vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Varför Bush missade 9/11 terrorhotet
Jag undrar om ni inte har lite för höga tankar om våra ledares förmågor.

T.ex.

Bush har haft alkoholproblem.

Även Boris Jeltsin hade eller har alkoholproblem.

Tage Erlander, statsminister 1946–69, drabbades tidvis av sådana depressioner att han hade svårt att sköta sitt jobb som statsminister. Varför de ändå inte gick sämre för honom var att han var statsminister under en tid då samhället inte var lika komplicerat som idag och att pressen inte heller var så utvecklad.

Leonid Brezjnev, sovjetisk ledare 1964–82, sov så dåligt att han åt mer och mer sömnmedel så han i slutet av sitt ledarskap ansågs vara drogberoende.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo det vet jag att han haft. Han åkte också fast i high scool för att sälja alkohol eller droger eller va de nu va, vilket han skulle sälja har mindre betydelse.

Han härmade också en dödsdömd när han/hon sa "please dont kill me!" när han var guvenör för texas eller va de nu va.. och sprängde grodor med smällare när han var liten.

Jag ser inte upp till elitens förmågor!
Du borde väll också veta att det går inte att bli stor VD eller statsminister eller nån annan skit bara genom att vara snäll och ärlig? För att "bli nått" idag måste man trampa på folk som ligger och pissa på sin bäste väns grav utan att skänna minsta skuld.

jag kanske går lite långt men du förstår vad ja menar..

Du besvarade inte heller mina frågor i föregående inlägg.

Posted on: 2006/9/6 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Nu hoppas jag innerligt att jag inte kommer med någon nyhet för detta rapporterades bara några dagar efter 9/11.

När det bara några dagar efter 9/11 kom fram att Bush administrationen får varning om det attentat som skedde 9/11 så ursäktade sig Bush med att de fick ta hand om 200 terrorvarningar i månaden.

Bara kort om maktfördelningar i de flesta demokratier. Man brukar tala om den beslutande och verkställanden makten där den verkställande makten ska vara lojal mot den beslutande makten. Är den inte det innebär det revolution.

I detta fall är Bush administrationen den beslutande makten och FBI och CIA den verkställande makten. Nu är uppdelningen mellan beslutande och verkställande makt inte så klar som jag beskrivit men för det forstsatta resonemanget ser vi det så.

Om Bush uppgift om 200 terrorvarningar per månad är sant vet varken jag eller du men jag antar att det är sant.

200 varningar i månaden är nästan 7 per dag. Tänk er det. 7 per dag ska avgöras bland allt annat som en administration i USA ska syssla med.

Inom FBI blir nu några agenter irriterade över Bush administrationens miss att upptäcka att deras rapporter om 9/11 attentatet var riktiga. Några blir så kritiska att deras lojalitet kan ifrågasättas och de avskedas.

I de alternativa teorier ser det ut som Bush administrationen hade bara en enda terrorvarning att ta hand om.

Man har antagit att FBI agenter avskedades för de klagade för mycket missen av Bush och att Bush dolt något därför. De var alltså inte det direkta skälet utan bristen på lojalitet mot den beslutande makten.

Då många på detta forum har svårt att täcka fritt när det gäller 9/11 tar jag ett annat exempel. Om en svensk militär börjar tala om att störta Sveriges regering genom en revolution kommer han att avskedas då han inte längre är lojal mot den makt militären ska skydda.

Bush?

Haha!

He is TOLD what to do by his bosses.

Best example, when he got word about SECOND airplane hitting towers on sept 11th and he just sat there reading a pet goat story with students at an elementary school.

The secret service didnt even whisk him away.

Because...they know...it was all ok, and going to plan...

Posted on: 2006/9/6 14:43

See User information
Your argument or post is centered on this:

" Om Bush uppgift om 200 terrorvarningar per månad är sant vet varken jag eller du men jag antar att det är sant."

Which is simplistic, as all such arguments have to be, in terms of the complexity of such situations.

But in the spirit of simplicity I will SIMPLY post a simple link showing the COMPLEX aount of evidence showing the overt deception about foreknowledge of the 911 attacks.

Here ya go:

http://www.prisonplanet.com/911.html

Posted on: 2006/9/6 15:45

Anonym
Quote:

Homopope wrote:
Your argument or post is centered on this:

" Om Bush uppgift om 200 terrorvarningar per månad är sant vet varken jag eller du men jag antar att det är sant."

Which is simplistic, as all such arguments have to be, in terms of the complexity of such situations.

But in the spirit of simplicity I will SIMPLY post a simple link showing the COMPLEX aount of evidence showing the overt deception about foreknowledge of the 911 attacks.

Here ya go:

http://www.prisonplanet.com/911.html

Varför är det ALLTID så vansinnig mycket på alla dessa webplastser.

Ger mängden mer förtroende?

Du får göra som vi måste i ett annat forum.

Strunta i länken och sammanfatta vad du vill säga med länken.

Anonym
På 911Truth under rubriken:

"Respected Leaders and Families Launch 9/11 Truth Statement Demanding Deeper Investigation into the Events of 9/11"

Kräver de som ställer frågor ett svar på denna fråga.

4. Why hasn't a single person been fired, penalized, or reprimanded for the gross incompetence we witnessed that day?

De 7 av 10, som handlar irrationellt i kris, allihopa?

See User information
De håller inte att säga att allt är ok bara för att 7 av 10 handlar irrationelt!

Dom som jobbar på FBI, CIA eller i regeringar överhuvud taget har gått igenom test efter test efter test efter test för att man ska vata att dom är bland dom 3 av 10 som handlar rationelt!!

Det är samma sak med strits piloter, det finns bara några få som klarar av det och änu färre som kan bli RIKTIGT bra..

Posted on: 2006/9/7 20:08

See User information
Jag har ganska svårt att tro att CIA och kompani skulle sätta sina absolut bästa agenter på att övervaka terrorhot, eller flyg heller för den delen...

Visst blir man bättre med träning, och kan reagera på rätt sätt i vissa situationer. Men man kan inte vara bered på allt, och även om man är det, hur skulle en CIA-agent gå tillväga för att stoppa ett flygplan på väg mot New York?

Posted on: 2006/9/7 20:25
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

See User information
Nä de tror inte jag heller.

Jag mernar mer att inte vem som hellst kan bli anstäld på CIA.
Hadde jag en hög position inom CIA eller nån annan underrättelsetjänst skulle jag ju inte anställa folk som inte kan handla riktig och utföra ett bra arbete även om dom är stressade och bara har två sekunder att bestämma sig...

En sak han kan göra vore väll att kontakta flygvapnet så dom skickar ut nåra jaktplan som kan tvinga det att landa..
Men nu "råkade" det ju va så att det bara fanns ett få tal plan tillgenliga den 11 september 2001 och man "råkade" ha en övning så det fanns 22st kapade plan på radarskärmen..

Tänk vilken tur terroristerna hadde som lyckades pricka precis rätt dag å klockslag å allt

Posted on: 2006/9/7 20:41

See User information
He he, jo det är en smula suspekt kan man säga...

Men ändå, om en CIA-agent ringer en general och säger åt honom att skjuta ner det och det planet, tror jag inte att han genast skickar ut sina Phantoms eller vad han har för nått...
Sen vet jag ju inte hur det här systemet fungerar, men om dom har nån kod eller nått som dom uppger, måste säkerligen generalen kontrollera den, och det skulle säkerligen ta lång tid om folk var panikslagna eller nått...

Men vi kanske borde fortsätta on topic snart... Annars får vi väl smisk av modsen...

Posted on: 2006/9/7 21:13
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

See User information
jo jag förstår hur du menar. Men dom hadde ju en stund på sig att reagera efter att första planet blev kapat tills att allt var över.

Dom som fattar besluten när de gäller sånt här är ju utvalda för att dom kan handla snabt och rätt hur stressat det än är och utan att få panik. Det är ju inte hellt vanliga Svenssons vi diskuterar

hehe de har du nog rätt i..

Posted on: 2006/9/7 21:20

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper