vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Varför skäller alla föräldrar på sina barn?
Sååå ja, Lugn... jag vet att Du är arg, släpp det! Vi har varsin kropp o styra, knapparna sitter på insidan, dom bestämmer man bara över själv, eller,... en själv är det enda som kan knäppa om knapparna, allt annat är fel...

Om det är som Du säger så är det ju bara att flytta ut i skogen, i byar och annat, och ta livet som det kommer i den "balansen", men ack icke... Så mycket vill inte människor i dag släppa taget, moment 22...

Kom o tänka på en historia, och där gick en filur, bärande på en väldigt tung sten. Varför bära på den tunga sten, frågade jag? - Ja Du vet, kommer det någon och skall jaga ifatt mej, så släpper jag stenen och kan springa mycket fortare!

Smart!

Som att leva med ett ego ungefär, men i dagens fall så vet ingen att dom bär på en hel stenhög.

Hare gott...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Cee!

Arg? Varför skulle jag bli arg på dig eller någon annan... trodde att det var en öppen dialog över ett fenomen där vuxna barn skäller på små barn. Du måste helt ha missförstått mitt inlägg!

Men jag har funderat lite på det du skrivit om att barn blir vuxna så snart de kan anpassa sig. Eftersom det är en förljugen värld full av dimridåer och politiskt korrekta lögner så betyder det lik förbannat att lögnen är en gemensam nämnare för att få en legitimitet som vuxen...

Kolla detta:
Quote:
Cee: När är ett barn vuxet? Så fort den kan klara sig själv i omgivningen, och först då kan den lära ett barn, eller hjälpa någon annan. (Ofta ligger det något i ordets ursprung och betydelse).

Och svara på detta:
Tror du att barn föds som lögnare eller är det något de lär sig via social samverkan?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Gomidda!

Jaxstone, Du skrev:
Den stora gruppen av de som kallar sig civiliserade människor ljuger konstant om allting eftersom civilisationen lever på en lögn om att pengar går att äta!...

Ja dom ljuger för varandra och sig själva, men dom vet helt enkelt inte bättre.

Barn lär sig fel för att vi försöker pracka på dom vad som är rätt o fel... - Infinite Love is the Only truth, everything else is illusion, låter som en ganska god ide... Men först behöver man förstå vad det innebär... Sen kan man lära ut...

Hare... Gott nytt skatteår snart också, :) ...

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper