vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Profetsior
#1
Denna Brian från West Virginia påstår sig att kunna sia om framtiden. Så fort han vaknar så skriver han ned vad han har drömt. Några ex Olyckan i Södertälje. Kärnvapen som skall skickas från Iran till USA i Sep.

Några tankar om detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Profetsior
#2


See User information
CIA har ju gett stöd till forskning på detta sedan 1970 så dom verkar ju iaf ha eller haft någon tro på detta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_viewing

Personligen så har jag inte läst på något om detta men jag utesluter inte att metoden kan fungera. Tror inte att våran medvetandekapacitet är uppnådd ännu så tiden får utvisa svaret.

Posted on: 2006/8/23 3:25
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Profetsior
#3
Hej!

Quote:
Denna Brian från West Virginia påstår sig att kunna sia om framtiden. Så fort han vaknar så skriver han ned vad han har drömt. Några ex Olyckan i Södertälje. Kärnvapen som skall skickas från Iran till USA i Sep.


Jösses gud! Både ZPZ och Skeptisk1 har startat en egen tråd inom 24h. Skeptisk1, kan du inte berätta själv vad du tror om t.ex olyckan i Södertälje. Så brukar vi andra starta en tråd och sen kan andra kommentera på detta..Vad tror du om kärnvapnen?

/ fr3D


Edited by fr3D on 2006/8/23 8:44:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Det är svårt att sia - särskilt om framtiden
#4


See User information
Hallo

Marc Twain fällde denna replik om profetior. Själv har jag sysslat med sådana i flera år och funnit att det utom en massa bluffmakare finns en hård kärna av väldokumenterat material. När materialet är väldokumenterat betyder det att man vet NÄR, VAR och HUR profetiorna tillkommit. Det är inte samma sak som att de är äkta profetior som kommer att uppfyllas, men man kan åtminstone spåra dem tillbaka i tiden och därmed fastställa deras ålder.

Brian faller under rubriken "tveksamt". Varför skulle någon som sitter någonstans i USA få en vision som gäller en jämförelsevis betydelselös olyckshändelse i Södertälje ? Normalt brukar siarna "se" främst saker som de tror kommer att drabba deras eget närområde, och jag vågar slå vad att Brian knappt vet var Sverige befinner sig, än mindre var Södertälje ligger.

Däremot finns det andra siare som spått om ett stort kärnvapenattentat mot USA, främst en bonde i österrikiska Waldviertel (ett område) som därför i insatta kretsar går under benämningen "Waldviertler". Han lever fortfarande och vill itne att hans identitet röjs.

Denne Waldviertler har samstämmigt med äldre profetior siat om ett kommande tredje världskrig med bl.a. centraleuropa som krigsskådeplats. Han har även siat om ett stort kärnvapenattentat mot New York. Tillfrågad efter 11/9 om han ansåg att hans profetia därmed uppfyllts avblöjde han. Han tyckte att denna händelse varit alldeles för liten i omfattning för att stämma med hans vision från 1959 (!).

Om jag hade tid och plats här att skriva skulle jag även gå närmare in på andra relevanta siare t.ex. Irlmaier eller Mühlhiasl/Stormberger eller - för Sveriges del - Birger Claesson. För att inte glömma bort Malakiasprofetian eller Rills två "fältpostbrev" från augusti 1914.

Att sanna profetior verkligen förekommer finns det påtagliga bevis på. kring årsskiftet 1913/14 lyckades den nordnorske siaren Anton Johansson korrekt förutspå första världskriget - och det dokumenterades i Svenska Dagbladet den 6 mars 1914, mer än fyra månader före krigsutbrottet. Den som inte tror ddet får gärna åka till KB och där gräva i tidningsarkivet - vilket jag gjort. Han eller hon kommer att finna att jag skriver sanningen.

Men då jag tidigare avsnästs för detta debattområde låter jag bli.

MVH

Odin

Posted on: 2006/8/23 9:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är svårt att sia - särskilt om framtiden
#5


See User information
Visst kan det stämma att Anton Johansson fick en lyckoträff, men alla andra av hans profetior som inte stämmer ?

Verkar det inte troligt att alla siare får in något som stämmer någon gång och att 99% inte stämmer ?
Siare är ju också välidgt bra på att "tolka in" sina luddiga profetior i eftehand så att de stämmer hyffsat på något.

Vad har du för uppfattning om detta, Odin ?

Posted on: 2006/8/23 9:39
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Johansson
#6


See User information
Hallo

Quote:

verkligen wrote:
Visst kan det stämma att Anton Johansson fick en lyckoträff, men alla andra av hans profetior som inte stämmer ?

Verkar det inte troligt att alla siare får in något som stämmer någon gång och att 99% inte stämmer ?
Siare är ju också välidgt bra på att "tolka in" sina luddiga profetior i eftehand så att de stämmer hyffsat på något.

Vad har du för uppfattning om detta, Odin ?


Johansson är ett problemfall, det har jag vetat länge. Sannolikt är det inte hans eget fel.

Det finns tre källor till Johanssons profetior:

Den redan nämnda tidningsartikeln med ett samtal av Johansson med en överste Melin

och sedan Alfred Gustafsons två böcker från 1918 och 1920.

Där påstås att Johansson fick sin stora vision 1907. I den ingick synen om första världskriget, och denna inträffade och förutspåddes korrekt.

Men i andra boken 1920 publicerades "nya syner" av johansson, och med dem börjar oklarheterna. Vilka garantier har vi att han överhuvudtaget hade några nya syner. Om det stämmer så har deras innehåll varit falskt.

Kanske var det så att Johansson "övertalades" att säga med om framtiden och sedan fantiserade något utan att egentligen haft någon profetisk ingivelse ?

Märkligt med de nya profetiorna är att t.ex. Norges ockupation genom Hitlertyskland med en enorm ödeläggelse just i Johanssons hemtrakter inte förekommer alls.

Så jag tror personligen att samtalet som publicerats den 6 mars 1914 utgör det verkliga innehållet i Johanssons vision och att han inte fick några fler uppenbarelser.

Vi borde i dagsläget titta mera på Birger Claesson och vad han sade om Sverige. Där finns textdokumenten i en fastställd form, Claessons båda visioner trycktes redan kort tid efter deras tillkomst och risken för senare förfalskningar är därför försumbar.

MVH

Odin

Posted on: 2006/8/23 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det är svårt att sia - särskilt om framtiden
#7
Quote:
Visst kan det stämma att Anton Johansson fick en lyckoträff, men alla andra av hans profetior som inte stämmer ?


Att även blinda hönor lyckas hitta ett och annat korn är något jag hört flera gånger förut av VoF:are (och/eller humanister) i olika sammanhang...

Förutom den blinda naturvetenskapen är slumpen en faktor som hyllas i resonemanget. Den som vi andra ständigt hävdar att den inte finns...

Jag ställer mig skeptisk inför det faktum att Iran skulle göra detta. De har säkert teknologin.

Men ingen - överhuvudtaget - skulle vara så korkad att de å sin nations vägnar begår självmord på detta viset.

En enda missilträff på amerikansk mark och hela den Iranska nationen blir förvandlad till aska på mindre än en timme. Det kan USA åstadkomma bara med kortdistansmissilerna på ubåtarna i Gulfen.

Så om detta händer i Oktober finns det god anledning att ana konspiration a ´la 9/11. Den Iranska missilen avfyras säkert från Iran, men av vem?

Vi får se...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Profetsior
#8
Quote:

fr3D wrote:
Hej!

Quote:
Denna Brian från West Virginia påstår sig att kunna sia om framtiden. Så fort han vaknar så skriver han ned vad han har drömt. Några ex Olyckan i Södertälje. Kärnvapen som skall skickas från Iran till USA i Sep.


Jösses gud! Både ZPZ och Skeptisk1 har startat en egen tråd inom 24h. Skeptisk1, kan du inte berätta själv vad du tror om t.ex olyckan i Södertälje. Så brukar vi andra starta en tråd och sen kan andra kommentera på detta..Vad tror du om kärnvapnen?

/ fr3D


Kul att du uppskattar att man startar nya tråder. Beträffande profetior så är jag väldigt kluven. En del av mig vill att det skall var sant och en del med min vana trogen tvivlar.
För OM men kan sia om framtiden så omkullkastar det allt som jag tror på.

1. Är framtiden förutbestämd?
2. Eller kan ”siarna” påverka framtiden.

Där med så kan man spåna i all oandlighet om JAG är ansvarig för mina handlingar eller inte.
OM man kan förutspå framtiden så får vi revidera all filosofi, naturvetenskap mm.,
Och det har jag väldigt svårt att ta till mig.

Fast viss fasiken är det intressant.
Jag hoppas att det även besvarar din fråga angående kärnvapen.
Lite ludit med jag har jobbat hela natten. *Gäsp*

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Försökte skriva en lång kommentar
#9


See User information
Hallo

Jag gjorde ett tappert försök att skriva hur jag tänker mig att det kan förhålla sig med den skenbara motsatsen mellan framtiden som kan förutses och framtiden som ännu är obestämd d.v.s. vår fria vilja. Men när jag hade formulerat klart och skulle posta blev jag brutalt utslängd. Nu har jag ingen lust att formulera allt på nytt.

MVH

Odin

Posted on: 2006/8/23 15:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Försökte skriva en lång kommentar
#10


See User information
Om ni skriver ett långt inlägg så kopiera hela texten för säkerhets skull med CTRL+C , så kan ni bara klistra in den igen om det händer nåt..!!

Vi vill ju inte missa några bra inlägg..

Posted on: 2006/8/23 20:18
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Försökte skriva en lång kommentar
#11
Blir de någon skillnad om man kör förhandsgranska? Jag funderar på om den börjar räkanr om då.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
62 user(s) are online (62 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 62

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS