vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Motiv till attentaten
#1


See User information
Presenterar man en, i dagsläget, alternativ förklaring till 9/11-attentaten så kommer det oftast en snabb fråga om varför högt uppsatta amerikaner skulle göra något sådant. Frågan verkar sedan på något sätt, trots förklaringar, dröja sig kvar, och ältas.

Frågan om varför 19 araber beslutar sig för att begå kollektivt självmord har dock viftats bort!? Faktum är att jag helt missat den så "trovärdiga" förklaringen till att de beslutatde sig för att ta sina liv.

Ställde dessa kapare och Al Qaida något ultimatum? "Om ni inte gör så här, så kommer det att hända något stort och hemskt!" Ställdes det några krav efter attentaten? "Om ni inte gör så här, så kommer det hända igen!" Skulle verkligen dessa påstådda attacker skett utan att krav ställts på den amerikanska regeringen?

Är det meningen att jag/vi ska tro att arabiska islamister, robotlikt, inte vill något hellre än att ta sina egna liv - gärna tillsammans med likasinnade? Finns denna önskan att dö en för tidig död, djupt rotad i den islamska tron? Eller är denna önska genetiskt betingad hos araber?

Vilken är förklaringen till att 19 personer beslutar sig för att kollektivt begå självmord?

Posted on: 2007/1/23 14:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#2


See User information
Quote:

TTime wrote:
Presenterar man en, i dagsläget, alternativ förklaring till 9/11-attentaten så kommer det oftast en snabb fråga om varför högt uppsatta amerikaner skulle göra något sådant. Frågan verkar sedan på något sätt, trots förklaringar, dröja sig kvar, och ältas.

Frågan om varför 19 araber beslutar sig för att begå kollektivt självmord har dock viftats bort!? Faktum är att jag helt missat den så "trovärdiga" förklaringen till att de beslutatde sig för att ta sina liv.

Ställde dessa kapare och Al Qaida något ultimatum? "Om ni inte gör så här, så kommer det att hända något stort och hemskt!" Ställdes det några krav efter attentaten? "Om ni inte gör så här, så kommer det hända igen!" Skulle verkligen dessa påstådda attacker skett utan att krav ställts på den amerikanska regeringen?

Är det meningen att jag/vi ska tro att arabiska islamister, robotlikt, inte vill något hellre än att ta sina egna liv - gärna tillsammans med likasinnade? Finns denna önskan att dö en för tidig död, djupt rotad i den islamska tron? Eller är denna önska genetiskt betingad hos araber?

Vilken är förklaringen till att 19 personer beslutar sig för att kollektivt begå självmord?


"genetiskt betingat"- det har väl inget med gener att göra. Det är ju programmering efter födelsen av denna evil alienåskådning islam. Begick de självmord...? Hur många av dem lever i själva verket?

Posted on: 2007/1/23 15:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#3


See User information
ttime nu är du på rätt spår enligt mitt förmenande.......ställ de rätta frågorna..........vad vi vanligen ser är att det florerar en massa svar på allting, detta leder ingenvart, medan de rätta frågorna leder till den inre process hos människor som i sin tur leder till att människor tvingas söka svaren på egen hand, så de rätta frågorna är viktigare än att spekulera i tänkta svar eller sanningar..........vart leder svaren på oställda frågor?

Posted on: 2007/1/23 15:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#4


See User information
Vilket motiv hade Marinus van der Lubbe eller polackerna vid Gleiwitz? Ni vet väl att påståendet att nassarna, Bush & Rockefeller's bästa polare, skulle ligga bakom är ju bara paranoida konspirationsteorier.

Posted on: 2007/1/23 16:19
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#5


See User information
Lustigt att du nämnde Reichstag, kollade på Discovery idag om bland annat Hitlers väg till makten, dom nämde att Van der Lubbe hade gjort det och att Hitler skyllde på kommunisterna men av någon anledning glömde dom att säga att deta var Hitler själv som beordrade attentatet..

Det var ett bra program, man fick se lite från Ryssland under 30-talet oxo, när jag såg några marcherande soldater så fick jag syn på en flagga med Maltakorset..i Ryssland!?!?!

Posted on: 2007/1/23 17:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#6


See User information
Ja eller att brandkårschefen i Berlin var Herman Göring.

Posted on: 2007/1/23 17:58
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#7


See User information
BuckFush <-- Word!

- Brandkårschef/ SA-chef Göring!

Snygg titel..

Posted on: 2007/1/23 22:43
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#8
Jag ser att flera är ju helt fantastiska på att var dåliga på att svara på det som frågas om och kommer med motargument i stället.

Här är mitt svar på frågan.

Att extremister inom islam vill begå självmordsattacker beror på att de utlovas att hamna paradiset då en sådan handling anses vara ett martyrskap. Martyrer är högt ansedda inom vissa delar av islam. Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade.

Det ska också sägas att de finns de inom islam som fördömer självmordbombare bl.a. annat den kvinnliga komikern Shazia Mirza.

Hon sade i den föreställning jag såg att extremisterna utlovar jungfrur i paradiset men den text de hämtar denna idé ifrån talar istället om russin!

Hennes webbsida

http://www.shaziamirza.org/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#9


See User information
Heh, menar du att det finns Islam och CIA/Mossad variant av Islam? Vi frågar Tim Osman aka. Usama bin Laden.

Posted on: 2007/1/25 16:37
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#10


See User information
Föga förvånande är zinks svar tunnt, kliniskt och arrogant.

Jag hoppas att detta bara var början på din förklaring.


Quote:

zink wrote:

Här är mitt svar på frågan.

Att extremister inom islam vill begå självmordsattacker beror på att de utlovas att hamna paradiset då en sådan handling anses vara ett martyrskap. Martyrer är högt ansedda inom vissa delar av islam. Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade.




Du hävdar att svaret på varför dessa 19 personer skulle ha valt att begå självmord tillsammans, finns i den islamska tron. Du vill tro att 19 pesoner förberedde sig i månader, eller år, för att genomföra en operation som inte bara skulle riskera att kosta deras liv, utan där själva syftet skulle vara att de skulle dö, för att säkerställa dem en plats i paradiset.

Jag tycker det låter otroligt. Kan du vara snäll och informera mig lite om islam så jag förstår dina tankegångar här?


Quote:

zink wrote:

Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade.




Här hävdar du, zink, att du vet hur de påstådda kaparna tänkte.

Jag tycker det låter otroligt. Kan du vara snäll och informera mig lite om den information du har, eller de egenskaper du besitter, som gör att du vet detta?



Avslutningsvis skulle jag vilja att du förklarade varför de valde att ta sina liv i USA. Att försöka förklara kaparnas motiv och utelämna deras förhållande till USA är minst sagt ofullständigt.

Posted on: 2007/1/25 22:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#11


See User information
Nån som missat hur populärt det är bland palestinier att utföra självmordsdåd mot Israel?

Också i Irak har det skett många självmordsattacker mot amerikanska mål etc.

Posted on: 2007/1/25 23:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#12


See User information
Jaså, menar du dom här?

"The Palestinian Authority arrested a group of collaborators who confessed they were working for Israel, posing as al-Qaeda operatives in the Palestinian territories," said the official, on condition of anonymity.
http://www.smh.com.au/articles/2002/12/07/1038950239070.html
http://www.whatreallyhappened.com/fakealqaeda.html


Eller dom här? Utklädda till araber som spränger bomber.

In London, authorities said the two commandos were released after negotiations. But the BBC quoted British defense officials as saying a wall was demolished when British forces went to "collect" the men.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 900572.html?nav=rss_world

Posted on: 2007/1/25 23:33
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#13


See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Jaså, menar du dom här?

"The Palestinian Authority arrested a group of collaborators who confessed they were working for Israel, posing as al-Qaeda operatives in the Palestinian territories," said the official, on condition of anonymity.
http://www.smh.com.au/articles/2002/12/07/1038950239070.html
http://www.whatreallyhappened.com/fakealqaeda.html

Att infiltrera fiendesidan är normalt i underrättelseverksamhet. Som ett sätt att komma åt fienden. Det betyder dock inte att infiltratörerna verkligen spränger sig i luften på riktigt för att man ska kunna påstå att fienden gjorde det.

Quote:
Eller dom här? Utklädda till araber som spränger bomber.

In London, authorities said the two commandos were released after negotiations. But the BBC quoted British defense officials as saying a wall was demolished when British forces went to "collect" the men.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 900572.html?nav=rss_world

[/quote]
Jag fattar inte vad denna story har med självmordsbombare att göra direkt...

Förutom det sista:
"A suicide bomber killed five Iraqi policemen and two civilians Monday when he blew himself up near an Iraqi police commando patrol in Mahmudiyah, about 15 miles south of Baghdad, the Associated Press reported."

Posted on: 2007/1/26 0:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#14


See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Nån som missat hur populärt det är bland palestinier att utföra självmordsdåd mot Israel?

Också i Irak har det skett många självmordsattacker mot amerikanska mål etc.


Någon som missat hur många självmordsbombarna brukar vara? Hänger de i klasar fem och fem?

Posted on: 2007/1/26 0:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#15


See User information
Quote:


Att infiltrera fiendesidan är normalt i underrättelseverksamhet. Som ett sätt att komma åt fienden. Det betyder dock inte att infiltratörerna verkligen spränger sig i luften på riktigt för att man ska kunna påstå att fienden gjorde det.



Nej, de tar bara några mentalt efterblivna, lurar i dom att det är bara en övning och när de vandrar omkring trycker man på en knapp och sen säger man "so sad" och vips så har man fått tyst på alla som inte uppskattar att bo i en polisstat, som tom. de flesta judar i Israel inte är intresserade av.

Nu finns det dock en plan för Israel, det lilla landet man har skickat 72 miljarder dollar till. Om man skulle tycka synd om dom så skulle man ge dem 12 miljoner dollar var som flyttbidrag men så lyder ju inte receptet för WWIII (Läs Albert Pike)

Posted on: 2007/1/26 3:21
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#16
Quote:

TTime wrote:
Föga förvånande är zinks svar tunnt, kliniskt och arrogant.

Jag hoppas att detta bara var början på din förklaring.


Jag ber om ursäkt att jag skrev för kort för dem som inte kan något om islam.

Quote:

Quote:

zink wrote:

Här är mitt svar på frågan.

Att extremister inom islam vill begå självmordsattacker beror på att de utlovas att hamna paradiset då en sådan handling anses vara ett martyrskap. Martyrer är högt ansedda inom vissa delar av islam. Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade.




Du hävdar att svaret på varför dessa 19 personer skulle ha valt att begå självmord tillsammans, finns i den islamska tron. Du vill tro att 19 pesoner förberedde sig i månader, eller år, för att genomföra en operation som inte bara skulle riskera att kosta deras liv, utan där själva syftet skulle vara att de skulle dö, för att säkerställa dem en plats i paradiset.

Jag tycker det låter otroligt. Kan du vara snäll och informera mig lite om islam så jag förstår dina tankegångar här?


Ja dessa 19 personer ansåg att de skulle hamna i paradiset för sina gärningar. Denna undring kan bara ske i Sverige vilket forskare har påtalat. 89 % av världen befolkning anser sig vara religiösa. Smaka på den siffra 89 %

Återigen. Alla islamska självmordbombar, kapare m.m. anser sig hamna i paradiset om de dör vid utförande av dessa gärningar.

Quote:

Quote:

zink wrote:

Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade.




Här hävdar du, zink, att du vet hur de påstådda kaparna tänkte.

Jag tycker det låter otroligt. Kan du vara snäll och informera mig lite om den information du har, eller de egenskaper du besitter, som gör att du vet detta?



Avslutningsvis skulle jag vilja att du förklarade varför de valde att ta sina liv i USA. Att försöka förklara kaparnas motiv och utelämna deras förhållande till USA är minst sagt ofullständigt.


Jag vet ungefär hur kaparna tänkte och att det var i dessa banor. Det finns faktiskt videor som de gjorde som visats på TV i dålig VHS kvalité där tankar om martyrskapet ventileras bl.a vid ett bröllop.

Usama bin Laden och de som sympatiserade med hans idéer anser att USA är den stora skurken. Att få WTC 1 och 2 och rasa var ett mål som de hade. Den första bomben i WTC var tänkt att få WTC att rasa men laddningen var för svag.

Var kaparna ville ta sina liv har ingen som helst betydelse då paradiset är i himlen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#17


See User information
Zink serverar plattityder på löpande band.

Quote:

zink wrote:

Var kaparna ville ta sina liv har ingen som helst betydelse då paradiset är i himlen.



Den här tråden handlar om motiven till 9/11-attentaten. VAR tragedin inträffade är av STOR betydelse. Om 19 personer kollektivt begår självmord i ett land beläget långt ifrån deras hemländer, så borde frågan om varför de valde att avsluta sina liv i just det landet vara av stor relevans.


Quote:

zink wrote:

Usama bin Laden och de som sympatiserade med hans idéer anser att USA är den stora skurken.



Här skulle jag vilja att du lade ner lite energi och presenterade en FÖRKLARING till varför de anser att USA är en såpass "stor skurk" att självmord blir ett alternativ. Ge oss en trovärdig förklaring och bespara oss plattityderna!

Posted on: 2007/1/26 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#18
Quote:

TTime wrote:
Zink serverar plattityder på löpande band.

Quote:

zink wrote:

Var kaparna ville ta sina liv har ingen som helst betydelse då paradiset är i himlen.



Den här tråden handlar om motiven till 9/11-attentaten. VAR tragedin inträffade är av STOR betydelse. Om 19 personer kollektivt begår självmord i ett land beläget långt ifrån deras hemländer, så borde frågan om varför de valde att avsluta sina liv i just det landet vara av stor relevans.


Quote:

zink wrote:

Usama bin Laden och de som sympatiserade med hans idéer anser att USA är den stora skurken.



Här skulle jag vilja att du lade ner lite energi och presenterade en FÖRKLARING till varför de anser att USA är en såpass "stor skurk" att självmord blir ett alternativ. Ge oss en trovärdig förklaring och bespara oss plattityderna!


Flera i arabländerna ser USA som sin fiende därför att USA stöder Israel i Israel-Palestina konflikten och de mest extrema araberna som bl.a. Usama bin Laden har förklarat ett heligt krig mot USA. Araberna ser palestinierna som sina vänner.

Ser du även detta som en plattityd så uppmanar jag dig att strunta i att kommentar vad jag skriver och i stället studera hur konflikten i Mellanöstern påverka resten av världen för där har du häpnadsväckande stora kunskapsluckor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#19


See User information
Vilket trams, IsRaEl (stavningen förstår du inte, lika lite som JahBuhLon), vet du varför du tycker att Palestinierna inte ska få leva ifred? Jo du är en neo-con idiot.

Posted on: 2007/1/26 23:20
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#20


See User information

Posted on: 2007/1/27 10:39

Edited by think4yourself on 2007/1/27 11:09:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#21
zpz2 och Zink (jag är ju själv ganska övertygad om att 911 var ett insiderjobb) men om det inte var det, och "kriget mot terrorn" idag är äkta finns det då en möjlighet att när usa stoppat alla hot (utplånat al ciada) att de börjar ljuga om terrorhot för att gå in i andra länder.
för om mellanösternsnubbar kan vara onda och elaka så måste väl Amerikaner oxå kunna vara det?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#22
Quote:

BuckFush wrote:
Vilket trams, IsRaEl (stavningen förstår du inte, lika lite som JahBuhLon), vet du varför du tycker att Palestinierna inte ska få leva ifred? Jo du är en neo-con idiot.


Oj vilka totala kunskapsluckor.

Jag redovisar INTE mina åsikter utan allmänt kunnande.

Ta och börja höra på radio och läsa i tidningar

Jag är otroligt förvånad över att det jag skrivit verkar vara så okänt att det tolkas helt fel.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Motiv till attentaten
#23
Quote:

Ta och skriv ned en sammafattning om vad Alex Jones anser på dessa videor så jag kan se att du tänker för dig själv också.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Motiv till attentaten
#24


See User information
Jag redovisar INTE mina åsikter utan allmänt kunnande.

Akta dig för allmänt kunnande, det är en scam.

Posted on: 2007/1/27 21:50
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS