vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Folkblandning för alla – utom judar

See User information
.9.2006 NY http://www.politiken.biz/folkblandning_utom_judar.html

Av Fredrik Vejdeland, 14 januari 2005

En av världens ledande sionistgrupper, lobbyorganisationen Anti Defamation League, varnar i en intervju i den israeliska dagstidningen Haaretz sina egna judiska stamfränder för blandäktenskap och uppmanar till att ”stoppa vårt blödande nu”. Samtidigt för ADL en intensiv kamp för att förmå alla världens folkslag att ta till sig ”multikultur” och beblanda sig med varandra. Om ADL:s förehavanden, klavertramp och aggressiva utspel kan man skriva flera böcker om och bakgrunden till att organisationen kom till är en intressant historia i sig. Vi ska här försöka beskriva ADL:s verksamhet kort.

ADL är knuten till den judiska frimurarorganisationen B'nai B'rith och är världsledande inom judenheten. ADL beskriver sig själv som ”världens ledande organisation mot antisemitism genom program och tjänster som motverkar
hat, fördomar och trångsynthet”.

Man kallar sig också människorättsorganisation men är i själva verket en sionistisk kamporganisation som bedriver organiserade påtryckningar - i form av hot och förtal - för att åstadkomma lagförändringar. Påtryckningar utövas mot privatpersoner, företag men även mot enskilda stater och Europaunionen. Med hot och förtal vill man ideligen åstadkomma nya lagförändringar i syfte att kriminalisera rasism och antisemitism. Till sin hjälp har organisationen en välvillig världspress där dess representanter offentligt kan sätta parter, som inte bedöms nog aktivt främja judiska frågor, i dålig dager. Med dessa metoder är det relativt enkelt för ADL att sedan ställa krav på dessa parter.

Vidare samlar man information om människor som är eller kan anses vara fientliga mot judiska eller israeliska intressen. ADL befrämjar och finansierar propaganda mot vita och för ”mångkultur” och arrangerar utbildningsseminarium för USA:s poliskår mot inhemsk terrorism och så kallad antisemitism. ADL figurerar också på de allra flesta av de större konferenserna mot antisemitism, vilka oftast är väldigt slutna tillställningar.

ADL springer ofta in och ut i Vita Huset men deras verksamhet är inte förpassad till USA utan är global. Organisationen åker världen runt för att slå ner antisemitiska tendenser och i Sverige har organisationen kopplingar till bland andra Expo och Svensk kommittén mot antisemitism.

"Någon måste säga det. Detta är ett hot mot vår överlevnad

I intervjun för tre veckor sedan, nyligen publicerad på Internet, varnar Abraham Foxman, ADL:s främsta språkrör och högsta chef, för det farliga med att judar ingår blandäktenskap. Han är också oroad över att endast 29 procent av de judiska barnen i USA går i judiska privatskolor Foxman föreslår att Israel investerar i dessa judiska skolor med de bidrag Israel erhåller från amerikanska judar, och han vill också att amerikanska judar ska erhålla gratis resor till Israel. Israel måste ta hand om diaspora-judarna (landsflyktiga judar), menar Foxman, innan dessa judar tappar förtroendet för Israel och judenheten överlag. Enligt Foxman behövs 70 miljoner dollar varav 30 procent ska nyttjas till gratis resor till Israel. ADL:s chef är optimistisk inför det hela:
Abraham Foxman
- Om ni sänder 100 barn hit kommer en tredjedel att bli sionister för alltid. Detta är en rätt bra investering för 5000 dollar, säger Foxman i sitt besök i Jerusalem till Haaretz.
Om de förödande blandäktenskapen säger Foxman till Haaretz:

- Det är en ökande del, blandäktenskapen ökar. Mycket av detta kan härledas till okunskap. Vi har växt upp i två generationer utan att ha blivit fostrade av judar. Nästa generation av judar i skolan kommer, om vi inte investerar i dem, hamna i andra problem.

Multikultipropaganda riktas till icke-judar
Foxmans oro inför att judar beblandar sig med andra, vare sig det sker i sängen eller på skolan, går stick i stäv med budskapet som de annars lär ut. Foxman har helt rätt i att det är okunskap som får människor att ingå blandäktenskap, men annars, när ADL riktar sitt budskap till icke-judar, är mångkultur, integration och blandäktenskap, något man beskriver som en dygd. På sin hemsida propagerar man för "överbryggandet av olikheter" men man riktar sig inte till judar utan till andra, främst vita.

ADL:s program Anti-Bias Education and Training (Utbildning och träning för motverkning av fördomar) syftar till att förmå gojerna att överbrygga de rasliga och kulturella olikheterna och finna en enhetskänsla i ”mångkulturen”, vilket i praktiken torde vara omöjligt. ADL:s träningsprogram erbjuder utbildning i följande fyra olika områden: Ett klassrum av olikheter (för lärare och barn i åldrarna 3-5 år), Ett skolområde av olikheter, Ett samhälle av olikheter samt En arbetsplats av olikheter. I dessa träningsprogram och övningar blir gojerna utbildade i hur man blir en mönstermänniska i det multikulturella USA. Detta kan jämföras med svenska socialdemokratins ”solidaritetsövningar”. I programmet Ett skolområde av olikheter skriver man exempelvis att det syftar till att ”utveckla de nödvändiga färdigheterna, kunskap och varsamhet för att bekämpa rasism, antisemitism och andra former av trångsynthet…”

När detta skrivs har ADL precis inlett ett samarbete med ungdomstidningen Seventeen magazine eftersom magasinet ”leder en Online-undersökning för att ta reda på vad tonåringar anser om ras och etnicitet, i syfte att bryta ner dessa barriärer". På magasinets reklampelare kan man se tre tonårsflickor; en vit, en svart och en mulatt, dock inte någon judisk flicka.

Slår vakt om det egna
Att ledande judar propagerar mot folkblandning när det gäller det egna folket är ingenting nytt, och fallet med ADL tjänstgör bara som ett exempel i mängden. Man kan nämna den nytillträdde kulturministern i Sverige, juden Leif Pagrotsky, som varit extremt aktiv de senaste månaderna att med olika regeringsbeslut påtvinga det svenska folket ännu mer mångkultur; genom TV-apparaterna, genom ett nyöppnat Världskulturmuseum, genom ett kommande Mångkulturår med mera. Han uppger själv att judendomen är en viktig del av hans kulturarv och hans traditioner och han säger sig "slår vakt" om sin judiska identitet. Ledande judar vill inte ta i den "mångkultur" de påtvingar värdfolken eftersom de vet att folkblandning och kulturupplösning är skadligt för det egna folket.

Posted on: 2006/9/4 17:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Folkblandning för alla – utom judar

See User information
Inaveln bland judar i Amerika är ett så stort problem nu att t.o.m rabbis går ut och varnar för det hörde jag i en intervju. Det är inte sunt att fixera sig vid ras, vi är alla människor först och främst.

Posted on: 2006/9/4 19:08
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är märkligt med dig Lighsaber. Du som vill framställa dig så påläst och införstådd med Elitens planer.

Men så fort man kommer in på de delar som avhandlar de mest tabubelagda ämnesområden av Illuminaternas planer i vårat marxistindiktrinerade land samt på vilket sätt de ska genomföras och Vilka som har ett intressse av det, så slår du och många här på vaken bakut och börjar slingra Er som ormar samt börjar Ni upprepa floskler som vilken nyttig idiot till sociologstudent som helst.'

I bland verkar det som om du inte ens har lyssnat på alla de Alan Watt intervuer som du har länkat till tidigare på denna sida.

Han vågar ju ta upp dess ämnen och sätta in de i det större sammanhanget och vilka syften de har.

Posted on: 2006/9/5 15:58

See User information
Jag tror egentligen inte att det är någon som är riktigt införstådd med Illuminates planer förutom de själva. Paradoxen i att utvecklas är ju att ju mer man lär sig inser man hur lite man vet. Jag är ingen vis man och tror inte jag blir det i detta liv. Jag är bara en extremt nyfiken människa som försöker förstå min omvärld.

Jag tror dock att begrepp som marxism och kapitalism är irrelevanta i Illuminates långsiktiga planer. De är bara medel för att uppnå deras mål att utöva makt, dränera mänskligheten på energi och spela deras spel.

Det är så jag tror de ser på det hela. Vad vi bevittnar är ett spel, där de dikterar reglerna och vi är pjäserna.

Jag kan försäkra dig om att jag har lyssnat på 99,9 % av alla intervjuer som finns tillgängliga med Alan Watt och jag finner honom mycket påläst och intelligent. Det betyder dock inte att jag håller med honom i alla delar och delar hans syn på världen helt och hållet.

Några exempel är hans teorier om David Icke och om Beatles. Vad beträffar teorierna om invandrare, feminister och homosexuella som ligger dig så varmt om hjärtat så visst finns det sanning i det.

Men till skillnad mot dig så tror inte jag att ALLA feminister och homosexuella är skapade av Illuminate. Lika lite tror jag att en majoritet av dem som definierar sig som feminister har vare sig möjlighet eller som målsättning att splittra familjer. Inte heller kan jag se hur de homosexuella skulle kunna göra det. Ska de inspirera folk att bli homosexuella menar du? Kom igen nu! Antingen ligger det i ens natur eller så gör de det inte, så enkelt är det.

Vad invandringen beträffar så är den ju helt klar till stor del ett resultat av att eliten suger ut och skapar krig i många länder vilket leder till stora folkomflyttningar. Det krävs ju inte ett geni för att räkna ut att när människor från totalt skilda kulturer klumpas ihop i ghetton i ett för dem främmande land så kommer det ju att leda till vissa slitningar mellan den inhemska befolkningen och dem. Särskilt när teknikaliseringen och utflyttning av företag leder till arbetslöshet och vinstmaximering är det enda storföretagarna har för ögonen.

Men till skillnad mot för dig ser jag inte den s.k nationalstaten som något av Gud givet där bara vissa raser eller folkgrupper kan samsas inom ett visst område. Det mest utmärkande för planeten jorden är mångfalden. Varje människa är unik och varje människa är också mångfacetterad, men i grund och botten är vi väldigt lika på många sätt och de skillnader vi ser, som inte har med klimat att göra, är till stor del skapad av mörka krafter som vill splittra, som jag ser det.

Jag har träffat en hel del invandrare genom åren och jag kan lätt säga att de allra flesta varit mycket sympatiska människor som inte bara vill arbeta, utan dessutom har varit väldigt duktiga på det. För mig känns det orimligt att klumpa ihop alla i en hög och säga att de alla är så annorlunda att de borde skickas hem. Så till skillnad mot för nationaldemokraterna vill jag inte kasta ut 99% av de utomeuropeiska invandrarna.

Till skillnad mot för dig kan jag acceptera homosexuella även om de inte lever i celibat och jag tror att de allra flesta av dem inte heller har varit i närheten av pridefestivalen.

Till skillnad mot för dig ser jag inte feminister som ett rött skynke och lever under föreställningen att de flesta av dem hatar män och vill slå sönder familjer.

Om det sen gör mig dum eller naiv i dina ögon Bennybear,
well, det kan jag leva med.

Posted on: 2006/9/5 16:45
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Lightsaber!

Hur många ggr ska jag behöva skriva att jag inte anser att enstaka personer som är gay, Feminister och invandrare är de som styr denna utveckling!

Det är agendan jag pratar om.

Tror du att det är en slump att all den Homo, Feminist och Multikulti- samt antinationella reklam och propaganda som översköljer oss í media och skolundervisningen sker av en tillfällighet?

Om du tror det så är du naivare än jag trodde.

Det är ju som Alan Watt brukar säga bara att gå och studera de som har utvecklat den sociala ingeniörskonsten och läsa vad de själva skriver.

Posted on: 2006/9/5 16:54

See User information
Jag förstår inte riktigt vad det spelar för roll om den judiska folkgruppen inte vill beblanda sig med övriga världen eller inte...
Om dom propagerar att resten av världen ska göra det så gör det ju bara dom till hycklare.
Det är ju inte direkt så att ett samhälle förlorar på att vara mångkulturelt, snarare tvärtom.
Personligen ser jag fram emot när alla har rötter i hela världen, men det kommer jag tyvärr aldrg få uppleva...

Posted on: 2006/9/9 14:00
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

Anonym
Alla har redan rötter i hela världen,...det märkliga är att alla rötter leder till och hämtar sin näring från ett enda ställe, istället för att vara utspritt över hela planeten.

Det är detta som skapar problem...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper