Jag tycker kort och gott att man inte skall påstå saker utan att ha bindande bevis... men eftersom du inte tycker likadant utan att man kan snäppa iväg lite statements bara för att media rent allmänt far med osanning så kan man bara konstatera att vi tycker olika!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
48 user(s) are online (48 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 48

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS