vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Mord, 3G & Växelström

See User information
Hej,

En gammal tråd jag nyss läste pratade om att när 3G startades så blev det en ökning i antalet mord. Någon föreslog att detta kunde bero på att man medvetet påverkade folk med information i mikrovågorna.

Jag har ett annat förslag, enklare men minst lika läskigt. Jag är elkänslig. Går jag in i ett hus med kass el-miljö så blir jag lättretad. Stänger man av strömmen, även utan att jag vet om det, så är allt lugnt. Iofs tar det bara några sekunder att märka att strömmen är av. Det känns i hela kroppen, det är som att gå in i en kyrka eller bergrum. Nåväl..

Jag menar att allt som irriterar organismen gör en människa mer lättretad. Bl.a därför är det ju som många som långfärdsseglar tillsammans blir ovänner. Väta, dålig sömn osv.. Denna effekt som elektrosmog har tror jag är vad som isåfall ledde till våldsdåden.

Nu en annan poäng. "Man" har ju tänkt sej att fler barn ska sättas på Amfetamin och ritalin och annat liknande knark. Pratade nyss med grannen som är barnläkare och jodå, det stämmer. "De fungerar bättre då". Men till att börja med var det bara ett mindre antal av de okoncentrerade barnen som skulle få knark.

Det är alltså mikrovågorna tillsammans med annan elektrosmog, skitmat och miljögifter som kommer göra de här barnen dåliga. Problemet ska sopas under mattan med hjälp av knark och samtidigt ska rätt personer tjäna pengar.

Business as usual.

M. (Mmmmmm...)

Posted on: 2006/8/28 2:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mord, 3G & Växelström

See User information
Hej!!
En tanke jag har är hur du lever om du är så känslig?
Du klarar av att sitta vid en dator iallafall.
Jag är så lite insatt i ämnet men det med anfetamin låter ju skrämmande tycker jag!!
elsmog, hm vad gör man åt det. Vilka åtgärder skulle du vilja gjordes??
Vilka drömmar har du ang detta?
Hoppas du inte blir arg på alla dumma frågor nu!
Jag betvivlar inte det du säjer.

Posted on: 2006/8/28 8:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kan tillägga att min son är uppväxt utan altför mkt kontakt med micromat. jag är skeptsik till just micron. Det blir bara lite svårare att värma burkmaten om man ska ha sådan till de små. De flesta vill värma burkarna i micron.
Det är inte lätt att jämt laga egen mat åt de små.
Nu är han gudskelov så stor så nu äter han samma mat som oss.
Detta utan att behöva specialkoka utan salt, köra i mixer medans man har en som skriker efter mat.
Då är det lätt att ta till burkmat, nu värmde vi i en kastrull på plattan men han var eg ej så förtjust i den maten.

Posted on: 2006/8/28 8:34

See User information
Jag skulle föreslå att man kollade kopplingen till 'glädjepiller' d.v.s. serotoninreglerande mediciner som Cipramil mm.

Idag skrivs liknande medicin ut till alla med vardagsdepressioner ofta orsakade av långvarig passivitet datorarbete, bil, tv osv.

Serotoninreglerande mediciner är dock dokumenterat extremt farliga speciellt när man börjar tar det eller slutar ta det. D.v.s. när du inte är på en konstant nivå.

Flera kända fall av mord, självmord och stympning har dokumenterats i samband med dessa nya undermediciner. Oftast handlar det om vanliga familjer utan tecken på bråk eller våld. Där den medicinerade plötsligt "faller" in i en avgrundsdjup ångest attack och mördar sin familj och sig själv.

BBC har gjort en dokumentär om Seroxat som är den aktiva substansen i alla SSRI mediciner:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/2310197.stm

Posted on: 2006/8/28 10:06

See User information
> Annakarin wrote:
> Hej!!
> En tanke jag har är hur du lever om du är så känslig?

Med svårighet.

< Du klarar av att sitta vid en dator iallafall.

Med huvudvärk.

Eftersom det hela tiden dyker upp folk som är "skeptiska" till elkänslighet så kopierar jag in ett forskningsresultat från Prof. Olle Johansson där han bevisar hur kroppen får genomgripande och mätbara skador på cellnivå. Strålskador. Detta är vetenskap. (Även om den inte tillåtits bli officiell vetenskap).
------------------------------------------
Rajkovic V, Matavulj M, Johansson O, "Light and electron microscopic study of the thyroid gland in rats exposed to power-frequency electromagnetic fields", J Exp Biol 2006; 209: 3322-3328

Detta arbete är fortsättningen på det mycket fruktbara samarbetet mellan Department of Biology, Faculty of Sciences, Novi Sad, Serbia and Montenegro, och min egen forskargrupp vid Karolinska Institutet, Stockholm,
Sverige.

Denna publikation går tillbaka till de tidiga observationer som hudläkaren Björn Lagerholm, Karolinska Sjukhuset, Stockholm, gjorde i sitt unika material från huden hos personer med bildskärmsskada. Han kunde både se
stora ökningar av antalet mastceller (jämfört med friska
kontrollpersoner) samt skador i form av blåsor ("vakuoler") i överhudens basala cellager.
En motsvarande ökning av mastceller i huden hos friska kontrollpersoner som suttit framför vanliga TV-apparater och databildskärmar kunde senare även demonstreras [Johansson O, Gangi S, Liang Y, Yoshimura K, Jing C,

Liu P-Y, "Cutaneous mast cells are altered in normal healthy volunteers sitting in front of ordinary TVs/PCs - results from open-field provocation experiments", J Cutan Pathol 2001; 28: 513-519]. Som påpekats i ett av
mina tidigare utskick, så har min egen arbetshypotes sedan dess varit att elöverkänslighet är en form av strålskada, eftersom de observerade förändringarna till mycket stor grad överensstämmer med dem man ser i
vävnad som skadats av UV-ljus eller joniserande strålning [jfr. Gangi S, Johansson O, "Skin changes in "screen dermatitis" versus classical UV-
and
ionizing irradiation-related damage--similarities and differences. Two
neuroscientists' speculative review", Exp Dermatol 1997; 6: 283-291
resp.
Gangi S, Johansson O, "A theoretical model based upon mast cells and histamine to explain the recently proclaimed sensitivity to electric and/or magnetic fields in humans", Med Hypotheses 2000; 54: 663-671].

En mycket aggressiv kritik från vissa 'opponenter' har varit att sådana förändringar av mastceller hos människor med bildskärmsskada/elöverkänslighet (eller hos friska kontrollpersoner!) absolut inte kan bero på effekterna av elektromagnetiska fält (EMFs) och/eller luftburna kemikalier, utan måste bero på psykologiska eller psykiatriska personlighetsstörningar, kognitiv felfunktion, eller liknande. Detsamma skulle även gälla direkta cellskador.

I detta nya arbete undersöktes därför påverkan av extremt lågfrekventa (50Hz) elektromagnetiska fält (ELF-EMF) på sköldkörteln med hjälp av ljus- och
elektronmikroskopi. Två månader gamla hanråttor exponerades för elektromagnetiska fält (100-300 µT, 54-160 V/m) i 4 timmar/dag, under 5 dagar/vecka i en hel månad.

Efter denna tid kunde man i den exponerade gruppen se ett överskott av s.k.mikrofolliklar, alltså mycket små blåsor, med ett reducerat innehåll av s.k. kolloid (vilket är lagringsformen för sköldkörtelns två hormon,
trijodothyronin [T3] och thyroxin [T4]). Även mer utspända blodkapillärer sågs i den mellanliggande (=interfollikulära) vävnaden. Med hjälp av en speciell bestämningsmetod, design-baserad stereologi, kunde vi
påvisa en statistiskt signifikant ökning av volymstätheten hos det follikulära epitelet (alltså hos de celler som sitter runt om de kolloidfyllda
blåsorna), hos den mellanliggande vävnaden samt hos blodkapillärerna. Vikunde även påvisa en ökning i sköldkörtelns aktivitet, med hjälp av "the thyroid activation index", jämfört med den icke exponerade
kontrollgruppen. Kolloidens egen volymstätheten minskade dock signifikant.

Elektronmikroskopisk undersökning av sköldkörtelns follikulära celler hos den exponerade gruppen avslöjade att dessa celler ofta innehöll många små kolloidfyllda droppar ("droplets") i en och samma cell tillsammans med
enstaka stora droppar. Förändringar kunde även ses inuti cellerna hos deras lysosomer, det granulära endoplasmatiska retiklet och cellkärnan jämfört
med kontrollgruppen.

Allt detta sammantaget ger vid handen att de kraftfrekventa elektromagnetiska fälten har en stimulerande effekt på sköldkörteln. Denna
effekt kunde ses både på ljus- och elektronmikroskopisk nivå.

Obs! Vänligen notera att de erhållna resultaten i denna kontrollerade djurmodell inte kan förklaras av psykologiska eller psykiatriska teorier,
utan måste anses bero enbart på EMF-exponeringen.

Mvh
vännen Olle J.

(Olle Johansson, assoc. prof.
The Experimental Dermatology Unit
Department of Neuroscience
Karolinska Institute
171 77 Stockholm
Sweden)

> elsmog, hm vad gör man åt det. Vilka åtgärder skulle du vilja gjordes??

Jag vet inte. Det är så genomgripande att det kanske inte låter sej göras utan att samhället går många år tillbaks i tiden.
Men en bra start vore om man:
Skaffade riktig jord i sveriges elsystem.
Att alla elkablar skärmades så att inga kraftiga elfält avgavs.
Att alla lysrör och andra farliga saker togs ur bruk. Nickola Tesla uppfann lysröret (och växelströmmen) och han blev den förste elkänslige. Detta är alltså strålskador som förstört celler i kroppen.
Vindkraftverk avger kraftig elsmog.
Bort med Mobilmasterna.

> Vilka drömmar har du ang detta?

Jag själv är inte så viktig, men det är tråkigt för mej att stå vid sidan och veta. Och se fler och fler luras i fällorna.

> Hoppas du inte blir arg på alla dumma frågor nu!

Mjo, lite arg blir jag allt, men det är på att det verkar så lätt att hålla folk i mörkret om vad som är sant. Jag minns jag jobbade med en asbestskadad person en gång, han hade 25 % av lungorna kvar. Han dog nyss, men hans far lever än. Läkarna sa i 20 år att asbest var ofarligt. Samtidigt höll de hemliga möten om asbest. Samma sak nu med mikrovågor, elsmog osv..

Michael.

Posted on: 2006/8/30 0:55

See User information
Måste bara fråga kan man bli sjukskriven för elkänslighet?

Posted on: 2006/8/30 12:58

See User information
Jag skulle vara ganska försiktig med att koppla studier av "bildskärmssjuka" (ingen, och jag menar ingen, misstror att elektromagnetiska fält har termiska effekter. Alla fysiker vet hur en mikrovågsugn fungerar) med några hälsorisker rörande 3G och GSM.

"Elöverkänslighet" existerar. Vad man inte är överens om är orsaken. Eftersom provokationstester hos elöverkänsliga aldrig har lyckats verifiera att elektromagnetiska fält egentligen har något med sjukdomen att göra bör man vara skeptisk.

Missförstå mig inte nu, sjukdomen är ytterst verklig för de som lider av den. Men man ska inte underskatta psykets förmåga.. Psykosomatiska reaktioner är väldigt verkliga.. Och med tanke på att placebo fungerar så väl för att lindra både det ena och det andra så..

Och angående "amfetamin till barn"-hysterin.. DAMP och ADHD kan man härleda till kemiska imbalanser i hjärnan. Exakt vad som orsakar dem tvistar de lärda om, men säkert är att svåra fall oftast hjälps av medicinering med små doser amfetaminliknande preparat. Det är ingen massmedicinering vi pratar om, och många familjer hjälps oerhört av detta. Så såvärst "skrämmande" eller upprörande är det inte, inte utanför kvällstidnings- och konspirationsteoretikervärlden i alla fall.

Posted on: 2006/8/30 13:30

Anonym
I en test som genomfördes med elöverkänsliga så klarade ingen av dem av att detektera om elen var på eller inte om om man inte talade om det för dem.

Talade man om att elen var på så fick de reaktioner.

En vid fikat här på jobbet berättade om kvinna som varit elöverkänslig i åratal. Till slut provade hon att ändra kosthållning och är idag helt symptomfri.

Elöverkänslighet kan alltså vara något helt annat än det man först tror så man måste nog som henne experimentera med olika lösningar.

See User information
Tjena

Hade inte tänkt den här tråden skulle handla om elkänslighet. Det nämnde jag av bara farten eftersom det var detta som fick mej att inse ett viktigt faktum. Nämligen att allt som irriterar organismen gör en människa mer lättretad. Att då mer strålning ledde till mer våld är ju inte så konstigt. Att kroppens celler har receptorer för elektriska signaler är välkänt numera.

Zink, Vad åt kvinnan din jobbarkompis berättade om?

Hur som helst, du är antagligen inte elkänslig, ändå känner du till studier om elkänslighet. Varifrån kommer ditt intresse av elkänslighet? Studien du lyfte fram var för övrigt en dåres skapelse och kunde aldrig fungera. Den var ett falsarium av sjukvårdsindustrin som ju alltid går den övriga industrin till handa. Se bara på asbestkatastrofen. I TJUGO år förnekade läkare att asbest var farligt. Just nu pågår amalgamkatastrofen med cancer, allergier autoimmuna sjukdomar, alzheimers, ALS osv i släptåg. Smaskens för sjukvårdsindustrin! Att amalgam är giftigt har t.o.m redovisats i en statlig offentlig utredning av Prof. Mats Berlin. Amalgamförgiftning förvärrar elkänslighet.

Vet ni förresten att medellivslängden hos läkare är 58 år? Rena självmordsbombarna..

Nej, här är en rolig tecknad film istället, efter den vet man allt som behövs om modern medicin:

http://www.mercola.com/townofallopath/townofallopath.htm

Quote:

zink wrote:
I en test som genomfördes med elöverkänsliga så klarade ingen av dem av att detektera om elen var på eller inte om om man inte talade om det för dem.

Talade man om att elen var på så fick de reaktioner.

En vid fikat här på jobbet berättade om kvinna som varit elöverkänslig i åratal. Till slut provade hon att ändra kosthållning och är idag helt symptomfri.

Elöverkänslighet kan alltså vara något helt annat än det man först tror så man måste nog som henne experimentera med olika lösningar.

Posted on: 2006/8/30 23:31

See User information
Kom inte och prata om termiska effekter. Dom kan vi skita i. Här handlar det om hjärnskador, cancerrisker, störning av kroppens signalsystem med mera. Tusentals människor har skadats av detta och vad nån liten kommissarie springer runt och säger förändrar inte detta. Den ryska forskningen, som inte verkar så korrupt som i väst har lett till förbud för alla under 16 år att över huvud prata i mobil. Fatta varför! Och detta är ingen konspiration, utan det är L--A--G därborta.

> Eftersom provokationstester hos elöverkänsliga aldrig har lyckats verifiera att elektromagnetiska fält egentligen har något med sjukdomen att göra bör man vara skeptisk.

Du jag får en helvetes huvudvärk av datorer och mobiler, lysrör ger öronsus. Jag har bevisat för hur många som helst vid det här laget att t.ex dator är på eller mobil uppkopplad. Några minuter är allt som behövs. (Bärbar dator på batteri låter inget) En rolig grej, en kompis till mej, Chalmerist blev elkänslig. Han pratade otroligt mkt i mobilen och fick till sist sluta med det. Han blev helt utslagen. Nu har han skaffat nån sorts handsfree och kan prata i den igen. Han förnekar numera att han blev spyfärdig och matt av den och vågar inte prata om det.

> Missförstå mig inte nu, sjukdomen är ytterst verklig för de som lider av den.

Ja visst, lika verklig som den röda färgen i ansiktet på elkänsliga vars mastceller reagerar allergiskt på elen och därför sprutar ut histamin. Synd bara att blodhjärnbarriären skadas av histamin. Men va fan, det är väl inget som inte lite el-chocker kan bota! Slå sönder närminnet och gör människan till idiot så är ju problemet sopat under mattan. Skomedicinen har svaret på allt!

>Men man ska inte underskatta psykets förmåga.. Psykosomatiska reaktioner är väldigt verkliga..

Detta är en stor myt, som man drar otroliga växlar på. Vad som däremot är mera verkligt är att varje generation nu blir mer och mer förgiftad. Du tar en öl och blir påverkad, men vem pratar om industrigifterna som orsakar fysiska och psykiska störningar? Inte industrins kommissarier i allafall.

> Och med tanke på att placebo fungerar så väl för att lindra både det ena och det andra så..

Problemet med placebo är ju att effekten försvinner efter ett tag. Vad som i verkligheten hänt är att din uppmärksamhet flyttats från problemet och du därför känt dej bättre ett tag. Men när ohälsan ökat ytterligare kommer besvären tillbaks, ännu värre. Du har då förlorat tid och är i en sämre situation. Meditation kan användas på samma sätt. Bra för den som snart ska dö kanske, men de som vill lösa sina hälsoproblem bör använda sin hjärna till mer än verklighetsflykt.

> Och angående "amfetamin till barn"-hysterin.. DAMP och ADHD kan man härleda till kemiska imbalanser i hjärnan. Exakt vad som orsakar dem tvistar de lärda om,

Ja dom tvistar och dom lyfter sina löner och nöter sina arslen. Under tiden får västvärldens barn fler och fler nya sjukdomar av den pågående folkförgiftningen. Det är säkert jättehäftigt att kunna tjäna pengar på folks sjukdomar, men nu får det vara slut på tramset. Vi vet vad orsaken är och lösningen är inte knark. Lösningen är ren luft, rent vatten, oförgiftad mat och en sund tillvaro. Detta får man söka med ljus och lykta efter. Problemet ska inte sopas under mattan med knark. Det är fel metod. Det är sjukvårdsindustrins metod.

Är du läkare? Byt isåfall yrke, för medellivslängden är blott 58 år. Och tänk på alla som du slipper förgifta med kemiska preparat. För du har väl medkänsla och empati? Inte bara robot, automat, med livet som resultatinriktad resa mellan mödravårdscentralen och krematoriet?

>men säkert är att svåra fall oftast hjälps av medicinering

Hopplöst fall.. Du om någon bör ju se Dr. Mercolas film: http://www.mercola.com/townofallopath/townofallopath.htm

Gokväll herr kommissarie...

Posted on: 2006/8/31 0:26

Anonym
Quote:

Michael wrote:
Tjena

Hade inte tänkt den här tråden skulle handla om elkänslighet. Det nämnde jag av bara farten eftersom det var detta som fick mej att inse ett viktigt faktum. Nämligen att allt som irriterar organismen gör en människa mer lättretad. Att då mer strålning ledde till mer våld är ju inte så konstigt. Att kroppens celler har receptorer för elektriska signaler är välkänt numera.

Zink, Vad åt kvinnan din jobbarkompis berättade om?

Jag har varit på tjänsteresa men ska så fort jag kan fråga den som berättade det.

Quote:

Hur som helst, du är antagligen inte elkänslig, ändå känner du till studier om elkänslighet. Varifrån kommer ditt intresse av elkänslighet? Studien du lyfte fram var för övrigt en dåres skapelse och kunde aldrig fungera. Den var ett falsarium av sjukvårdsindustrin som ju alltid går den övriga industrin till handa.

Jag bor faktiskt i ett hus som har en transformator som man elsanerar hus med. Jag känner en person som forskar med störningar i elnät och den var han som fixade transformatorn. Jag är inte elöverkänsligt men datorn gick inte att koppla ihop med surroundförstärkaren utan problem. Det var därför transformatorn installerades.

Vem gjorde undersökningen jag refererar till?

Quote:

Se bara på asbestkatastrofen. I TJUGO år förnekade läkare att asbest var farligt. Just nu pågår amalgamkatastrofen med cancer, allergier autoimmuna sjukdomar, alzheimers, ALS osv i släptåg. Smaskens för sjukvårdsindustrin! Att amalgam är giftigt har t.o.m redovisats i en statlig offentlig utredning av Prof. Mats Berlin. Amalgamförgiftning förvärrar elkänslighet.

Här tycker jag du blandar ihop allt i en enda soppa. Läkarna förnekade inte att asbests var farligt. De kunde i början inte bevisa att den cancer folk fick kom från asbests. Jag är tillräckligt gammal så att när jag var ung visste man inte att asbests var farligt eller DDT och en massa andra ämnen. Det var utveckling av diagnos och analysmetoder som gjorde att man kunde visa på dessa ämnens farlighet.

ALS som min mor dog av finns även i en ärftlig variant som hon fick och även en av hennes systrar dog i ALS. Och så är det för fler av de sjukdomar som du nämner så sambandet mellan dem och amalgam är inte så lätt att påvisa. Amalgamförgiftning som egentligen är en kvicksilverförgiftning orsakar nervskador.

Quote:

Vet ni förresten att medellivslängden hos läkare är 58 år? Rena självmordsbombarna..

Var har du fått uppgiften om läkarnas medellivslängd då alla rapporter har sagt att det är journalister som har kortaste livslängd.

Anonym
Quote:

Annakarin wrote:
Jag kan tillägga att min son är uppväxt utan altför mkt kontakt med micromat. jag är skeptsik till just micron. Det blir bara lite svårare att värma burkmaten om man ska ha sådan till de små. De flesta vill värma burkarna i micron.
Detta utan att behöva specialkoka utan salt, köra i mixer medans man har en som skriker efter mat.
Då är det lätt att ta till burkmat, nu värmde vi i en kastrull på plattan men han var eg ej så förtjust i den maten.

Om man värmer upp mat i mikrovågsugnen då har den kvar mer näringämnen och vitaminer än om man värmer maten på spisen.

Orsaken är enkel. Ju kortare uppvärmningstid desto mer näringsämne och vitaminer stannar kvar då hetta förstör dem.

Det finns inte kvar något från mikrovågsugnen i maten när den stängs av annat än värmen. Att mikrovågsugnen skulle förstöra maten på något sätt gäller bara om man hantera den fel.

ARN (allmänna reklamationsnämnden) fick ett fall där en person värmt en bulle i en timme vilket gjorde att bullen tog eld och förstörde mikrovågsugnen. Han ville ha en ny mikrovågsugn men både leverantören och ARN sade att för han inte läst instruktionsboken kunde han inte få en ny mikrovågsugn.

See User information
Hej Michael !

Tråkigt att du lider av elöverkänslighet. Jag har ett tips som jag tror kan hjälpa dig till hälsa. Hörde på radio om en kvinna som blev frisk från elöverkänslighet efter 10 zonterapibehandlingar.
Jag har en bok med titeln,- "Zonterapi med 20 nya punkter" av MajLis Hagenmalm. Hon skriver bl.a. att , citat från boken " Jag har behandlat så många med allergi, och alla har blivit botade". (obs ! detta gäller "vanliga" allergier enl. henne).

När det handlar om el-allergi så använder hon "tryckschemat" för allergi och eksem vilket finns beskrivet i boken på sid. 24-28.

Denna bok är väldigt bra ! Det finns tryckscheman för en stor mängd sjukdomar och hon verkar vara en klar förgångare på området.

Även kostomläggning kan hjälpa vid el-allergi vilket finns beskrivet på www.klokast.se , en väldigt bra hemsida om hälsa och alternativa behandlíngsmetoder,- rekommederas !

Till sist jag även tillägga att man kan behandla sig själv om man inte vill kosta på sig en behandling hos en praktiserande zonterapeut.

Posted on: 2006/9/2 1:51

Anonym
Jag sätter 100 kronor på att användarna Zink och Rationell på något sätt och vis har koppling till Föreningen Vetenskap och Folkbildning och eller organisationen Humanisterna. Sätter någon mot?

Anonym
Förresten, länkar:

www.vof.se

www.humanisterna.se

Båda tätt förgrenade i varandra och gamla i gamet när det gäller att bekämpa "pseudovetenskap" och "ockultism"...

Anonym
elkänslighet är som vilken sjukdom som helst ..själklart kommer den tradionella vården inte erkänna den gruppen ..

Immunförsvaret har pajat av olika anledningar just ändra kost kan vara en bra åtgärd

"tänk på att man känner oftast när nån står bakom i kö el liknande ! och det beror på att vi är elektriska och har energi runt oss" Försök att stå bakom en hund dom känner omedelbart bums att nån är där....tänk då vad 220volt ska göra ..med ett trasigt immunförsvar...

Anonym
Quote:

wikhall wrote:
Jag sätter 100 kronor på att användarna Zink och Rationell på något sätt och vis har koppling till Föreningen Vetenskap och Folkbildning och eller organisationen Humanisterna. Sätter någon mot?

Du har förlorat 100 kronor. Jag har inget med någon av dessa föreningar eller organisationer att göra. Däremot känner jag till lite av Humanisternas historia.

Human-etiska föreningen var det som fanns innan den splittrades i Humanisterna och Human-etiska föreningen i Västerås.

Human-etiska förbundet stod för en ilsken religionskritik. Tydligen var den för ilsken för vissa medlemmar så den lugnare delen bildade Humanisterna och de starkt religionskritiska bildade Human-etiska förbundet i Västerås. Jag känner till detta då jag diskuterat med Christiaan Vos på Human-etiska förbundet i Västerås om att de nästan bara sysslar med religionskritik istället för propagera för egna idéer.

Föreningen Vetenskap och Folkbildning sympatiserar jag ofta, men inte alltid, med. De mesta tycker jag presenteras på ett sakligt och balanserat sätt. Det är i debatter som de ibland har varit allt för tvärsäkra men det är lätt hänt i debattens hetta.

Att många på detta forum inte gillar framförallt Föreningen Vetenskap och Folkbildning är fullt förståeligt då de flesta idéer på denna webbplats har lite eller ingenting alls med vetenskap att göra.

See User information
zink wrote:
Quote:

Om man värmer upp mat i mikrovågsugnen då har den kvar mer näringämnen och vitaminer än om man värmer maten på spisen.

Orsaken är enkel. Ju kortare uppvärmningstid desto mer näringsämne och vitaminer stannar kvar då hetta förstör dem.

Blackie: nu blev det väll lite snurrit, va?.Alltså en micro gör ju att det uppstår en hetta i maten som är otroligt varm&intensiv. Och som du säger så är det hettan som förstör näring&vitaminer i maten!. Alltså är en svag och långsam upphettning av maten bättre!.

zink wrote:
Quote:

Det finns inte kvar något från mikrovågsugnen i maten när den stängs av annat än värmen. Att mikrovågsugnen skulle förstöra maten på något sätt gäller bara om man hantera den fel.

Mycket möjligt men jag tror ändå att den onaturligt intensiva hettan kan göra att viss mat muterar/förändras på ett sätt som inte kan vara bra!.

Eftersom alla idag har mycket ont om tid, använder barnfamiljer Microvågsugnen flitigt.
Vi har ännu inga bevis för hur farligt det är men den forskning som finns visar tydligt att micromat är död mat och kan var cancerframkallande. En person som äter micrad mat varje dag uppvisar samma blodbild som en cancerpatient. Mjölk som värms upp i microugnen förändras, enzymer och aminosyror förstörs, PH värdet ändras och näringsvärdet minskar. Vad händer med välling och barnmat som värms i microugnen ? Det kanske inte finns bevis, men den man, Dr. Hans U Hertel, som avslöjade detta belades med talförbud, mordhotades och stämdes för förtal. Det säger en hel del. För oss far och morföräldrar räcker det med misstanken. Vi skulle önska att nyblivna föräldrar upplyses om detta redan på BVC.
http://www.alternativmixen.com/samhalle.htm#Farmorsupproret

Posted on: 2006/9/4 16:43
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
zink wrote:
Quote:

Blackie: nu blev det väll lite snurrit, va?.Alltså en micro gör ju att det uppstår en hetta i maten som är otroligt varm&intensiv. Och som du säger så är det hettan som förstör näring&vitaminer i maten!. Alltså är en svag och långsam upphettning av maten bättre!.

Hur hantera du mikrovågsugnen om du får den otroligt varm och intensiv?

Enligt konsumentverket är det tiden i värmen som har betydelse. En långsam och svag upphettning kommer då att var mer skadlig jämfört med en kort och snabb upphettning.

Quote:

zink wrote:
Quote:

Mycket möjligt men jag tror ändå att den onaturligt intensiva hettan kan göra att viss mat muterar/förändras på ett sätt som inte kan vara bra!.

Eftersom alla idag har mycket ont om tid, använder barnfamiljer Microvågsugnen flitigt.
Vi har ännu inga bevis för hur farligt det är men den forskning som finns visar tydligt att micromat är död mat och kan var cancerframkallande. En person som äter micrad mat varje dag uppvisar samma blodbild som en cancerpatient. Mjölk som värms upp i microugnen förändras, enzymer och aminosyror förstörs, PH värdet ändras och näringsvärdet minskar. Vad händer med välling och barnmat som värms i microugnen ? Det kanske inte finns bevis, men den man, Dr. Hans U Hertel, som avslöjade detta belades med talförbud, mordhotades och stämdes för förtal. Det säger en hel del. För oss far och morföräldrar räcker det med misstanken. Vi skulle önska att nyblivna föräldrar upplyses om detta redan på BVC.

Detta anser jag vara skrönor. Först en uppräkning av synnerligen osäkra uppgifter och sedan hänvisas till en tystad forskare.

Trots alla gifter, farliga saker och annat som folk tror finns i samhället så ökar medelåldern hela tiden vilket måste innebära att de flesta lever på rätt sätt.

Länken fungerade inte. Är den verkligen riktig?

See User information
om du ska göra en billys pizza eller nått tar de ju 6-7 min eller nått i micron men ca 20min på 200 grader i ugnen, borde man då inte kunna säga att micron är intensivare?

vad jag har förstått värmer micron genom att få molikylerna i maten att skaka, det gör dom annars också men i micron gör dom det inifrån och ut ist för utifrån och in som när man steker eller värmer nått på spisen eller i ugnen.

Visst lever folk längre nu, men ja undrar om dom mår bätter än förr? Vänta annars några år så sjunker säkert medel livslängden till typ 40år eller nått pga fet mat, oaktivlivsstil och kassa fusk medisiner...

länken funkar för mig så nog är den rikrig alltid

Posted on: 2006/9/4 19:52

Anonym
hmm..

visst lever vi längre ? men frågan är hur är sista åren ? i plåga på någon sjukbädd och väntar på att dö min fafar låg ner 15år !!

folk har glömt bort att det inte fanns sjukdomar för bara sisådär 20år sen "lite överdrivet .dom gammla har ett bra grund att stå på frågan är hur dom unga som växer upp idag klarar av att bli gamla personligen så tror jag inte att dom klarar av det ..

idag är ska vi gissa 90% av befolkningen sjuka Astma Diabetes förtidpensionär Artros Reumatism Nervbesvär mm mm mm mm fortsätt hur långt som helst frågan är om inte medelivslängden kommer att gå ner snart ...

Förr slet folk ihjäl sig idag äter folk ihjäl sig ...

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Annakarin wrote:

ARN (allmänna reklamationsnämnden) fick ett fall där en person värmt en bulle i en timme vilket gjorde att bullen tog eld och förstörde mikrovågsugnen. Han ville ha en ny mikrovågsugn men både leverantören och ARN sade att för han inte läst instruktionsboken kunde han inte få en ny mikrovågsugn.

När det blir för varmt så förstörs mer näring, mikvågsugnar kan göra maten/en del av maten extremt varm. Bland annat så förändras/denaturerar då proteinerna - även då de proteiner som är enzymer - det medför ju att maten som sådan inte får så stor "verkan", då enzymerna behövs för att bryta ned maten>> ta upp näringen.

Mikrad mat är rena fördärvet.

Posted on: 2007/3/5 21:21

Edited by novax on 2007/3/5 22:13:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Vårt barn har inte fått en maträtt som värmts upp i micro, heller inte någon medicin eller vaccin. Han får inte äta kemikalier i största allmänhet, och han gillar inte godis o kakor. Mobilförbud råder inom ett stort område där han befinner sig och vet ni vad. Han har inte en hel sjukdag på snart 6år. Någongång kan febern gå upp till 39-40, sen ner igen eftr ett par timmar och "that's it" (Hänt 2-3 ggr)

Alltid så säger doktorerna samma sak, ni har haft tur. Jupp de e sant, det är tur att vi båda föräldrar är pålästa.

Både min fru och jag ser energier och auras, såsom Kirliankameran o andra medium etc, och man ser skillnad när något dumt stoppas i kroppen.

Nu så skall vi också gå ifrån att värma upp och laga mat på el-spisen, det är ingen vacker syn att se maten värmas upp i detta energifält som elektrisiteten skapar.

/ frid

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Blackie wrote:
zink wrote:
Quote:

Hur hantera du mikrovågsugnen om du får den otroligt varm och intensiv?

Enligt konsumentverket är det tiden i värmen som har betydelse. En långsam och svag upphettning kommer då att var mer skadlig jämfört med en kort och snabb upphettning.

Quote:

zink wrote:
Quote:

Detta anser jag vara skrönor. Först en uppräkning av synnerligen osäkra uppgifter och sedan hänvisas till en tystad forskare.

Trots alla gifter, farliga saker och annat som folk tror finns i samhället så ökar medelåldern hela tiden vilket måste innebära att de flesta lever på rätt sätt.

Länken fungerade inte. Är den verkligen riktig?

Man bör inte prata lättvindigt om skrönor utan ta reda på fakta.
Man kanske kan maila och fråga... http://holistic.se/ - han vet, och kan ge info/källor.
+ http://www.2000taletsvetenskap.nu/.

Relaterat (?):
3G värre än GSM för mänskliga celler
http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/igor.htm

Ny spansk studie om riskerna med mobilstrålning
http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/lanora.htm

"Trots alla gifter, farliga saker och annat som folk tror finns i samhället så ökar medelåldern hela tiden vilket måste innebära att de flesta lever på rätt sätt."

Inte alls - utan på grund av olika faktorer så har vi kort livslängd - varför lever vi inte 200 år, eller 1000 år?

Posted on: 2007/3/5 22:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper