vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 17 »

Anonym
Re: Bara svenska i skånsk skola
Quote:

Niclas wrote:
Alla multi-kultiförespråkare här på detta forumet har en väldigt låg debatt-nivå. Istället för att sakligt bemöta argument angriper man motståndarens ålder eller förståelse för världen. Kom med nåt konkret istället!

Varför skall vi ha mångkultur? Ge mig en bra anledning!

Det är väl ingen här som har förespråkat nu-startar-vi-upp-en-mångkultur?
Problemet har växt under flera generationer. Problemet är inget nytt. Själv har jag inga problem med några invandrare, men jag förstår om det finns problem i Angered. Men jag kan slå vad om att det även sker positiva saker och händelser i Angerad trots invandringen. Jag köpte hash där vid flera tillfällen på 90 talet Av Svenskar

Här var jag bor finns det invandrare men inga problem som våld mm. De integrerar sig alldeles utmärkt och respektfullt bland Svenskar. De kanske inte umgås men det är väl inget problem?

Många håller sig till likasinnade nationaliteter, det gör även Svenskar utomlands. Förstår inte vad som är konstigt med det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
För att Förstöra Patriotismen Måste Man utnyttja den jag kan ochså citera maggot .
Men jag citerar inte jag är mycket väl medveten om hur det fungerar.
Integriteten i ett land manipuleras genom extrema motsatser eller har ni inte sett det ännu,
Ex när ett land börjar se sig som utomstående och unik i planeten och inte inser sin anpassning uppstår konflikterna mellan extrema sidorna som "ALDRIG lett till framgång "

om ni tycker motsatsen så varsigod legalisera folmord för all del.
Eller tycker ni människor på en annan geografisk plats har annat värde??NAturkatastrofer och immigration väntar oss alla.
Vi är en anpassning av våran omgivning Inse inse Inse

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Svar:

"Du är en såndär typ som kan tänka sig slå någon bara för att du inte gillar personen .Eller snarare en sån som tapapr kontrollen i kris situationer och trampar ner andra"

Jag slåss aldrig (varit i 3 slagsmål de senaste 6åren) då jag inte tog insitaivet

"Bara för att du är omdvéten på visa områden tänker inte jag drabbas av ditt hat "

vad menar du med detta?

"Möt mig ute om du nu är så cool och smart ska jag visa dig runt lite så ska du träffa lite folk jag inte tror existerar i dine existens analys och uppfattning för att du är inte färdigutbildad i skallen."

Är detta ett hot?

"Om du nu säger at du upplevt den Zionistiska rasismen som bekämpar landets integritet varför agerar du som en sån JERK.?"

Jag har inte upplvet den rasismen tror jag nej.

Sedan kan du sluta hacka på mig som person och istället på ett sakligt sätt bemöta mina tankar och frågor?

för 10gången

1hur ska du integrera folk som inte vill integreras?
2 vad är felet med att invandrare lär sig svenska?
(vill de inte det så är det ju ett tecken på att de inte vill delta i det svenska samhället)
3 hur ska du prata med en arab om du bara kan svenska tror du vi får ett bättre sverige där vi inte förstår varandra?

Anonym
Dubbelmoral wrote:
Men jag kan slå vad om att det även sker positiva saker och händelser i Angerad trots invandringen. Jag köpte hash där vid flera tillfällen på 90 talet Av Svenskar

(jag har lärt känna en del jävligt fina människor så visst är det så)

Här var jag bor finns det invandrare men inga problem som våld mm. De integrerar sig alldeles utmärkt och respektfullt bland Svenskar. De kanske inte umgås men det är väl inget problem?

jag antar de kan språket?

Många håller sig till likasinnade nationaliteter, det gör även Svenskar utomlands. Förstår inte vad som är konstigt med det

leka barn leka bäst

Anonym
Hur muppad får man vara.

Visa mig en enda invandrare som är ung och går i skolan som inte kan svenska.
Du vet inte vad du pratar om.
Dom som inte lyckats integrera är dom äldre .
Och du säger att du lever med invandrare Skäms på dig och dina polare maggot.

En icke invandrare talar om invandrare.
vilket skämmt.
Och en icke rökare talar om röka .

pallar inte av er bessewissar eran ap hjärna leker clown för mycket tysta ner den lite först så kanske du upptäcker sanningen får fan skrivkramp av att svara på erat Bs så nu får det räcka.

Anonym
The-Assasin wrote:

Integriteten i ett land manipuleras genom extrema motsatser eller har ni inte sett det ännu,
Ex när ett land börjar se sig som utomstående och unik i planeten och inte inser sin anpassning uppstår konflikterna mellan extrema sidorna som "ALDRIG lett till framgång "

Ja precis och alla folk är unika och förtjänar sin egen kultur att leva i.

1 det är samma snubbar som startar krigen som plaserar dom i ghetton med kulturer de känner sig totalt fjäran med.

när kriget i joguslavien var tog sverige emot de muslimska flyktingarna medan turkiet som är ett mer eller mindre muslimsk land tog emot de kristan?
varför försvåra för dom yttligare räkte inte kriget?

Anonym
Quote:

maggot wrote:

1hur ska du integrera folk som inte vill integreras?
2 vad är felet med att invandrare lär sig svenska?
(vill de inte det så är det ju ett tecken på att de inte vill delta i det svenska samhället)
3 hur ska du prata med en arab om du bara kan svenska tror du vi får ett bättre sverige där vi inte förstår varandra?

1. vad är meningen med integretion om man inte vill släppa in invandrare och skicka hem dem som är här med div flytta-hem-bidrag?
2. Det är väl inget fel, själv tycker jag att det är självklart, du borde se resultatet varje dag på VUX, De lär sig språk och det svenska samhället? För det är väl väldigt många invandrare på VUX, undra vad de gör där?
3. Se svar2

Du förespråkar integration fast du inte vill släppa in dom? Se mitt nick

Anonym
The-Assasin wrote:

Visa mig en enda invandrare som är ung och går i skolan som inte kan svenska.

Jag har invandrare i min klass som knappt kan svenska de borde verkligen inte gå där jag såg dokumentärfilmen "vikarien" för ca en vecka sen där en 8eklassare inte visste vad ordet "skrisko" eller "snörning" betydde?
men du har rätt de yngre är lättare men nu snackas det om en invanrarskola i malmö där svenska ska vara andra språk.

Och du säger att du lever med invandrare Skäms på dig och dina polare maggot.
(vad ska ja skämmas för och varför dom)

"pallar inte av er bessewissar eran ap hjärna leker clown för mycket tysta ner den lite först så kanske du upptäcker sanningen får fan skrivkramp av att svara på erat Bs så nu får det räcka"

Det är nog bäst för alla du lämnar denna tråd och diskuterar "röka braj" istället

Anonym
1. vad är meningen med integretion om man inte vill släppa in invandrare och skicka hem dem som är här med div flytta-hem-bidrag?

" Vissa nationaliter och visa individer vill integrera sig och det har jag inget problem med" men muslimer vill det inte då är det bättre de får vara muslimer i muslimska länder för allas bästa.

2. Det är väl inget fel, själv tycker jag att det är självklart, du borde se resultatet varje dag på VUX, De lär sig språk och det svenska samhället? För det är väl väldigt många invandrare på VUX, undra vad de gör där?

" I min klass är det folk som inte vill delta i den svenska kulturen de kan inte håla mig i handen när vi dansar för ex.
och vi kunde heller inte gå på klassfest och äta mat för muslimerna fick inte gå till en resturang där alkohol serveras"
(inget fel i det men det vore bättre om muslimska länder tog emot muslimer)

3. Se svar2

"Jag vill idag stoppa invandringen så vi kan integrera de vi har"
svårare är det inte

Anonym
Om du tror att dom inte försöker integera så har du fel.
bara för att alla inte pasar in i din bild ögonblickligen.

Man behöver ingenting maggot alla måsten är det som fuckar upp hjärnans uppfattning av sanningen och som fuckat denna planet.

Du kan inte integrera någon det sköter dom själva.

Kan inte fatta att du är admin på denna sida är det din server eller fick du platsen av en annan rasse isåfall e denna sida Tottalt Fucked och ni kallar er vakna??????????

Anonym
Quote:

The-Assasin wrote:
Om du tror att dom inte försöker integera så har du fel.
bara för att alla inte pasar in i din bild ögonblickligen.

Man behöver ingenting maggot alla måsten är det som fuckar upp hjärnans uppfattning av sanningen och som fuckat denna planet.

Du kan inte integrera någon det sköter dom själva.

är detta integration

http://www.metro.se/se/article/2006/04/28/06/4446-22/

sköter integrationen sig själv?
ska man sopla allt med integration?
om det sköter sig själv så går det dåligt
när vi inte ens kunde ha en klassfest för att muslimer inte kan gå på en resturang där alkohol serveras?

Anonym
Quote:

The-Assasin wrote:

Kan inte fatta att du är admin på denna sida är det din server eller fick du platsen av en annan rasse isåfall e denna sida Tottalt Fucked och ni kallar er vakna??????????

Är det rasistiskt att värna om sitt egna folk och sitt egna land?
Är det rasistiskt att vilja bevara olika kulturer, folkslag i form av att låta utvecklas åtskilt?

Jag hävdar snarare att mångkultursförespråkare och dylika människor är de verkliga ras/kultur-hatarna.

Anonym
Visste att du hade Rasist Tendenser Extremister i alla ämnen finns överallt eller har du inte lärt dig det ännu dra inte alla över en kam .Du kan inte vara gammal i skallen.

Vad säger du om illuminaty lagarna i sverige då som det finns 100 tals av som lagligt att knulla djur tycker du det är svenskt eller finns ju tonvis med liknande shit .
Öppna ögonen och tysta din hjärna frustrerade människa och uppfatta sanningen och se orsakerna istället.

Vem äger denna sida ??

Jag börjar redan få klagomål på min msn från folk som läser ditt shit maggot och jag bor i ett invadrar tätt område.

See User information
shit, detta är skrämmande. speciellt din inställning maggot. det är mycket frustration och hat jag läser. blir bekymmrad över hur detta land ska överleva på detta jordklot om din inställning sprids. visst, jag går i en mångkulturell skola där många snackar annat än svenska, visst fattar jag inte ett skit när dom sätter igång, men det stör mig inte det minsta. jag tror det hade skadat oss mer om alla bara snackat svenska, vi hade inte fått något som helst kulturellt utbyte! jorden är rund!
varför inte själva börja med att ändra inställning? vi kräver av dom att de ska snacka svenska under hela den tid de befinner sig i skolan right? (även om de kan svenska, men väljer sitt språk då de har någon att tala det med, vilket jag åxå gjort om jag satt i Iran och träffa en svensk) vad kräver dom av oss? ett land att fly till? socialbidrag så de kan klara dagen? en bostad? detta är inget de kräver av oss. det är något vi ger dem pågrund av att det är en del av de mänskliga rättigheterna! så, är det inte bättre att du förkastar mänskliga rättigheterna rakt av istället?

Posted on: 2007/1/24 21:31

Anonym
Quote:

maggot wrote:

" Vissa nationaliter och visa individer vill integrera sig och det har jag inget problem med" men muslimer vill det inte då är det bättre de får vara muslimer i muslimska länder för allas bästa.

" I min klass är det folk som inte vill delta i den svenska kulturen de kan inte håla mig i handen när vi dansar för ex.
och vi kunde heller inte gå på klassfest och äta mat för muslimerna fick inte gå till en resturang där alkohol serveras"
(inget fel i det men det vore bättre om muslimska länder tog emot muslimer)

3. Se svar2

"Jag vill idag stoppa invandringen så vi kan integrera de vi har"
svårare är det inte

Men du har ju flera gånger sagt att du vill skicka hem dem med Flytta-hem-bidrag?

Är det skillnad på en Brasse och en Muslim? Ska man behandla dem olika när det gäller integration? Bara för att den ena inte vill hålla handen?

Jag tycker inte det är något som är konstigt med att inte hålla handen eller dansa. Det är ju bara naturligt att säga nej till aktiviteter som ger en obehag? Jag ber inte i en Moské om jag är i en muslimsk nation. Vad är konstigt?
Jag tycker heller inte om att dansa smågrodorna eller dansa runt midsommar stången eller granen?
Jag kanske förtjänar en utvisning för det?

Anonym
The-Assasin wrote:
Visste att du hade Rasist Tendenser Extremister i alla ämnen finns överallt eller har du inte lärt dig det ännu dra inte alla över en kam .Du kan inte vara gammal i skallen.

rasisttendenser?
drar alla över en kam?
jag är i 20års åldern

"Vad säger du om illuminaty lagarna i sverige då som det finns 100 tals av som lagligt att knulla djur tycker du det är svenskt eller finns ju tonvis med liknande shit ."

Visste ej det fanns i sverige trodde det var förbjudet och är det inte det borde det vara det

"Öppna ögonen och tysta din hjärna frustrerade människa och uppfatta sanningen och se orsakerna istället."

jag är inte så frusterad det är mest du som går till personangrepp

"Vem äger denna sida ??

Jag börjar redan få klagomål på min msn från folk som läser ditt shit maggot och jag bor i ett invadrar tätt område"

Det är en vänn till mig (eller blev efter sidan startades) även admin void och jag har blivit vänner som äger sidan och jag är administratör
jag får persoligen mail från folk som tycker det är bra jag tar upp detta (ickeaktiva vakenmedlemmar)

Anonym
mm det säger sig självt had du rätt hade alla varit nöjda men eftersom konflikt uppstår bevisar det bara att trångsyntheten är stor.

Anonym
Quote:

civil_olydnad wrote:
shit, detta är skrämmande. speciellt din inställning maggot. det är mycket frustration och hat jag läser. blir bekymmrad över hur detta land ska överleva på detta jordklot om din inställning sprids. visst, jag går i en mångkulturell skola där många snackar annat än svenska, visst fattar jag inte ett skit när dom sätter igång, men det stör mig inte det minsta. jag tror det hade skadat oss mer om alla bara snackat svenska, vi hade inte fått något som helst kulturellt utbyte! jorden är rund!
varför inte själva börja med att ändra inställning? vi kräver av dom att de ska snacka svenska under hela den tid de befinner sig i skolan right? (även om de kan svenska, men väljer sitt språk då de har någon att tala det med, vilket jag åxå gjort om jag satt i Iran och träffa en svensk) vad kräver dom av oss? ett land att fly till? socialbidrag så de kan klara dagen? en bostad? detta är inget de kräver av oss. det är något vi ger dem pågrund av att det är en del av de mänskliga rättigheterna! så, är det inte bättre att du förkastar mänskliga rättigheterna rakt av istället?

För det första så har det svenska folket aldrig fått möjligheten att välja om vi vill leva i ett mångkulturellt samhälle, däremot har alla undersökningar visat att det svenska folket inte vill det?

För det andra så har de mänskliga rättigheterna aldrig "krävt" att vi ska ta in så mycket som vi har gjort. Tillämpar t ex inte resten av norden de mänskliga rättigheterna?

Dessutom är det intressant att ni ska attackera personer som har en annan bild av vad humanitet är än er. Jag tror t ex att det är ohumant med invandring överhuvudtaget, hur kan man få detta till att bryta mot de "mänskliga rättigheterna" ?

Anonym
Asså maggot du är fett frustrerad mår du verkligen bra??

frågan kommer frpån mina polare i göteborg.

Anonym
civil_olydnad wrote:
shit, detta är skrämmande. speciellt din inställning maggot. det är mycket frustration och hat jag läser. blir bekymmrad över hur detta land ska överleva på detta jordklot om din inställning sprids

Det är konstigt ni verkar känna mig bättre en mina invandrarvänner och mina muslimsa klasskamrater som är hur goa som helst!

."visst, jag går i en mångkulturell skola där många snackar annat än svenska, visst fattar jag inte ett skit när dom sätter igång, men det stör mig inte det minsta. jag tror det hade skadat oss mer om alla bara snackat svenska, vi hade inte fått något som helst kulturellt utbyte"

Eftersom du inte fattar vad dom säger så vad får du ut av deras spårkkultur?

"varför inte själva börja med att ändra inställning? vi kräver av dom att de ska snacka svenska under hela den tid de befinner sig i skolan right?"

Precis hemma får de prata vad de vill!

"socialbidrag så de kan klara dagen? en bostad? detta är inget de kräver av oss. det är något vi ger dem pågrund av att det är en del av de mänskliga rättigheterna! så, är det inte bättre att du förkastar mänskliga rättigheterna rakt av istället"

Jag tycker man ska förtjäna sitt socbidrag försöka få jobb eller något liknande det får man lättare om man kan språket

See User information
Quote:

The-Assasin wrote:

Vad säger du om illuminaty lagarna i sverige då som det finns 100 tals av som lagligt att knulla djur tycker du det är svenskt eller finns ju tonvis med liknande shit .
Öppna ögonen och tysta din hjärna frustrerade människa och uppfatta sanningen och se orsakerna istället.

Vem äger denna sida ??

Jag börjar redan få klagomål på min msn från folk som läser ditt shit maggot och jag bor i ett invadrar tätt område.

Du bemöter inte våra argument sakligt utan du flummar iställett så man knappt förstår vad du menar. Istället för att komma med hätska utfall kanske DU borde vakna upp och se att mångkultur aldrig kommer att fungera. Det samhälle bevisligen är det mest framgångsrika är nationalstaten och det är den vi måste anamma.

Det var någon som sa att "Jorden är rund". Ja...jorden är rund, grattis! Har du också förstått det nu? Det har ju bara varit i allmän känndedom i hundratals år men visst nämen skämtosido så är det en värld vi lever i tsm med andra folk men det betyder ju inte att vi skall leva i knäet på våra grannar. Som jag har sagt innan: Även om du kanske tycker om dina grannar väldigt mkt så vill du väl inte att dom skall bo i din lägenhet tillsammans med dig?

Om vi skall kunna vara öppna mot resten av världen så måste vi ha vårt eget land för oss själva, lika väl som alla andra folk har rätt till sina länder! Detta är den nationalistiska principen! Jag skulle vilja ge er ett jättebra citat om just fosterlandskärlek:

"Det är en liknande känsla som man kan ha till sin fru, eller kvinnan i sitt liv. Jag älskar min flickvän, jag tycker att hon är vackrast i världen. För den skull hatar jag inte alla andra kvinnor. Och jag inser att det säkert finns andra kvinnor som är lika vackra, eller vackrare, men inte för mig. Jag är känslomässigt bunden till henne."
Anders Carlberg om fosterlandskärlek

Posted on: 2007/1/24 21:39
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
LOOOL VAKEN.SE MY ASS

NU KOMMER SANNINGEN FRAM OM VAD DETTA ÖR FÖR SIDA.

VI SKITER I ERAN MISSINFORMATION OCH STARTAR EGEN SIDA.

GODNATT OCH LYCKA TILL ERA MUPPAR

EGET LAND FÖR OSS SJÄLVA LOOOL JORDEN ÖR FORTFARADE PLATT I DIN SKALLE PÅ ETT KÄNSLOMÄSSIGT PLAN
OCH DU INSER INTE DET SJÄLV.

Ja där ser man skåningarna (danskarna med komplex vill hävda sig)Känner ni er utanför eller HAHAHAHA

Anonym
"Det är en liknande känsla som man kan ha till sin fru, eller kvinnan i sitt liv. Jag älskar min flickvän, jag tycker att hon är vackrast i världen. För den skull hatar jag inte alla andra kvinnor. Och jag inser att det säkert finns andra kvinnor som är lika vackra, eller vackrare, men inte för mig. Jag är känslomässigt bunden till henne."
Anders Carlberg om fosterlandskärlek[/quote]

Mycket fint citat, ska jag lägga på minnet.

Anonym
Dubbelmoral wrote:

Men du har ju flera gånger sagt att du vill skicka hem dem med Flytta-hem-bidrag?

Om det är fred ja men de får stanna om de integrerar sig.
jag vet att det är svårt jag vill ju att mina muslimska vänner och klasskompisar ska ha det bra...men det gäller att skilja på sakfrågan och dagens samhälle..
jag tror inte nån muslim vill skära ner sin kultur och integrera sig i det svenska.
"vakendan" som är muslim (bakom sidan alternativmedia) är ett bra exempel på det då han vill att hans dotter gifter sig med en muslim och inte en svensk
men honom kallar ni inte rasist varför?

"Är det skillnad på en Brasse och en Muslim? Ska man behandla dem olika när det gäller integration? Bara för att den ena inte vill hålla handen"

Klart det är kulturellaskillnader och svårare att integrera vissa därför säger jag det vore bättre om muslimksa länder tog emot muslimska flyktingar!

"Jag tycker inte det är något som är konstigt med att inte hålla handen eller dansa. Det är ju bara naturligt att säga nej till aktiviteter som ger en obehag? Jag ber inte i en Moské om jag är i en muslimsk nation. Vad är konstigt? "

Ursäkta men vi går faktiskt i skola och ska bli pedagoger där får man ta seden dit man kommer.
en moske är friviligt att gå in i.

"Jag tycker heller inte om att dansa smågrodorna eller dansa runt midsommar stången eller granen?
Jag kanske förtjänar en utvisning för det"

Tycker om jag tycket inte heller om det men om barnen på dagis älskar det så far ja göra det och inte gör jag skilnad på om jag håller en svart eller en vit hand

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper