vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Svensk ingenjör i kemi intervjuad om 911!

See User information
Patrick Gallagher i ett samtal med Sven Edlund, civilingenjör i kemi med ett flerårigt intresse i att belysa sanningen om elfte september.

http://patrickg.podomatic.com/enclosu ... -09-11T07_38_35-07_00.mp3

Posted on: 2007/1/11 15:03
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Svensk ingenjör i kemi intervjuad om 911!
Hur fan får du tag på allt?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja de e dags för guldstjärna "lampan".......

Posted on: 2007/1/11 16:38

Anonym
Gäsp, direkt när de börjar ta upp "bevis" så kommer alla lögner och förvrängda fakta som vanligt...

Först:

"det var ju ingen annan byggnad runt om kring som rasade [förutom WTC7]"
"det var en liten byggnad, ett hotell, mellan WTC 1 och 2, som krossades i stort sett, men sen i övrigt var det ju inget som... alla klarade ju sig då"

http://mceer.buffalo.edu/publications/wtc/02-SP02Screen.pdf
Här kan man se bilder och en översikt av skadorna på omkringliggande byggnader.

Det hotell han syftar på är alltså WTC_3: http://en.wikipedia.org/wiki/WTC_3
"As a result of the collapse of the Twin Towers, the hotel was destroyed. Two hotel employees were killed and about two dozen hotel guests were unaccounted for. Many firefighters who used the hotel as a staging ground and evacuated hotel guests also died in the hotel."

I övrigt har vi:

WTC4: http://en.wikipedia.org/wiki/WTC_4
"World Trade Center 4 was a 9-story low-rise office building in the southeast corner of the site, in Lower Manhattan, New York City. It was damaged beyond repair as a result of the September 11, 2001 attacks and was later demolished."
Den klarade sig enligt vår kemist?

WTC5: http://en.wikipedia.org/wiki/WTC_5
"World Trade Center 5 was a 9-story low-rise office building built 1970-1972 at New York City's World Trade Center. It suffered severe damage and partial collapse on its upper floors as a result of the September 11, 2001 attacks. The entire building was demolished by January 2002 as part of the WTC removal project."
Den "klarade ju sig" alltså också? Hm.. jag börjar känna att nåt inte står rätt till med vår kemist.

WTC6: http://en.wikipedia.org/wiki/WTC_6
"World Trade Center 6 was the U.S. Customs House: a 537,693-square-foot (49,953-m²), 7-story low-rise building in Lower Manhattan, New York City. Construction finished in 1975. It was heavily damaged on September 11, 2001, from the collapse of World Trade Center 1 and World Trade Center 2. The building was demolished to make way for reconstruction."
Och den här klarade sig också... oj nu känner att det var tur att det inte var kemi jag pluggade på universitetet.

Bankers Trust Plaza http://en.wikipedia.org/wiki/Bankers_Trust_Plaza
Fick svåra skador, kunde inte repareras och kan inte längre användas. Man är i färd med att demontera byggnaden.

Ytterligare ett antal byggnader fick avsevärda skador.

Så var det med den LÖGNEN!

Nästa lögn som jag hann hörde innan jag stängde av:
"WTC 7 träffas inte av fallande debris, i alla fall inte av några större mått, den såg ju helt orörd ut när den ramlade"

Att han påstår nåt sådant visar ju vilken nolla han är. Han är ju knappast ute efter att belysa sanningen om 9/11, utan det han vill är snarare att sprida lögner och förvrängda fakta.
WTC7 fick ju svåra skador av rasmassorna, den hade ett gigantiskt hål på den södra sidan, det brann på nästan alla våningar, och alla runt omkring förstod att den var på väg att rasa, det knakade i byggnaden.
Se bilder här: http://911myths.com/html/wtc7_fire.html
Läs vittnesmål här: http://www.911myths.com/WTC7_Lies.pdf (sid 47-64)

t.ex.
Quote:
6. So we go there and on the north and east side of 7 it didn‚t look like
there was any damage at all, but then you looked on the south side of 7 there
had to be a hole 20 stories tall in the building, with fire on several floors.
Debris was falling down on the building and it didn’t look good. But they had a
hose line operating. Like I said, it was hitting the sidewalk across the
street, but eventually they pulled back too.
Then we received an order from Fellini, we‚re going to make a move on 7. That
was the first time really my stomach tightened up because the building didn‚t
look good. I was figuring probably the standpipe systems were shot. There was
no hydrant pressure. I wasn‚t really keen on the idea. Then this other officer
I‚m standing next to said, that building doesn‚t look straight. So I‚m standing
there. I‚m looking at the building. It didn‚t look right, but, well, we‚ll go
in, we‚ll see.
So we gathered up rollups and most of us had masks at that time. We headed to-
ward 7. And just around we were about a hundred yards away and Butch Brandeis
came running up. He said forget it, nobody‚s going into 7, there’s creaking,
there are noises coming out of there, so we just stopped. And probably about 10
minutes after that, Visconti, he was on West Street, and I guess he had another
report of further damage either in some basements and things like that, so Vis-
conti said nobody goes into 7, so that was the final thing and that was aban-
doned.
Firehouse Magazine: When you looked at the south side, how close were you to
the base of that side?
Boyle: I was standing right next to the building, probably right next to it.
Firehouse: When you had fire on the 20 floors, was it in one window or many?
There was a huge gaping hole and it was scattered through there. It was a huge
hole. I would say it was probably a third of it, right in the middle of it. And
so after Visconti came down and said nobody goes in 7, we said all right, we‚ll
head back to the command post.„ƒ Capt. Chris Boyle http://tinyurl.com/e7bzp

Jag stängde av rätt snabbt efter dessa lögner för det är ju så förbannat tröttsamt att lyssna på såna här pajasar.

Det är tydligen han som har gjort www.friradio.nu (obs, varning!! otrolig hemsk sida som ser ut som om den gjord av en 12-åring alternativt begåvningshandikappad person)

Han var inne på vof.se för en snabbollning: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php ... 0&postorder=asc&start=720
Att lyssna på fakta och få sina lögner motsagda var tydligen inte så kul, för han försvann lika snabbt som han kom. Trots att han ädelt lovade att ta bort alla felaktigheter och lögner som kunde hittas på hemsidan så står fortfarande de flesta kvar där ännu, t.ex. den om att inga vrakdelar eller människokroppar hittades vid Pentagon.

Så okunnig var alltså denna kemist.

See User information
zpz, det är allt tur ni Clas Svahnare finns på vaken

Kanske den där kemisten är en molekylätare (de finns också på vaken).

Posted on: 2007/1/11 21:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Hörru zpz, har du hittat nåt exempel på någon annan skadad brinnande byggnad som rasat som WTC 7 än?

Posted on: 2007/1/11 22:30

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
"det var ju ingen annan byggnad runt om kring som rasade [förutom WTC7]"

Och sen visar du bilder på byggnader som inte har rasat utan de har stålbalkar som väger hundratals ton inkilade i dem. (Sånt händer när man spränger bomber i Twin Towers)
[Strawman argument *host**host*]

Och nej, de rasade inte ihop perfekt som WTC 1, WTC 2 och WTC 7, de rasade inte ihop överhuvudtaget.

Quote:

WTC7 fick ju svåra skador av rasmassorna, den hade ett gigantiskt hål på den södra sidan, det brann på nästan alla våningar, och alla runt omkring förstod att den var på väg att rasa, det knakade i byggnaden.

Byggnad med brand på nästan alla våningar.

http://911research.wtc7.net/wtc/evide ... s/docs/wtc7_northface.jpg
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/docs/3073.jpg

Södra sidan, brinner alla våningar här också?

http://911research.wtc7.net/wtc/evide ... otos/docs/b7_nofire_s.jpg

Och varför inte titta på en flick.

http://video.google.com/videoplay?docid=-4551314182222505596&q

Och VoF, vad är det, Cointelpro, PsyOp?

Gillar du och ta halvsanningar och sen spinna på dem?

Posted on: 2007/1/11 22:34

Edited by BuckFush on 2007/1/11 22:51:52
Edited by BuckFush on 2007/1/11 22:57:58
Edited by BuckFush on 2007/1/11 23:07:40
Edited by BuckFush on 2007/1/11 23:08:04

Anonym
Quote:

BuckFush wrote:

Nej, jag är inte som du.

See User information
Vad du inte gillar är att vem som helst kan kolla dina påståenden och det måste vara svårt störande för din Neo-Con religion.

Posted on: 2007/1/11 22:59

Anonym
Quote:

BuckFush wrote:

En förening med vanliga människor som har lite bättre koll på vetenskapsteori (sånt som har att göra med hur man undersöker om en teori är riktig eller ej) och fakta än genomsnittet här på vaken.

Anonym
Bättre lögn än att Hela WTC 7 brann kunde du väl komma med zpz.

Bra med Bilder. Dom säger mer än 1000 ord.

Hade du glömt att det går att lägga in bilder på vaken Din Lögnare och förbannade Gatekeeper.

Hur mycket får du betalt i Månaden av dina uppdragsgivare.

Är du Satanist oxo ?

See User information
Du menar som Nogi?, det enda som VoF sysslar med är strawmen som de så stolt brottar ned för att senare när dess handlers tycker det är dags att förtala folk, som tex. den där kemisten.

Posted on: 2007/1/11 23:18

See User information
zpz bara en fråga ?inga gäsp nu du slinker undan var gång man frågar ?? har du haft ceee4 stav i dina små händer ? Fråga nr 1 vilken tjoklek har den basen X höjden ?vad e formelen för att minera armerad betong? jag slutar här ,du har desutom mitt nr men du vill inte tala med sådana som mig , jag vet varför du inte vill..jag är inte hemlig ...fråga nr 2 har du gjort din repmånad???? när du kan å vet så mycket svara med din långa tunga...om yo gat the balls ..kritisera mera kommer du med bevisen då ??? 3hål i ett hål för dig all fakta du har just nu är 3hål i ett hål --- hela ditt ansikte i mitt

Posted on: 2007/1/12 4:12

See User information
Quote:

zpz wrote:
Quote:

BuckFush wrote:

Nej, jag är inte som du.

Nä Zpz ( inte gäspa nu ) ,,vi deltar inte i Frimurar möten .... så masch iväg och citera Aftonblajet nu

Posted on: 2007/1/12 9:55

See User information
Det mest tragiska i historien är att jag är frimurare och idioter som zpz som kommer ifrån VoF skulle aldrig rekomenderas. Tänk själv, käka lunch med totala nollor, dricka en grogg och höra VoF shit, fan då skulle man ta de cerimoniella svärden och stick them up the ass.

Jag menar att skulle jag höra en fjant ifrån VoF/Odd Fellow knacka på dörren så skulle jag dumpa 25 svarta kulor, även om 1 kula räcker. Jävla pack.

Posted on: 2007/1/12 21:19
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Hallå, djävla gatekeeper, var det inte roligt längre? Vem får du betalt av och hur mycket? SEK 12,000 av FRA eller vad. Jävla pack.

Posted on: 2007/1/13 1:51
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Quote:

zpz wrote:
Quote:

BuckFush wrote:

En förening med vanliga människor som har lite bättre koll på vetenskapsteori (sånt som har att göra med hur man undersöker om en teori är riktig eller ej) och fakta än genomsnittet här på vaken.

*Yaaaawn*

Oh, the... errr... Truth denier in action once again, yawn...

But no DONT wait, they NEVER prove anything more than this:

Governments and all OFFICIAL institutions NEVER do wrong, they are infallible, and ALWAYS right.

zpz and the like are just waiting to Goose-step into a secure microchipped future, they wont mind, because they were told by the right AUTHORITIES (aothority being a key word here) that it is right.

Obey all govt. Be a Truth denier. God Bless Bush and All Skull and Bones Nazis. *Yawn*

Posted on: 2007/1/13 16:22

See User information
sluta jävlas med folk bara för att de är av en annan åsikt. det är väl det som är meningen med en sån här sida, att alla ska få komma till tals? att börja prata om att han är anlitad och kalla honom för massa skit... snälla

det svåra att förstå är hur regeringen (eller vilka konspirationen innefattar) ska ha kunnat planera nåt sånt här. nån gång, vid någon tidpunkt, måste nån ha kommit med förslaget. kan ni tänka er där vid mötet när någon föreslår "vi bombar WTC, det kan föra med sig massor med fördelar". vad svarar då de andra? det kanske var fredag eftermiddag, de hade haft en jobbig vecka bakom sig.. "visst visst, bara man får komma hem till frugan och käka en god middag"

Posted on: 2007/1/13 18:20

Anonym
Jag visar att denna kemist ljuger och allt man får som respons är allsköns okvädingsord...?

Varför klamrar ni er fast vid lögner, varför inte erkänna, ja det var fel, det kan vi stryka. Istället upprepas lögnerna gång på gång tills man tror att man bevisat att det är sant. Rensar man inte bort felaktigheter kommer man inte fram till nån "sanning".

See User information
Varför erkänner inte du, zpz, att den officiella historien har blivit slaktad gång på gång, att det bara är en stor lögn alltihopa?

Men ska jag vara ärlig tror jag faktiskt inte du fattar bättre.

Posted on: 2007/1/13 19:32

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Varför erkänner inte du, zpz, att den officiella historien har blivit slaktad gång på gång, att det bara är en stor lögn alltihopa?

Det är det här jag menar, du försöker inte visa att jag har fel när jag avslöjar kemisten som en lögnare, du snackar bara massa skit istället.
Har jag rätt i att kemisten ljög eller ej? Om ja, varför släpper ni inte dessa lögner? Om nej, var har jag fel i min kritik av kemistens påståenden?

See User information
Quote:

zpz wrote:
Quote:

seraphim wrote:

Det är det här jag menar, du försöker inte visa att jag har fel när jag avslöjar kemisten som en lögnare, du snackar bara massa skit istället.
Har jag rätt i att kemisten ljög eller ej? Om ja, varför släpper ni inte dessa lögner? Om nej, var har jag fel i min kritik av kemistens påståenden?

Du Zpz,, "demolished" ja betyder förstörd . INTE KOLLAPSAD . Sen tycker jag i allt bråte så ser man att de bygganderna STÅR UPP . Och inte fallit ihop som ett korthus . Sen har du säkert läst som en duktig person 9-11 sept kommisonens rapport ,, fått så mycket fakta som du tycker stämmer överrens med dina . Inge fel med det ,,men sluta och lek jäppen på berget med dina fantasier och ( håll med om ) att det ser lite lustigt ut med att dessa ( demolished buildings still standing up ) ELLER ??? förutom 2 byggnader !

Jo ,,WTC7 jävlar ja va det brinner där,, fan det ser ut som hela byggnaden står i lågor . Säkert en förklaring till varför helvetet rasade ner på samma sätt som dessa andra två torn som föll på grund av bränderna . Det känns som när man läser dina teorier att det inte bara var tornen som kollapsade den dagen ( do you follow me )

Men jag har slutat för länge sen att liksom orka tjafsa med en ( som citerar tidningar ) om var o en annan gång . Dina fabler är lika tragiska att läsa som den där fina god natts sagan från 11 sept kommisionen

Posted on: 2007/1/13 22:17

Edited by V4V on 2007/1/13 22:33:16

See User information
Du påstår en massa halvsanningar och försöker alltid komma med en massa trams som tex. "nästan alla våningar brann". Varje gång så visar vi på fakta som du inte vill höra talas om, precis som du är en av de riktiga terroristerna. Kul att du har visat alla som läser forumen här exakt vad du är. När er billiga propaganda inte funkar, vad gör ni då? Hackar www.vaken.se?

Posted on: 2007/1/13 22:24

See User information
Quote:

Jag visar att denna kemist ljuger och allt man får som respons är allsköns okvädingsord...?

Nej, vi var ganska snälla, vi sa inte att du var en landsförrädare och avskum.

Posted on: 2007/1/14 1:44

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper