vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

zink, zpz, skeptisk1 och alla andra skeptiker - sluta hacka på tokarna

See User information
Sluta hacka på tokstollarna. De kan bli ledsna och sluta publicera sina galenskaper offentligt.
Se dom istället som djuren på Skansen. Roliga att titta på - men får inte matas med onyttigheter för då blir de så sjuka.

Jag vet att deras åsikter är vansinniga, deras fenomenala förmåga att bortse från all logik irriterande,
deras attityd att krampaktigt klamra sig fast vid minsta halmstrå direkt korkat.
Visst retar och provocerar det ens intellekt ibland.

Även den ständiga omvandlingen av åsikter, påhitt och annat till tvärsäkra bevis,
att beundras av andra tokstollar, är logiskt provocerande.

Man kan inte bli mer än imponerad över tokstollarnas extraordinära förmåga att koppla ihop vem som helst med vad som helst till hur som som helst. Uppfinningsrikedomen är enorm.
Det är det som kan få en att rulla ur soffan av skratt vissa dagar.

Så alla vettiga människor, försök inte tala tokstollarna tillrätta. Det är dömt att misslyckas.
försök se dem som god underhållning istället.
En samling kverulanter och "misfits" som man kan skratta sig fördärvad över på deras bekostnad.

Tack för ordet

Evigilo

Posted on: 2006/9/11 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: zink, zpz, skeptisk1 och alla andra skeptiker - sluta hacka på tokarna

See User information
Sov så gott, Evigilo!

Posted on: 2006/9/11 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

evigilo wrote:
Sluta hacka på tokstollarna. De kan bli ledsna och sluta publicera sina galenskaper offentligt.
Se dom istället som djuren på Skansen. Roliga att titta på - men får inte matas med onyttigheter för då blir de så sjuka.

Jag vet att deras åsikter är vansinniga, deras fenomenala förmåga att bortse från all logik irriterande,
deras attityd att krampaktigt klamra sig fast vid minsta halmstrå direkt korkat.
Visst retar och provocerar det ens intellekt ibland.

Även den ständiga omvandlingen av åsikter, påhitt och annat till tvärsäkra bevis,
att beundras av andra tokstollar, är logiskt provocerande.

Man kan inte bli mer än imponerad över tokstollarnas extraordinära förmåga att koppla ihop vem som helst med vad som helst till hur som som helst. Uppfinningsrikedomen är enorm.
Det är det som kan få en att rulla ur soffan av skratt vissa dagar.

Så alla vettiga människor, försök inte tala tokstollarna tillrätta. Det är dömt att misslyckas.
försök se dem som god underhållning istället.
En samling kverulanter och "misfits" som man kan skratta sig fördärvad över på deras bekostnad.

Tack för ordet

Evigilo

Fortsätt vara_intellektuell_du!

Posted on: 2006/9/11 23:44
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Hur skulle vaken vara utan oss skeptiker?

- Vet du? Jag såg strimlor på himlen idag.
- O fy bubblan, nu sprutar dom igen.
- Ja. Himlen är full av streck. Vet ni? Ulf Lundell sjöng i början av sin karriär om chemitrails. Så har var det.
”…strimmor och streck, ränder och figurer…” Tror ni att han är med i den stora konspirationen?
- Skulle inte förvåna mig det minsta. Han gjorde även en låt om USA. Så nog är han en Illuminati alltid.
- En annan skum grej som jag kom på är persienner.
- ?
- Jo, ni vet att de ligger i horisontalplanet, och då tänkte jag, att så ligger de därför att de skall skymma strimmorna. Smart va?
- Ja fy fan det har du rätt i.

OSV. tugget går vidare i evighetens cirklar, men så länge alla håller med så rubbas inte ballansen.

See User information
Att folk inte alltid håller med är ganska bevisat i denna tråd :p
Så balansen är rubbad redan, och tack för att du förlöjligar alla som inte tror på det du tror på... puss o kram

Och gällande chemitrails eller vad det kallas vet jag inget om så dra inte upp det med mig sen när du förlöjligar mig för att jag skriver detta vilket jag antar att du kommer göra...

Posted on: 2006/9/12 0:39
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Nej då muglert, du går fri

See User information
skeptisk1!
Är väl den som minst skall hacka på konspirationsteoretiker. Härom dagen lustiggjorde han sig över att konspirationsteoretiker var tysta inför den nya Al-Qaida videon som skulle bevisa Osama Bin Ladens och kidnapparnas skuld ytterligare en gång så där lagom till 11 September.

Men det faktum att han själv inte sett den avskräckte honom inte från att skrävla över dess sanningshalt.

Helt otroligt. Är han synsk? Är han skeptiker1? Nej snarare naiv och tunnelseende.

Alltid lätt att göra sig lustig över andra. Men det blir pinsamt när man blottar sin uppenbara brist på kritiskt tänkande.

Posted on: 2006/9/12 4:50

Anonym
Ok.

Nu tycker jag att ska göra på detta viset:

På Söndag, efter den vanliga måltiden bestående av härdat fett och socker, intagen på McDonalds, kan du ju gå ner till vallokalen och vara med och rösta fram Herr Reinfeldt till statsministerposten. Såsom så många andra lydiga och programmerade samhällsmedborgare gör denna dag.

Han vet var skåpet ska stå, det har han lärt sig av Herr Bilderberg, nej, förlåt, Bildt ska det vara (Bilderberg var ju anhanget som han lärde sig det hos...).

I Reinfeldts Sverige hoppar inga halta löss och inga andra halta och lytta heller. Men du som är ständigt kärnfrisk (av det härdade fettet, som skapar riktiga män) och ständigt knaprar Alvedon har knappast inget att frukta. Inte till en början i varje fall.

Du skrattar rått när Fredde och hans gossar tar ett nappatag på Försäkringskassan och såssialen och fockar ut simulanterna och kverulanterna på gatan, ihop med alla andra undermänniskor som tär på systemet. Helt ok och stående applåder. Let them eat Jellybeans som Reagan sa på sin tid.

Lika roligt blir det ju förstås inte när de alltmer marknadsanpassade elräkningarna dimper in, det kostar att ha fem datorer, lattemaskin, hemmabio och akvarium igång... ännu mindre roligt blir det när de marknadsanpassade hyrorna kommer, då blir det dyrt även med en etta i Västerhaninge...

Du kan bli tvungen att säga upp prenumerationen på Folkvett till och med... aj aj...

Om du inte vaknar när du står på gatan, frusen och hungrig och kravallsnutarna och "Galten" kommer mot dig, så lär du nog vakna upp (om du överlever) när det blir dags att operera in mikrochippet in i dig. Precis som in i alla andra vettiga människor så det blir ordning och reda på torpet!

Så blir det för det är ju tvunget när folk inte kan sköta sig! Aktivister, terrorister, islamister, anarkister, konspiratister, vänsterpartister och miljöpartister. Skägg har de också!

Som tur är finns denna fina tekniken med mikrochips, även om vissa vill att det ska vara som på Flintstones tid (som han sa, gamla rikspolischefen, bra karl) men lyssna inte på de där som sagt, de vill att det ska vara som i Talibanien innan Bush (också bra karl) rensade upp där.

Men vad vet jag, jag är ju bara en tokstolle...

Skål på dig

See User information
Jag har mycket svårt att se det tokiga i att inte svälja den officiella versionen av 911 om man väl har lyft lite på stenarna och gjort lite efterforskningar.

Om man lägger ihop terrorbluffen och globaliseringens systematiska urholkandet av det lilla embryo till demokrati vi har så kan man däremot bli galen.

Posted on: 2006/9/12 10:04

See User information
Quote:

wikhall wrote:

... Så blir det för det är ju tvunget när folk inte kan sköta sig! Aktivister, terrorister, islamister, anarkister, konspiratister, vänsterpartister och miljöpartister. Skägg har de också!

:

Wikhall!

Dessa uppräknade kategorier persontyper är ofarliga för Eliten.

Jag kallar de för Låtsasoppositionen.

Den RIKTIGA oppositionen hittar du hos de Nationella grupperna.

Det är ju deras skribenter och agitatorer de spärrar in och häktar för vad de skriver.

Miljöpartiter och marxister är Elitens nyttiga idioter. De får husera fritt i Elitmedierna och propagera för Illuminternas 5-punktsprogram:

-Mer invandring, Feminism i alla dess former, Mer Homopropaganda, Allehanda Antisvenska artiklar och åsikter i drivor samt FÖR mer beskattning av medborgarna ( Enligt Illuminaterna ska den privata äganderätten avskaffas som enligt Marx med mer och mwer progressiv beskattning.)

Posted on: 2006/9/12 10:22

Anonym
Ja ja ja... det vet jag mycket väl. Men det vet inte skeptikerna alias naturvetarna och/eller humanisterna/Voffarna som har en särställning i den programmerade grå massan...

...som ofta har samma attityd som massan = vad den itutas genom media. Konspirationsteoretiker är terrorister och kommunister i George W Bushs världsbild.

Quote:
Dessa uppräknade kategorier persontyper är ofarliga för Eliten. Jag kallar de för Låtsasoppositionen. Den RIKTIGA oppositionen hittar du hos de Nationella grupperna.

Som?

Quote:

Det är ju deras skribenter och agitatorer de spärrar in och häktar för vad de skriver. Miljöpartiter och marxister är Elitens nyttiga idioter. De får husera fritt i Elitmedierna och propagera för Illuminternas 5-punktsprogram: -Mer invandring, Feminism i alla dess former, Mer Homopropaganda, Allehanda Antisvenska artiklar och åsikter i drivor samt FÖR mer beskattning av medborgarna ( Enligt Illuminaterna ska den privata äganderätten avskaffas som enligt Marx med mer och mwer progressiv beskattning.)

Den RIKTIGA oppositionen hittar du överallt. Inom en fabricerad rörelse som den gröna, den kristna, den nationella, vänstern, högern, sjukvården, den akademiska världen, brandkåren - you name it.

Femtekollonnarna. Extremisterna. Konspirationsteoretikerna. Stollarna. Eller vad vi nu kallas som inte accepterar vare sig den nuvarande världsordningen eller den som planeras för framtiden.

Anonym
Quote:

cicero wrote:
skeptisk1!
Är väl den som minst skall hacka på konspirationsteoretiker. Härom dagen lustiggjorde han sig över att konspirationsteoretiker var tysta inför den nya Al-Qaida videon som skulle bevisa Osama Bin Ladens och kidnapparnas skuld ytterligare en gång så där lagom till 11 September.

Helt otroligt. Är han synsk? Är han skeptiker1? Nej snarare naiv och tunnelseende.

Alltid lätt att göra sig lustig över andra. Men det blir pinsamt när man blottar sin uppenbara brist på kritiskt tänkande.

Kan Du visa var jag häromdagen lustgjorde mig över att ni är tysta beträffande Al qaida banden. Du läser inläggen så som fan läser bibeln.
Jag har sett filmen, och det fanns inget i den som gjorde att jag ändrade uppfattning. Något som slog mig var att den skulle kunna vara skriven av Dan Brown. Filmen viser ett möjligt förlopp, men bara för att det är möjligt så är det inte sant.

Quote:

Men det faktum att han själv inte sett den avskräckte honom inte från att skrävla över dess sanningshalt.

Är du inte riktigt klok, eller är du bara dum???

Anonym
Evigilo: Kom och träffa mig IRL i Sthlm någon dag så kan vi diskutera och samtala kring 911 eller något annat ämne som du tycker faller in under ditt inlägg. Jag antar att du bara kan hacka på andra på ett emotionellt plan och har egentligen ingen logisk faktakunskap om flera av de ämnen som diskuteras här. Jag kommer inte vara i attackmode, utan bara vilja diskutera helt öppet för att se hur du bygger din verklighetsuppfattning och på vilka grunder.

Hittils har ingen velat diskutera IRL. Varför?

See User information
Quote:

void wrote:
Hittils har ingen velat diskutera IRL. Varför?

Min personliga reflektion är att det inte finns något att diskutera.
99% här har sett LC, 98% anser att ALLT som sägs i filmen är sant och ska ses som bevis.
Redan här känns det meningslöst.

Det andra stora problemet för konspirationsteoretikerna är att de sväljer ALLT som stödjer deras teori, vilket skadar trovärdigheten markant.
Ex, varför försvara Judys Woods analys när den är tokig, istället för att konstatera att hon har gjort ett par "missar". Att dessutom försvara den med, snällt sagt, tveksamma kunskaper inom bl.a fysik ökar inte heller trovärdigheten.

Påpekar någon "skeptiker" en teori som är alltför teknisk/matematisk/fysisk/kemisk blir man oftast bemött med hån för att man tror att man är något för att man har utbildning eller kunskap inom ämnet.

Man får intrycket att det inte GÅR att erkänna att någon liten detalj faktiskt inte är så konstig som de själva tror.

Posted on: 2006/9/12 13:14
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:
99% här har sett LC, 98% anser att ALLT som sägs i filmen är sant och ska ses som bevis.
Redan här känns det meningslöst.

Vad yrar du om? Du verkar vara oerhört förvirrad och sitter bara och hittar på saker och ting. Du slänger med dina subjektiva uppfattningar om LC fram och tillbaka. 98% anser att allt som sägs i filmen är sant? Något du bygger på en helt ologisk känslomässig uppfattning för att du är frustrerad och arg, verkar det som. Varför skulle du annars göra dessa extrema överdrifter?

Quote:
sväljer ALLT som stödjer deras teori

What? Vad får du tag på dessa skeva uppfattningar?
Vi undersöker ämnen och vem har egentligen en förutfattad mening om ämnet innan man läser på om det?
Tror du vi hör en teori och anammar den direkt eller?
Du emfacerar vissa ord i med stor bokstav och tror att det ska agera som någon form av argument till dina påståenden?

1. Vad är ditt syfte här? Eftersom du inte läser på eller kan någonting förutom att klaga så undrar jag vad du vill uppnå egentligen? Berätta din plan för att förbättra vaken.se eller är du bara här för att förstöra och aldrig tänker delge och sprida intressant forskning och information som andra får ta del av och diskutera /debattera kring?

Kom och fika/diskutera 911 tex, med mig i sthlm och sluta larva dig med dessa bisarra generaliseringar och påståenden.

Bring it on.

See User information
Kan förklara för verkligen med flera att vi på vaken har sett många fler filmer än bara LC för att komma till denna insikt,åsikt. Det finns hur mkt information som helst om detta och dom flesta har sett väldigt mycket av det som finns. Efter att ha tagit åt sig av denna info så är det nästan omöjligt att bortförklara alla indicier,omöjligheter,slarv,slump,öden,lögner...

Men då måste man ju först och främst se alla dessa filmer och hemsidor..

Skulle kunna rada upp alla filmer om detta stora ämne och förklara lite om vad respektive film handlar om, gör nog detta som en sista utväg för att få vissa att förstå vart all info kommer ifrån, det går inte att enkelt bortförklara att ALLT är en konspirationsteori!!

Posted on: 2006/9/12 16:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

1. Vad är ditt syfte här? Eftersom du inte läser på eller kan någonting förutom att klaga så undrar jag vad du vill uppnå egentligen? Berätta din plan för att förbättra vaken.se eller är du bara här för att förstöra ...

Om du menar att jag förstör genom att tränga mig in och ifrågasätta "ryggdunkningskalaset" över Judy Woods teori så har du rätt.
Är det fel att påpeka att det faktiskt finns en teori om att vi varit på månen och att det också finns starka bevis för gravitation där ?

Är det att "förstöra" ?

Jag är är mycket intreserad av de få ämnen jag diskuterar och håller mig oftast till dem, resten lämnar jag.

Posted on: 2006/9/13 11:56
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:
verkligen:
Min personliga reflektion är att det inte finns något att diskutera.

Men varför diskuterar du då? Det är den stora frågan!

Posted on: 2006/12/20 13:49

See User information
Som du uppenbarligen missat så gör jag inte det längre.
Tillbringar nu mera min tid letande efter den studio Fuglesang spelar in i...

Posted on: 2006/12/20 14:20

See User information
Verkligen!

Du menar en studio med "rymdklang"?

Posted on: 2006/12/20 14:29

Anonym
Vilka (verkligen, in all caps) psy-ops, shit pommes fritt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper