vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: en oskuld till reptil på smällen (länk)

See User information
ok, 3f3kt3n najs att höra(läsa). Jag startar en tråd där vi kan reda ut ett och annat utan fjanterier få se om vi alla kan släppa det här en gång för alla!. Det bär mig imot för jag hatar att tjafsa öppet för jag vill inte att folk skall ängna tid åt sjuka dokusåpor och bör slippa det här på vaken.se åtminstånde ses där för jag är fundersam över att du drivs av att bli bannad här och du har skrivit att vaken.se ger dig mat/motivation(energi) till att gå framåt!??. vilken typ av energi kan det vara som du lever så gott på? ..... fortsättning i en annan tråd!, ses där vännen. .. ähh det fortsätter ju här så vi kör vidare......

Ok, 3f3kt3n. Jag är inte insatt i vad som hände förut, men i mina ögon så, när micro var på semester så hände något i kulisserna. Och DU 3f3kt3n!!!, låste Admin-konton och tog över hela vaken.se och bannade vissa users och va i mina ögon som en enväldshärskare som spårat ur helt för en stund. Precis som Hitler eller Bush!?. Sen fick andra Admins tillbaka sin Adminstatus och gjorde som jag personligen skulle gjort också, vilket var att ta bort DITT Admin-konto en stund tills du sansat dig och saker blivit utrett!.

Så såg det ut i mina ögon och är det så att jag har fel så säg!.

För om det är så!, vad gör du här då och då nu och skäller på andra Admins när dom bannar dig som du säger öppet att det är precis det du är här för??? ... har du problem med att du gjorde fel själv först, och nu är det alla andra Admins fel som gör som du gjorde FÖRST och helt okontrollerat,(i mina ögon)!??

Har jag fel så säg! hade och hoppas allt löser sig tillslut!

Posted on: 2007/1/2 16:01
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Efekto, har just visat sig vara den mest barsliga personen som jag någontin träffat som är över 5 år.

Grattis!

Posted on: 2007/1/2 16:33
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Efekto:
jag vet att du har lite svårigheter med min svenska jax'as så undvik gärna att suga på min energi... jag är alltid öppen för kritik, så länge den känns verklig och inte uppbåst som tex, nä nu är du för - Hård - mjuk - snäll - dum osv... var gärna konkreta i er kritik mot alla..

Jag har inga svårigheter med att förstå vad du skriver för tillfället. Tycker du uttrycker dig mycket tydligt även om innehållet kunde vara mer värdefullt och lärorikt.

Du verkar just nu vara inne i nån sen pubertal fas där metaforen att suga av dig återkommer. Det kanske vore nåt för dig och en samtalsterapeut att reda ut men jag tror inte att du tjänar nåt på att vara så känslomässigt självutlämnande på Vaken. Det finns ju en hel del folk här som är lite äldre och som kan läsa mellan raderna i det du skriver. Jag vill inte måla fan på väggen men det verkar finnas tunga bitar i ditt liv du måste reda ut innan de förgör dig med hat inifrån.

Jag vet inte om jag suger på din energi! Ärligt talat finns det inte så mycket av det du ger just nu som verkar lockande! Om vi skall snacka hårdhet eller motsatsen så imponerar fortfarande inte din negativa våldsamma sida ett piss på mig. Vet du varför? Därför att jag tycker mer synd om dig än jag tycker illa om dig!

Eftersom du uppmanar alla att vara mer konkreta i sin kritik mot alla så måste jag erkänna att det är extremt svårt med dig för att du blir så jävla arg hela tiden och det verkar som du suger i dig energier från folks rädslor eller frustrationer.

Men om man är så pantad att man kidnappar ett forum och stänger av de som inte tycker exakt likadant som en själv så har man liksom förbrukat sin rätt att kalla sig en vuxen man.

Jag tycker att du skall ta några steg tillbaka, räcka ut handen till försoning och börja leverera nyttig information istället för att göra hela världens informationshungriga befolkning till dina fiender. Tror inte att det finns någon här som skulle håna dig för att du visar ödmjukhet istället för hat. Det om något skulle tyda på manlig mognad och jag skulle faktiskt stå bakom dig om du valde den vägen istället.

Anonym
fr3d vill att tråden skall låsas men det är absolut ingen bra ide så länge inte någon blir personligen extremt plågad av den låga nivån och personangrepp. Men isåfall får de ta kontakt med admins eller i detta fallet om det är en admin (Maggot) som personligen blir ganska utsatt för massa elakheter som får ta det beslutet tillsammans med de andra adminen.

Det har hamnat alldeles för många trådar i trashcan redan och där gör de ingen nytta alls. Det bästa som kan hända är väl att alla lär sig nåt på vägen liksom. Om en person väljer att använda ett lågnivåspråk och förolämpa andra så tar det inte många sekunder för besökare att klassa denna person som sjuk i skallen. Det är ganska synd och ger ju inte så mycket positiv energi åt något håll men jag gillar inte tanken på censur och låsta trådar överhuvudtaget.

See User information
Tyvär så har det nog en negativ effekt på vaken att det finns de som tar tillfället i akt att klaga på vaken och dess administratörer.

Som när man hör efekto säga att vaken är hårda och orättvisa som bannar honom 6 gånger. I värkligheten så har han ju fått 6 sjanser och sumpat alla. Men för besökare som inte håller reda på alla karaktärer (som dessutom har olika namn hela tiden) så låter det kanske mer som en massa klagomål från 6 olika personer.

Kanske vi borde moderera hårdare och ip banna alla som inte kan uppföra sig så att det blir tyst från dessa. Tråkigt, men kanske nödvänding.

Posted on: 2007/1/2 21:01
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Efektoefekten,...vad sägs om min spanska då; - La puta que te pario!!

Anonym
håller med både micro och jaxtone

Anonym
Quote:
fr3d vill att tråden skall låsas men det är absolut ingen bra ide så länge inte någon blir personligen extremt plågad av den låga nivån och personangrepp.

3f3kt3n är ett troll. Här är en text från susning,nu ang troll som jag tycker stämmer in rätt bra.

Quote:
Troll är en person som medvetet postar dumheter på nätet för att de tycker att det är kul med det kaos som uppstår när andra försöker reda ut vad som ser ut som deras missförstånd. Trollen har ofta som mål att provocera eller bara att ställa till med jäkelskap.

Om det är den här typen av trådar vi vill lägga ner energi på så kan vi lika gärna stänga av datorn och sätta oss framför dumburken och kolla på big brother.

/ fr3D

Anonym
Quote:
fr3D:
Om det är den här typen av trådar vi vill lägga ner energi på så kan vi lika gärna stänga av datorn och sätta oss framför dumburken och kolla på big brother.

Jag fattar vad du menar och visst är det en helsikes massa energi som går till spillo.

Men anledningen till att jag inte vill att trådar låses är att det alldeles för många gånger kommit upp saker i dessa trådar som är bra information även om de som sabbar gjort sitt bästa för att trasha den infon med.

Ett förslag skulle ju kunna vara att just de inlägg i en tråd som snor energi stoppas i en speciell låda där man samlar all crap totalt men att väsentliga grejer inte deletas.

En autofunktion hade varit önskvärd eftersom jag inte tror att nån admin vill slösa tid på diskussioner som inte leder framåt.

Önsketänkande kanske?

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper