vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Explain what party wants freedom, 9/11 truth and no police state in Sweeden

See User information
Jag har fått sånn "røstkort". Jeg føler meg nesten .. svensk.

Men jeg har inte ett clue over politiske partier i Sverige (Har bare bodd her 3 måneder siden jeg flyktet fra Norge).

Forslag til politisk parti?

I have the "Röstkort"!. De har "öppetider" 17. september.

Jag vet inte engang navnene på partiene her i Sverige...

Så.

- Anti-NWO. Anti-frimurere.
- 9/11 sannhet
- Nei til krig-for-faciststaten-Israel
- Anti-USA
- Ut av NATO.

Hur "röster" jag?

Posted on: 2006/8/28 23:08
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Explain what party wants freedom, 9/11 truth and no police state in Sweeden

See User information
Varför ska du rösta?
Känner mig lite kluven till om jag ska rösta på ngt minioritetsparti eller helt enkelt skita i att gå dit för att kort sagt "ej delta i systemet"

Posted on: 2006/8/28 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Greena wrote:
Varför ska du rösta?

I have the "Röstkort"! I want to use the illusion of power granted to me by the World Government.

Quote:

Greena wrote:

Känner mig lite kluven till om jag ska rösta på ngt minioritetsparti eller helt enkelt skita i att gå dit för att kort sagt "ej delta i systemet"

Jag ska rösta på ngt minioritetsparti.

"Ej delta i systemet" er å godta at "RESISTANCE IS FUTILE"

Resized Image

Så. Jeg trenger fortsatt forslag til parti å stemme på.

Om jag inte finner ett så får vi starte VAKEN-Partiet!

Posted on: 2006/8/29 14:09
Resized Image

See User information
Skulle gärna vilja veta vilka "nya" partier det är som överhuvudtaget har en chans att få över 1%....

Det lutar mot att jag kommer att rösta på ND i riksdagsvalet i vilket fall som helst....

Posted on: 2006/8/29 14:32

See User information
piratpartiet. de tar iallafall ställning mot övervaknings-samhället. alltså mot elitistiska polisälskande kontrollfreaks.

Posted on: 2006/8/29 17:41

See User information
Problemet med PP är att de är så dåligt organiserade, och oklara med vad de står för i andra politiska frågor än de som de sätter främst. Risken är för stor att det blir en Ny Demokrati-liknande roulette av partiledare, tveksamma allianser och uttalande som spretar åt alla möjliga håll.

Posted on: 2006/8/29 19:32

See User information
Här har jag lite tips!

Utopi-partiet Enhet.
http://enhet.se/start/
det värsta är ja vad som brukar bli om utopi-ideologier kommer till makten...

Kalle Ankapartiet kan vara gångbart.

"Tomma stolars parti" fast det var väl på 80-talet det var gångbart.... Det var ett kul parti med "Ingen" som ledare.
"Rösta på Ingen för Ingen röstar på dig" var dess slogan.

Bajenpartiet, om man nu som jag är lagd åt det hållet.

Rösta på bara, bara ni röstar rätt!

Posted on: 2006/8/29 20:56

See User information
För mig finns det bara 2 partier att välja mellan, PP och Junilistan!

Junilistan har ju rutinerat folk och är emot mer makt till EU, dom sitter ju nu i EU-parlamentet och röstar mot dåliga beslut för Sverige, dock så har dom ju ett stort motstånd från Sossar och Moderater m.fl. i EU-parlamentet, ta tex Bodströms övervakningslagar som han tom drev i EU.. Jag var med och röstade in Junilistan i parlamentet...

PP har väl ett smalt program men jag tror att vi måste bygga upp politiken från gräsrotsnivå igen..
Här har ni PP's valmanifest, 15 sidor i PDF som man kan ladda ner:
http://www2.piratpartiet.se/nyheter/p ... partiets_valmanifest_2006
Har inte läst det ännu men ska göra det så fort jag hinner..

Det finns ett 3:e parti som jag skulle kunna tänka mig att rösta på men detta är ett etablerat parti och jag tror att dom styrs av "eliten".
Dom jag syftar på är Vänstern, Ohly verkar hur vettig som helst när man lyssnar på honom, såg nån utfrågning på tv här senast med en representant från varje parti. Ohly vräker ur sig att dom ville se en rakare,offentligare kritik mot tex Israels invasion mm.

S har valt att gå genom EU-parlamentet för att få ett uttalande från hela EU och vi vet ju hur det går...

Sen har vi ju Miljöpartiets's Fridolin, hur vettig som helst. Han har haft förslag som att sänka lönen för politiker tex..
Men tror du han har fått med sig resten av dom bekväma politikerna på sina ideer?! NEJ! Dom har blivit för bekväma och avskärmade från det övriga samhället helt enkelt..

Posted on: 2006/8/29 22:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

benvolio wrote:

Det lutar mot att jag kommer att rösta på ND i riksdagsvalet i vilket fall som helst....

ND? Fortell mer om "ND".

Quote:

Emilio wrote:
Här har jag lite tips!

Utopi-partiet Enhet.
http://enhet.se/start/
det värsta är ja vad som brukar bli om utopi-ideologier kommer till

Resized Image

Har laddat ned Enhet sitt Visionsprogram på 42 sider.

Side 3, det er jo bra med..:

"vi lever utifrån en kärleksfull kraft människor emellan"

"vi har ett räntefritt, spekulations- och inflationsfritt samhälle, som bygger på människans basbehov, och där pengar enbart används som ett medel för utbyte av varor och tjänster"

Side 4:

"Utgångspunkten för Enhet är att vi erkänner en vis och kärleksfull kraft som är alla människors gemensamma innersta kärna. Det finns många namn på den kraften, t ex Gud/själen/kärleken/hjärtat/samvetet/universum/
intuitionen/vårt högre jag/den skapande kraften etc. Vad vi än kallar den, så är det denna kraft vi människor kan använda oss av för att förbättra våra liv på alla plan. Den innebär en nästa-kärlek, en etik och en moral som medför respekt för och omsorg om allt levande. Denna kraft måste användas överallt - på samma sätt som den används av exempelvis konstnärer - vilket innebär att den även måste användas inom politiken om vi ska kunna skapa ett mer mänskligt samhälle."

The FORCE, the force slows among us!!

Kommer til å lese resten av den 42 sider lange brosjyren. Det jag har lest hittil er helt "vi-vil-ha-fred-og-kjærlighet-på-jorden" og det liker jag, men det står liksom inte noen ting om hur, konkret, de har tenkt å få til det. Men kanskje det står på de 38 sidene jeg har igjen...

Posted on: 2006/8/29 22:31
Resized Image

See User information
Dom hade ju några personer som hade "rätt" utbildning/jobb.. tex healer & medium, lät intressant..

Posted on: 2006/8/29 22:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Emilio wrote:
Här har jag lite tips!

.........

Bajenpartiet, om man nu som jag är lagd åt det hållet.

Rösta på bara, bara ni röstar rätt!

En Bajare på vaken, kul.

Än går det vågor på Hammarbysjö...!

Hälsningar från Bennybear Bajare sen 1972.

Posted on: 2006/8/30 9:45

See User information
Det här är vad Nationaldemokraterna står för....

http://www.nd.se/principprogram/default.asp

Posted on: 2006/8/30 22:07

See User information
Quote:

benvolio wrote:
Det här är vad Nationaldemokraterna står för....

http://www.nd.se/principprogram/default.asp

"Islam i Sverige - jihad mot folkhemmet"?

"Så vitt vi vet är vi som politiskt parti ensamma både om att ha identifierat islam som ett problem"?

More sick stuff: http://www.nd.se/jihad/

Resized Image

Resized Image

Jada. Jeg har valt sida.

Resized Image

FLERE FORSLAG?

Posted on: 2006/9/4 23:41
Resized Image

See User information
Quote:

- Anti-NWO. Anti-frimurere.
- 9/11 sannhet
- Nei til krig-for-faciststaten-Israel
- Anti-USA
- Ut av NATO.

Hur "röster" jag?

Svaret er utvilsomt partiet Ny Framtid bortsett fra punkt 3 og 4 som jeg ikke vet noe om hva Ny Framtid mener om.

www.nyframtid.com

Søk også på navnet "sune lyxell på nettet så skjønner du hvorfor Ny Framtid er det eneste partiet for anti-NWO, anti bildergerger, rotschild, rockefeller, frimurer, skulls & bones, tempelriddere, illuminati, EUs overvåkingssystem, USA's overvåkingssystemer etc.

Posted on: 2006/9/7 12:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper