vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
micro skriver

"Gör som jag vill eller få ett straff"

Nej det säger jag inte jag säger i sverige så pratar man svenska vill du bo här så får du lära dig prata svenska annars får du inget jobb eller svenska vänner.

sedan skriver han

"Jag står över dig, Du gör fel och jag har rätt att straffa dig"

Alla som gör fel ska tillrättavisas hjälper det inte så får man straffa folk..
ska mördare gå fria??

sedan skriver han

"Slutar ni inte bråka så släpper jag av er här så får ni gå hem"

Så sade min far till mig ibland när ja var för jävlig i bilen och nog fan blev det tyst (helt rätt uppfostran)

sedan skriver han

"Rök inte hash, annars åker du in på kåken"

Ja är väl varken för förbud eller legalisering här men jag anser ej de ska in på kåken men de som säljer till småbarn ska det.

sedan skriver han

"Tar du inte chippet i pannan så får du ingen mat"

Ja då får jag väl svälta då vad har det med språktest att göra??

"Tydlig härskarmentalitet? Finns det andra sätt att uttrycka samma sak? Finns det bättre sätt att uttrycka samma sak. Är hot ett bra sätt att få som man vill"

Det är inget hot det är ett krav och ställa krav är att bry sig.
och om jag säger "nu har du kommit i sverige nu ska du lära dig språket så du får jobb och kontakter" den som anser det är ett hot får gärna förklara

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Mmm om man är 30 pers i en klass är det knappast någon risk att du blir utan sällskap eller att alla pratar annat språk 24 tim.

Såna argument håller inte jag gick själv i en klass med majoritet invandrare utan problem.(Problemet är uppmålat bullshit.)

Det är inte frågan om integrering frågan är vad har folk emot andra kulturer.

Att säga att invandrare bara går på sociala är den största bullshit jag hört - kanske idag när det inte finns jobb ja men knappast några år sen dock tveksamt känner lika många svenskar som går på soc.

Men vilka städar tågen? Afrikanerna vilka diskar och lagar maten på arlanda din mat som du äter när du flyger? vilka jobbar i monotona fabriker och farliga miljöer såsom beckers ex.

För 10-15 år sedan var det nästan uteslutande invandrare som var majoritet.

Så kom inte och klaga på att invandrare går på sociala när dom sliter dubbelt så hårt och tar alla dåliga jobben.

Det är ju inte deras fel Att tjänstemän och många är rasister och inte ger dom jobb osv.

För det andra får inte en invandrare bidrag lättare än en svensk snarare tvärtom.
Om det inte vore för invandrare hade inte svenskarna kunnat klättra på karriarstegen och blivigt medelklassare.

Lustigt nog är dessa typer mest rasistiska ochså.

Tacka istället för att klaga.

Anklaga inte invandrarna får missämjan anklaga politikerna eller vill ni spela illuminaty i händerna och hjälpa skapa en ny hitler mot islam eller?
Tänk Framåt

Ni e helt väck vem har inte fattat att jorden 'är rund ännu.

Men men vänta bara , immigrering pga naturkatastrofer väntar oss ochså , jag hoppas då vi får smaka på samma medecin så man utrotar sådana här idiotiska ideer.

Expose Challange Act.

Expose Challang Act

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:
micro skriver

"Gör som jag vill eller få ett straff"

Nej det säger jag inte jag säger i sverige så pratar man svenska vill du bo här så får du lära dig prata svenska annars får du inget jobb eller svenska vänner.

sedan skriver han

"Jag står över dig, Du gör fel och jag har rätt att straffa dig"

Alla som gör fel ska tillrättavisas hjälper det inte så får man straffa folk..
ska mördare gå fria??

sedan skriver han

"Slutar ni inte bråka så släpper jag av er här så får ni gå hem"

Så sade min far till mig ibland när ja var för jävlig i bilen och nog fan blev det tyst (helt rätt uppfostran)

sedan skriver han

"Rök inte hash, annars åker du in på kåken"

Ja är väl varken för förbud eller legalisering här men jag anser ej de ska in på kåken men de som säljer till småbarn ska det.

sedan skriver han

"Tar du inte chippet i pannan så får du ingen mat"

Ja då får jag väl svälta då vad har det med språktest att göra??

"Tydlig härskarmentalitet? Finns det andra sätt att uttrycka samma sak? Finns det bättre sätt att uttrycka samma sak. Är hot ett bra sätt att få som man vill"

Det är inget hot det är ett krav och ställa krav är att bry sig.
och om jag säger "nu har du kommit i sverige nu ska du lära dig språket så du får jobb och kontakter" den som anser det är ett hot får gärna förklara

Allvarligt maggot.
Diskussionen tog slut här, för min del.

Anonym
wingchun ja tänkte svara

"Mmm om man är 30 pers i en klass är det knappast någon risk att du blir utan sällskap eller att alla pratar annat språk 24 tim"

ibland hamnar man i grupparbeten med bara araber och det är oviktigt.
sen så blir det ju segregation om man inte kan språken man kan bara prata med sina landsmän är det ett sådan sverige du vill ha?

"Det är inte frågan om integrering frågan är vad har folk emot andra kulturer".

Vem har något emot andra kutlurer?

"Att säga att invandrare bara går på sociala är den största bullshit jag hört - kanske idag när det inte finns jobb ja men knappast några år sen dock tveksamt känner lika många svenskar som går på soc."

jag säger inte att alla invandrare går på soc men det är fler invandrare en svenskar som gör det.
tar vi hit ännu fler invandrare så blir det ännu högre arbetslöshet och ännu mera folk på soc

"Men vilka städar tågen? Afrikanerna vilka diskar och lagar maten på arlanda din mat som du äter när du flyger? vilka jobbar i monotona fabriker och farliga miljöer såsom beckers ex."

Mig är nog den sista du behöver berätta för att det finns afrikaner som städar då en afrikan städar min trappa

"Så kom inte och klaga på att invandrare går på sociala när dom sliter dubbelt så hårt och tar alla dåliga jobben."

sliter invandrare på volvo dubbelt så hårt hur då?

"För det andra får inte en invandrare bidrag lättare än en svensk snarare tvärtom.
Om det inte vore för invandrare hade inte svenskarna kunnat klättra på karriarstegen och blivigt medelklassare."

jaså och varför har en invandrare svårare att få bidrag

Lustigt nog är dessa typer mest rasistiska ochså.

"Anklaga inte invandrarna får missämjan anklaga politikerna eller vill ni spela illuminaty i händerna och hjälpa skapa en ny hitler mot islam eller?"

det är väl ett politiks ställningstagande att begära språktest vilket invandrare slår man på om man säger det?

"Ni e helt väck vem har inte fattat att jorden 'är rund ännu"

När har jag förnekat det

"Men men vänta bara , immigrering pga naturkatastrofer väntar oss ochså , jag hoppas då vi får smaka på samma medecin så man utrotar sådana här idiotiska ideer."

varför ska vi straffas?

Anonym
"Allvarligt maggot.
Diskussionen tog slut här, för min del"

vi har inte diskuterat då du inte svarat på mina frågor

Anonym
Jag hoppar av denna vaken.se cirkus lycka till med era förvridna ideer.

Synd och se medvetna users visar sig vara omedvetna.

dessutom kommer denna sida aldrig någonstans eftersom ingen kan hålla sig till roten av problemet.

Jag hoppar av denna cirkus och går ut i krig när jag e redo själv istället - har fått nog av er.

Det var kul så långe det varade.'

Vill gärna att admin avslutar mitt konto ochså om det går.

Expose Challange Act.

Anonym
Quote:

wingchun wrote:

Synd och se medvetna users visar sig vara omedvetna.

dessutom kommer denna sida aldrig någonstans eftersom ingen kan hålla sig till roten av problemet.

Jag hoppar av denna cirkus och går ut i krig när jag e redo själv istället - har fått nog av er.

Det var kul så långe det varade.'

Vill gärna att admin avslutar mitt konto ochså om det går.

Expose Challange Act.

Du kanske kan starta en tråd om roten till problemet.
Är du säker på att att ja ska avsluta dit konto?
Det går väl att göra det själv annars

See User information
Alla här verkar totalt sakna patriotism överhuvudtaget. Jag tycker det är skamligt att vi svenskar är det land i världen som är minst patriotistiska.

Att folk här kallar sig för "vakna" är väldigt märkligt för jag märker minsann inte av det här inte. Makteliten använder sig av massinvnadring för att krossa vår nationalstat men det verkar itne som någon fattar det. Istället angriper ni Maggot kors och tvärs å anklagar honom för att vara intolerant och använda sig av "härskartekniker".

Vi har faktiskt fortfarande ett land, en kultur, ett språk osv. Och det skall vi ta vara på och inte kasta bort. Varför inte läsa den här bra artikeln av Alex Jones?:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 081105rottentothecore.htm

Många av er gillar Alex Jones och tycker han är bra. Alex Jones är patriot och vill bevara sitt land, USA. Han vill stoppa invandringen till USA, är han rasist för det?

Vi svenskar finns och vi har ett land och vi har faktiskt rätt att säga stopp! Inte mer! Sverige är svenskarnas land och Sverige är värt att försvara. Ett av Illuminatis mål var ju att förstöra patriotismen i världen. Och varför? Jo för att krossa denna fundamentala gemenskapsfaktor bland människor så de kunde införa sin världsstat.

Det är INTE rasistiskt att ställa krav. Man tar seden dit man kommer. Varför är detta inhumant? De flesta invandrare som kommer hit har inga skyddsbehov, varför skall dom då bo här överhuvudtaget?

Detta är vårt land och anpassar man sig inte så tycker jag att man borde söka sig till ett annat land. Det är inte rasistiskt utan det är helt vanligt folkvett.

Posted on: 2007/1/21 19:23
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Dem flesta här inne tycker om vad Alex Jones gör han älskar sitt land och är oroad över den illegalla invandringen kring Mexicos gränser och har ängnat några program kring detta problem
där väl ingen som tycker han är främlings fientlig eller rasist pga av detta här på vaken . När maggot niclas jaxtone bennybear med fler och jag tar upp ett liknande problem iSverige vilket massinvandringen är blir vi mer eller mindre idiot förklarade .
Alla här inne vet väl att det var under 70 talet med Palme i spetsen man bestämde att Sverige skulle bli ett mångkulturellt samhälle det är väl inget man bestämer om man inte har en agenda bakom i detta fall en illuminati styrd plan att se hur långt tid det tar för folket i ett mångkulturellt samhälle innan det blir inre konflikter mellan etniska grupper och national staten krossas varför just Sverige blev ett expriment land av alla länder kan man verkligen fråga sig.

Anonym
Det är sorgligt att en del människor utan kontakt med den verklighet de beskriver rapar upp politikernas lögnaktiga soppa utan att ens reflektera över sin medlöparroll i det hela. Jävligt snyggt designad idioti uppifrån, men jag tror att i dessa flummiga människors skyddade vardagsliv är de överhuvudtaget inte medvetna om vems tjänster de utför genom att leka kunniga utan att ha en aning om hur det funkar i realiteten.

Sedan är momentet att hoppa av Vaken knappast något som gör så att hela världen börjar darra och ställa till med inbördeskrig för att någon jäkla "drama queen" väljer att avregistrera sig. Sök för fan till scenskolan istället.

Med dessa primadonnafasoner visar de vilka störtmesar de verkligen är! Nu snackar vi om människor som utger sig att vara kompetenta nog att påstå sig veta hur de funkar i utsatta förortsområden där hatet bubblar under ytan hela tiden.

Jag tror inte att fler mesproppar är rätt medicinering! Det har ju prövats i 40 år med resultatet att rättsäkerheten helt satts ur spel eftersom de sämsta rötäggen från både utland och inland tillåtits att bygga upp arméer av organiserad brottslighet. Inte fan hjälper det med några sketna fredsbudskap när dessa hjärtlösa individer väljer att sparka in din dörr!

Sluta att hacka på Maggot... även om det låter hemskt att få höra nakna sanningar emellanåt så är han för fan den enda som fattat vissa grundläggande saker i den här sammanhangen.

Anonym
Quote:
dubbel - moral:
Maggot, min uppfattning av dig är att du innehar mycket frustration.
Du ingår i en brottningsmatch av frågor som din förmåga inte klarar av att hantera, du kräver dessa svar av andra här på forumet istället för att komma med lösningar. Det är mer gnäll om hur invandrare beter sig än fokus på inkompetenta politiker som har skapat dessa problem. Om du inte förstod Micros inlägg så slutar min diskussion här. Det är en annan sak om du har en annan åsikt men, att du inte förstår ger mig en helt ny insikt av tråden. Tack!

... ännu en amatörpsykolog som ger sig ut på djupt vatten!

... att försöka nedgöra en människas självförtroende genom billiga psykologiknep då man tycker att denna människas åsikter strider mot sina egna borde ju fan ge en fribiljett till närmsta akutpsykmottagning!

... bemöt gärna åsikter men låt bli att kladda ner dig själv på ett så billigt sätt, det ser inte bra ut!

... om en människa skulle bli frustrerad p.g.a. som du mycket riktigt påpekar ett inkompetent politiskt direktiv som under lång tid genererat motsättningar och problem i utsatta områden så är det väl för fan naturligt.

... men ärligt talat tror jag inte att Maggot är frustrerad när det gäller den situation han beskriver, snarare engagerad och hungrig på att lära sig mer om hur det fungerar och vad man kan göra åt det. Frustrationen beror nog på att det är så många som fastnat med huvet i politikernas glasburk som är så fullproppad med lögner att det är svårt att se ut i världen p.g.a. all kondens och desinformation.

Anonym
Quote:
Wingchun:

Förvridna? Det var nog det sämsta jag hört på länge! Om du inte kan bemöta argument sakligt så är det väl bättre att tiga!

Anonym
Många invandrare vänder samhället ryggen"
En intressant artikel om en invandrares syn på rasism m.m
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=12827

Josef Kurdman håller inte alls med om att roten skulle ligga i diskriminering och en främlingsfientlig omgivning. Rasismen i det svenska samhället är bara en liten droppe, anser han, men den förstoras gärna upp av debattörer som vill föra invandrarnas talan.

Anonym
Quote:
Micro:
"Intigrera eller åk ut." Jag bara kände lite på denna mening. Gör som jag vill eller få ett straff. Jag står över dig, Du gör fel och jag har rätt att straffa dig. Slutar ni inte bråka så släpper jag av er här så får ni gå hem. Rök inte hash, annars åker du in på kåken. Tar du inte chippet i pannan så får du ingen mat. Tydlig härskarmentalitet? Finns det andra sätt att uttrycka samma sak? Finns det bättre sätt att uttrycka samma sak. Är hot ett bra sätt att få som man vill? Ta det på en personlig nivå? Jag blir ledsen/irriterad när ni pratar ett spåk jag inte förstår. Jag har ett behov av gemenskap och att kunna sammarbeta. Jag skulle önska att ni pratade svenska när ni är här så att alla förstår. Eller låt lagen bestämma?

- Alla som inte pratar svenska får kvarsittning och indraget socialbidrag. Vilket samhälle vill vi leva i?

1. Var nånstans i ditt liv ger du upp din egen integritet när och om någon vill ta över ditt språk, dina tankar, musiksmak, matval, klädval, ekonomi eller sociala situation? Hur gör du?

2. Hur länge låter du en elak besökare i ditt eget hem fördärva för dig innan du gör nåt åt det? Hur gör du?

3. Om din kvinna blir direkt och konkret utsatt för våld av en eller flera angripare, vad gör du något åt saken? Konkretisera!

Beskriv gärna för mig för jag förstår ärligt talat ibland inte vilket astralplan du befinner dig på... jag står med bägge fötterna på jorden alltsom oftast men vill faktiskt veta vad det är du snackar om. Svara gärna konkret på ovanstående utvalda situationer för att inte jag skall missförstå dig, tack!

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Wingchun:

Förvridna? Det var nog det sämsta jag hört på länge! Om du inte kan bemöta argument sakligt så är det väl bättre att tiga!

Det du säger Jaxtone är väldigt riktigt. Det märker jag ofta när jag försöker "väcka" folk om NWO eller om jag talar om dagens mångkulturella samhälle. Folk har inte mkt att komma med därför tiger dom eller går därifrån. Ofta med att först kalla en för rasist först.

Om inte det svenska folket kan vakna snart och gemensamt ta tillbaka sitt land så vet jag allvarligt inte hur det kommer att gå för vårt arma land....

Posted on: 2007/1/21 20:02
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Wingchun:

Men ändå så klarade du inte av att bemöta "förvridna" på ett sakligt sätt. Utan du var tvungen att öppna kä...

om du kallar ditt tidigare inlägg med ord som akutmotagningen, amatörpsykolog och psykologknep för "sakligt" så är min slutsats om din verklighetsuppfattning ganska enkel, som Wingchun skrev "förvriden" Påminner även om lite dubbelmoral.

Det ser inte bra ut

Anonym
Dubbelmoral! Hahaha... visste väl att jag kunde få dig att skriva igen...

Fortsätt med det och ge inte upp bara för att alla inte tycker exakt som du själv. Det är bättre än att lipa och tycka synd om sig själv!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Dubbelmoral! Hahaha... visste väl att jag kunde få dig att skriva igen...

Fortsätt med det och ge inte upp bara för att alla inte tycker exakt som du själv. Det är bättre än att lipa och tycka synd om sig själv!

Sakligt?

Anonym
Tack grabbar!
Vi måste oxå förstå att folk tycker illa om oss som sympatiserar med SD och ND för att media och politikerna lärt dom göra det.

Anonym
ang min hälsa så anser jag mig inte vara en så frusterad prick utan tar livet ganska så bra.
Idag är jag dock lite seg efter en hel natts festande i hammarkullen och sedan på en spansk krog i stan.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
ang min hälsa så anser jag mig inte vara en så frusterad prick utan tar livet ganska så bra.
Idag är jag dock lite seg efter en hel natts festande i hammarkullen och sedan på en spansk krog i stan.

Bedömningsmiss av mig. Ursäkta.

Anonym
Dubbelmoral!
Det är okej

Anonym
Dubbelmoral!

Osmakligt tjatigt?

Anonym
I en "Skånsk" skola till och med... Svenska !

Skall man slopa Skånskan ?

« 1 (2) 3 4 5 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper