vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Angående Folkpartiets dataintrång hos (S)...
...så förstår jag inte varför det är sånt liv om det???

Föreningen Vetenskap och Folkbildning har infiltrerat vårt (Miljöpartiets) interna datanät i flera år nu och ingen säger nåt om det...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Angående Folkpartiets dataintrång hos (S)...

See User information
X har vetat om det i flera månader. Lösenorden har cirkulerat fritt på olika e-postlistor i flera månader så det är ingen hemlighet att dras servrar var en öppen bok. X PR-byrå tyckte det var lämpligt att driva en presskampanj just nu så därför ett himla liv just nu.

Posted on: 2006/9/6 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är en brottslig handling så det är bra om det kommer ut om hela Fp har haft ansvar för detta brott, några av de högsta medlemmarna verkar haft kunskap om det och inte gjort något för att förhindra. (att socialdemokraterna släpper bomben just nu är enligt mig planerat i förväg för sätta käppar i hjulen hos alliansen.)

Wikhall, är du aktiv i Mp? Hur informerade tycker du att dina partikamrater är om den nya världordningen. Jag funderar på att gå med i Mp, de verkar ha bra värderingar

hade

Posted on: 2006/9/6 14:27

See User information
matsism:

missade ditt inlägg, intressant helt klart...

Posted on: 2006/9/6 14:29

See User information
Det enorma hyckleriet angående det upphaussade dataintrånget hos (S)...

Fredrik Malm en erfaren spion

Publicerad 05 september 16:34 | Skicka till vän

INRIKES. Fredrik Malm är inte trovärdig när han förnekar kännedom om spionaffären mot Socialdemokraterna. Det menar Sverigedemokraternas Björn Söder.

Liberala ungdomsförbundets ordförande, Fredrik Malm, hävdar idag att inte kände till dataintrånget mot Socialdemokraternas dataserver. Det är skitsnack, säger Sverigedemokraternas Björn Söder.

- Fredrik Malm har en bakgrund i den antidemokratiska organisationen Expo, där man ägnar sig åt politiskt spioneri och utan betänkligheter publicerar material som man kommit över antingen genom egna dataintrång eller andra personers dataintrång.

- Därför väger Fredrik Malms ord väldigt lätt när han påstår att han inte haft kännedom om vad hans egen pressekreterare hållit på med, förklarar Björn Söder.

Expo, som arbetar med att åsiktsregistrera svenskar, har flera gånger brutit sig in i SD:s datorer och läst deras e-post. Expo har sedan publicerat delar av mailen för att försöka skandalisera partiet. Författaren och vänsterextremisten Stieg Larsson, som var med och grundade Expo, förklarar i sin storsäljare Män som hatar kvinnor, hur dataintrången kan gå till.

Posted on: 2006/9/6 15:10

Anonym
mer om expo

INRIKES. Expos grundare, Tobias Hübinette, greps på tisdagen misstänkt för mordbrand. Det uppger tidningen Aftonbladet. Han är misstänkt för att ha satt eld på sin förra sambos lägenhet och sedan försökt tända eld hemma hos hennes nya kille. Tobias Hübinette har erkänt.

Det var igår förmiddag som en kvinna i Stockholm slog larm om att det brann i hennes lägenhet. Enligt kvinnan hade hennes gamla pojkvän, Tobias Hübinette, varit på besök och tänt eld ute på hennes balkong. Därefter hade han sprungit sin väg. Enligt brandkåren slog det lågor ut från balkongen.

När kvinnan senare ringde sin nya pojkvän för att berätta vad som hänt, fick hon höra hur även han utsatts för ett brandattentat. Tobias Hübinette hade precis varit inne i hans trapphus i Solna och försökt sätta eld på en mängd tidningar.

Tobias Hübinette, som redan är dömd för flera allvarliga brott, greps några timmar senare när han kom tillbaka till sina förra sambos bostad. Han är nu anhållen för mordbrand och försök till mordbrand. Ett brott som kan ge upp till åtta års fängelse. Han har erkänt i sak, men förnekar mordbrand. Aftonbladet skriver att han troligen kommer begäras häktad idag.

Tobias Hübinette, född 1971, grundade den vänsterextrema tidningen Expo 1995. Han har varit ledare för AFA i Uppsala och är bland annat dömd för skadegörelse och sabotage. 1996 sade han i en intervju med tidskriften Creol att "den vita rasens västerland" borde "gå under i blod och lidande".

Aftonbladet skriver inget om Hübinettes samröre med Expo.

Anonym
Ashberg borde kommentera detta eftersom han är en av de största sponsorerna till Expo!

See User information
Ang intrångskandalen...

Skulle det kunna vara en fint av bl a media att få över fp´s röster på moderaterna?

Eller är det helt enkelt redan förutbestämt att moderaterna vinner valet med tanke på Rheinfeldts fina inbjudan till Bilderbergermötet?

Ja vi får väl se efter den 17e sep!!
Sossarna kanske trots allt håller sig på toppen av den svenska pyramiden även efter detta val...

Posted on: 2006/9/6 21:06

Anonym
Angående Miljöpartiet, den "gröna röran"...

Jag har varit aktiv där i ett par år nu, står detta året på fullmäktigelistan här i Alingsås men saker sker omkring mig som gör att jag helst hoppas på att inte bli inröstad. Dessa böner hörsammas säkert, mp är ett litet parti och det har varit interna stridigheter (mellan äldre medlemmar) i vår lokalavdelning.

Partiet har blandade värdegrunder, man får betänka att i botten finns både den Miljörörelse som skapats av Romklubben 1968 och den som skapats av sig själv genom mindre aktivistgrupper under det tidiga 60-talet. Mycket av den svenska grunden finns i Linje 3 från kärnkraftsomröstningen 1980.

Men det är inte så enkelt. Det är ett sammelsurium av både det ena och det andra som man lätt märker.

Mycket som även återfinns i vänster- och anarkistiska och syndikalistiska forum, ex djurrättsaktivism, gayrörelsen är stark i partiet. Helt ok för mig, jag sympatiserar i sak med de båda även om enskilda medlemmar kan vara alltför programmerade och stelbenta i attityder och åsikter.

Men, det finns också många andra inriktningar. Som jag skrivit blir inslag av humanisterna och VoF allt starkare. Det är en myt att alla miljöpartister är mot kärnkraft, medborgarlön, konstgödsel, stadsjeepar och 3G-master, långt därifrån.

Jag har t ex kontakt med nästan lika många centerpartister, folkpartister och moderater som arbetar mot utbyggnaden av 3G och andra trådlösa system, det går utanför partigränserna.

Och det värsta med MP: trögast är det i toppen! Det finns många bra personer i partistyrelsen, men ytterst, som fd språkröret Birger Schlaug hävdar, finns en trojka som toppstyr partiet och där ingår de båda språkrören.

Don´t mention the war! kan man säga. Nämn inte masterna eller medborgarlönen när du snackar med Wetterstrand och Eriksson.
Samarbetet med maktelitens marionett G. Persson är viktigare än allt annat för Herr Eriksson...

Den senare är för undertecknads del intet annat än en energikonsult som i medierna behagar ta åt sig äran för andras ideér bl a Stefan Edman.

MP är för mig mest ett av många nätverk, för bland medlemmarna finns enorma mängder kunskap och bl a modern miljöteknik. Ska du rösta på dem, ta då reda på var de enskilda medlemmarna står i viktiga frågor och kryssa in dem.

Annars finns andra partier, mindre och med mer pondus t ex det här www.folketsvilja.se

Men, värt att veta är att det i MP finns flera vakna människor som arbetar "undercover" de vet och de ser och de intresserar sig för den annorlunda världsbild som vi vet egentligen är... men det gäller nog för de flesta partier nu tror jag, fler och fler börjar att vakna.

Jag har försökt väcka vissa, det är olika svårt. Jag förstår varför inte det f.d. gröna språkröret David Icke fick gehör i partiet för vad han funnit och ville förmedla. Instängda människor finns även i den gröna rörelsen och de är många. Inget är svart eller vitt...

Våga Vägra Votera har poänger, systemet är en bluff på ett raffinerat och utstuderat sätt. Jag är övertygad om att FP-skandalen ingår däri. Jag är övertygad om att Sverige får en borgerlig regering, inte genom valfusk (nej, nej, det blir bara Orange revolutioner och sånt av det...) utan genom mediastyrning. Därför heter det i år i medierna Högeralliansen och Vänsterkartellen. Gunsten hos förstagångsväljarna är vad man vill åt. Inte konstigare än att man på vaken.se vill åt gunsten hos de nyvakna och man = konspirationsteoretikerna (de vakna) vs. naturvetarna (skeptikerna)...

Så funkar det!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper