vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 ... 19 »

Re: 911 mysteries debunkad och klar

See User information
Quote:

gaston wrote:
tom morsan 76 skrattade när jag spelade upp det.....
Ja livet är en parodi

Posted on: 2007/1/24 1:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Om detu nvar radiostyrda flygplan, fanns där då inga passagerare i planen?

Vem har påstått att planen (om vi nu ponerar att de var fjärrstyrda) inte innehöll passagerare?

Planen kördes väl helt enkelt in i tornen med passagerarna i.

Du menar alltså att det var passagerare i planet men inga piloter (radiostyrda). Det känns rätt onödigt att ha passagerare om nu planen som ni säger var radiostyrda samt att alla samtalen var inspelade i förtid, visst när planet flyger in i tornen så kan man sedan hitta lite DNA och kroppsdelar men kunde man inte fixa in det i tornen som man gjorde med thermit och dynamit utan att andra märkte det? Hmmm...känns som du talar emot dig själv lite...

Posted on: 2007/1/24 6:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Quote:

Kan någon svara på frågan, om det nu var en kontrollerad sprängning eller thermit....där får ni ta och bestämma er. Tycker inte du att (vi) gjort det?

[Quote]Först thermit och sen sprängdeg. Man försvagar stålstrukturen genom att bränna av strategiska balkar för att försvaga strukturen och därefter spränger man resten.[/Quote]

Hur och när fick de in detta i WTC? Borde inte folket som jobbade i WTC har sett att de planterade ut thermit och sprängdeg? Jag menar det var en del folk som jobbade i dessa byggnader, kom inte heller och säg att detta arbete gjordes under några helger och nätter, detta är flera månaders jobb och åter igen, har du några bevis på att det har hittats thermit och diverse sprängämnen, för detta är bara vad vissa gissar sig till?

[Quote]Passagerare kan få andas syrgas om det blir något fel på planet på 30.000 fots höjd, jag antar att passagerare på vissa plan kan få andas cyanid istället och sen fejkar man lite mobiltelefonsamtal i efterhand, dessa samtal skulle ändå inte kunna ha placerats ifrån 30.000 fot om de vore äkta. Tom. samtalen är absurda, brukar du tex. fråga din egen mor om det är henne igenom att säga: "Är det här, <hennes förnamn, mellan namn, efternamn> som jag talar med"?

Svårt att säga hur folk reagerar när de vet att ett plan är kapat och att det eventuellt är den sista resan som de gör.

Posted on: 2007/1/24 6:12

See User information
Här kommer det lite länkar, kolla gärna in dom, för det förklarar en hel del om saker som ni tror och inte tror:

About the molten steel:

http://www.debunking911.com/moltensteel.htm

WTC7, "Pull it" och hur WTC7 rasade:

http://www.debunking911.com/pull.htm

Kommentarer tack!

Posted on: 2007/1/24 7:00

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Här kommer det lite länkar, kolla gärna in dom, för det förklarar en hel del om saker som ni tror och inte tror:

About the molten steel:

Kommentarer tack!

Säger ett flertal brandmän och räddningsarbetare att de hittade smält stål under WTC 1 , 2 och 7 flera veckor efter 9-11 så är det svårt att tro att de pratade om något annat.
Molten steel = Molten steel

http://video.google.com/videoplay?docid=-3060923273573302287

hänvisar till:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29379#forumpost29379

Posted on: 2007/1/24 7:49

See User information
Vilka idiotiska argument, flygbränsle smälter inte heller aluminium fem dagar efteråt.

Posted on: 2007/1/24 13:33
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Quote:
Du menar alltså att det var passagerare i planet men inga piloter (radiostyrda).

Nej det menar jag inte. De kan väl ha tagit kontrollen över planen från marken efter ett tag och styrt in dem i tornen, eller är det helt omöjligt?

Sen vill jag att nån förklarar hur jetbränsle kan smälta stål och dra igång bränder under marken som varar från den 11/9 till den 19/12, det vore tokbra.

Posted on: 2007/1/24 14:22

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
http://www.ebo-ab.se/

Maila dom här och fråga varför de inte använder flygfotogen och om de inte gör det, fråga dom om de gör foliehattar av aluminium åt sig själva.

Posted on: 2007/1/24 15:43
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

Anonym
Quote:

BuckFush wrote:
Vilka idiotiska argument, flygbränsle smälter inte heller aluminium fem dagar efteråt.

exploderade inte åtminstånne 90% av flygbränslet upp innom några sekunder efter smällen?
En del vill få det att låta som om bränslet satte sig på balkarna och började brinna, tusentals liter.

See User information
Quote:

think4yourself wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:

About the molten steel:

Kommentarer tack!

Säger ett flertal brandmän och räddningsarbetare att de hittade smält stål under WTC 1 , 2 och 7 flera veckor efter 9-11 så är det svårt att tro att de pratade om något annat.
Molten steel = Molten steel

http://video.google.com/videoplay?docid=-3060923273573302287

hänvisar till:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29379#forumpost29379

OK tog de det som brann, ska man kalla det sörjan som brann till något labb? Eller hur kan de veta att det var just stål som brann och smälte?

Posted on: 2007/1/24 16:12

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Du menar alltså att det var passagerare i planet men inga piloter (radiostyrda).

Nej det menar jag inte. De kan väl ha tagit kontrollen över planen från marken efter ett tag och styrt in dem i tornen, eller är det helt omöjligt?

Sen vill jag att nån förklarar hur jetbränsle kan smälta stål och dra igång bränder under marken som varar från den 11/9 till den 19/12, det vore tokbra.

Svar på första frågan, ja det är nog ganska omöjligt att styra planen på det sättet, då någon aldrig har gjort det tidigare med så pass stora plan, krävs nog en sjuhelvetes träning.

Svar på andra frågan, det fanns inget stål som har smälte, det krävs så pass höga temperaturer och det var inte så varmt varken i WTC 1,2 eller 7. Det som brann kan ha varit precis vad som helst, delar från skrivbord, datorer, flygplan etc etc.

Posted on: 2007/1/24 16:18

See User information
Enklast att du frågar på NY firedepartment dom är moderna där på andra sidan atlanten dom har skaffat datorer och mailaddresser och sånt som vi är vana vid.............dom är säker vaken för dina frågor............eller vågar du inte?.......kyckling.

Posted on: 2007/1/24 16:19

See User information
Jag skulle vilja ha några svar på bilderna på WTC7 som finns på http://www.debunking911.com/pull.htm.

Ni påstår att WTC7 rasade ner i sin egen "footprint" förklara då bilden som finns en bit ner på sidan, bilden finns under texten:

"To put it simply, the building DID fall over backward and to the south-east. Just not like a steel reinforced concrete building would. Another telling photo is this one taken closer to the event date."

För mig ser det ut som att WTC7 rasade över en annan byggnad, alltså inte helt rakt ner. En annan sak är att några påstår att byggnade pulviserades, det måste vara det största pulverformat jag någonsin har sett i hela mitt liv, på samma bild ser man att debrisen är av JÄTTEFORMAT, alltså inget pulver.

Att tornet tiltar när det faller ser man på bilden under texten:

"Below are snapshots from a video taken from the northeast of Building 7 just as it collapses. Note that it has just begun to collapse and it is already tilting to the south."

Kan ju bero på det stora hål som fanns i WTC7, det hål som skapades av fallande debris från WTC1 och WTC2.

Posted on: 2007/1/24 16:28

See User information
Quote:

BuckFush wrote:

Efter 5 dagar? Det hade väl redan kommit in i sin flytande form och stannade i flytande form då det fortfarande brann i rasmassorna många dagar efter kollapsen, trodde du att aluminumet skulle ta fast form igen inne i branden? Vet inte om du har sett eller hört när en soptipp har brunnit, det kan brinna i flera dagar då det är svårt att släcka branden, speciellt djupt inne i sopberget om du förstår vad jag menar, samma problem som de hade med WTC.

Posted on: 2007/1/24 16:32

See User information
Quote:

gaston wrote:
Enklast att du frågar på NY firedepartment dom är moderna där på andra sidan atlanten dom har skaffat datorer och mailaddresser och sånt som vi är vana vid.............dom är säker vaken för dina frågor............eller vågar du inte?.......kyckling.

Antar att du pratar om det smälta stålet. Nu är det så att du ska försöka bevisa något, att de tog hand om den smälta sörjan och konstaterade att det var stål. Hur gick de till väga när de tog reda på att det var stål, hade de några instrument eller vad? Du ska bevisa detta, kom med bevis, så det är kanske du som ska maila och bevisa det här hur de kom fram till att det var smält stål, jag kan ju inte bevisa något som jag inte tror på, låter inte så logiskt, ellerhur?

CHICKEN?

Posted on: 2007/1/24 16:40

See User information
Quote:

sale wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:
Kan någon svara på frågan, om det nu var en kontrollerad sprängning eller thermit....där får ni ta och bestämma er. När och hur har de kunnat plantera detta i WTC 1, 2 & 7. Detta är inget arbete som man gör på några dagar utan det tar månader, förklara det så är ni snälla.

Om detu nvar radiostyrda flygplan, fanns där då inga passagerare i planen? Var är dessa människor och om de nu sitter på nån ö någonstans i Karribien, hur kan deras familjer hålla tyst om detta och acceptera detta? Hur kommer det sig att de har hittat människodelar lite överallt?

Varför hörs det inga smällar så som det gör vi en vanlig rivning, visst hörs det lite smällar när WTC rasar ihop, ganska naturligt eftersom vi pratar några ton stål etc men nu menar jag sådana smällar som hörs vid riktigt kontrollerade demoleringar.
em är det som ligger bako
Vem 9/11 enligt er? Ja Bush kan det knappast vara då han precis hade tillsatt sin post som president, jag menar det tar säkerligen ett antal år att planera en sån här grej.

Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen. Terrorister inom Islam har tagit sina liv genom att springa rakt in i folkmassor, byggnader etc iklädd med sprängämnen, varför är det så ologiskt att några personer tog sitt liv genom att flyga rakt in i några byggnader?
Kan någon svara på frågan, om det nu var en kontrollerad sprängning eller thermit....där får ni ta och bestämma er. Tycker inte du att (vi) gjort det?Nu är frågan din.Om det n u var ?Varför ?Som jag har skrivit tidigare,Du har ju både frågan och svaret. Ser du hur du lägger upp frågerna. man ser rakt igenom jag gör aif Jag tycker dina ord val är hårda;titta här bara,,,Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen ...eftrsom du tycks veta,var då??Jag tycker att du borde bott i plaestina i en månad (i deras kläder)kanske ,,,
ag tycker dina ord val är hårda;titta här bara,,,Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen ...eftrsom du tycks veta,var då??Frågan är var nogonstans tror du det blir???Svara

Posted on: 2007/1/24 16:55

See User information
För att förenkla för dej så ska jag försöka förklara situationen....allt du frågar om hände på andra sidan atlanten och om jag inte missuppfattat det hela så var ingen av de du avkräver svar på plats när det hände.

Allt som kommit till min och andras kännedom har utan några få undantag kommit vi nätet, vilket gjort det möjligt för de som är nyfikna på vad som hände att söka på egen hand efter upplysningar, sedan är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning av vad som verkar rimligt eller inte.

Så om man misstror vissa yrkesgrupper tex. brandmän flygledare piloter så ska man ju inte lyssna på dom eller hur?
Sedan kan du ju fråga dig, vad har dessa för anledning att fara med osanning?.........kan det vara så att de är notoriska mytomaner eller är dom betalda för att sprida dessinfo?
Eller kan de vara så allvarligt att amerikanare över lag är idioter?

Sedan finns det två läger, dels de som inte tror på den officiella förklaringen å andra sidan de som tror på den officiella förklaringen.

Tex. folk som jobbar på stålverk tror inte på flygfotogen storyn, så har vi dom som tror att man kan smälta stål med fotogen, vad tror du stålverksarbetaren anser om dom?

Så det bästa du kan gör är att sök svaren och bilda dig en egen uppfattning.........lyssna inte på nån....tänk själv.

Posted on: 2007/1/24 16:59

Anonym
Quote:

elsueco77 wrote:
Jag skulle vilja ha några svar på bilderna på WTC7 som finns på http://www.debunking911.com/pull.htm.

Ni påstår att WTC7 rasade ner i sin egen "footprint" förklara då bilden som finns en bit ner på sidan, bilden finns under texten:

"To put it simply, the building DID fall over backward and to the south-east. Just not like a steel reinforced concrete building would. Another telling photo is this one taken closer to the event date."

För mig ser det ut som att WTC7 rasade över en annan byggnad, alltså inte helt rakt ner. En annan sak är att några påstår att byggnade pulviserades, det måste vara det största pulverformat jag någonsin har sett i hela mitt liv, på samma bild ser man att debrisen är av JÄTTEFORMAT, alltså inget pulver.

Att tornet tiltar när det faller ser man på bilden under texten:

"Below are snapshots from a video taken from the northeast of Building 7 just as it collapses. Note that it has just begun to collapse and it is already tilting to the south."

Kan ju bero på det stora hål som fanns i WTC7, det hål som skapades av fallande debris från WTC1 och WTC2.

Det är ganska enkelt. Du ser fel.

See User information
Quote:

sale wrote:
Quote:

sale wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:
Kan någon svara på frågan, om det nu var en kontrollerad sprängning eller thermit....där får ni ta och bestämma er. När och hur har de kunnat plantera detta i WTC 1, 2 & 7. Detta är inget arbete som man gör på några dagar utan det tar månader, förklara det så är ni snälla.

Om detu nvar radiostyrda flygplan, fanns där då inga passagerare i planen? Var är dessa människor och om de nu sitter på nån ö någonstans i Karribien, hur kan deras familjer hålla tyst om detta och acceptera detta? Hur kommer det sig att de har hittat människodelar lite överallt?

Varför hörs det inga smällar så som det gör vi en vanlig rivning, visst hörs det lite smällar när WTC rasar ihop, ganska naturligt eftersom vi pratar några ton stål etc men nu menar jag sådana smällar som hörs vid riktigt kontrollerade demoleringar.
Vem 9/11 enligt er? Ja Bush kan det knappast vara då han precis hade tillsatt sin post som president, jag menar det tar säkerligen ett antal år att planera en sån här grej.

Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen. Terrorister inom Islam har tagit sina liv genom att springa rakt in i folkmassor, byggnader etc iklädd med sprängämnen, varför är det så ologiskt att några personer tog sitt liv genom att flyga rakt in i några byggnader?
Kan någon svara på frågan, om det nu var en kontrollerad sprängning eller thermit....där får ni ta och bestämma er. Tycker inte du att (vi) gjort det?Nu är frågan din.Om det n u var ?Varför ?Som jag har skrivit tidigare,Du har ju både frågan och svaret. Ser du hur du lägger upp frågerna. man ser rakt igenom jag gör aif Jag tycker dina ord val är hårda;titta här bara,,,Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen ...eftrsom du tycks veta,var då??Jag tycker att du borde bott i plaestina i en månad (i deras kläder)kanske ,,,
ag tycker dina ord val är hårda;titta här bara,,,Som jag har skrivit tidigare, terrorister har kapat plan förut så varför skulle de inte kunna göra det igen ...eftrsom du tycks veta,var då??Frågan är var nogonstans tror du det blir???Svara

Så nu vet du inte ens om att terrorister har kapat plan förr? Jajaja, får väl ta och leta upp gamla tidningsartiklar eller nåt så du får läsa lite om kapningar, men det spelar kanske ingen roll om jag plockar fram fakta, faktan är väl inte sann ändå.

Kapat plan tvingades flyga till Hamburg:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9910/20/kapat.html

Här har du en blogg om att västvärlden uppmuntrar terrorismen:
http://kentekeroth.sdblog.se/?cat=8

Kolla under "List of well-known hijackings" på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_hijacking

....bland annat.

Posted on: 2007/1/24 17:03

See User information
Du ska bevisa detta, kom med bevis,EL...77,du skall svara mig ,När du fick bevis av mig så hoppar du på IRA, sen vajraj, och nu sopptip.chicken , du skall svara.hur tjocka (vilken dimition) har vajrarna? hur får man dom på plats? reply pzz

Posted on: 2007/1/24 17:10

Anonym
Quote:

elsueco77 wrote:
Quote:

sale wrote:
Quote:

sale wrote:
Quote:

elsueco77 wrote:

Så nu vet du inte ens om att terrorister har kapat plan förr? Jajaja, får väl ta och leta upp gamla tidningsartiklar eller nåt så du får läsa lite om kapningar, men det spelar kanske ingen roll om jag plockar fram fakta, faktan är väl inte sann ändå.

Kapat plan tvingades flyga till Hamburg:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9910/20/kapat.html

Här har du en blogg om att västvärlden uppmuntrar terrorismen:
http://kentekeroth.sdblog.se/?cat=8

Kolla under "List of well-known hijackings" på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_hijacking

....bland annat.

Du hänvisar till gamla kapningar.
Har dessa händelser lärt flygbolagen något? Kanske att försvåra flera kapningar? Man brukar ju lära sig av misstag.
realistiskt så borde man ju lärt sig av misstagen och satt upp varningssignaler vid kapningar som:
Vilket plan är ur kurs på radarn
Hur sköter man en kapning
Vilka myndigheter ska sköta kommunikationen mellan plan och mark-kontrollen
Hur fort ska försvaret kopplas in.
Snabbt ta reda på motivet av en kapningen
mm.....................................................

Nu var det bara förvirring i världens mes överlägsna försvarsmakt. Det låter orimligt i mina öron.

övning ger färdighet. man tar lärdom av gamla misstag. Så fungerar vi.

See User information
Hur kommer det sig att de har hittat människodelar lite överallt?Du skall även visa var,Du skall bevisa, var då??

Posted on: 2007/1/24 17:33

See User information
Quote:

sale wrote:
Du ska bevisa detta, kom med bevis,EL...77,du skall svara mig ,När du fick bevis av mig så hoppar du på IRA, sen vajraj, och nu sopptip.chicken , du skall svara.hur tjocka (vilken dimition) har vajrarna? hur får man dom på plats? reply pzz

Ska jag bevisa att terrorister har kapat plan menar du? Jag skickade en massa länkar, vad för mer bevis vill du ha?

IRA var bara ett exempel på en terroristgrupp som fanns, sen vilka som var iblandade spelar ingen roll, IRA fanns likaså som att ETA finns samt Al Qaida.

Skickade en länk om rivning med vajrar, där fanns även en dokumentär, kolla på den. Jag kan inget om hur tjocka vajrarna var, du får ursäkta men du får som sagt kolla på länken som jag skickade igen.

Posted on: 2007/1/24 19:49

See User information
Quote:

gaston wrote:
För att förenkla för dej så ska jag försöka förklara situationen....allt du frågar om hände på andra sidan atlanten och om jag inte missuppfattat det hela så var ingen av de du avkräver svar på plats när det hände.

Vilka var inte på plats när det hände menar du?

Quote:

Allt som kommit till min och andras kännedom har utan några få undantag kommit vi nätet, vilket gjort det möjligt för de som är nyfikna på vad som hände att söka på egen hand efter upplysningar, sedan är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning av vad som verkar rimligt eller inte.

Så om man misstror vissa yrkesgrupper tex. brandmän flygledare piloter så ska man ju inte lyssna på dom eller hur?
Sedan kan du ju fråga dig, vad har dessa för anledning att fara med osanning?.........kan det vara så att de är notoriska mytomaner eller är dom betalda för att sprida dessinfo?
Eller kan de vara så allvarligt att amerikanare över lag är idioter?

Självklart kan man misstro vissa personer om de väljer att välja en viss sida och tro på saker som inte är logiska eller saknar en massa bevis. Att amerikaner är idioter över lag det tror jag inte men självklart finns det idioter i de flesta länder.

Quote:

Sedan finns det två läger, dels de som inte tror på den officiella förklaringen å andra sidan de som tror på den officiella förklaringen.

Dagens sanning, sen ska man bara tolka och komma fram till vad man själv tycker är rätt och fel.

Quote:

Tex. folk som jobbar på stålverk tror inte på flygfotogen storyn, så har vi dom som tror att man kan smälta stål med fotogen, vad tror du stålverksarbetaren anser om dom?

Så det bästa du kan gör är att sök svaren och bilda dig en egen uppfattning.........lyssna inte på nån....tänk själv.

Jag håller då med stålarbetarna att stålet inte kunde smälta, för stålet smälte inte, det försvagades.

Ni säger att det fanns stål som brann under WTC i flera veckor. Jag vill se bevis, dock inga bilder, för från dessa bilder kan varken jag eller ni se om det är stål som smälter. Jag vill se bevis på mätningar om att det var stål som smälte, hur dessa mätningar gjordes etc.

Posted on: 2007/1/24 19:58

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 10 11 ... 19 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper